Zandalari

Jak to vlastně bylo se Zandalari?

Trolly máme na Azerothu od nepaměti. Vyskytovali se dokonce ještě na prapůvodním Kalimdoru, před Rozdělením světa a dokonce ještě před příchodem nočních elfů. (Žádný noční elf vám nikdy nepřizná, že možná pochází z ošklivého zeleného trolla, ale to ještě neznamená, že to není pravda.) A přestože dnes jsou roztroušeni snad do více než desítky nejrůznějších velkých i malých kmenů, kdysi měli moc. Kdysi existovala velká říše, impérium, které sdružovalo všechny trolly Azerothu, a jak se zdá, trollové na svoji dřívější sílu, před kterou by se třásla i ta největší lidská království, dosud nezapomněli…

Historie Zandalari

/pic/gameinfo/historie/33
O kmeni Zandalari jsme začali slýchat až v poslední době, přestože se objevil už dávno, ještě ve vanille - tehdy přišli trollové z tohoto kmene, který nepatří do žádné ze známých skupin trollů (jungle, lesní, píseční trollové…), žádat Alianci a Hordu o pomoc s nebezpečnými Atal’ai trolly v Zul’Gurubu jakožto hlavním městě království kmene Gurubashi. Dále se také Zandalari objevili v Northrendu, kde se zapojili do boje proti tamějším ledovým Drakkari trollům. Nutno zmínit, že kmen Zandalari je sám o sobě unikátní ve více věcech než jen v tom, že je prakticky nezařaditelný. Zandalari jsou jacísi praotcové trollů; z tohoto kmene se odštěpily všechny ostatní a vydaly se svou vlastní cestou, která v mnoha případech (především v případech Gurubashi či Amani trollů) vedla skrze války, krev a brutalitu; naproti tomu Zandalari se dali cestou vědění a magie a rozhodli se uchovat trollskou historii; nechtěli dopustit, aby se na původní sílu trollského impéria někdy zapomnělo. A jejich největším cílem byla snaha všechny své bratry opět sjednotit a toto království z úsvitu věků obnovit v celé se původní moci. Až doposud však nikdy tento svůj plán neprosazovali mečem; na rozdíl od jejich bojechtivých kolegů je války nezajímaly. Před tisíci lety však válčili všichni - tehdy probíhaly kruté boje mezi jedinými dvěma inteligentními rasami, které tehdejší Azeroth obývaly - trolly a aqiri. Království aqirů bylo válečnou silou trollů roztříštěno a rozdělilo se na Ahn’Qiraj a Azjol’Nerub; trolly však nečekal osud o nic lepší. Po příchodu nočních elfů, zdatných uživatelů magie a dalších srovnatelně inteligentních, ba inteligentnějších stvoření, kteří však podlehli své vlastní pýše a způsobili První invazi Plamenné legie a Rozdělení světa, se trollská říše zcela rozpadla a její jednotlivé kmeny byly roztroušeny po obou nových kontinentech, jak je tomu dodnes. Zandalari, kterým se díky svému umění magie podařilo zachránit, však přesto zůstal jeden jediný ostrov, Zandalar. Jeho přesnou polohu byste nenalezli v žádné mapě, nejspíše se nachází někde na západ od pobřeží Westfallu, avšak není známo, že by jej někdo z vnějšího světa někdy navštívil, ale podle všeho jej obývají tisíce trollů, kromě Zandalari i další, kteří zde hledali a nalezli útočiště. Vládne jim král Rastakhan, mocný witch doctor, který sídlí v hlavním městě Zuldazar.

Krvavý bůh

http://www.media.wowfan.cz/uploaded/rise_of_the_zandalari
Není nijak neočekávatelné, že první trollský kmen, který se skutečně začal dopracovávat k získávání toho, co ztratili, nebyli mírumilovní Zandalari, nýbrž bojovní Gurubashi. Skupina jejich kněží, Atal’ai, se spřáhla s Hakkarem, hadovitým stvořením nepředstavitelné moci, který se stal jejich bohem, avšak brzy začal žádat víc než jen jejich poslušnost. Začal žádat krvavé oběti a také pozříval duše svých poddaných, což zbytek Gurubashi trollů přivedlo k nepříliš překvapivé myšlence, že takhle to asi fungovat nebude. A když se o Hakkarovi dozvěděli Zandalari, neváhali a vydali se do severního Stranglethornu, kde tyto dva kmeny společnými silami porazily Hakkara a fanatické Atal’ai vypudily ze Stranglethornu (ti se posléze uchýlili do Swamp of Sorrows, kde vystavěli monumentální Temple of Atal’Hakkar a pokusili se Hakkara znovu vyvolat do tohoto světa, ale to už je jiný příběh). Jak už bylo řečeno, o Zandalari poté nějakou dobu nebylo slyšet, než se objevili v Northrendu, kde opět žádali pomoc Aliance a Hordy proti kmeni Drakkari, který také začal obětovávat svým bohům loa.

Tajemný prorok

Těsně před ním a především s příchodem Cataclysmu však Zandalari konečně nazřeli krutou pravdu - že trollská rasa pomalu vymírá. A není to pouze rukou Aliance a Hordy, jako tomu bylo například v Zul’Amanu, ale způsobují si to i sami trollové neustálými rozbroji mezi sebou. To však Zandalari nemohli dopustit - a proto jejich snaha začala směřovat k obnovení původního trollského impéria tím, že spojí svůj vlastní kmen se zbytky téměř vybitých Gurubashi a Amani. Jak ale vůbec došlo k tomu, že mírumilovní Zandalari, učenci a znalci magie, zavrhli své staré způsoby a vydali se nyní podle nich nutnou cestou války? Pravda je taková, že nejspíše udělali stejnou chybu jako Gurubashi, když upadli pod vliv nebezpečných fanatických kněží Atal’ai; v kmeni Zandalari zřejmě tuto roli sehrál a ještě sehraje tajemný prorok Zul, kterému se podařilo přesvědčit mírumilovné Zandalari, že válka je jedinou možností, jak navrátit trollské kultuře její původní velikost. Už samotné jméno (pokud je to jeho skutečné jméno, což je dosti nepravděpodobné) tohoto tajuplného „proroka“ je jedna velká záhada - slabika „zul“ se totiž používá téměř výhradně jen jako předpona ve jménech míst či osob, která mají mít nějaký význam nebo jim má být prokazována úcta. Příkladem budiž Zul’Aman, Zul’Gurub, či v případě osoby Zul’Jin. Předpona „zul“ znamená „mistr voodoo“ a je tedy vidět, že jde o označení někoho (či něčeho) velmi váženého. Snaží se snad tento nevyzpytatelný trollský vůdce vzbudit dojem, že je jakýmsi ultimátním mistrem, pod jehož vládu by se měli všichni trollové sjednotit? Nebo to vůbec není troll…? S pouhým označením „Zul“ jsme se již ve WoW párkrát setkali. Jednak se ve hře vyskytuje objekt Eye of Zul, což je jakýsi blíže nespecifikovaný zelený drahokam, a jednak možná znáte část Hinterlands nazvanou Altar of Zul, trollský chrám, který by mohl napovídat, že Zul je ve skutečnosti nějaký loa či podobný božský aspekt, jehož trollové uctívají. Že by si Zandalari pořídili svého vlastního Hakkara, stejně krutého, jako byl Hakkar the Soulflayer? Jak jinak si vysvětlit, že Zandalari se tak rychle smířili s krvavým šířením své myšlenky, když válku odmítali již od Rozdělení světa, po tisíce let? A jak se k tomuto "mistrovi voodoo" staví sám svrchovaný král Rastakhan? Je prorok Zul jeho přisluhovačem nebo je naopak Rastakhan pod jeho vlivem? Nebo může dokonce jít o jednu a tutéž osobu...?

Vol'jin a kmen Darkspear

Situace však není tak špatná, jak by se mohlo zprvu zdát, neboť ne všichni trollové se ztotožňují se snahou Zandalari. Vůdci Darkspearských trollů, kteří byli před mnoha lety vytlačeni ze Stranglethornu právě kmenem Gurubashi, Vol’jinovi, bylo také nabídnuto příslušenství v budoucím jediném trollském kmeni, které však odmítl, nechtěje porušit své spojenectví s Hordou. Chytrý stínový lovec však udělal víc než to - vědom si hrozby, kterou Zandalari představují, obešel do sebe zahleděného Garroshe a vyslal posly přímo do Stormwindu, aby Alianci požádal o pomoc. Je více než zřejmé, že situace bude ještě velmi zajímavá - nejen kvůli totožnosti proroka Zula a dalším akcím Zandalari, ale také kvůli očividnému napětí mezi Garroshem a Darkspearskými trolly. A tím, že byla do situace se Zandalari zatažena i Aliance a to zcela bez vědomí Náčelníka Garroshe, se nabízí prostor pro další rozbroje či naopak možná spojenectví. Hlavně musíme doufat, že trollové do té doby, než budou zastaveni, nestihnou udělat něco nepředloženého. Například ovládnout svět. Jaký je vás názor na snahy Zandalari? Kdo je podle vás záhadný prorok Zul a jaké je jeho spojení s králem Rastakhanem? Jak dopadne Vol'jinova snaha o defenzívu a bude Garroshem po zásluze potrestána?
Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Bellatrix
Zuzana K.

Bellatrix je autorem 1149 článků. Více článků tohoto autora najdete na tomto odkazu. Pro více informací navštivte profil tohoto autora.

Diskuze

DaveL 23.02.2013 18:51

Awasi
No podle mého má MoP nejlepší příběh hned po Wotlku. Blizzard prostě musel jít dál, z W3 nešlo čerpat věčně. A to jak to zpracovali se mi hodně libí, čtu si ve WoW, všechny artefakty co najdu a je to fakt dobře propracované a promyšlené.
konečně rozumný názor

Awasi 23.02.2013 16:57

No podle mého má MoP nejlepší příběh hned po Wotlku. Blizzard prostě musel jít dál, z W3 nešlo čerpat věčně. A to jak to zpracovali se mi hodně libí, čtu si ve WoW, všechny artefakty co najdu a je to fakt dobře propracované a promyšlené.

seanito 23.02.2013 14:20

Muradin
Vím , že jsem řekl , že nebudu komentovat , ale i přesto to udělám i kdž mohu schytat pár uražek , ale to je riziko.Seanito nemyslím , že je pravda , že lore se točí jen kolem války mezi Alliancí a Hordou , ale i kdyby ano tak přece o to jde MoP má být datadisk o válce to je jako kdyby jsi si stěžoval , že Cata se točí pouze kolem Deathwinga...A ano samozřejmě , že je jednoduší udělat Undeada Huntera než Taurenum dát válečný totem a jsem rád , že to neudělali , protože dát zbran pouze jedné rase? Trochu zbytečné a navíc už ted je težké v raidu něco vyhrát a ješte aby měla výhodu pouze jedna rasa? Byla by to poměrně zbytečnost navíc s totemem by se muselo předělat i spoustu spellu...A ano remake ras by byl pěkný rasy by vypadali opravdu dobře , ale to by se spoustě lidí nemuselo líbít...
Vůbec si mě nepochopil, a především nepotřebuji komukoliv nadávat, jen kvůli tomu, že má někdo jiný názor. To, že bych přidal Taurenům totem je jen jedna z mnoha změn, která by se mi ve hře líbila, orkům bych třeba sebral plate a přidal na racialkách a přirozené strengh, trollům bych dal automatic throw, atd., ale tak aby to bylo vyvážené. A co se týče toho, že lore v pandarii - nestěžuji si na to, že je o válce mezi aliancí hordou - naopak, to jediné z něj dělá hratelný datadisk.

Muradin 22.02.2013 21:49

Vím , že jsem řekl , že nebudu komentovat , ale i přesto to udělám i kdž mohu schytat pár uražek , ale to je riziko.Seanito nemyslím , že je pravda , že lore se točí jen kolem války mezi Alliancí a Hordou , ale i kdyby ano tak přece o to jde MoP má být datadisk o válce to je jako kdyby jsi si stěžoval , že Cata se točí pouze kolem Deathwinga...A ano samozřejmě , že je jednoduší udělat Undeada Huntera než Taurenum dát válečný totem a jsem rád , že to neudělali , protože dát zbran pouze jedné rase? Trochu zbytečné a navíc už ted je težké v raidu něco vyhrát a ješte aby měla výhodu pouze jedna rasa? Byla by to poměrně zbytečnost navíc s totemem by se muselo předělat i spoustu spellu...A ano remake ras by byl pěkný rasy by vypadali opravdu dobře , ale to by se spoustě lidí nemuselo líbít...A Milanko to , že by se Draenaiové přidaly k Hordě a Blood Elfové Allianci to snad víš , že by to byla hloupost A ted k Pandarenům ano o Pandarenech bylo opravdu málo zmínek , ale kolikrat se ve WoW stalo , že o určité rase nebo lokaci atd třeba ani vůbec nevědělo a přesto se tam oběvila.Také by bylo divné kdyby byly zmínka o Pandarenech a Pandarii dokonce když jsme se snimi už i setkali a nikdy by se ve WoW neukazali...A World of Kung Fu Panda se tomu říct nedá , protože Pandareni nebo aspon zmínky o nich byly ve WoW mnohem dříve než vubec existoval nápad natočit Kung Fu Pandu

Muradin 22.02.2013 20:43

K tomu tu radši ani nebudu nic dodavat akorat bych schytal zase pár nadávek.

seanito 22.02.2013 17:01

Bellatrix
Teď jsi v podstatě v jedné větě shrnul obsah jednoho z dalších článků
Tak to mě mrzí, ale věřím, že i tak to bude působivý článek Garrosh asi bude něčím ovládnutý, když sha ovládá pandy, na Garroshe bude platit asi něco silnějšího. Vzhledem ale k tomu, že frakce měnit si Blizz dovolit nemůže, bude se jeho smrt točit kolem Thralla, to je už teď jasné.

seanito 22.02.2013 16:49

milanko
súhlasim podľa lore tieto veci tiež nechápem svetá krava ?! omg čo je alebo priest holy undead ?jasne alebo mag proste chýba fantazia um a snaha...
Přesně. Vem si třeba patche, a třeba teď 5.2. To je zase milion úprav v milionu variantách (alias stokrát solené jídlo zůstává pořád přesolené). Místo aby jeden týden ubrali na cd v tom spellu a přidali dmg v jiném by se měli zamyslet trochu hlouběji. Ničí mě devastace příběhu, který byl tak propracovaný ve w3 a jeho datadisku. Ničí mě, že nekonečné daily, nezáživné raidy, a absence zásadnějšího příběhu mě nutí hrát wow čím dál méně.

milanko 22.02.2013 15:49

seanito
Souhlasím, však také válka hordy s aliancí je to jediné, co zbylo z warcraft loru v pandarii. Jasně, stokrát opakované Pandy do příběhu patřili už od W3 - s čímž souhlasím - je pravdou, ale rozhodně jim věnovat nový datadisk, vytvářet další a další rasy (Mogu, Klaxi a ti další).. to je přesně směr, kam se Blizz ubírá. Místo remaku ras (kde se mohl vyblbnout u jednotlivých stávajícíh ras) a povolání (proč mít undeada huntera? protože je to jednodušší než vymyslet třeba povolání necromancer, proč mít paladina taurena? protože je to jednodušší než přidat taurenům válečné totemy jako weapon atd atd.).
súhlasim podľa lore tieto veci tiež nechápem svetá krava ?! omg čo je alebo priest holy undead ?jasne alebo mag proste chýba fantazia um a snaha...

milanko 22.02.2013 15:47

Esperanta
Já osobně proti pandarenům nic nemám ale hodí se jen do své Pandarie a ani bych nechtěla aby fušovali do ostatních datadisků.Garrosh mě samozřejmě pekelně vytáčí ale užívám si Landfall a jeho příběh. Pomstím jak Anduina tak i Vol´jina. Ten zmetek dostane na kokos. Ke článku... abychom se nedozvěděli, že Zul nějaký Old God s potrolleným jménem
Osobne som sa tešil že roztrhen gebulu garoshovy ak sa to bude dať ale teraz keď vyšlo najavo že bude naňho raid wtf?!Chcu spraviť pvp datadisk a hlavneho zaporaka strčia do raidu?!A ešte k tomu to prekvapko že vieme že zdochne na 1 000 na druhu % je blby čakala som niečo typu že belfovia vôjdu do alli a velen ma viziu že aby bola rovnovaha musia isť drenejy do hordy hneď by to bolo zábavné (mnou vymyslené) ale vždy lepšie ako toto ak zoberete priemerných grafikov super dizajnerov na hovno lore makerov a raid makerov vlastne všetko ostatne make-rov tak vinde world of kung fu panda ... a nie nevravte že tu pandy boli od W3 sam som ju hral a bola tam len trapna panda ktorá sa najimala v krčme mala niečo z rexxarom a to neni že pandy boli b role!!!

Bellatrix 21.02.2013 19:36

seanito
Souhlasím, však také válka hordy s aliancí je to jediné, co zbylo z warcraft loru v pandarii.
Teď jsi v podstatě v jedné větě shrnul obsah jednoho z dalších článků Nakonec to možná ale bude trochu zajímavější, než by se zdálo. Co se týče Garroshe, tak toho podle mě zcela jistě ovládá nějaký zlo... Koneckonců máme hned dva Staré bohy, o jejichž aktivitách nic moc nevíme a o nich samých už téměř vůbec nic - N'Zoth a Y'Shaarj. Takže se nabízí teorie, že Staří bohové se zase svým oblíbeným manipulováním snaží o rozvrat světa zkrátka tak, že budou proti sobě štvát Hordu a Alianci tak dlouho, dokud půlka světa nevychcípá...Jinak co se týče Zula, tak já se kloním k názoru, že jde o trolla ovládaného taky buď nějakým Starým bohem nebo něčím Hakkar-like. Nebo že si tahle vyšší síla přisvojila trollí tělo. Nebo na sebe jenom vzala podobu trolla, no. To jsem tu teorii moc nezúžila, koukám
Šéfredaktor WoWfan.cz

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet