Od spuštění Alterac Valley je Blizzard pod palbou kritiky. Často se stává, že jedna ze stran je nekompletní, Aliance díky prakticky nulovým čekacím frontám je schopná tvořit premade hry a prakticky instantně vítězit, hráči chodí AFK a farmí reputaci, nebo si zalezou na některé oblíbené místečko a zde farmí zlaťáky. O čekacích dobách Hordy radši ani nemluvíme. Blizzard proto na nastalou situaci reaguje prostřednictvím zprávy, kterou na fóra napsal komunitní manažer Kaivax.
Nachystali jsme sbírku vylepšení, rádi bychom je nasadili během několika dnů. Naším cílem je udělat chirurgicky přesné úpravy, které by reagovaly na nejpalčivější problémy a nechtěné chování, aniž bychom pořušili významnost tohoto battlegroundu.
Co nejdříve
Pracujeme na hotfixu, který udělá to, že Honorless hráči nepůjdou lootovat. Bude vydán již brzy. Toto je zamýšleno jako opatření proti metodě kempování hráčů ve startovních jeskyních.
S plánovanou údržbou
Několik úprav, které by měly mít pozitivní dopad na start každé instance Alterac Valley:
- Do Alterac Valley se bude možné přihlásit ve skupině 5 lidí. Pokud se tato skupina přihlásí, tak budou ve stejném battlegroundu.
- Na obrazovce Join Battle nebudou vidět čísla battlegroundů.
- Bude opravena chyba, která umožňovala spustit battleground i když jedna strana měla méně než 20 hráčů.
Brzy po týdenním resetu honorů a raidů
V Classic WoW (a původním WoW) bylo pravidlem, že ten, kdo dal méně než 15 Honor Kills, nedostal žádný rank. Ale na druhou stranu získali postavení mezi dalšími hráči s méně než 15 HK. Toto postavení je ostatními hráči ignorováno a způsobuje zmatky, takže jej nebudeme zobrazovat.
Jako poslední zde máme počítání diminishing returns, nyní bude odpovídat patchi 1.12 původního WoW. Když jsme spouštěli Honor systém ve WoW Classic, rozhodli jsme se, že za každé zabití stejného cíle budete dostávat o 25 % honorů méně. Když bylo World PVP jedinou možností jak získávat Honory, dávalo to smysl. Nyní se PVP přesunulo do Battlegroundů, kde zabijíte stejné lidi stále dokola, takže od příštího týdne bude za zabití stejného cíle o 10 % honorů méně.
Úpravy vypadají vcelku zajímavě. Jen se obáváme jedné věci. Na realmech převládaných Hordou, která musí čekat na Alterac Valley klidně i hodinu, bude World PVP po několika týdnech relativního klidu utrpením pro Alianci. Po každém 4. zabití neměla Horda z Aliančního hráče nic - nula honorů. Nyní bude možné jednoho hráče zabít 10krát. Bude zajímavé sledovat nastalou situaci.
Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.
Diskuze
Mezkyc 25.01.2020 23:10
Blizzard na to totálně sere všechny privátní servery za posledních 5 let měli hru líp naladěnou než Blizzard. Měli by řešit třeba to že při pvp. Obzvláště Alerac ,můžete útočit na nepřítele téměř přes všechny textury a překážky. Hanba Blizzardu
Lockdaar 26.01.2020 15:28
No za to můžeme poděkovat zejména lidem, co chtěli ty no changes... Nesmí se zapomínat na to, že free servery měli spoustu drobných či větších věcí upravovaných podle sebe nebo to měli dělaný podle toho, jak si mysleli že to tenkrát bylo. Tenkrát jsem někde četl před vydáním classicu (jestli si to pamatuju dobře) že např. Nostalrius měl v porovnání jiný systém Resistance gearu, který vůbec nekorespondoval s tím originálním z vanilly, který má blizzard k dispozici, tuším že to říkal v rozhovoru tenkrát přímo nějaký vývojář z classic týmu. Tady v Classicu jsou originální blizzardovský data a zdrojový kódy z vanilly a bohužel tam holt takovýhle věci evidentně byli. Některý lidi na to i tenkrát upozorňovali, že ve vanille bylo nemalý množství různých bugů a že by bylo dobrý je opravit, ale holt bohužel máme to, co většina lidí tenkrát chtěla... Na classicu hraju za tanka a někdy se stává, že v některých dungeonech nemůžu pullnout grupu mobů za roh, protože casteři mě dmgují i když jsou za rohem a musím často běhat daleko od nich, aby na mě spellama nedosáhli a přiběhli za mnou
Cecil 28.01.2020 11:53
@Lockdaar Myslím, že jsi ne zcela pochopil vývojový koncept Classicu.
Na Classicu rozhodně nejsou nasazeny originální zdrojové kódy. Pouze databázová data, ta ale nesouvisí s bugy, o kterých mluvíš.
Blizz vzal herního klienta a serverovou infrastrukturu z BfA, vedle si zkompiloval a spustil testovací serverovou instanci originální vanilly, a pak postupně všechny herní mechanismy přepisoval do moderního enginu. Tímto postupem mohla vzniknout celá řada bugů, které se v originální vanille nevyskytovaly, ale naopak některé bugy, původně přítomné ve vanille, tímto mohli i fixnout.
Rozhodně si nemůžeš být jistý, že bug, který tě potká na Classicu, se vyskytoval i ve vanille. Mohl tam být, ale nemusel, jediná možnost jak to zjistit, je mít přístup k testovací instanci vanilly, co mají k dispozici vývojáři Blizzu, anebo to odsledovat z dobových videí.
Blizzard vanillu emuluje podobně, jako to dělaly free servery. Jen má k dispozici kvalitnější referenční materiál.
Lockdaar 28.01.2020 13:06
@Cecil tak zrovna co vím i přímo od známého, který vanillu tehdy hrál, tak tam konkrétně v tom DM šlo takhle skipovat/bugnout moby - teď samozřejmě nebudu řešit, respektive to ani nevím a asi to ani nezjistím nikde, jestli konkrétně například 4. grupa mobů napravo od vchodu instance šla bugnout ve vanille úplně přesně stejně, jako to jde teď na Classicu, ale bugnout to zkrátka jde (viz. skákáním na římsu jak jsem zmiňoval výše), což je řekl bych beze sporu špatně, ať to bylo už přímo na vanille nebo to je na Classicu. Proto tady tímto zmiňuji, jak jsou celý ty no changes směšný (myslím to teď jen co se bugů ve hře týče). Jinak co vím, tak Classic by na klientovi z BfA běžet neměl, nebo aspoň v tý době kdy to vyvíjeli, tak říkali, že použili snad herního klienta z Legionu nebo z nějaký nižší expanze (s tím, že ještě pak toho samotnýho klienta nějak trochu upravovali)
HonkL 24.01.2020 10:33
Dost lidí v létě křičelo aby právě bylo staré a původní AV a né toto. Takto to dopadlo
Lockdaar 24.01.2020 11:28
A upřímně byl by to nějaký velký rozdíl? Známý hrál tuším tenkrát na Lights Hope serveru (či jak se jmenoval), kde byla původní verze AV a to se tam prý někdy dalo vyhrát i za 15 nebo 20 minut i přesto, že to byla těžší verze... lidi v dnešní době hrajou jiným stylem než před 15 lety a budou rushovat všechno co můžou, je trochu naivní si myslet, že by v roce 2020 mohla 1 hra AV trvat třeba přes 6 nebo i 12 hodin jako tenkrát
HonkL 24.01.2020 19:42
@Lockdaar Naivní nejsem mě to je ve finále jedno já to PvP nehraji max na reputaci.
Lockdaar 24.01.2020 09:29
Cože? Změny?! Ale... ale... co #nochanges?
Ne vážně, je dobrý, že někteří, co měli vanillu idealizovanou, snad od releasu trochu procitli. Spíš než AV by měli ale nejdřív vyřešit samotný bugy ve hře jako takový - např. co vím, tak Scarlet Monastery je vizuálně zabugovanej jako kráva (v některých místech dungu při zoomování kamery často šedivý obrazovka a ztrácejí se textury), nebo ve STV se mi stávalo, že mobové se dají naagrovat i když stojíte za stěnou, ranged mobové vás někdy dmgujou i přes velký objekty (zdi, stromy atd.) což by dělat samozřejmě neměli a mnoho dalších drobných či větších věcí. Ale z toho se Blizzard asi vinit nijak nedá, to je holt daň za ty veleslavný #nochanges co lidi tak moc chtěli - snad dostali někteří takto aspoň pořádný pomyslný pohlavek za to. Já jsem pro #nochanges rozhodně nebyl, byl jsem pro aby se takovýhle možný bugy bez váhání v classicu opravily. Asi nejvíc zabugovanej dung, co jsem zatím byl, je DM East - tam jde obejít a přeskočit bugnutím tolik věcí, že to fakt ani není hezký a chvíli jsem si připadal jak na nějakým freečku, zejména když jdete Jump run (třeba skákáním na římsu, kde na vás mobové, který naagrujete, nemohou útočit a po chvíli odběhnou zpátky). To, že tyhle bugy byly i v původní vanille, neznamená, že mají být i na classicu. Bug je nežádoucí chyba, která by měla být opravena a že se to třeba nestihlo opravit tenkrát, neznamená že se to nemůže opravit teď. Je vidět, že vzhledem k mnoha okolnostem dnešní doby, ty jejich nochanges fungovat prostě moc nemohou...
Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit senebo
Zaregistrovat nový účet