Get New Games Cheaper Hottest Deals

WoW Classic – Možné zneužívání layeringu a reakce Blizzardu

  classic    layering    blizzard   

Na Classicu je v současné době aplikována technologie layeringu. Jde o metodu, jak rozvrstvit hráče do různých "verzí" každé zóny, abyste o sebe ve hře nezakopávali a abyste mohli normálně hrát s rozumným množstvím lidí kolem sebe. Když lognete, hra vás hodí do jedné z těchto "vrstev" a vy se pak vidíte jen s hráči na téže vrstvě. Ve stejné vrstvě pak setrváváte, i když se přesunujete ze zóny do zóny. Jediný způsob, jak se dostat do jiné vrstvy, je odhlásit se a znovu se přihlásit, nebo vstoupit do party. Tímto úkonem se všichni hráči v dané partě přesunou do společné vrstvy.

 

Nějakou dobu po startu Classicu se však začalo šeptat o tom, že hráči layering zneužívají, aby farmili mobky kvůli rychlému expení nebo materiály kvůli rychlému zbohatnutí. Před dvěma dny se na oficiálním fóru objevil příspěvek, který celou debatu rozdmýchal na úroveň, že se do ní musel vložit i sám Blizzard. Ale o tom až za chvíli.

Jeden z uživatelů fóra v příspěvku tvrdí, že zneužívání layeringu je naprosto nepopiratelná věc a že některý jiný hráč má nafarmeno kolem 3000 Arcane Crystal, které získal díky neustálému přeskakování z vrstvy do vrstvy. Jiný člověk zase prý měl 1000  Black Lotusů. Pisatel příspěvku je pevně přesvědčen, že někteří hráči mají v tento moment díky zneužívání layeringu nafarmený až milion goldů.

Něco na tom možná je. Dejme tomu, že ve hře najdete kytičku z Herbalismu nebo kousek rudy z Miningu. Seberete ho. Pak změníte vrstvu (relognutím nebo přes partu) a před vámi se objeví stejná kytička nebo ruda. Zase ji seberete. Stačí vám tedy stát na jednom místě, neustále přeskakovat z vrstvy do vrstvy a vesele sbírat, dokud vás to nepřestane bavit nebo dokud kýženého materiálu nemáte tolik, kolik si vaše nenasytnost žádá.

 

Má to ale háček. A ten vám vysvětlí sám Blizzard.

Blizzard zdroj

 

Monitorovali jsme hráčské užívání vrstev (layers) a souhlasíme, že bychom měli mezi přenosy mezi za sebou následujícími vrstvami přidat prodlevu. Pod kapotou máme veškeré možné způsoby kontroly, o kterých jsme mluvili v AMA na Redditu před launchem, dále pár tajných zbraní, které jsme na veřejnosti neprojednávali, a ještě pracujeme na zavedení dodatečných kontrolních prostředků, které ještě více omezí možnost zneužívání layeringu.

 

Nicméně vás ale zároveň chceme ujistit, že tento problém je mnohem menší, než někteří lidé tvrdí. Bedlivě jsme sledovali vliv, který layering má na ekonomiku a další aspekty hry, a mnoho historek, které jsme četli, je naprosto nepřesných. Viděli jsme screenshoty z bank, které byly plné rare craftovacích materiálů. Tyto případy jsme prověřili a prokázali jsme, že obvinění byla falešná.

 

Další oblíbená teorie je, že můžete zjistit svou současnou vrstvu tím, že napíšete /who v hlavním městě a následně porovnáte výsledek s /who vašeho kamaráda. Tato metoda nefunguje, protože /who vrací výsledek z celého realmu, ne jen z vaší vrstvy. A pokud je sada výsledků příliš rozsáhlá, výsledky to ořízne předtím, než je seřadí. To znamená, že každý hráč dostane odlišný výsledek. Tyto rozdíly v sadě výsledků nemají nic společného s tím, v jaké vrstvě se nacházíte. Některé lidi to vedlo k tvrzení, že na každém realmu jsou desítky vrstev. Toto tvrzení je však naprosto nepravdivé.

 

Počet vrstev na každém realmu je jednociferné číslo. A pro většinu realmů je to nízké jednociferné číslo.

 

Buďte tedy ujištěni, že ve hře neběhají lidé s bankou plnou Thoria, Arcane Crystalů nebo Black Lotusů.

 

Co myslíte – zase jednou dělá komunita z komára velblouda, nebo se Blizzard snaží zakrýt, že layering není dokonalý?


Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskuze

Vallaska_Roue 08.09.2019 11:54

Tak ono už jenom z hlediska počtu je to nereálné. Třeba takový Arcane crystal má šanci na drop z veinu cca 4%, tzn. v průměru 25x mining na jeden crystal a 75 000x na udávaný počet 3000 crystalů. Cast time miningu je 5s, takže by to dělalo 375 000s. To je 104 HODIN čistého času a to nemluvím o času na přelognutí. Dostáváme se k týdnu čistého herního času, po kterou by musel hráč nepřetržitě těžit.
A i kdyby to zvládnul díky příznivému RNG o půlku rychleji, stále je to nepředstavitelné.

Bellatrix 08.09.2019 13:31

Hezky shrnuto.

Šéfredaktor WoWfan.cz

zahadum 06.09.2019 17:42

už je to vyriešené....screen je fake z nemenovaného free realmu.

Numenoran 06.09.2019 13:24

Pokiaľ by to aj bola pravda, ktorý hlupák by si spravil screenshoty toho jak zneužíva chyby hry. V lepšom prípade by mu zabavili goldy a surky skôr si ale myslím že by zmazali postavu popripade zabanovali.

Bellatrix 06.09.2019 14:17

Věř mi, lidi jsou na to dost blbí. Nejenom ve hrách, ale i v reálu. Bylo spoustu lidí, co se natočilo nebo vyfotilo u toho, když dělali něco nelegálního. A pak je na základě toho buď vyhodili z práce nebo zavřeli. Takže dělat tohle ve hře je jenom špička ledovce.

Šéfredaktor WoWfan.cz

Kaspo 06.09.2019 17:19

Ja som tie screeny videl iba v nízkom rozlíšení a nepodarilo sa mi to nájsť v normálnej kvalite. Ale Blizz. sa vyjadril, že ide o fake. No keď som to prezeral, tak ma hneď napadlo, že či ten scr. nebol z nejakého freečka.

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet