WoW – Novinky za 42. týden 2021

  chains of domination    blizzard    shadowlands   

Shadowlands PTR

Shadowlands 9.1.5 patch přijde 3. listopadu.

3r0x22qy0e_00e6057437c217a76643d8486d8b84fdeac0cb7a_1635099678_7065.jpg

Zdroj: Blizzard

WoW & Blizzard live

Novela Sylvanas byla odložena o další měsíc. Nové datum vydání je 29. března 2022.

9q7915zhuv_c6790d029c587228d16337f688b2124959a40af3_1635100274_3153.jpg

Zdroj: Wowfan, Reddit

 

Halloweenský event Hallow's End je zde. Čeká na vás spousta odměn.

d2az4byplg_df0ea0b5f46e664285ec520be1c858bd11bf3250_1635100335_0355.jpg

Zdroj: Blizzard, Wowfan, Wowhead

 

Do 5. listopadu si můžete zdarma změnit BattleTag. Tato změna se nepočítá do limitu. Stačí kliknout na tento odkaz.

 

Zdroj: Forbes

 

Jesse McCree byl přejmenován na Cole Cassidy. Jesse McCree je mezi obviněnými ze sexuálního obtěžování.

o6ygcn3p1h_64ba64d8c3a7d483e0fefbfdc4d3a5c674c78d91_1635099739_7477.jpg

Zdroj: Eurogamer, Diablofans.cz

 

Blizzard se snažil napadnout vyšetřování jeho skandálů kvůli konfliktu zájmů právníků z California Department of Fair Employment and Housing . Soudce tento krok smetl ze stolu.

 

Zdroj: Wowhead, Wowfan

 

Dvacítka zaměstnanců (údajně pak mělo odejít přes 40 lidí) dostala vyhazov kvůli skandálu s nevhodným chováním vůči ženám.

 

Zdroj: Realmicentral, Wowhead

 

Mike Ybarra otevřeně nabízí raid boosting a komunitě se to oprávněně nelíbí.

pxvqeino6q_dacf790a7e2860071773339fe5c0d65407464c28_1635098424_8587.png

Zdroj: PC Gamer


Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskuze

Lockdaar 25.10.2021 19:25

Je to bohužel obecně špatný pro hru jako takovou (a dost i trapný že to propaguje zrovna tenhle člověk na jeho postu), pro komunitu je to řekl bych v dnešní době neutrální, respektive tam se toho asi už moc doničit nedá - víte jaký velký hafo lidí si tyhle boosty několik posledních expanzí pokaždé kupuje vždycky když se blíží třeba prepatch na novou expanzi, aby měli curve achievement a mounta (nebo jinou věc) který už nebudou pak dostupný? Dost se na tohle sice nadává, ale upřímně jak byste to chtěli řešit, aby tyhle podobný boosty ze hry zmizely? Banovat každýho, kdo ten boost nabízí a i toho kdo si ten boost koupí? To by tam v tý hře v dnešní době už nikdo tuplem nezůstal, nehledě na to že by to ani stejně nešlo. Nejsem rozhodně zastáncem podobných boostů a opravdu se mi hnusí, když tohle vidím v Classicu/BC, jelikož jsem ještě ze starý školy a tohle v tý době, kdy jsem hrál, tam tohle prostě nebylo jako je tomu dneska (taky mj. jeden z důvodů proč celý Classic už nehraju), ale na jednu stranu tohle asi holt nikomu zakázat nemůžete, když má bohužel někdo takovouhle přiblblou mentalitu a chce takhle tu hru hrát tím že se nechá protahovat nebo bude chtít protahovat ostatní za herní měnu, tak ji tak hrát holt může tímhle stylem. Nevím, jak dlouho ten Ybarra WoW hraje, ale působí na mě trochu že je bohužel spíš z tý "mladší" generace aka min-maxerů, viz. to prodávání boostů - možná skoro takový ten typ lidí, kteří z Classicu udělali odpad. A to si předtím lidi pochvalovali, jak je to fajn a dobrý, že tam bude na tom postu někdo, kdo to WoW reálně hraje...

Galifry 25.10.2021 23:39

Nebylo by na tom nic špatného kdyby neexistoval Token. Protože boosty za reálný peníze jsou zakázaný, POKUD za ně neplatíš Blizzardu, pak je to OK. To, že někomu zaplatíš goldama za boost, znamená, že zaplatíš Blizzardu reálný peníze. Ať už časem stráveným ve hře a ugrinduješ si zadek nebo koupením Tokenu, což právě dělá spousta lidí. To je Pay to Win systém, který v té hře nemá co dělat. Problém je Token, protože to není nic jiného než jen nástroj jak z té hry vytáhnout víc peněz.

Jinak jako kontrast. Když se začaly boosty objevovat v Party Finderu ve FF. Tak Yoshi -P, ekvivalent Iona Hazzikostase pro FF, se hned vyjádřil, že začali pracovat na úpravě smluvních podmínek tak, aby veškerý boosty byly "nelegální". Takže ano, boosty jde zakázat.

Lockdaar 26.10.2021 08:24

@Galifry jestli si ty goldy člověk poctivě nafarmí přímo ve hře (ať už z profesí nebo jiných herních aspektů které jsou té hry běžnou součástí) tak je to něco trochu jiného než když si třeba někdo koupí přímo token aby měl pak goldy, a jestli v prvním případě Blizzardu zaplatím běžným způsobem jen gametime (ne token) abych mohl v tý hře teda farmit, tak samozřejmě reálný peníze jim také jdou, ale nevím kam jsi tímhle mířil když to má měsíční poplatky, stejný by to v tomhle bylo i u toho FF. Jestli i mj. jak zmiňuješ u toho FF řeší jak udělat veškerý boosty nelegální, tak bude celkem zajímavý vidět jak ty smluvní podmínky tedy upraví, aby tam boosty byly nelegální - že tam pak nebude možný třeba ani protáhnout (nebo jinými slovy boostnout) kamaráda/y nooba nějakým raidem, když by mi za to nabídli nějakou drobnou ingame měnu/suroviny za strávený čas a hrozil by za to ban nebo nějaká sankce?

Galifry 26.10.2021 08:39

@Lockdaar
Jde přece o to, aby v tý hře nebyl ten business s boostama. A ne, technicky v tom rozdíl není. Pořád platíš peníze Blizzardu. Nejde mi o nějaký morální pohled, jako nafarmený goldy dobrý, Token špatný. Jde mi o celkový pohled na tu mechaniku toho obchodu jako takovou.

Tím je samozřejmě myšlený i to zakazování boostů, takže to prosím nevytrhuj z kontextu a nežeň do extrémů. To, že tě někdo někde protáhne není problém, ale lfg zabordelený boostama ano.

Lockdaar 26.10.2021 20:20

@Galifry boosty ze hry nikdy bohužel nezmizí, i kdyby je zakázali přímo v podmínkách jako, jak říkáš, to plánují ve FF, tak co se upřímně změní - pročistí se o něco dejme tomu ten LFG, ale lidi když boosty budou chtít tak si stejně najdou cestu jak je provozovat, můžou třeba vynechat ingame chat a domlouvat všechno přes discord nebo obdobný komunikační program (stejně jako to bylo třeba u AQ eventu na Classicu), ať už u WoW nebo u toho FF, touhle cestou ty boosty ze hry nezmizí - nebyli by možná na první pohled tak vidět ale budou tam furt. To by museli opravdu třeba vyčlenit větší počet lidí, aby to co nejdetailněji kontrolovali/monitorovali a rozdávali pak za to perma bany, jenže tam pak vyvstává i otázka, porušují vlastně vůbec tihle boosteři něco, čím by přímo poškozovali ostatní lidi ve hře, nebo způsobují firmě nějakou škodu nebo něco podobného, když si za to berou ingame měnu (a ne teď reálný peníze), když teď pomineme nějakou morální stránku věci, že to nevypadá dobře když je tím zahlcený LFG nebo ingame chat? Jak jsem říkal, tyhle podobný boosty taky rád nemám, ale upřímně si bohužel nemyslím že by to bylo tak jednoduchý je přímo zakázat nějakou změnou v podmínkách, když si za to berou ingame měnu a nikoho v podstatě vyloženě nepoškozují, to už by pak trochu teoreticky mohlo taky vypadat jako že chtějí diktovat lidem, že tu hru mají hrát takhle a takhle a ne podle svého jak by je bavilo.

Galifry 26.10.2021 22:56

@Lockdaar
Nepochopili jsme se, moje chyba, začal jsem zbytečně zeširoka. Tak jinak. Problém nejsou ani lidi co boosty nabízí, ani ti co je využívají. Problém je Blizzard, který je do toho tlačí. Tu cestu jak někde někoho protahovat za úplatu si vždycky někdo najde, o tom není řeč. Řeč je o tom, že tohle vytváří přímo Blizz.

Vtipný na tom je, že ten základní argument proti boostům dali na stůl lidi, kteří se přišli zastávat Ybarry, když se to okolo něj a boostů začalo řešit. "Jeho guilda přece taky potřebuje goldy aby mohla fungovat." A jak potvrzují další guildy, oni nechtějí boosty organizovat, ale nic jinýho jim nezbývá, protože na progress a fungování nejsou schopní normálním způsobem nahrát. Takže pokud se ptáš koho tohle poškozuje, tak ekonomiku hry. A poškozuje ji sám Blizzard, protože na tom vydělává peníze.

Lockdaar 28.10.2021 20:35

@Galifry řekněme že Blizzard dělá tu chybu, že podobný boosty nebo tokeny a další věci zpřístupnil, ale vina je hlavně totiž taky i v samotných lidech, že si to kupují, ale to si nikdo z nich přiznat zřejmě nechce, lepší je ve finále celý to svalit na Blizzard - a že jich bude hodně, příkladem budiž třeba i store mounti, každej na to sice nadává, ale těch lidí co si to pak koupí je evidentně víc, kdyby to nikdo nekupoval tak to ani vydávat logicky asi nebudou, když by v tom nebyly tržby, ona každá mince má dvě strany. Já sice rozumím, že tu jsou lidi, kteří když třeba zakopnou a namlátí si hubu, tak by to nejraději svedli taky na Blizzard, ale je potřeba si přiznat, že i vedle Blizzardu by se měli hlavně aspoň trochu změnit taky samotní lidi - obecný příklad budiž třeba samotný Classic, kde ve valný většině Blizzard vyhověl skoro ve všem co lidi chtěli, nechali skoro vše původní a jakej odpad se z Classicu bohužel nakonec stal, kdybych to měl říct konkrétněji tak uvedu AQ event, kterej jsem už několikrát uváděl, ale nic víc definující to, jak je dnešní komunita katastrofická, asi není (nebo nevím co jiného by to vystihlo lépe). A to mě upřímně štve mnohem víc než nějaký kauzy a situace u Blizzu

Galifry 28.10.2021 21:14

@Lockdaar
Ty prostě nechápeš a nebo nechceš pochopit základní souvislosti. To není chyba Blizzardu, ale obchodní model. WoWko je prostě cílený na tyhle lidi. Je nezajímají normální hráči, kteří si budou hrát a platit "jen" sub. To je bonus. Jde jim o ty co do toho budou sypat další peníze skrz store a token.

Je jasný, že ti mounti vydělávají. A i token. Ale taky to odradilo většinu hráčů od toho tu hru hrát (nejen to, těch problémů je tam samo víc). Ty čísla jsou dohledatelný, už jsme to tady řešili. Je to problém Blizzardu a nikoho jinýho.
Proč jsou proti tomu i guildy jako Echo, kterým to může být úplně jedno. Protože ta hra jde do kytek. A nemůže za to nikdo jinej než Blizzard. Ten se rozhodl, že to takhle chce mít, tak si prosím nic nenalhávej.

Lockdaar 28.10.2021 22:07

@Galifry já to v podstatě chápu, ale spíš trochu nechápeš nebo nechceš pochopit možná ty, že na vině není jenom ze 100% sám Blizzard ale i z části samotní hráči - jak jinak bys tedy vysvětlil například to s tím Classicem, že dopadl tak jak dopadl? Taky jen ze 100% všechno vina Blizzardu, že skoro každej hrál stylem že si hleděl hlavně svého, min-maxovali co se jen dalo a v případě toho AQ eventu se chovalo bohužel dost lidí jen jako bezohlední dobytkové? I ty boosty, který nemají v Classicu v podstatě žádný význam, jelikož ta verze hry zůstane a nikam se nepohne (a není to jak u retailu), si tam přitáhli taky sami hráči (v tom neměl Blizzard žádnou účast, když teď pomineme nevyvedený BCC) vůbec nebyl důvod to tam tahat, protože tam to nemá v podstatě žádný význam, času by na hraní a na progressovani běžným způsobem mohli mít kolik chtěli, nebyl důvod nikam spěchat, ale stejně si to tam sami přitáhli.

Galifry 28.10.2021 22:48

@Lockdaar
Ten problém, o kterým se tu bavím je vina Blizzardu a nikoho jinýho.

Cítíš nějakou křivdu kvůli Classicu, OK, ale netahej to do každé diskuze, která s tím nemá co dělat. Classic se tu neřeší, jinej problém.

Lockdaar 29.10.2021 19:50

@Galifry jinej problém to tak úplně není, je to v podstatě i problém Classicu - na prvním Classicu nebyly od Blizzardu žádný lvl boosty, žádný tokeny ani nic dalšího (přesně jak si všichni přáli) a vypadalo to tam paradoxně ve finále skoro úplně stejně jako na retailu, akorát tedy s tím rozdílem že tady si to zavinily celý sami hráči, že si to tam všechno sami dotáhli, nebyl pro to žádný důvod viz. jak jsem psal výše, ale bohužel se tak stalo a dopadlo to tak jak to dopadlo.

Arrinao 30.10.2021 01:54

@Lockdaar Tahle tvoje konstantní argumentace Classicem mě hrozně připomíná argumenty borců kteří těch 7-8 let nazpátek obhajovali RMAH v Diablo 3 s tím že vlastně ve dvojce to bylo úplně nastejno a hráči chodili na D2jsp.org na černý trh.

Což je totální demagogie. Ano, takové věci se děly, ale děly se s tím že byly nelegální, tudíž o tom podstatná část herní populace ani nevěděla a další podstatná část do něčeho takového jít nechtěla kvůli strachu z banu. V D3 pak Blizzard zavedl do hry RMAH čímž to co bylo dřív cheating prakticky endorsoval a udělal z něho legitimní způsob hraní hry. Díky tomu o tom najednou věděli všichni a na základě toho se tímhle způsobem naučili hrát.

To že je Classic v takovém stavu v jakém je, je přesně důsledek toho že Blizzard dřív pomocí tokenů hráče tenhle způsob hraní naučil. Takže ve finále i když tam žádné boosty ani tokeny přidány nebyly, tak všichni už od začátku špekulovali o tom jak ten systém ochcat. @Galifry má pravdu, tohle jde jen a jen za Blizzardem.

Lockdaar 30.10.2021 20:14

@Arrinao v případě toho Classicu to jde bohužel z větší strany za samotnýma hráčema i když nepopírám že z retailu neměli zrovna dobrý příklad z těch boostů nebo tokenu - ale to na tom v podstatě zase tak moc nemění, protože přeci oni tak hráli čistě z vlastní vůle i když vůbec nemuseli a mohli hrát normálně jako normální lidi, nikdo z Blizzardu za nimi asi nestál a nemířil na ně ať hrajou takhle a takhle, paradoxně si hodně lidí ještě na začátku Classicu pochvalovalo, jak to bude skvělý že se bude hrát stejně jako minule. A i jak jsem zmiňoval předtím, v případě verze Classicu k tomu nebyl vůbec žádný důvod to hrát stylem jako z retailu, ta verze hry je tu už nastálo a nikam se už nevyvíjí jako je to u retailu. Spíš to i trochu vypadá jako by se chtělo hodně lidí zbavit odpovědnosti za to jak zruinovali Classic a hodit to celý na Blizzard, protože "vy jste nám z retailu ukázali, že to jde hrát takhle i takhle, tak je to jen vaše vina a já jsem z obliga" - chyba to bude v podstatě zřejmě obou stran, ale z větší strany je to samozřejmě chyba hráčů viz. výše vypsané, oni tak hráli přeci z vlastní vůle. Blizzard nějak neobhajuji, vím že je v poslední době v módě na ně svádět úplně všechno co jde, ale jen se na to zkouším dívat nezaujatě na rozdíl od mnoha jiných. - Když bude někdo předbíhat ve frontě a vymluví se pak na to, že mu to někdo ukázal/naučil že to takhle jde a že za to on nemůže, tak čí je to větší vina - toho, kdo mu to ukázal že jde takhle předbíhat nebo toho, kdo fakticky sám z vlastní vůle předběhl tu frontu i když věděl, že by se to nemělo?

Arrinao 31.10.2021 04:05

@Lockdaar Ten příklad s tou frontou je ale úplně mimo. Ekvivalent situace by leda tak nastal v případě, že by před tou frontou visela cedula 'Můžete předbíhat ve frontě'. A celý problém spočívá pak právě v tom, že by to nikomu nikdo nemohl mít za zlé. Jenom by pak samozřejmě výsledná situace vypadala kapku chaoticky a lidem by začala vadit... ta cedule. To že nějakej random ukáže jinému randomovi jak cheatovat je diametrálně odlišná záležitost.

A ano, souhlasím s tebou že nikdo lidi nenutí aby hráli tak, nebo onak, jenže tomuhle se říká meta. Je to nejefektivnější způsob hraní hry, který si implicitně 90% hráčů snaží osvojit, protože by byli sami proti sobě, kdyby to hráli jinak. Takže vlastně to že nikdo je tak hrát nenutí není tak docela pravda... ten kdo je tak hrát nutí je hra sama, protože je nastavená tak, aby tenhle způsob byl nejúčinnější. Kolik máš takových hráčů co si dobrovolně ztíží gameplay?

Lockdaar 31.10.2021 19:29

@Arrinao tak to by byla tedy většina lidí buď nesvéprávná nebo natolik hloupá, aby nevěděli, že hrát Classic stylem, jakým ho hráli a následně zároveň i zruinovali, nebyl optimální, docílilo se akorát toho, že ta hra je v podstatě mrtvá, BC na tom není momentálně vůbec o moc líp a Wotlk dopadne úplně stejně jako ty předešlé dvě, ne-li hůř...

Lethal 25.10.2021 17:46

Ten Ybarra to sabotuje schválne.

Galifry 25.10.2021 10:15

Jen bych doplnil, že Legion Timewalking s Mage Tower bude poprvé aktivní od 8. prosince a to 14 dní. Potom každých 18 týdnů už klasicky v týdenní podobě.

A stejně jako Sylvanas byl odložen i druhý díl knihy Exploring Azeroth.

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet