Proč bojoval Lothar bosý a další zajímavosti o Warcraftu

http://media.wowfan.cz/uploaded/13115306_1195894300421954_1116745449_n
ČLÁNEK OBSAHUJE SPOILERY Z FILMU WARCRAFT: PRVNÍ STŘET.
Warcraft

Duncan Jones chtěl mít upravené logo Universalu

Není nic neobvyklého, že se pro účel úvodních titulků některých filmů upravuje logo studia, aby filmu tematicky odpovídalo (příklad můžete vidět třeba zde). Duncan Jones se to snažil prosadit i u Warcraftu. Chtěl, aby se klasické logo Universalu, které představuje planetu Zemi, připodobnilo Azerothu. Tento plán mu však nevyšel. "Snažil jsem se o to," říká Jones. "Ale neodsouhlasili mi to, ať už byl důvod jakýkoli. Byl bych ale býval moc rád, kdyby to prošlo. Už jsem zahlédl, že se o tom pár lidí na internetu bavilo, a říkal jsem si, že by to bylo vážně cool. Ale bohužel z toho nic nebylo."
Warcraft

Existuje vysvětlení pro to, že je Garona napůl člověk

Ačkoli i v samotném herním univerzu u Garony kdysi došlo k retconu, nakonec se ustanovilo, že této míšence koluje v žilách krev orkská a draeneiská. Původně však byla popisována jako napůl ork a napůl člověk a film se k této původní verzi vrací. Chybělo v něm však vysvětlení, jak je možné, že se zrodila ze spojení dvou ras, které se poprvé setkají až v průběhu filmu. Jones se k této otázce staví velmi zdrženlivě a vysvětluje tuto nesrovnalost nedostatkem času. Zároveň však dává na srozuměnou, že vysvětlení existuje. "Film musí mít určité tempo, a proto se některé věci vystříhaly," vysvětluje Jones. "V původní, nesestříhané verzi, měl Garonin příběh větší soudržnost." Jones zároveň slibuje, že pokud by dostal možnost vydat prodlouženou verzi filmu, toto je jedna z věcí, které by v ní nesměly chybět. To, zda delší verze filmu opravdu vyjde, je však značně nejisté. Chybí totiž finance na to, aby se mohly dodělat nehotové scény se CGI. Rozšíření Garonina příběhu bychom se však mohli dočkat v knižní novelizaci filmu, kde by neměl být problém s nedostatkem prostoru, tak jako tomu je u filmu.
Warcraft

Lothar byl bosý, protože Travis Fimmel chodí rád bosý

Anduin Lothar by měl být novou tváří pro Overly Manly Man meme. Jít bojovat s orky bosý? Žádný problém. Lothar přijde o boty v boji s golemem v Karazhanu, a protože je to Lothar, stráví velkou část zbytku filmu prostě bez bot. Tento kreativní nápad vzešel z faktu, že Travis Fimmel, představitel Lothara, boty rád shodí, jakmile se naskytne příležitost. "Dozvěděl jsem se, že Travis chodí rád bosý," vzpomíná Jones. "Přišlo mi to zajímavé, a tak jsem začal přemýšlet nad tím, jestli to půjde dát do filmu." Režisér s pobavením vzpomíná především na Lotharův finální duel s Blackhandem, kde je několik záběrů směrem od země a je vidět, že Lothar vyrazil do boje naprosto v klidu bosý. Jones už nijak nerozváděl, proč vlastně Fimmel chodí rád bez bot, ale koneckonců, Fimmel je Australan - možná je to jediné vysvětlení, které potřebujeme.
Warcraft

Alodi byl původně muž

Alodi, aneb jak ráda říkám, ta divná ženská v magické kostce (o které jste se mohli dočíst zde), má být ve filmu dávná předchůdkyně Medivha - prastará Strážkyně, na kterou i Kirin Tor dávno zapomněl. V herním lore je však Alodi půlelfský mág, tedy muž. Proč taková změna? "Rozhodli jsme se, že by bylo fajn mít tam silnou ženskou postavu." Co k tomu dodat. Feminismus byl kdysi určitě skvělá a užitečná věc, ale... nic se nemá přehánět. (Více o Alodim i o zrodu řádu Strážců v herním univerzu se můžete dočíst v nedávno vyšlé Kronice.)
Warcraft

Studio nechtělo použít soundtrack ze hry

Pokud jste v kině zůstali i přes závěrečné titulky, nejspíš vás zahřálo u srdce, protože jejich hudební podkres představovala nám dobře známá hudba ze hry. V samotném filmu však klasické herní hudební motivy nezazněly. Studio totiž chtělo originální soundtrack. Ten vytvořil skladatel Ramin Djawadi, který je mimojiné zodpovědný i za hlavní hudební motiv Hry o trůny. Jones zmiňuje, že i ve filmovém soundtracku lze zaslechnout určité nenápadné motivy ze hry: "Když vidíme Stormwind, slyšíme zároveň něco málo ze stormwindského soundtracku." Zároveň však podotýká, že Blizzard i studio chtěly, aby šel filmový soundtrack vlastní cestou. "Chtěli si být jistí svébytností filmu i po této stránce, aby nebyl film kvůli hudbě až příliš těsně navázán na hru. Byl to promyšlený tah. A jsem rád, jak skvěle se s tím Ramin popasoval."
Warcraft

Pokračování filmu by se mělo soustředit na Thralla

Na konci Warcraftu jsme viděli příslib pokračování v podobě malého zeleného Mojžíše, tedy pardon, Go'ela, Durotanova syna. A jak všichni víme, Go'elův další osud představuje jeden z nejikoničtějších příběhů světa Warcraftu. Otrok, gladiátor a nakonec osvoboditel, sjednotitel a náčelník Hordy? To není možné nezfilmovat. A Jones také potvrdil, že pokud dojde na pokračování, Go'el/Thrall bude jeho hlavním hrdinou. Jeho příběh přitom popsal jako "něco ve stylu Spartaka". "Pokud dostaneme šanci vytvořit další film, bude sledovat Thralla a jeho cestu ke svobodě," dodává na toto téma Jones. "A Orgrim, Durotanův někdejší parťák, bude mít v tomto příběhu spíše roli učitele." Je tedy pravděpodobné, že Orgrim by měl v dalším filmu k dispozici více prostoru, než kolik se mu zatím dostalo. Také se zdá, že by mu Jones zároveň přiřkl (přinejmenším částečně) roli šamana Drek'thara, o kterém jsme v rámci filmového univerza zatím neslyšeli. Jones se také zmínil o tom, že by v pokračování měla dostat svůj prostor rasa taurenů.
Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskuze

Daniposuk 25.06.2016 14:19

Pokud by Thrall byl příběh z knížky, tak by to vyznělo přesně, jak naznačil, prostě zelenej spartakus a pak kouzel navíc.

Muradin 25.06.2016 12:51

Sir Finley Mrrgglton
...
Nevím jestli jsi mě úplně dobře pochopil. Já nechci žádné Marvel style. Chci jen regulérní pokračování s postavami a světem, který už známe. Obyčejný další díl jako je úplně běžné u naprosté většiny filmů.Nepřijde mi zrovna dobré skočit několik let dopředu k úplně jiné postavě na jiné místo. Vysvětlovat co se mezi tou dobou dělo (protože orkové nebudou jen tak sedět u Temného portálu a lidé asi taky nebudou jen tak čekat). K tomu jen lidé co šli na Warcraft a neznali předlohu půjdou znova s tím, že budou chtít vědět co bude dál a najednou co?Drakům a DK se budou moci klidně i vyhnout, protože tohle je prostě jiný vesmír. O ogrech vlastně zatím nepadla jediná zmínka a vypadá to, že v Hordě ani nejsou.A Druhá válka méně záživná? O tom se dá lehce pochybovat. Už jen když si vezmu, že pro spoustě fandům se Thrall dost přejedl a v poslední době je vnímán spíše negativně. Vládce klanů je za mě skvělá kniha, ale co se týče děje nebo i postav tak za mě Druhá válka teda vítězí. Navíc to je prostě esence Warcraftu. Časy kdy Alliance a Horda měli pravou válku. Orkové vs Lidé.

Sir Finley Mrrgglton 25.06.2016 01:11

Muradin
Snahu představit spoustu postav, míst a věcí a vůbec nevyužijí toho, že první film nám něco představil a už se na to dá lépe navázat.
... to je presný opak toho čo chcú a čo môžu - ak budú robiť pokračovanie, nemôžu si dovoliť uviesť niečo v podobe: V minulom diely ste videli - to nepriláka do kina nikoho nového; V prvom rade musí ísť o príbeh samostatný a až potom príbeh naväzujúci (Nemôžu si tu robiť Marvel-style filmy, ktoré nepochopí nikto, kto pred tým nevidel minimálne štyry predchádzajúce.);Mali by práveže prestať s hádzaním tých udičiek čo hovoria bude druhá časť - dávať tam scény - toto pochopíte v ďalšej časti - lebo ani neviete, či ďalšia časť bude... toto sme videli u Eragona, Zlatom Kompase a dokonca aj v tých SM bros.;Príbeh Thralla by moholo byť práve niečo, čo Warcraft filmy zachráni - je to silná a pomerne obľúbená postava, avšak na druhej strane môže byť zlé, že má minimum záporných vlastností ... Druhá vojna by mohla nových ľudí prilákať najmä jednotkami, ktoré tam narozdiel od prvej boli - DK, Ogre (Cho'gall), draci a tak - lenže tí budú na grafiku veľmi nároční a drahí. A navyše by potom hrozil nárast (slušne povedané) šmoulov sťažujúcich sa na CGI - Takže majú voľbu - spraviť slušný príbeh o Thrallovi a s menším rozpočtom čo sa týka efektov alebo Nejakú tú magicko-bojovú pastvu pre oči s mierne komplikovanejším a pre nefanúšikov menej pútavejším príbehom...

Bellatrix 24.06.2016 22:29

Jop
To s tou Garonou vysvětleno je, matka je ork a otcem je Medivh. Navíc ve filmu nato mockrát ukazovali ( strážce byl dlouhou dobu nepřítomen, dialog Medivha s Garonou)Avšak tahle verzě mě dost mrzí, protože tímuplně smazali Medana.
Já jsem se snažila vyhnout tomu, abych to spoilerovala, protože z filmu to prostě vystřihli a novelizace zatím nevyšla. A kromě toho z toho mám dost smíšené pocity.Ale co se týče Med'ana, tak to byla nejlepší věc, kterou mohl film udělat. Med'an je nejhorší rozhodnutí, který Blizzard kdy udělal, a oni to moc dobře vědí. Protože od té doby se za něj evidentně dost stydí, dlouhou dobu se vyhýbali tomu vrátit ho do hry a nakonec udělali z dalšího Strážce místo Med'ana Khadgara. Čili očividný retcon, jenom aby se k Med'anovi nemuseli vracet.
Šéfredaktor WoWfan.cz

Jop 24.06.2016 22:13

To s tou Garonou vysvětleno je, matka je ork a otcem je Medivh. Navíc ve filmu nato mockrát ukazovali ( strážce byl dlouhou dobu nepřítomen, dialog Medivha s Garonou)Avšak tahle verzě mě dost mrzí, protože tímuplně smazali Medana.

Muradin 24.06.2016 21:28

Pokračování o Thrallovi prosím ne. Už jen protože by děj filmu musel poskočit nejméně o 18 let (Nebo tak nějak aby Thrall trochu zestárl. Další možnost že se vymluví na magii ale to bych nechtěl.)Mám strach že další film bude mít úplně stejný problém jako první - Snahu představit spoustu postav, míst a věcí a vůbec nevyužijí toho, že první film nám něco představil a už se na to dá lépe navázat. A pokud se na Thralla skutečně zaměří tak doufám, že z trochu větší perspektivy a né jenom jeho pohledu. Já fakt nevím co ostatní, ale mě přijde konec té První nebo Druhá válka prostě lepší téma.

Montes 24.06.2016 21:11

Jen ať to berou popořadě.. Chci vidět konec 1. války a druhou válku Thrall může přijít potom

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet