link

Layering ve WoW Classic

  classic    vanilla    layering   

Teď, když konečně známe datum vydání WoW Classicu, začínají vývojáři postupně zodpovídat nedočkavé dotazy hráčů ohledně plánů na fungování Classicu. Jednou z obav, které budoucí hráči Classicu mají, je to, jak se Classic popasuje s přívalem hráčů, který bude bezpochyby doprovázet launch staronové vanilly. Blizzard za tímto účelem vypracoval novou technologii, které říká layering.

 

Co je layering?

Layering bude představovat alternativu tzv. shardingu. Sharding je technologie užívaná současným WoW, která se stará o to, aby byli hráči rovnoměrně rozprostřeni po různých verzích dané zóny na základě množství populace v zóně. Cílem shardingu je vybalancování množství hráčů tak, aby po sobě ve hře nešlapali a mohli si v klidu užít ničím nerušený herní zážitek. Občas může tato technologie způsobit problémy ve fázování, kdy vám hráči nebo NPC najednou zmizí z obrazovky.

 

Kvůli autenticitě, které se Blizzard snaží v Classicu docílit, vývojáři už v minulosti zamítli využití shardingu ve WoW Classic. Zároveň je však zapotřebí nějaký nástroj, který učiní kritické momenty jako spouštění patchů nebo celých expanzí snesitelnými a hratelnými. A spuštění WoW Classicu nebude výjimkou. Proto Blizzard vyvinul alternativní technologii – layering.

 

Namísto balancování hráčů v různých "střípcích" (shards) zón a spojování hráčů z různých realmů umožní layering realmům vytvářet oddělené instance, které budou zajišťovat vybalancování populace těchto realmů. Narozdíl od shardingu se vám však nestane, že byste byli přesunuti do jiné "vrstvy" (layer), která bude lepší pro vybalancování. Jakmile se tedy lognete a budete přiděleni do určité vrstvy, zůstanete v ní, i když se budete přesunovat ze zóny do zóny. Tím se vyřeší nepříjemné problémy s fázováním, kdy vám mizí hráči nebo NPC. Jediný způsob, jak se dostat do jiné vrstvy, bude vstoupit do party. Tímto úkonem se všichni hráči v dané partě přesunou do společné vrstvy.

 

Jak dlouho se bude layering využívat?

Podle vývojářů bude systém layeringu aktivní pouze po několik prvních týdnů, maximálně měsíc po launchi. Tehdy bude přirozeně nápor hráčů největší. Jakmile se množství hráčů ustálí, layering se zcela deaktivuje a každý realm bude mít nadále jen jednu "verzi" sebe sama.

Kromě toho bude layering aplikován pouze ve fázi jedna, v žádné další fázi už ne. (O fázích přidávání obsahu si můžete více přečíst zde.) Důvodem je mmj. to, že fáze 2 přinese do hry world bosse Kazzaka a později Green Dragons. Layering by v obou těchto případech narušil autenticitu herního obsahu vanilly.

 

Uživatel Redditu vytvořil infografiku, která ukazuje rozdíl mezi shardingem a layeringem a která zároveň vysvětluje, jaký bude rozdíl mezi fungováním serveru při launchi a krátce po něm, a potom po zbytek existence Classicu.

Veškeré další články o WoW Classic najdete zde.

 

Jak se vám zamlouvá technologie layeringu oproti shardingu? Byli byste raději, kdyby se nic takového do Classicu nezavádělo, nebo je to podle vás správný krok?


Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskuze

HonkL 16.05.2019 20:32

Na redditu jsou obrázky jak to vypadá což bych doplnil být autorem

Bellatrix 16.05.2019 20:47

Můžu poprosit o odkaz? Ať to nemusím hledat, nejsem na tom bohužel teď s časem tak dobře

Šéfredaktor WoWfan.cz

HonkL 16.05.2019 23:06

@Bellatrix https://www.reddit.com/r/classicwow/comments/bows9y/sharding_versus_layering/

Bellatrix 17.05.2019 17:39

@HonkL Díky moc, doplním to tam.

Šéfredaktor WoWfan.cz

Lockdaar 16.05.2019 20:23

Jsem celkem překvapen, že si dali tu práci s vytvořením takhle nového nástroje, když by šlo ze začatku použít jednoduše sharding a po tu chvíli by se to holt zkouslo, než by se ten nápor ustálil. Každopádně palec nahoru za tohle

Martins911 17.05.2019 21:01

Třeba to chtějí vyzkoušet na clasicu a pokud to hráči dobře přijmou tak pak přesun na současné wow

Lockdaar 18.05.2019 07:04

@Martins911 to si zas úplně nemyslím, layering je přeci jen něco trochu jinýho (co funguje i trochu jinak) než samotný sharding..

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet