Krkounův deník - 5. kapitola

  Krkoun    Legacy    Deník   

Skilly, ranky, levely, kdo hledá, najde

 

Je čas na malé zastavení a ohlédnutí zpět. Ještě jsem nezmínil, že jsem si hned na začátku zvolil jako svou profesi Skining a Leatherworking. Na rozdíl od svých dosavadních zkušenosti musím konstatovat, že profese jsou zde opravdu potřeba. Každý recept, který jsem se od trenéra naučil, jsem použil. Každou vyrobenou věc jsem aspoň chvíli nosil. Tedy kromě pár rukavic (cca 20 ks), které jsem vyrobil abych se postupně dostal na vyšší úroveň a získal recept na nový výrobek. Zpravidla jsou nové recepty přístupné každých 5 úrovní Leatherworkingu. Nyní mám úroveň 86. Ovšem to není jediná úroveň, kterou musím cvičit. Každý druh zbraně má svou úroveň. Na začátku jsem dostal možnost trénovat sekeru nablízko a pušku na dálku. Kdesi mi padla celkem hezká “stavka” , ale nemohl jsem si ji nasadit. Musel jsem nejprve za trenérem aby mě “stavky” naučil a pak postupně trénovat od úrovně 1. Tohle je celkem v pohodě. Nablízko to není zas tak důležité. Ale časem mi určitě padne nějaký dobrý luk a já budu muset za trenérem do Orgrimmaru, abych si ho mohl vůbec nasadit a pak zdlouhavě trénovat, abych dosáhl alespoň stejných výsledků jako s puškou. A trenér na kuše je až v Undercity.

 

Objevil jsem také nějaké drobné odlišnosti oproti stávající verzi. Například při plavání. Jeden quest mě zavedl do Stagnant Oasis. Měl jsem za úkol v jezírku zasadit semínko, do kamenů na dně. Úkol to byl celkem lehký, nebýt otravných bojových želv. Vrhly se na mě tři naráz a byl jsem mrtvý. Což byla celkem běžná věc. Zajímavá byla ale příčina smrti. Utopení. Samozřejmě jsem si všiml, že už mi dochází dech. Ale nefungovalo obvyklé zmáčknutí mezerníku, abych se vynořil a nadechl. Nakonec jsem přišel na to, že je potřeba zmáčknout mezerník opakovaně a postava vždy udělá něco jako výskok a tím se posune směrem k hladině.

 

Poslední ovládací odlišnost, které jsem si všiml, je absence “Autoloot”. Dá se na to zvyknout, ale platí to samozřejmě i pro skining a fishing. Když chytnu rybu, tak mám jen chviličku na otevření “lootovacího” okna a pravým tlačítkem přemístění do báglů. Pak splávek zmizí, takže když “nevylootuju” tak mám smůlu. Sice jsem chytil, ale nemám nic.

 

Ale vraťme se zpět k levelování v Barrens. Už mám level 16 a je čas na to, aby se můj pet Rypak naučil nový rank spellu Bite a případně další nové spelly. Vymyslel jsem to takto: Rypaka uložím do stáje v Crossroads. Pak půjdu na okraj Durotaru, kde chytím Venomtail Scorpid na levelu 10. Od toho se naučím spelly Claw Rank 2 a Scorpid Poison Rank 1. S tím půjdu do Stonetalon Mountains. Cestou mě bude aspoň trochu chránit a pak ho vypustím, abych mohl chytit pavouka Deepmoss Creeper na levelu 16, který má spell Bite Rank 3, který hlavně potřebuju. Budu tedy mít super peta se čtyřmi speciálními spelly.

 

Dopadlo to všechno celkem podle plánu až na tři omyly. Spelly se od nového peta dostanou seznamu pod Pet Training až je několikrát použije. Musí se s ním tedy něco zabít. Nejde ho jen chytit, kousek s ním ujít a pak ho vypustit. Druhý omyl spočíval opět v jídle. Moje zásoba masa byla už relativně malého levelu oproti levelu pavouka. Nemohl jsem ho dostat ze stavu nešťastný a bál jsem se, že mi zas uteče dřív, než se stačím od něj naučit Bite Rank 3. Tak jsem musel rychle zpět do Thunder Bluffu, protoze v Crossroads neni žádný prodejce masa. No a do třetice, když jsem se vrátil do Crossroads, vzal si ze stáje Rypaka a chtěl ho naučit Claw a Scorpid Poison, tak mi to napsalo, že můj typ peta se nemůže tyto spelly naučit. A navíc když jsem zkusil Rypáka naučit Bite Rank 3, tak to pro změnu taky nešlo, protože na to musí být level 16 a on je zatím level 15. Ale za chvíli to bohudík půjde.

 

Musím tedy konstatovat, že můj původní odhad, že budu mít super peta se všemi spelly poněkud nevyšel. Existují zřejmě jakési další nepsané vazby, že nějaký typ peta, nějaký spell mít může a jiný ne. Podle mého názoru je právě toto jeden z důvodů, proč se hráči k té Vanille rádi vracejí. Prostě hrají, zkoumají, mýlí se a váží si každého poznání a kroku vpřed.

 

Rozdíl mezi Vanillou a současnou verzi je v této souvislosti asi následující: současná verze, WoWhead a další zdroje umožňují hráči získat obrazně řečeno každou informaci několika kliky myší. Vanilla neřekne hráči nic, maximálně ho párkrát zabije a on postupně přichází na to, že něco je špatně. Klikne cca 1000x a stráví několik hodin studiem internetu a zmateným běháním po světě, ale nakonec ty potřebné znalosti získá také. Ale navíc k tomu má ten opojný pocit z odhalení dobře skrytých tajemství. Tomu se prostě dnešních pár kliků nemůže vyrovnat.


Pokud se vám Krkounův deník líbí, rozhodně nezapomeňte navštívit FB profil autora.


Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskuze

cerberos 01.05.2018 20:47

také hlavně cestování

cerberos 01.05.2018 20:46

ano to je ono v čem měla vanilla kouzlo..bylo právě to hledání jak zlepšit spelly ranky itemy profese a vedla k nim dost trnitá cesta trvalo to dost dlouho než jste to kouzlo ,skill, profesi atd.... zvýšili na daný level už jako šaman pokud jsem chtěl daný totem třeba ..fire totem tak jsem musel na něj nadřít přes questy a že jich bylo než jsem ten totem konečně dostal jojo bylo to hledání a hledání ....

03.05.2018 04:02

si pamatuju jak lidi nadsene behali do uldamanu za enchanting trenerem nebo kdo tam byl v tom dungu

01.05.2018 03:33

behem vanily uz byl davno thottbot

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet