Warcraft III: Reforged – Možnosti využití editoru

  warcraft iii: reforged    mod    warcraft 3   

Warcraft III: Reforged je tu s námi již nějaký ten pátek. Postupně vznikají mody, a to i na české scéně. Zmiňme například neoficiální češtinu.

Marek Glenda si dal za cíl vytvořit single player mod, simulátor boss figtů, a při té příležitosti vytvořil vlastní UI.

 

Toto je pouze preview mého Warcraft III: Reforged projektu. Je to jen malá demostrace toho, čeho lze dosáhnout s LUA, .fdfs soubory a 1.32 nativních funkcí, které se objevily již v patchi 1.31. Vlastní UI není jen takovou zajímavostí, mapa obsahuje předělaný targeting systém (cílení útoků), systém poškození, systém léčení, systém dovedností a systém buffů, který poskytuje neomezené možnosti chování buffů.

 

Na videu je malá ukázka Fire mága.

 

Chci vytvořit něco jako simulátor boss fightů. Hledám motivované jedince, kteří chtějí sdílet nápady mechanik boss fightů a dalších pravidel. Pokud máte čas a chcete být součástí tohoto volnočasového projektu, napište mi zprávu na beckx.dev@gmail.com.

 

 

Rozhovor

Marku, trochu tápeme v pojmech, můžeš prosím vysvětlit, co to jsou FDFS soubory?

Fdf sú súbory, ktoré obsahujú definíciu frame objectov. Pod pojmom frame chápeme vo Warcraft všetky súčasti UI, obrázky, tlačítka a proste všetko, čo sa týka user interfacu.

 

Do .fdf súboru zadáš vlastnosti jednotlivých framov, a tie si potom cez príkaz injectuješ do mapy. Je to veľmi praktické z dôvodu, že keď potrebuješ niečo upraviť, stačí zmeniť charakteristiku fdf a nemusíš zasahovať do kódu.

A ty "natives?"

V update 1.31 a 1.32 vyšli natívne funkcie, ktoré boli dovtedy nedostupné. Natives sú natívne funkcie, ktoré máme v písaní scriptov k dispozícií. Napríklad keď chceš vytvoriť jednotku, nemusíš vysvetlovať programu, čo je to vlastne jednotka a ako ju umiestniť do sveta. Máš na to natívnu funkciu, ktorej stačí vyplniť parametre a urobí tú "ťažkú" prácu za teba.

 

Natives slúži na úpravu UI, tiež dynamickú úpravu rôznych objektových dát, a vďaka tomu vieš zmeniť kopec zaujímavých vecí počas chodu hry ako napríklad casting time abilít alebo textúru jednotky.

Z videa je vidět, že by bylo možné udělat UI podobné tomu z BlizzConu 2018. Zvládl bys to?

UI predstavené na BlizzCone malo vlastné textúry a hlavne custom portrét pre každú jednotku. Nakoľko sú moje skúsenosti pre tvorbu grafiky obmedzené len na základnú tvorbu v PS, tak na také UI by bol potrebný aj niekto, kto vie vytvárať animované modely. Respektíve pracovať s tými, čo už v hre sú, a prerábať ich na portréty. Ja som hlavne programátor. Jasné, keby mám k dispozícií hotovú grafiku, tak ju dokážem naskladať na seba, aby to dávalo zmysel.

 

Možnosti sú skoro neobmedzené, akurát keďže to všetci v komunite robia len ako free time činnosť, tak ma to musí v prvom rade aspoň trochu baviť.

Děkujeme za krátký vysvětlující rozhovor a ať se podaří najít pomoc!


Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskuze

Žádné komentáře
Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet