Zažili jsme to asi všichni. Šli jsme si koupit zmrzlinu, mysleli jsme na spolužáka a koupili mu ji taky, a on prohlásil, že ji nechce. Dali jsme peníze bezdomovci a o pár minut později jsme ho viděli vycházet z obchodu s flaškou chlastu, i když nám říkal, že má hlad. Dělali jste celý rok něco pro své kolegy, nosili jim dárky na narozeniny a oni si na vaše nevzpomněli. Neříkám, že se mi stalo všechno z toho, co tu popisuji, jen bych vám chtěla přiblížit tu pachuť v ústech, když myslíte na dobro někoho jiného a ve zlém se vám to vrátí nebo nijak. Je na to takové hezké přísloví: "Za dobrotu na žebrotu."
A protože je apríl a my nechtěli vymýšlet žádné vtípky, kterými vám pomotáme hlavy (protože na 1. dubna skočí už snad jen malé dítě), řekli jsme si, že alespoň jednou za rok popustíme uzdu své fantazii a napíšeme nějaké trololo články. Mě nic moc nenapadlo, spíš tohle pojednání, že obyvatelé Azerothu jsou vesměs banda militantních hovad, co si od vás vezmou peníze na jídlo a pořídí za ně náboje do pušky, koupíte jim zmrzlinu a oni vám řeknou ať si ji strčíte tam, kam slunce nesvítí (do mrazáku třeba) a když pro ně uděláte bábovičku na pískovišti, přiskočí a s jekotem vám ji rozdupou.
Takže teď menší shrnutí peripetií s Plamennou Legií. Sargeras se rozhodl, že na to, aby zničil Pány Prázdnoty, musí restartovat celý život ve vesmíru. Vesměs to popsala Bellatrix ve článku jménem Tomb of Scotty (kecám, je to moje osobní pojmenování), kdy na povrch vychází to, že jsme si pod sebou pravděpodobně podřezali větev a teď padneme na hubu, protože Sargeras byl ten jediný, kdo o Pánech prázdnoty věděl něco víc (pokud tedy Blizzard nerozpracuje příběh o Locus-Walkerovi a Allerii Windrunner a ti se Sargerasovi nějak nevyrovnají).
Dejme tomu, že Legie se nezastavila před ničím, zlikvidovala nespočet světů a... pak je tady Azeroth, na kterém si vylámala zuby třikrát a potřetí už to bylo na zubní korunky nebo rovnou protézu. Ano, Azeroth je asi evidentně planeta, kde 50% procent populace tvoří hrdinové, 10% obchodníci a quest giveři a zbylých 40% jsou NPC, které vyvražďujete během questů a trénujete tak, abyste ve svém povolání nevyšli ze cviku (a jen tak mezi námi, Azeroth už mi připomíná Vraždy v Midsomeru, kdy to městečko mělo být už dávno vymlácené). Takže Legii jsme nakopali a úplně ji rozprášili a... co teď?
Ti, kteří se o záchranu zasloužili nejvíc, to šli zapít a radovat se. Zbytek? Začal řešit, co to asi tak krystalizuje v Silithu přímo u Sargerasova meče a na co by se to dalo použít. Byli to samozřejmě goblini v čele s Gallywixem (který mimojiné prohlásil, že pokud by se Azeroth měl zhroutit, postavil by na Dark Portal turniket na zlaťáky). Horda těží a Aliance pozoruje. Sotva jsme svět zachránili, už z něj těžíme, místo toho, abychom se ho snažili vyléčit.
A hádejte, kdo je z toho nejvíc v háji? První je taťka Khadgar. Málem se dvakrát nechá zabít Gul'danem, jednou na Draenoru, podruhé v Sargerasově hrobce. Zachrání Magniho ze spárů Plamenné Legie v Ulduaru. Najde, knihu o Pilířích stvoření, kterými se dá portál zapečetit. Pobíhá s vámi po Broken Isles a hledá s vámi Pilíře, a pomáhá, kde se dá. A pak v Silithu vidí, jak se Aliance a Horda mele mezi sebou a začíná to odznova. Se slovy: "Seru na vás, jdu domů" se promění v havrana a odletí do Karazhanu, protože tomu všemu odmítá přihlížet. A mimochodem, na úvodním obrázku je smutný Khadgar, protože Khadgar je z vás teď taky pěkně smutnej.
Magni na tom není o nic lépe. Zatímco Khadgar už je z té neskutečné ignorace unavený a radši se jde zahrabat do knihovny v naději, že tu depresi, co mu obě frakce způsobily, nějak přebije, trpaslík to stále nevzdává a místo vzteku je spíš pěkně vyděšený a snaží se všechny přivést k rozumu. Vy víte, že Azeroth je titán, jenomže co oči nevidí, to srdce nebolí. Pro vás je to stále planeta, ale Magni ji slyší a ví, že existuje a titánka je skutečná. A proto ho bolí mnohem víc vidět, jak planeta krvácí v agonii a místo toho, abychom jí pomáhali, čerpáme její sílu (neříkal to náhodou Il'gynoth?)
Kdo to říkal, že náš svět stojí za záchranu? Aha, už vím, slyšíte ho každou chvíli ve starém Dalaranu, když mu někdo přinese kód alpha od Algalona. Rhonin se neotáčí v hrobě. On se tam rožní jako prase. Zachraňujeme svět každou chvíli, teď jsme odvrátili největší hrozbu naší historie od dob Války prastarých. A co s tím vítězstvím uděláme? No, ve Watchmenech to končilo tím, že se lidé drželi za ruce a zpívali o míru. Na Azerothu? Zacelíme si rány, vyklopíme do sebe tuplák piva a jdeme na to znova. Pojďme nakopat tu druhou frakci, pojďme ty ztráty na obou stranách ještě zvýšit. Zachraňujeme Azeroth stylem: "Opovažte se zničit náš svět! My si ho chceme zničit sami! Pracky pryč!"
Dámy a pánové. Nevděk je hnusná věc. Azeroth je planeta, která zažehnala tolik nebezpečí, že už si tamní obyvatelé asi neváží života a neumí žít v míru. Algalon byl v plném právu nás restartovat. Protože lid Azerothu si zasluhuje mnohé, ale život mezi to zřejmě nepatří.
Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.
Diskuze
Silveralius 02.04.2018 11:34
Azeroth = nekonečný kruh událostí pojďme si vymlátit zuby, hele on nám chce vymlátit zuby oběma ne to ne my si je chceme vymlátit samy mezi sebou a tak se spojíme a vymlátíme mu je společně
Jop todle ani není tak Aprílový článek jako spíše krutá seriózní realita
Khadgar, Thrall a Draka jsou z vás celý nešťastní
No co naplat jdeme nejít nějaký další originální způsob jak se zničit
Co třeba Azeritová bomba odpálená v nějaké studně nejlépe nějaké hodně mocné studně? (mrk Gallywix, mrk Sylvanas )
Zug 02.04.2018 11:03
Můžu tady jenom vyjádřit svůj vděk za takovéhle články? Protože tyhle jsou fakt boží.
HonkL 02.04.2018 10:03
Ve finále z toho článku jde jedna věc.. že si svůj svět lidé zničí sami jako tomu je ve Realitě
Esperanta 02.04.2018 10:11
Teť mi přijde, jestli o tohle se Blizzard nesnaží, aby to lidi viděli.
Kaspo 01.04.2018 23:38
Z dejového hľadiska BfA nadväzuje na Legion perfektne. Neviem, či som o tom písal, ale ak NIE. Tak to napíšem znova.
Battle for Azeroth - Krásny cinematic, ktorý keď som videl prišlo neskutočné sklamanie, že hlavná dejová linka bude o žabo-myších vojnách A. vs. H.
A potom prišli allied race pre q. A o čom, že sú tie Q? O tom prečo sa pripojí daná rasa k danej frakcii? Alebo o tom, že void je živší ako si chceme priznať.
Názov Battle for Azeroth má v prvom rade odvrátiť pozornosť a zároveň povedať priamo o čo pôjde. Ide o boj o Azeroth, v tom sa zhodneme, ale nie je to vojna A. vs. H. ale vojna o titána.
Pokiaľ mi stále neveríte, tak si pozrite prvé raidy. Nepodarok titánov (sú konšpirácie, že je to piaty old god, ale kým to nebude čierne na bielom tomu veriť nebudem), Azshara queen, meč v Silithe, čakanie na N'Zthoha a kto vie, čo prinesú ďalšie patche.
Summa summarum: BfA nie je o Ali a Horde a meraní si vtákov. (Je tomu ťažké uveriť, ale Blizzard naozaj využíva umelecké postupy, žiaľ nikdy to nebude chápané ako umenie).
Čo sa týka článku.
Článok je super, pobavil, a Khadgara ľutujem, je to môj obľľúbený char.
Teraz neviem, či si to bola ty Espe, čo kreslila Khadgara ako kocúra čo fetuje catnip v dala, ale ten obrázok je cool.
Esperanta 01.04.2018 23:52
Jako jo, souhlas, ono se to tak určitě vyvrbí ale článek je myšlen na to, že Aliance a Horda si ani neoddychne a už jde zase po sobě a to jsme sotva porazili Legii.
Každopádně pokud myslíš Catgara, toho jsem nekreslila. Já kreslila Khadgara, jak sedí v Dalaranu na lavičce a krmí trash doves apexis krystaly.
Šamanpaňské 01.04.2018 20:02
Já nechápu co lidem vadí na BfA po porážce legie ? to nesledujou dění příběhu, nebo co na tom každý nechápe ? Ali a horda nikdy spojenci nebyli a nikdy nebudou, Ahn qirai, wrathgate, argus to nebyly spojenectví typu ok porazíme společně legii a budeme žít šťastně až do smrti, všechno to bylo jen částečné spojenectví na poražení něčeho většího, co by mohlo zničit obě frakce. Po poražení legie bylo jasné že pokud se neobjeví nová hrozba, tak bude Ali vs horde protože jedna frakce je pro tu druhou hrozba. Jen se čekalo na něco co to spustí a tím je Azerite a už se jede na nože !
Necris_ 01.04.2018 20:28
Napríklad to, že po porážke légie si mohli uvedomiť, že práve spolupráca vedie k zachráneniu sveta samotného a bez toho by nikdy légiu neporazili. Práve po tom datadisku to príbehovo mohlo byť inak, aj keď na druhej strane chápem, že po stránke hrateľnosti je potrebný určitý konflikt ... A keď nakoniec príde rada na void, tak sa zase spojíme a budeme sa tváriť, že pohoda? Dokedy stále to isté dookola? ...
Necris_ 01.04.2018 19:12
Celý nápad s BfA mi príde smiešny, je to klišé a obyčajné odvrátenie pozornosti, zosmiešnenie charakterov, (už len samotné sedenie Sylvanas za spoločným stolom s orkami a taurenom bolo fakt seriózne trápne), len aby prišlo niečo veľké a Azeroth trpel znova. Lenže po pravde som už unavený z toho ako neustále každý kope práve do Azerothu. Ja si myslím, že už stačilo a na rade je už konečne nejakým spôsobom nechať precitnúť titánku a presunúť sa možno na iný svet, vymyslieť niečo nové. Sargeras není vôbec porazený, void zmrdi si brúsia zuby niekde mimo realitu a ťahajú za nitky (chudinka Alleria) ... Hlavne sa mi nepáči tá neustála vykopávaná vojnová sekera medzi Hordou a Alianciou, nielen Khadgar je smutný, ale aj samotná snaha Thralla o udržanie mieru prišla nazmar. Už by si naozaj mohli v tých sprostých hlavách po tom všetkom uvedomiť, že za VŠETKO môžu démoni, veď to je snáď už nadsvetlo jasné ...
Heakler 02.04.2018 00:09
Tak ono to asi bylo v tu chvíli.. docela nevšední pro všechny.. Sylvanas na něco takého není vůbec zvyklá, stejně jako Nathanos, Saurfang to moc neřeší, Baine se snaží to nějak zachránit a ostatní připíjejí Inu.. Na bitevním poli jim to jde lépe..
Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit senebo
Zaregistrovat nový účet