Shaman v Cataclysm

/pic/uploaded/saman1

Nová šamanova kouzla

Primal Strike (od levelu 3): Nové kouzlo založené na síle zbraně, které se každý šaman naučí velice brzy. Tímto krokem by měl být Enhancement šaman stejně dobrý na expení jako Elemental šaman, klíčové talenty pro Enhancement šamany byly totiž příliš hluboko v talentovém stromě. Primal Strike byl prostě vytvořen proto, aby dovolil šamanům být Enhancement i na nižších levelech. Na vyšším levelu totiž získají Storm Strike a ten má s Primal Strikem stejný cooldown. Je to podobné jako u warriorů se Sunder Armor a později Devastate nebo u druidů s Claw a pak s Mangle.

Healing Wave (level 4): Jak jistě víte, šaman už jedno kouzlo se jménem Healing Wave má. Do hry však bude přidáno jiné direct-healing (kouzlo na jeden cíl, které se musí nějaký čas kouzlit) kouzlo, které ponese právě tento název. Nynější Healing Wave se přejmenuje na Greater Healing Wave. Nové Healing Wave by mělo být hlavním šamanovým léčicím kouzlem, Lesser a Greater Healing Wave využijete zas za jiných okolností.

Unleash Weapon (level 81): Vypustí sílu vylepšení vaší zbraně a způsobí různé efekty (více níže). Šaman s dvěma zbraněmi aktivuje efekty obou enchantů. Kouzlo bude instantní, 30 yardů dosah, 15 sekund cooldown, nepůjde dispellnout.

Kouzlo pravděpodobně způsobí například tyto efekty:
  • Windfury Weapon - vypustí na váš cíl spektrální verzi vaší zbraně, která dává 50% zranění zbraně a zvyšuje šamanovo Haste na dalších 5 ran.
  • Flametongue Weapon - dá okamžité ohnivé zranění a buffne šamanův další ohnivý útok o 20%.
  • Vyléčí trochu cíl šamana a buffne šamanovo další léčicí kouzlo o 20%.

Healing Rain (level 83): Plošné léčicí HoT kouzlo (léčí za určitý čas) přivolá na určité místo déšť, který léčí všechny hráče v něm. Není stanoven limit na maximální počet hráčů. Čím víc cílů však déšť bude léčit, tím budou účinky slabší, podobně jako u AoE útočných kouzel (diminishing returns). Díky tomuto kouzlu by měl šaman získat lepší možnosti pro léčení za určitý čas a léčení celé party najednou. 2 sekundy se kouzlí, 30 yardů dosah, 10 sekund cooldown, 10 sekund trvání.

Spiritwalker's Grace (level 85): Když je tento buff, který může dát šaman pouze na sebe, aktivní, nejsou vaše kouzla rušena pohybem a snad ani vašimi vlastními útoky. Tohle dá šamanovi jakékoli specializace možnost léčit nebo dávat zranění i když je zrovna nutné se pohnout, jak v PvE, tak v PvP. Instatní, 10 sekund trvání, 2 minuty cooldown.

Změny ve schopnostech a herních mechanikách

  • Restoration šaman a i ostatní léčitelská povolání si budou muset dávat větší pozor na manu, než si dávali ve WotLK. Spirit bude hlavním šamanovým statem pro mana regeneraci.
  • V Cataclysm proběhnou změny ohledně odstraňování buffů a debuffů (Více). Šamani budou mít jako hlavní dispell kouzlo Cleanse Spirit, které bude odstraňovat curse. Restoration šaman se bude moci pomocí talentů naučit, aby Cleanse Spirit odstraňoval i Magic. Šamani již nebudou moci odstraňovat poison.
  • Cleansing Totem bude ze hry odstraněn, protože dispelly by měly být dělány jako rozhodnutí hráče a nic ovládaného automaticky. Kvůli tomu budou také všechny dispelly stát trochu víc many, a když se pokusíte zakouzlit dispell na cíl, kde se nedá nic odstranit, i tak se kouzlo "podaří" (a vezme vám manu). PvE dispellování bude pak děláno, aby odpovídalo tomuto modelu.
  • Totem of Wrath nahradí Flametongue Totem u všech šamanů, tento totem zvýší spell power skupiny o 4%. Elemental šamani budou mít talent, který umožní, aby ohnivé totemy dávaly 10% spell power a navíc jim dovolí, aby položili Searing, Magma nebo Fire Elemental Totem, aniž by ztratili spell power buff. 4% a 10% buff se nebudou sčítat a stejně tak k nim patří i warlockův Demonic pact. Zvyžuje se také možnost, že Elemental dostane možnost na položení Searing Totemu i někam dál, než k sobě pod nohy.
  • Cooldowny Enhancement šamana projdou změnami, aby bylo povolání více dynamické. Zvažuje se, že například Lava Lash bude mít větší cooldown, aby měl šaman čas používat i jiné schopnosti ve své herní rotaci.
/pic/uploaded/saman2

Nové talenty a změny ve starých

  • Elemental Reach bude zjednodušen, takže šaman bude mít pevněji daný dosah kouzel.
  • Plánuje se, že jeden z hlubokých talentů pro Elemental šamana bude Earthquake (zemětřesení), které bude šaman využije k cílenému a vytrvalému AoE poškození.
  • Spirit Link bude nejspíš zapracován zpět někam hluboko do Restoration stromu. Talent by měl fungovat asi tak, že spojíte dva cíle dohromady a ty pak budou sdílet zranění.
  • Elemental šaman bude mít hluboko ve svém stromě talent, který zvýší Hit Rating podle jeho Spiritu (Spirit totiž bude na gearu, který bude jak pro Resto tak pro Ele šamany).
  • Ancestral Knowledge již nezvýší Intellect, ale pouze zásobu many.
  • Enhancing Totems bude nahrazen talentem Focuses Strikes, který zvýší zranění nového kouzla Primal Strike a Stormstrikeu.
  • S příchodem Mastery systému se také zvažuje odebrání několika talentů, které přidávají pasivní bonusy, jako Mental Quickness, Improved Windfury Totem, Mental Dexterity, Call of Thunder, Tidal Mastery, Purification, Nature's Blessing a další, aby měl hráč větší svobodu ve výběru více zajímavých talentů.

Mastery Pasivní talenty



Co je to Mastery?

V Mastery stromech se budou vylepšovat tyto statistiky:

Elemental
  • Spell damage
  • Spell Crit
  • Elemental Overload - Vaše přímo zraňující kouzla (Lightning Bolt, Earth Shock...) mají šanci, že vytvoří slabší verzi kouzla. Bude fungovat podobně jako nynější Lightning Overload talent, ale bude fungovat také na Lava Burst.
Enhancement
  • Melee damage
  • Melee Haste
  • Nature Damage - přidá pasivní bonus k Nature damage.
Restoration
  • Healing
  • Meditation - mana, která se vám obnoví v boji za pomoci vašeho Spiritu
  • Deep Healing - šamanova přímá léčivá kouzla budou účinnější, když bude mít cíl méně životů. Bude se to počítat procentuálně, než aby tam byly nějaké pevně dané body (ten s 29% života dostane větší heal než ten s 30%).
Vždycky získáte pouze ty pasivní talenty, které sedí k vaší specializaci. Dělá se to podle počtu bodů - když máte nejvíc v resto, získáte Restoration Mastery. Nic jako hybrid u mastery neexistuje.

Otázky a odpovědi


Blizzard již odpověděl na několik dalších otázek ohledně budoucnosti šamana. Berte na vědomí, že tohle všechno je pouze malá ukázka všech změn.

Q: Bude Maelstrom Weapon obsahovat i Lava Burst?
A: To je momentálně v plánu.

Q: Jak může Elemental Overload fungovat i s Lava Burst, když je toto kouzlo už teď tak silné v PvP?
A: V Cataclysm se téměř každé číslo změní. Změní se zranění spellů a stejně tak počty životů. Tato funkce by měla být pouze jedním z nástrojů a ne jedinou cestou jak porazit protivníka.

Q: Co se stane s Lighting Overload talentem?
A: Tento talent přidá bonus k Elemental Overload.

Q: Elemental šamani nechtějí dávat Searing Totem do dálky. Raději by Magma Totem.
A: Searing Totem dá více zranění jednomu cíli než Magma totem. A hlavně, pokud se bude funkce na totem na dálku líbit, možná se do hry přidá kouzlo funkční pro všechny totemy.

Q: Budou muset Elemental šamani "vyplýtvat" talent, aby získali konverzi Spiritu na hit rating?
A: Bude to spojene s jiným atraktivním talentem, jako Elemental Precision.

Q: Bude Unleash Weapon pracovat s Frostbrand?
A: Ano. Výše najdete jen příklady.

Q: Je Earthqueake channeled kouzlo?
A: Pravděpodobně, ale ještě uvidíme.

Q: Odstraní Unleash Weapon váš enchant?
A: Ne.


UPDATE (23:32): Přidána definice Meditation, popsáno získávání pasivních talentů, připsáno více informací k Primal Strike a přidány otázky a odpovědi.

Všechny tyto informace se můžou ještě během Beta testování změnit.


Naposledy upravil/a Novom 11.04.2010 v 21:02:21.

Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskuze

Riko 24.05.2010 22:34

Koukam tu debatujem jen my 2 kozicko :-DPS: poslal sem ti mail tak se pls koukni.

Riko 24.05.2010 18:34

kozicka
no j ale kdyby to mel samanpak by ses moh vastat na manu a healovat za hp
To ma mage proto, pac kdyz spamuje mana shield, tak mu dmg bere manu misto HP. Tak mu to dali proto, aby mel aspon nejakou sanci se pak branit.

kozicka 24.05.2010 15:08

no j ale kdyby to mel samanpak by ses moh vastat na manu a healovat za hp

Riko 24.05.2010 14:44

kozicka
ale mit za 1k hp 15k hp je docela good ne?
Za 1k HP 15k HP? Co si tim myslela. Burnout bude fachat tak, ze pokud magovy dojde maga, tak casti z HP (pokud FB stoji 1k many tak magovy to veme 1k HP). Stejne pro shamana je mage lehky cil.

kozicka 24.05.2010 14:19

Riko
To casteni z HP je dost riskantni a kor pro maga ktery nema heal :-D. Ja sem se zmenamy (az na to dospellovani) velice spokojen.
ale mit za 1k hp 15k hp je docela good ne?

Riko 23.05.2010 17:04

kozicka
skoda ze restak nedostane burnout (tusim)- talent u maga ze de castit za hp misto many
To casteni z HP je dost riskantni a kor pro maga ktery nema heal :-D. Ja sem se zmenamy (az na to dospellovani) velice spokojen.

kozicka 23.05.2010 09:24

skoda ze restak nedostane burnout (tusim)- talent u maga ze de castit za hp misto many

Riko 22.05.2010 16:15

kozicka
ale restak bude moc konecne dat wara. cetla sem ze redukci mortalu snizili z 50 na 20%. a soul link je do areny uplne hustej
On shaman byl uzitecny jako ranged bo melee dps a ted to bude i luxusni healer :-D

Riko 22.05.2010 16:14

Riko
Nema byt mortal uplne odstranenej?
Sry za prispevek. Ted sem si vsiml ze je to fakt 20 %

Riko 22.05.2010 16:09

kozicka
ale restak bude moc konecne dat wara. cetla sem ze redukci mortalu snizili z 50 na 20%. a soul link je do areny uplne hustej
Nema byt mortal uplne odstranenej?

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet