Blizzard uveřejnil rozhovor s jedním z herních vývojářů - Tomem Chiltonem, ve kterém můžete najít letmý náhled na názor, jak hodnotí patch 5.2: Rise of the Thunder King, ale hlavně si můžete přečíst informace a očekávání od patche
Blizzard zdrojPatch 5.3: Escalation pro hráče znamená možnost zpětného úderu proti agresi Garroshe Hellscreama, jediného hrdého War Chiefa Hordy. Dopustil se mnoha zločinů a množství jeho spojenců se zmenšuje. Přesto stále drží hlavní město Hordy – Orgrimmar - ve své plné moci díky armádě věrných elitních Kor'kron vojáků zásobovaných spojením z Barrens.
Svržení tyrana nebude snadné.
Abychom se mohli připravit na tento monumentální souboj, tak si Blizzard Insider promluvil s herním návrhářem Tomem Chiltonem.
Před tím, než se ponoříme do detailů o 5.3, můžete nám říci, jak si vedl předchozí patch 5.2: Rise of the Thunder King?
Celkově jsme spokojení s tím, jak se raid Throne of Thunder vybarvil. Myslím, že se řadí mezi jedny z našich nejlepších ať už díky velikosti, rozsahu nebo celkové kvalitě použitých mechanik. Lei Shen se ukázal jako úžasný finální boss raidu, podobně jako Yogg-Saron nebo Ragnaros. Jedna z pokusných věcí v Throne of Thunder, ze které máme obzvláště radost, je Determination buff, který hráčům přidává 5% boost, kdykoliv wipnou. Raid Finder skupiny se skládají z hráčů s různými zkušenostmi. Tato změna pomohla udržet skupinu pohromadě a naučit se mechaniky obtížnějších encounterů, což dalo Raid Finder skupinám více možností v postupu.
Jak Escalation pasuje do celkového příběhu Mists of Pandaria?
Patch 5.3 má za úkol říct příběh o tom, co se děje v domovském Kalimdoru, zatímco je prozkoumávána Pandaria za Severním mořem. Jak jméno naznačuje, tak jádro celého konfliktu se pohybuje kolem Garroshe Hellscreama a jeho válečných úsilí. Aliance proti němu stojí ze zřejmého důvodu, ale navíc se přidaly dokonce i velké frakce Hordy. Jsou unavení z Garroshova věčného válčení a tak Vol'jin, vůdce trollů Darkspear, vstoupil do otevřeného povstání proti jejich Warchiefovi. Garrosh se zdá být pohrdavý a tak obě strany, Horda i Alliance, brzy získají šanci k útoku.
Můžete nám něco říci o nově přidaných věcech? O čem si myslíte, že by hráči chtěli nejvíce slyšet?
Nová scenaria představují páteř celého patche a my si myslíme, že s nimi zažijí hráči mnoho zábavy. Další velkou změnou jsou nové eventy v Barrens. Hlavní přísun zásob, které zásobují Garroshe v Orgrimmaru, procházejí skrze Barrens, takže hráči musí první zvítězit zde, než na něj zaútočí přímo. Z návrhářského pohledu chceme Barrens použít jako experiment pro end-game otevřený world obsah jako novou cestu a trochu se vzdálit od některých nepříjemných aspektů daily questů. Ve výsledku jsme je vytvarovali do sérií dynamických eventů namísto přímého posunu skrze daily questy. Věříme, že to bude působit více otevřeně, než předchozí end-game questy, díky běsnícím hráčům Hordy i Alliance, útočící na Garroshovy zásobovací linie a kazící jeho válečné snahy. Navíc Horda a Alliance v Barrens ve stejnou dobu znamená mnoho příležitostí pro world PvP.
Můžete nám něco říct o změnách v PvP? Jak se mění PvP mechaniky?
Jedna z největších změn v PvP je změna Resilience systému. Jinak řečeno resilience zůstává stejná jako předtím, ale byla prakticky úplně odstraněna z equipu. Místo toho hráči dostanou vyšší základní resilience (65% resilience na úrovni 90, pozn. překladatele). Na gearu v PvP samozřejmě stále záleží. Určité enchanty a gemy budou resilience stále přidávat, ale mít méně kvalitní výbavu nebude znamenat menší schopnost na přežití. To znamená, že zkušenosti a schopnosti hráčů hrají v PvP mnohem větší roli než předtím. Navíc změna v resilience má sekundární výhodu pro PvE hráče pro které nebude takový problém s PvP začít, protože nebudou muset shánět PvP výbavu, aby vůbec přežili.
Co nám řeknete o PvP obsahu?
Patch 5.3: Escalation přidává novou arénu a battleground. Jméno battlegroundu je Deepwind Gorge a stojí na získávání určitého množství zlata. Hráči mohou zlato získat dvěma způsoby – postupně, držením klíčových strategických základen nebo mohou krást vozíky se zlatem ze základny opačné frakce a dopravit je do té své. Deepwind Gorge v zásadě kombinuje „king of the hill“ s „capture the flag“ mechaniky. Nová aréna se jmenuje Tigers' Peak a experimentuje s „vyvýšenou půdou“ novým a zajímavým způsobem. Geometrie arény zahrnuje několik vyvýšených pilířů, které jsou ohraničeny plotem. Tento plot nevytváří line of site nebo ranged útoky, ale zachytí každého hráče, který je odhozený jejich směrem. To dovoluje ranged povoláním stát na vyšším postavení a ostřelovat nebo léčit z výšky trochu snadněji, než kdyby stáli na rovné zemi.
Můžete nám říci trochu více detailů o scenariích v 5.3? Změnila se filozofie při jejich vytváření od prvního uvedení na začátku Mists of Pandaria?
Jedna z věcí, o kterých jsme si mysleli, že chybí, když jsme je na začátku Mists of Pandaria uvedli, byla možnost selhat. Nechápejte mě špatně, vždy byly zamýšleny jako rychlý, zábavný a trochu bokem postavený kousek obsahu, ale myslím si, že můžeme nabídnout trochu větší výzvy hráčům, kteří na ně jsou připraveni. Z toho důvodu představujeme Heroic verze několika už existujících scenarií, plus všech nových scenarií v 5.3: Escalation. Na rozdíl od běžných scenarií, Heroic verze vyžadují předem připravenou skupinu tří hráčů. Obtížnost se zvýšila a my Heroic scenaria chceme navrhovat pro skupinu hráčů, kteří se znají a jsou zvyklí hrát společně. Navíc je mnohem snadnější postavit skupinu tří hráčů, než skupinu pěti, jak to je běžné. Myslíme si, že scenaria jsou výborné místo pro experimenty pro nutnost vytvářet premade skupiny.
Pobavme se o lootu. Jaké druhy odměn můžou hráči očekávat, že najdou?
Hráči můžou určitě očekávat běžnou možnost Item Level upragde. Také lehce upravujeme loot systém, takže si hráči mohou zvolit specializaci, pro kterou chtějí získávat loot, i když ji zrovna aktivně nehrají v Raid Finderu, Heroic scenariích, bonus rollu a v Mists of Pandaria questech. Také přidáváme možnost získat starý Dungeon Tier 2 armor set jako odměny za předělaný Barrens obsah. Díky tomu můžete získat nový set na trasmogrification bez nutnosti navštívit staré dungeony.
Ještě něco, co byste nám chtěl říct, než skončíme?
Ano, ještě jednu věc – další cool věc, kterou přidáváme v 5.3, je možnost vidět Pet Battles jiných hráčů. V neposlední řadě bychom chtěli poděkovat všem hráčům, kteří s námi procházeli 5.3 PTR – vašeho času si vždy ceníme.
Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš
. Rádi vás uvidíme.
Diskuze
milanko 21.05.2013 17:54
Gustafa 21.05.2013 13:31
více resilky, méně PVP power a kdo má jako tedkom hrát proti healerům?
Muradin 21.05.2013 12:43
Ano totálně souhlasím s Aristovou poslední poznámkou.Spoustu lidí se tu neumí svůj názor vyjádřit tak aby nepoužili nadávky nebo tím někoho neurazili.
Aristo 21.05.2013 11:56
Možná byste si měli uvědomit, že od 5.3 je v Battlegroundech a Arenách item downgrade, takže můžete mít ilvl i bžilion, ale po vstupu do BG a areny se vám sníží na 496. Navíc ano, Resilience bude vyrovnaná, ale PvP gear stále bude mít PvP Power, takže bude silnější.Doporučuji vám přečíst si článek o PvP gearu, který jsem před časem postoval: http://wowfan.tiscali.cz/novinky/patch-53vp-gear/1/ Najdete tam rozepsané, co Blizzard od těchto změn čeká a jak si myslí, že budou fungovat.Taky bych vás chtěl poprosit, abyste svoje nadšení u mých článků vyjadřovali trochu méně sprostě, jinak je budu mazat.
Benosh 21.05.2013 11:35
Nevim, o čem by PvP mělo být, když ne o šikovnosti hráče, nasbírat si gear, řachnout ho tunama resil kamenů a pak si honit triko, jak mě nemůžou sundat? Blizzard chce usnadnit start hráčů v rozjeté sezóně a nejspíš motivovat ostatní, aby po nafarmení top gearu neusnuli na vavřínech a nevozili se jenom na tom, že mají gear a nikdo je neporazí. Lidi si čas od času dají pauzu a místo farmení gearu třeba kolikrát raději počkali na novou sezonu offline, ale jestli chce Blizzard placené účty, musí mít motivaci ti lidi vůbec lognout.Rozdíl tam zůstane, pokud bude furt PvP Power na itemech, tak prostě rozhodne lepší ilvl.
Hromovapest 21.05.2013 10:57
Duzurix 21.05.2013 10:50
to s tim pvp gearem mi prijde jako totalni picovina.....nevidim v tuhle chvili duvod pro sbirani pvp eq..jenom kuli tomu abych si tam dal resil gem a enchant?...omg...sak na co budu sbirat trapne capnuty gear na 496 kdyz muzu nosit po upgradu takmer 550 ilvl itemy..to pvp absolutne nezvladaj a snazej se delat zmeny za kazdou cenu i kdyz tou sou nesmysly..hrac co bude mit full eq nakonec nebude mit temer zadnou vyhodu proti tem co doexpili a dou skoro nahy do toho bg...nechapu o cem to pak bude .o sbirani eq urcite ne ..
cepape 20.05.2013 18:45
doufám v nějaký epický Allianční vylodění v Azshaře a jinak aréna - vypadá fakt krutopřísně otázkou je jak se na ní bude hrát :/ ale narozdíl od 90% čtenářů si nechám soudy až po tom co si jí za wara zahraju
Montes 20.05.2013 17:42
Myslel jsem, že se Blizz poučil z chyb na 4.3 ale je vidět, že ne.. Zavede PVP resil, aby nebyl rank 1 nějakej PVE člověk, který má 90% gearu HC a teď to chtěj hodit do starých kolejí.. Omluvte mě jestli se pletu.
Darklifer 20.05.2013 16:35
Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit senebo
Zaregistrovat nový účet