link

Spoluzakladatel Blizzardu Frank Pearce odchází

  blizzard    frank pearce    mike morhaime   

Blizzard je zase o něco méně Blizzardem. Zprávy o odchodech význačných osobností Blizzard Entertainment přicházejí se železnou pravidelností a jedna dorazila i včera. Frank Pearce, který společně s Mikem Morhaimem a Allenem Adhamem založil v únoru 1991 Blizzard Entertainment, dává své firmě sbohem a zároveň děkuje komunitě za neutuchající podporu.

Frank Pearce v době před svým odchodem zaujímal pozici ředitele pro vývoj a senior viceprezidenta Blizzard Entertainment. Mimo to byl výkonným producentem datadisku Burning Crusade.

 

Z původní trojice zakladatelů Blizzardu zatím setrvává jen Allen Adham – ačkoli ten z firmy odešel v roce 2004, o dvanáct let později se vrátil a nyní je součástí vůdčího výkonného týmu společnosti. Mike Morhaime na konci roku 2018 předal svou funkci ředitele Blizzardu J. Allenu Brackovi, kterému krátce sloužil jako poradce. V dubnu 2019 však Mike definitivně rozvázal svůj pracovní poměr se společností. Stejně tak fanoušci s lítostí vzpomínají na "lore guru" Chrise Metzena, který odešel v roce 2016, aby se mohl více věnovat své rodině.

 

Kromě těch výše zmíněných dále Blizzard v průběhu času opustili například chief creative officer a výkonný producent pro Hearthstone Rob Pardo, dále game director Hearthstonu Ben Brode, hlavní systémový designer Greg Street, lépe známý jako Ghostcrawler, Nick Carpenter, někdejší viceprezident pro vývoj grafiky a cinematiců, nebo Micky Neilson, který se podílel na celé řadě příběhů pro blizzardí hry.

 

Člověk se musí ptát, zda ve společnosti vůbec ještě zbyl někdo z těch, co dělali ten starý dobrý Blizzard Blizzardem...

 

Za zmínku stojí, že řada odejivších zaměstnanců Blizzardu si v roce 2016 založila vlastní studio, Bonfire Studios – v jeho týmu se nachází výše zmínění Rob Pardo a Nick Carpenter a dále Joshua Mosqueira, game director Diabla III, a Matthew Versluys, který vedl inženýrský tým stojící za vytvořením Battle.netu.

 


 

Rozloučení Franka Pearce

Nastal čas, abych opustil Blizzard a předal pochodeň další generaci vůdců.

 

Moje cesta jakožto člena komunity Blizzardu začala před více než 28 lety. Allen mi nabídl příležitost připojit se k němu a k Mikeovi na jejich dobrodružství a podílet se na snu, že budeme vytvářet videohry. Hry byla vášeň, kterou jsme všichni sdíleli, a já měl jen prchavou naději, že se mi naskytne šance, abych je mohl jednoho dne vytvářet. Rozhodnutí pro mě bylo snadné – neměl jsem výhodu v podobě internetu, který by mi pomohl začít. Dopis s Allenovou nabídkou byla ta nejlepší a zároveň jediná šance, jakou jsem myslel, že kdy dostanu. Když se teď ohlížím zpět, dochází mi, jak neskutečné jsem měl štěstí, že jsem byl součástí toho, čím se Blizzard stal.

 

Naše úsilí vždy řídil dobře míněný účel. Tvořili jsme hry, které jsme my sami chtěli hrát, a věřili jsme, že se najdou lidé jako my, kterým se tyto hry také zalíbí. Dnes tento proces charakterizujeme specifičtěji – jako ctižádostivou vizi toho, že propojujeme svět touto epickou zábavou. Jsem nesmírně hrdý, že jsem dostal šanci pozitivně ovlivnit životy tolika lidí zkušenostmi, kterým jsme vdechli život.

 

Moje působení v Blizzardu zahrnuje mou profesní kariéru i můj dospělý život. Mám nespočetně krásných vzpomínek. Práce s těmi nejlepšími vývojáři světa na těch nejlepších franšízách světa je něco, co ve vašich vzpomínkách rozhodně vyčnívá. A ještě výraznější jsou moje vzpomínky na náš první BlizzCon, kdy jsem si uvědomil speciální význam lidí a komunit, jež se staly součástí zážitku našich hráčů.

 

Slova nedokážou plně postihnout vděčnost, kterou cítím, že jsem přišel do styku s Blizzardem, s našimi hrami, našimi zaměstnanci, a co je nejdůležitější, s naší komunitou. Dříve se mi nedařilo najít místo, kde bych měl pocit, že tam patřím. Nyní vím, že budu mít vždycky místo, kam patřím, stejně jako tolik dalších lidí. Díky vám všem, díky kterým jsem se cítil přijatý; je to pocit, který jako člověk potřebuji.

 

Měl jsem to štěstí, že jsem celá ta léta mohl pracovat s J. a Rayem. A teď je na nich, aby určili, jak bude toto dobrodružství pokračovat. Jsou to herní vývojáři s neskutečným talentem a zkušenostmi a skutečně rozumí tomu, co je fundamentálně nejdůležitější pro Blizzard a pro naši komunitu. Pevně věřím, že budoucnost Blizzardu bude pod jejich vedením zářná. Ve vývoji je celá řada vzrušujících projektů a já se nemůžu dočkat, až uvidím výsledky.

 

Vše, co jsem vykonal v Blizzardu, poháněla moje vášeň. Pracoval jsem velmi tvrdě a s velkým zápalem po dlouhou dobu. Nyní nastal čas, abych se nad tím vším zamyslel a abych zauvažoval nad tím, co přijde dál. Plánuji trávit více času aktivně venku. Rád bych se naučil hrát na nějaký hudební nástroj. Doufám, že se mi podaří věnovat více času těm aspektům svého života, kterým jsem v minulosti nevěnoval tolik pozornosti. Jedna věc je jistá – i nadále budu součástí rodiny, kterou je Blizzard.

 

Moje prosba a naděje, mířená na vás na všechny, je to, abyste i nadále žili hodnotami, které Blizzard vyznává, a abyste k sobě navzájem byli vlídní a respektovali se. Blizzard je unikátní místo a unikátní komunita a každý, s kým interagujete, je na cestě Blizzardu kupředu důležitý. Díky všem za úžasnou minulost, kterou jsem si mohl prožít, a dopředu díky za skvělou budoucnost, kterou očekávám, že budeme společně sdílet.

 

Buďte na sebe hodní a hrajte fér,

Frank


Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskuze

Horm 20.07.2019 23:00

Nikdo nemladneme. Všechny z nas ceka jednoho dne predani štafety. Dulezite je, abychom za sebou zanechali neco hodnotneho na co se dá navazat. . . Nevite nekdo na cem delaji v tom novem Firefly studiu ?

Lockdaar 21.07.2019 12:41

Taky jsem se po tom trochu pídil a našel jsem pouze, že zatím pracovali jen na game engine pro online multiplayer hru určenou primárně pro pc a možná pak i pro další platformy, ale nic podrobnějšího jsem už nenašel.
Zajímal jsem se o to jen kvůli tomu, že tam je právě těch pár hlavních lidí, co dělali předtím na wowku. Jsem proto celkem zvědavý, s čím ve finále přijdou, ale celkem trochu pochybuji že ty předešlé úspěchy, co udělali na wowku, dokážou překonat...

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet