Interview s Chrisem Metzenem o odchodu z Blizzardu

http://media.wowfan.cz/uploaded/MetzenInterview
Chris Metzen, lore guru a senior Vice President of Story and Franchise development Blizzardu, v září letošního roku opustil společnost, ve které strávil téměř dvě dekády. Pro spoustu fanoušků to byla velká rána a doteď se přesně nevědělo, proč se tak Chris vlastně rozhodl a co za tím stálo. Scott Johnson si s Chrisem nedávno sedl a vyzpovídal ho, co vlastně vedlo k opuštění práce, kterou tolik miloval. Odpověď byla poměrně osobní. Metzen přiznal, že poslední dobou trpěl záchvaty paniky a úzkosti. Chris Metzen se podílel na příběhu všech úspěšných titulů Blizzardu jako byl StarCraft, World of Warcraft, Warcraft III, Diablo a mnoho dalších. Do Blizzardu byl přijat když mu bylo 19, a jeho jedinou praxí bylo hraní Dungeons & Dragons, kde zastupoval roli dungeon mastera. Jak tak Metzen postupoval ve společnosti, vytvářel artworky, design a nakonec spolupracoval na vytvoření Diablo universa v roce 1996 a poté postoupil v roce 1998 na pozici Lead Designera pro StarCraft. Po mnoha dalších rolích ve firmě mu byl nabídnut post Creative Directora pro Warcraft III: Reign of Chaos, až se nakonec dostal na pozici Senior Vice President of Story and Franchise Development, na které zůstal až do svého odchodu. Když Metzen v září opustil Blizzard, napsal dopis na rozloučenou, že se bude od té chvíle věnovat své rodině. "Budu se teď soustředit na to, co je mi nejdražší - svou rodinu. Oni jsou středobod mého života a zdroj mé největší radosti a inspirace," napsal. Scott Johnson nedávno publikoval hodinový rozhovor, ve kterém Chrise vyzpovídal, co bylo příčinou jeho vyhoření, i přesto, že dělal práci snů. I když Metzen přiznal, že práce, kterou mohl dělat, mu umožnila zrealizovat všechny své dětské sny, vybrala si zárověň i velkou daň a uvrhla ho do stavů sebepochybností. Vůbec největší ránou pro něj bylo zrušení projektu Titan, který byl definitivně zrušen roku 2014 díky neshodům mezi vývojáři. Jak se Chris vyjádřil, morálka v Blizzaru byla po této údálosti nízká. Pro tým, který do celého projektu vložil mnoho let práce a úsilí, to byla velká rána; obzvlášť pro Chrise. Metzen se též svěřil, že jeho největší obavou bylo, že zklame Blizzard i jeho fanoušky. "Co když další hra nebude dobrá? Co když ji lidé budou nesnášet? Co když nebudu dost dobrý a zklamu sám sebe i svou společnost?" ptal se sám sebe Metzen. "Když se na to tak dívám zpátky, spadl jsem do pasti; do kruhu, ze kterého nebylo úniku. Pořád jsem se potřeboval v něčem utvrzovat." V brutální smyčce sebepochybností a strachu, zda splní očekávání ostatních, byl lapen poslední tři roky. "Nikdy nejste v bezpečí. Víte, že u dalšího projektu vás to čeká zase. Je to jako vlak, který nezastavuje." Po zrušení Titanu se dal Metzen do Overwatch projektu. Dle jeho slov to byla jeho poslední zastávka. Zvýšila mu však morálku natolik, že dokázal hru dokončit a vypustit do světa. A je to výborná a chytlavá hra. Díky tomu všemu ale Metzen trpěl dlouhodobými stavy úzkosti. V jednu chvíli měl pocit, že jeho plíce přestanou fungovat. Když však vše konzultoval s doktory, nic nenašli. Díky pomoci jeho manželky nakonec zjistil, že trpí záchvaty paniky. Vrcholu to dostoupilo v roce 2016, kdy se měl spustit nový datadisk Legion, světlo světa měl spatřit Overwatch a jeho animované krátké filmy, do toho šel do kin Warcraft film a s manželkou očekávali dítě. Tehdy se to všechno spojilo dohromady a on byl pod tlakem, aby to všechno vůbec zvládl. "Musel jsem prostě něco udělat se svým životem," svěřil se Metzen. Blizzard byl také jako jeho rodina, ale on se rozhodl odejít a dát přednost té opravdové. "Strávil jsem až příliš mnoho let tím, že jsem pořád spěchal a tlačil svůj sen kupředu. Stal jsem se vlastně pěšákem a zároveň důstojníkem ve společnosti, pro kterou jsem pracoval." Poslední měsíce od svého odchodu nad svým rozhodnutím přemýšlel a nelituje ho. Sama za sebe mohu říci, že po přečtení rozhovoru s Chrisem vše chápu mnohem lépe než po jeho dopisu na rozloučenou. Mrzelo mě, že odešel, ale když jsem vše viděla v tom pravém světle, jsem ráda, že je z celého kolotoče venku.
Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskuze

Lockdaar 25.11.2016 15:22

Vůbec jsem netušil, že je za jeho odchodem i ještě něco víc. Myslel jsem, že je to čistě jen o zaslouženém odchodu do penze po tolika letech práce a následného odpočinku a ne, že je za tím ještě i zdravotní stav =/Každopádně mě mrzí, že odešel ale na druhou stranu mu to upřímně přeju, žádná práce nestojí za to, aby měl člověk ve finále zničené zdraví, ani ta práce vysněná...

godlike 24.11.2016 21:10

odpočinek je třeba a kdoví třeba se to nějak sejde a vrátí se zas nabitý energií a inspirací

Esperanta 24.11.2016 18:40

Merneron
Určite odporúčam si vypočuť celý ten rozhovor. Človek mu to o to viac praje
Rozhodně. Taky jsem to tak udělala a opravdu musím říct, že teď už ho vůbec neodsuzuji a chápu ho. Odpočinek si zaslouží.

Merneron 24.11.2016 18:35

Určite odporúčam si vypočuť celý ten rozhovor. Človek mu to o to viac praje

okojehly 24.11.2016 16:04

corpsen
ta hra už teď není dobrá osobně postrádám PvP, které od WoD neexistuje.
Ale prosím tě, možná je mizerné, ale PvP hra rozhodně pořád má. Pořád můžeš do hráčů šťouchat. :-)Jinak vyhoření je problém většiny velikánů a snad po nich přijde schopná generace, nějak si nedovedu představit že zajímavé hry bude tvořit generace šedesátníků.

corpsen 24.11.2016 15:10

ta hra už teď není dobrá osobně postrádám PvP, které od WoD neexistuje.

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet