link

Střední škola tankování

/pic/tank/tankstredniskola
Úvodem si zopakujeme několik základních výrazů a definicí z předešlého dílu "Učebnice pro začínající tanky" a trochu si je rozebereme. Nejdříve názvosloví:
  • Dmg (damage) říkáme síle, pomocí které ubližujeme chudinkám hnusáčkům.
  • Všemu co se nám bude snažit nějak ublížit, budeme říkat Mob jinými slovy též hnusák, sviňák, pazdgřivec, prevít, zmetek (výčet není vyčerpávající).
  • Oproti tomu, těm, kteří si nekontrolují Threat (vyvětlení níže) a přeberou Aggro od Tanka budeme říkat idioti.
  • A Tankům budeme říkat Tanci. Pozn.: Občas se jim říká též: Plechovka nebo Nočník (od slova válečník), ale vzhledem k tomu, že mají poměrně málo Intelectu, tak z toho bývají malininko dezorientováni. Náš Tank - válečník si vždy otočí helmu (neúmyslně) a stěžuje si, že nic nevidí. Což bývá docela prekérka, když se mu to stane po pullu. Helma se mu totiž otočí vždy, když usilovně kroutí hlavou, protože nemůže pochopit, kde že je ta Plechovka o které všichni mluví, navíc neví jestli je v ní pivo nebo lunchmeat a kam že má sakra jít na ten nočník, až se mu po tom pivu a lunchmeatu bude chtít na záchod. Takže jim říkejme pouze Tank, je to ku prospěchu nás všech. Sami vidíte, že použití jednoho nevhodného slova způsobí, že se jim myšlenky začnou toulat hodně daleko od raidu. Pro udržení myšlenky na boj, u nás používáme výraz: “Trhej”. Je to jednoznačné a obvykle to tank rychle pochopí...
Malinko jsem odbočil, no ale trocha popichování nikdy neuškodí a tohle je vlastně jediný moment, kdy si můžu z Tanků utahovat. Jak pochopíte později, veškerá jejich práce si zasluhuje pouze obdiv a uznání. Žádný jiný charakter ve hře nemá tolik zodpovědnosti a povinností jako Tank. Proto se pojďme spolu s nimi seznámit oč vlastně jde, ať jim práci zbytečně neztěžujeme.[odstavec]tank tauren

Základní pojmy podruhé

Ve hře se při všech soubojích budete setkávat s dvěma základními pojmy. Aggro a Threat.

Aggro

Definice obecně: Aggro je zkrácený anglický výraz aggressive. Vznikl pravděpodobně v šedesátých letech a byl často používán v Anglii při stávkách. Přeneseně to znamená, že jste na někoho vysazení tak, že na něj útočíte, chcete mu přistřihnout perka, dát jednu do nosu ap. Definice WoW: Aggro je výraz, kterým se označuje útočná aktivita NPC (non player character - postava neovládaná živým hráčem, dále budeme používat výraz Mob, který je ve světě Warcraftu nejvíce zažitý). Aggro není hodnota, ale stav. Označuje se jím chování moba vůči hráčovi. Aggro úzce souvisí s další vlastností a to je Threat. Pokud útočí na Moba více hráčů, bude Mob útočit jen na jednoho z nich a to na toho, který pro něj představuje největší hrozbu (Threat). Aggro můžete získat několika různými způsoby, které si popíšme později.

Threat

Definice obecně: Threat znamená hrozbu, neboli ohrožení (zhruba česky). Definice WoW: Pokud má Mob pocit, že od vás mu hrozí největší nebezpečí, přesune svoji agresivitu na vás a bude vás mydlit hlava nehlava, pr*el nepr*el (tím jste získali jeho aggro, přeaggrovali jste tanka, vy idioti). Každé NPC má svůj Threat list. Jde o tabulku, ve které jsou všichni hráči v aggro rádiusu (vysvětlíme později). Pořadí hráče v tabulce je dáno jeho mírou nebezpečnosti pro Moba. Pokud NPC zabije prvního hráče v tabulce, obrátí se na druhého atd... Pozice hráče v tabulce se počítá z veškerých vlastností, které jsou použity v boji, z pasivních i aktivních. Jsou zde zahrnuty buffy, vaše útočná síla, dmg kterou udělujete, aura kterou posilujete ostatní, když vás někdo léčí atd.. Jde v podstatě o hodnotu která určuje míru vaší nebezpečnosti. Zdálo by se logické, že nejvíce Threatu generuje vaše DMG (poškození za sekundu). Když někomu budu hodně ubližovat, bušit takovou silou, že mu budou vyskakovat bulvy ven z hlavy, těžko můžu předpokládat, že mě bude ignorovat. Přesto se tak občas děje. Ptáte se proč? Nevím. Hehe. Vím. Samozřejmě je to tím, že někdo jiný dělá mobovi daleko hnusnější věci a mob se cítí ve větším ohrožení, než když musí každou chvíli lovit oční bulvy zpoza košile. Milé děti, ptáte se kdo to je? Kdo je ten tajuplný hrdina, který zabrání hnusnému a mnohdy i chlípnému mobovi, aby vás spapal, ne-li něco horšího? Je to Tank. Ano. Nikdo jiný, jen ten hloupý otloukánek, o kterém si všichni myslí, že nic jiného neumí, než do sebe jen nechat mlátit. A on umí, milé děti. Umí toho hodně. Umí například povědět mobovi takovou sprosťárnu (taunt) o jeho babičce, že se dotyčný otočí zase na něj s pocitem největšího vzteku (Aggra)
Toto je velmi nadnesené, ve skutečnosti Taunt nezvyšuje Threat, pouze pokud nemá Tank Aggro, tak pomocí Tauntu se posune v tabulce Threatu na první místo, ale jen těsně. Některé starší zdroje uvádějí, že se vůbec neposune v Tabulce Threatu na první místo, ale Vzhledem k tomu, že Taunt má na Mobovi nějakou krátkou účinnost, tak po dobu trvaní je Aggro na Tankovi, ale v tabulce Thratu je stále na prvním místě výše zmíněný idiot. Je třeba si vždy uvědomit, že další udělenou dmg si opět můžeme převzít Aggro na svoji stranu. Nejlepší je počkat, až se Tank dostane na melee vzdálenost Moba a párkrát ho praští.
Byla přeci ohrožena jeho čest. Vůbec mu přitom nevadí, že má záda jako ježek od šípů nějakého potrhlého lovce, který neudržel tětivu a prásknul do moba šíp dřív, než mu to mohl Tank dopovědět (to o té jeho babičce). Navíc, každý Tank má talent, aby iritoval své okolí. Mobové jsou ti šťastnější z nás, kteří mu to mohou spočítat.[odstavec]A teď zase malinko vážně a k číslům... Střední škola pro tanky (a nejen pro ně) má za úkol, seznámit hráče WoW se základními mechanismy boje, s postupy a pravidly bez kterých se žádný tank, v podstatě ani žádný jiný charakter neobejde. V úvodu jsme si něco málo pověděli o Aggru a o Threatu. Protože tyto dva odlišné mechanismy bývají dost často zaměňovány nebo chybně vykládány, povíme si teď o nich víc. Nejdříve si vysvětlíme, jak to vlastně funguje.

Aggro

O Aggru víme to, že pokud jej máme, Mob na nás útočí. Jak jsme jej získali? Před vlastním bojem jsou dvě možnosti:
  1. Body Pull - všechny charaktery (vstoupili jsme do aggro radiusu Moba)
  2. Pull - všechny charaktery (zaútočli jsme na Moba z větší vzdálenosti než je jeho Aggro rádius a tím jsme jej na sebe upozornili.)
V boji je pět možností:
  1. Body Pull - všechny charaktery (pouze v případě větší skupinky Mobů, která má Aggro na Tankovi)
  2. Výší udílené DMG - DPS charaktery (vaše DMG generuje víc Threatu než dokáže vygenerovat Tank pomocí svých abilit)
  3. Výší vašeho Healingu - všechny charaktery (obdrženého, pokud např stojíte permanentně v dosahu AOE nebo v nějaké sranděře kterou Mobové hází na zem po okolí)
  4. Výší generovaného Healingu - healer charaktery (pokud healer musí healovat nejen tanka, ale i ostatní hráče. Overheal se do Threatu nezapočítává.)
  5. Použití tankovacích abilit od netanka - tankovací charaktery (Omylem, nebo z blbosti)

Mechanika threatu

Obecná pravidla zní:
  • Jeden bod DMG rovná se jeden bod threatu.
  • Jeden bod healingu rovná se půl bodu threatu.
Některé charaktery mají ve svých talentech přirozené (pasivní) snížení threatu při udělování dmg, některé charaktery mají speciální ability na snižování threatu nebo na jeho úplné smazaní. Existují Enchanty a gemy na snížení nebo naopak zvýšení Threatu. Tanci mají talenty a ability, kterými threat na mobech zvyšují. Nejde tudíž o přímou úměrnost mezi uděleným dmg a threatem. Co vás jako tanka dostane v tabulce threatu na přední místo?
  1. Udělená dmg.
  2. Schopnosti a ability na zvyšování threatu (např. taunt, sunder armor, dodge).
  3. Léčení (pokud jste vy léčeni).
Zde je vidět, že tanci mají všechny tři předpoklady, aby byli v tabulce threatu na prvních místech. Udělují dmg, mají spoustu abilit a vrozených talentů které zvyšují ohrožení a jsou léčeni. Co vás jako DPS dostane na první místo v tabulce threatu?
  1. Udělená dmg.
  2. Léčení (pokud jste vy léčeni).
Zde je vidět, že zase tolik možností, jak Tankovi přebrat Aggro, nemáte. Pokud budete jako DPS dodržovat několik základních pravidel, nemůže se vám to nikdy stát. Nejdůležitější je kontrola výše threatu (addon OMEN apod.), pokud nemá vaše postava problém s jeho výší, tak je to jediná věc kterou musíte dodržovat. Pokud problém máte (hunteři, warloci, rogue), tak nejen že si musíte Threat kontrolovat, ale musíte také používat schopnosti, které vašemu charakteru umožní Threat snížit nebo smazat úplně. Modelový příklad: Hunter svým dps vyžene aggro nad tanka a mob vyhodnotí, že je pro něj větší hrozbou než tank a rozeběhne se k němu. Hunter použije falešnou smrt (feing death). Pro moba tím pádem přestane být hrozbou a otočí se na dalšího, který je v tabulce threatu na prvním místě. Na první pohled by se zdálo, že to bude tank, ale vzhledem k tomu, že se mob dostal z melee dosahu tanka, není ten už pro něho takovou hrozbou. Pustí se tedy do některého z range, třeba do mága. Proč na něho a ne zpátky na Tanka, si hned vysvětlíme krok za krokem a využijeme k tomu znalostí, které jsme již získali. tank blood elf death knightMechanismus: Pull - tank upozorní moba na svoji přítomnost, získá Aggro. Je v Threat tabulce první a zatím jediný. Pokud se jednalo o bodypull nabral tank jen nepatrné množství Threatu, pokud pullnul některou ze svých abilit, získal Threatu o něco více. Následuje udílení dmg a používání speciálních abilit, které zvyšují Threat. Tank je v melee vzdálenosti, což kromě jiného pro Moba znamená přímé a poměrně vysoké ohrožení. Hunter nenechal tanka pořádně “nabrat“ aggro a začal s útokem, hned po pullu. Tank díky svým speciálním schopnostem je schopen se několik sekund udržet na první pozici Threat tabulky, ale hunter jej velmi rychle dožene, až jej některým z kritických zásahů předežene. Dostal se na první místo v tabulce a mob se obrací na něj, hunter získal aggro (přeaggroval). Budeme předpokládat, že tank všechny taunty spotřeboval, teď nemůže dělat NIC. (To je třeba mít stále na paměti. Žádný tank nemá natolik silnou dmg, aby s její pomocí obrátil moba zase na svoji stranu. Musí použít Taunt, který obecně pouze posune tanka na první místo v Threat tabulce, ale pokud bude od huntera následovat další dmg, tak tank už nemůže opravdu vůbec nic dělat.) Pokračujeme. Mob se obrátil směrem k hunterovi, dostává se z melee vzdálenosti tanka a tím se tank propadne v tabulce ještě níže (Tank obvykle běží za Mobem, ale je poměrně dost situací, kdy to udělat nemůže). Hunter použije falešnou smrt a sám sebe z tabulky Threatu úplně odmaže (Mob ho vůbec neregistruje jako nebezpečného). Hunter je mimo nebezpečí, ale problém je jinde. Ostatní DPS pokračují v boji, tank očima tlačí cooldown Tauntu a Mob se obrací na další ranged. Je to logické, ranged stojí a točí si své kolečko, snaží se udělat nejvíc dmg a Moba zabít. A právě tento moment bývá vždy nejošidnější. Pokud si nepohlídají jak na tom s Threatem jsou, jde mob po nich. V přírodě toto můžeme pozorovat u divokých mágů nebo warlocků. Tank totiž nemohl zvyšovat hodnotu Threatu a tak jej DPSka předhoní. Záleží na tom, jaký měl před změnou Aggra náskok před třetím v tabulce. V raidech je nepatrná výhoda, že je k dispozici i druhý tank, ale většinou má své úkoly a není radno na to spoléhat. No a to je asi tak vše. Celý průběh boje uvedeného v tomto příkladu se vejde do 5 - 8 vteřin. Teď se zkuste zamyslet, jak by se dalo nepříjemné situaci zabránit? Zkušenější, lépe vybavený tank? Hehe, to bývají nejčastější stupidní hlášky, které raidem nebo partou zazní. Přičemž opak je pravdou. Tank s průměrným vybavením může v klidu tankovat těžké raidy, pokud má za sebou partu rozumných lidí. Je samozřejmě omezen výší obdržené dmg, kterou prostě healeři nedokáží vyléčit. Je jasné, že čím lepší gear tank má, tím je pro něj jednodušší udržet Aggro, ale i s malým kašpárkem se dá zahrát velké divadlo. Jen to ti ostatní nesmí přehánět. Jde samozřejmě o extrém, běžně by měl Tank mít přibližně stejnou výbavu jako ostatní.[odstavec] Pojďme se podívat, jak to udělat, abychom nikdy neměli aggro a nedostali se v threat listu na první místo.

PRAVIDLA PRO NEZÍSKÁNÍ AGGRA - pro DPS charaktery

  1. Smazat všechny addony které vám ukazují výši vašeho dmg nebo dps. (Recount ap.) nebo je alespoň nesledovat v boji.
  2. Naučit se všechny ability, které snižují nebo mažou threat a pokud nejsou pasivní (přirozené), tak si je umístit na klávesnici, abyste je měli vždy v dosahu.
  3. Naučit se sledovat během boje výši vašeho threatu pomocí některého z addonů (nejznámější je OMEN), případně dle vestavěného threat meteru.
  4. V případě, že se blížíte hranici přeaggrování (OMEN vás na to upozorní zabubnováním), okamžitě použijte některou z abilit na snížení threatu, pokud ji nemáte nebo to nestačí, přestaňte dělat dmg. Přestat dělat dmg je důležité především pro charaktery, které používají silná DOTky (např. warlock), které nelze zastavit. Takže přestat střílet, kouzlit, mlátit ap. Je třeba si uvědomit, že výše Thratu se vám nikdy nesníží (krom abilit, které ji dokážou vymazat, Vanish, Feing death)
  5. Na začátku boje nechte tankovi dostatek času na nabrání aggra, hlavně pokud se jedná o skupinku mobů. Doporučuji v případě začínajícího tanka, nebo tanka, kterého neznáme, napočítat do pěti a pak začít.
[odstavec]tank blood elf paladin

Aggro radius

Závěrem si povíme ještě něco málo o výše zmiňovaném Aggro radiusu. Všichni jste si při levelování určitě všimli, že Moby (NPC) dělíme na tři skupiny. Zelení jsou nám přátelsky nakloněni a nemůžeme na ně obvykle zaútočit, žlutí jsou neutrální, pokud na ně zaútočíme začnou se s námi prát a červení jsou naši nepřátelé a pokud se k nim přiblížíme na určitou vzdálenost, zaútočí na nás. Této vzdálenosti říkáme Aggro radius, je to kruhový prostor okolo NPC a jeho rozsah je počítán z několika faktorů.
  1. Rozdíl mezi levelem hráče a levelem NPC (zhruba 1 level = 1 yard). Aggro rádius je omezen na 45y pokud je level NPC o 25 nebo více než level hráče, dále už se nezvyšuje. A naopak až do vzdálenosti cca 5y se již nezmenšuje.
  2. Sdílené Aggro. Pokud je v Aggro rádiusu další NPC, zaútočí na nás také (NPC musí být až na vyjímky stejného charakteru jako to první). Mluvíme o situaci, kdy NPC nejsou spárovany do skupin. V takovém případě za vámi běží celá skupinka. Neberte to však jako pravidlo. Nemusí na vás zaútočit žádný z dalších NPC, ani když nastřelíte jejich kámoše - hnusáka hned vedle nich. Mimo raidy to tak je, v dungech a raidech to občas funguje i jinak, především podle charakteristiky příslušného raidu.
Rozdíl levelu postavy a NPC není až tak důležitý, ale i v raidech hraje svoji roli. Krom normálních Mobů se v instancích pohybují Elitní Mobové a Bossové, kteří mohou mít level až o tři vyšší než váš charakter. Proč o tom vůbec mluvím? Protože Aggro Rádius je asi nejzajímavější a nejméně známou hodnotou, která má přímý vliv na Aggro a na Threat. Proto. Asi se vám někdy stalo, že ačkoliv jste nepoužili žádné AOE, tak se některý z mobů rozhodl vás spapat. To je právě ono.

Sdílené aggro

Podívejme se na něj podrobněji. Pokud zaútočíme na jednoho Moba ve skupince, okamžitě se na nás vrhnou všichni okolo něj stojící. Má to však svoje pravidla. Vrhnou se na nás jen ti, které má dotyčný napadený Mob ve svém Aggro rádiusu. Jeho Aggro se přenáši i na ně a oni ač jsou o několik yardů za ním, tudíž nás nemohli vidět při např. Body Pullu, stejně nás běží pohladit a polaskat nás. Je to přirozené. "Hele, krmení, jdem se nažrat". Nebo: "Auvajs, zase mě někdo střelil šíp do zadku. To je určitě další parta. Měli tu být až za čtvrt hodiny. Konec svačiny kluci hnusní a jdeme na ně." Většinou jsou ale Mobové spojeni do skupinek které sdílejí Aggro automaticky. Proto když do někoho picneme, tak se seběhnou všichni. Říkám většinou. Pokud tomu tak je nebo není, je celkem jedno. Důležité je vědět, že něco jako sdílené Aggro existuje a ovlivňuje jej Aggro rádius. Je určitě pochopitelné, že pokud budeme na skupince Mobů vykonávat nějaké nekalé hromadné praktiky hnusného charakteru (AOE dmg), tak se jeden z nich naštve a půjde nám to spočítat. Podle základních pravidel Aggra a Threatu je to logické. Tank si buduje Threat postupně nejdřív na jednom Mobovi a až más náskok, přeorientuje se na dalšího. Používá AOE ability na zvýšení Threatu jako plošnou dmg nebo různé řetězící se údery. Pokud DPSka obtěžují jenom jednoho Moba, tak je vše v pořádku. Pokud použijí AOE dmg, tak si "urvou" některého z Mobů, na kterém má Tank jen nepatrně Threatu. Jinými slovy, tank znamená jen malé ohrožení pro moba, ale vy ho svým hromadným laškováním ohrožujete víc. Logické, že ano. A teď si představte, že nikdo nedělá žádné AOE, jenom Tank, všichni buší do jednoho hnusáka, který kvílí, až je ho jednomu líto, a tu se najednou jeden ze skupinky sebere a vyrazí směrem k warlockovi nebo mágovi anebo i healerovi a začne ho šimrat. Sakra proč? Vždyť jsem mydlil pořád do jednoho, přesně podle toho jak to Tank označil. A proč vůbec šel ten prevít na healera? Chudák stromek má orvanou kůru až na lýko. No nejspíš to byla nějaká chybka, někdo omylem překlik na jiný target, nebo to byl bug. Není tomu tak, milé děti. Stalo se toto. Tank si správně držel pozornost (Aggro) všech zúčastněných Mobů. Ti jej pozorně poslouchali a vášnivě si vyměňovali názory. Hlavně ten první, co měl nad hlavou symbol lebky, ten přímo Tanka hltal a byl na něj pořádně naštvaný (Aggro), protože ho tank moc nepouštěl ke slovu. Další vandráci ho také štvali, ale ne tolik, aby jim věnoval pozornost (Aggro). Ostatní Mobové Tankovi také věnovali pozornost (Aggro), ale už to nebylo takové. Přeci jenom na jejich přesvědčivé argumenty tank občas neodpověděl, tak se začali věnovat i jiným činnostem. Jeden se koukal z okna, další se šťoural v nose, třetí si dokonce vytáhl knížku a začal si číst. Všichni se ovšem alespoň malinko snažili udržovat konverzaci, aby nezmrzla na "mrtvém" bodě. Jako hlavní diskutér byl Tank opravdu na prvním místě (Tabulka Threatu) u všech Mobů zapojených v diskusi. Přestože někteří byli malinko nepozorní, nebo právě proto, tak jim vadilo, že ač jejich kolega diskutuje s Tankem nejvíc, tak si ti otrapové co přišli s Tankem, křičí na jejich kolegu s malou lebkou nad hlavou. Co křičí, oni ho urážejí, oni se mu posmívají, oni po něm házejí nějaké šipky, kladívka, lejou na něj vodu a sypou mu na hlavu nějaký prášek. Většině je to jedno, ale jeden se náhle rozhodl a tomu nejuřvanějšímu to jde povědět. Hehe. Dostali jsem se malinko jinam, že? Ale nevadí, ono je to vlastně stejné. A teď trošku technicky. Tank - pull, získá aggro u celé skupiny mobů. Threat u označeného moba je vysoký a ostatní dps se pohybují v tabulce ohrožení pod tankem. Díky hromadnému pullu a nějaké AOE abilitě je tank na Threat listu ostatních mobů také na prvním místě, ale už oproti ostatním spolubojovníkům nemá takový náskok. Při delším boji, pokud tank nepoužije další AOE ability, nebo pokud je ve skupině mobů nějaký caster na kterého tank nedosáhne, tak u něj má jen nepatrný threat. Pokud jsme jako dps v Aggro radiusu moba, ten nás má v threat tabulce, tak naše dmg (healing) hodnotu v tabulce zvedá, i když jen velmi nepatrně. Někdy to stačí na to, aby se zmíněný mob na nás otočil. Pokud je mob caster, je to docela časté, především v dungeonech a u začátečníků. Proto by si tanci měli vybírat jako první cíle právě castery.

Závěrem jedna poučka:

Všichni non-friendly mobové a bossové v celičkém warcraft světě mají pouze tři pohnutky pro útok.
  1. považují nás za žrádlo
  2. považují nás za protivníka
  3. považují nás za partnera
Takže pokud nechceme být sežráni, rozsekáni na kusy nebo přefiknuti, dodržujme zásady tankování. My ostatní, my kteří vlastně netankujeme. Ta pravidla jsou pro nás.
Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskuze

R2 06.10.2011 16:06

Díky Ghrroulovi! Čest jemu a tankům.Mám něco natankováno, ale tohle je super napsáno, moc jsem se u základky a střední bavil = díky!Napsáno zábavně, ale moc pravdivě = díky, jan více článků, k jednotlivím funkcím v raidu. Díky

Hanzik 30.08.2011 13:24

Taunt je effekt, který donutí moba, aby na tebe za jakýchkoliv okolností na nějakou dobu útočil. Pomáhá k tomu, aby si jednodušeji přebral na mobovi aggro. Pokud si nestihneš vytvořit dostatek threatu na daném mobovi v tu dobu, kdy effekt tauntu skončí, mob se rozeběhne za hráčem s největším threatem.

kuliskovec 30.08.2011 12:11

a co je jako ten taunt? vim že u paladina je spell když zmáčkneš jedno kombo tak se u mobu ukáže taunt. ale hraju za DK a do chatu napíšu taunt a on najednou půjde na mě?

Enrage 11.04.2011 16:05

Hodil by sa mi tam este nejaky odsek o idiotoch a viem aj presne aky: Netank musí dať prednosť tankovi, aby si náhodou hnusák mylne nemyslel, že netank je tank. Nebodaj aby išiel netank prvý, lebo to by si mohol aj healer myslieť, že netank je tank

Sakki 23.10.2010 10:00

korppi
Sakki, nechceš napsat člnek třeba ty? Myslím, že by to nikomu nebylo na škodu, dát tam pokročilejší informace, rady triky, do jakých statů jet, běžné omyly... Třeba by ses zbavil spamu :P
V současnosti určitě ne, za prvé v tom mám ještě po patchy bordel a za druhé před Cataclysmem to nemá cenu. Někdy v budoucnu možná, ale jen na DKčko.

korppi 23.10.2010 04:57

Sakki, nechceš napsat člnek třeba ty? Myslím, že by to nikomu nebylo na škodu, dát tam pokročilejší informace, rady triky, do jakých statů jet, běžné omyly... Třeba by ses zbavil spamu :P

Riko 23.10.2010 00:34

Naposled sem hral na patchi 3.3.5a tak sem zvyklej psat frost.

Riko 23.10.2010 00:32

korppi
Btw Riko - Vazne mas frost tanka? Jestli ano tak to je smutne, fakt....
Tak Blood no. Sem se prepsal.

korppi 22.10.2010 23:40

Btw Riko - Vazne mas frost tanka? Jestli ano tak to je smutne, fakt....

korppi 22.10.2010 23:37

Řekněme spíš mateřská škola tankování, protože matematika se učí i na základce... Jinak celkem pěknej článek když neni co dělat

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet