Ask the Devs - 5.3 PTR edition

Dostali jste topic, podali jste otázky a volili, jaké otázky bychom měli zodpovědět. Prohlédli jsme si je a nyní pro vás máme odpovědi. Rozhodli jsme se tyto otázky a odpovědi rozdělit do sekcí, abyste měli lepší přehled a možnost se rychle vrátit na začátek článku.

Sekce zodpovězených otázek:

PvP


V současné době jsou PvP žebříčky zaplaveny hráči, kteří nosí PvE trinkety s opravdu krásnými benefity. Hodláte změnit item level PvP trinketů tak, aby se jejich výhody vyrovnaly? Pokud ne, jakým způsobem byste tuto situaci řešili?

Myslíme, že “zaplaveny“ je příliš silné slovo. Naším cílem není zcela omezit veškeré používání PvE itemů v PvP. Líbí se nám, když některé věci jiného typu můžou být použity i v jiných případech, než v těch, pro které jsou určené.Rozhodně nechceme vyvolávat pocit u hráčů v plném Conquest gearu, že je nutné mít PvE itemy, aby se stali konkurenceschopnými. Už jsme u trinketů nějaké změny provedli a pokud si myslíte, že jsou nedostatečné, budeme ve změnách pokračovat. Cheme, aby měly PvE trinkety možné využítí a potenciál i v PvP. PvE trinkety by měli mít častější proc, ale měly by udělovat nižší poškození hráčům.

Proč jste se rozhodli odstranit resilience u PvP itemů? Máte pocit, že jsou větší problémy v současném systému PvP? Mám na mysli hodně CC cooldownů a velkou nevybalancovanost povolání.

Nyní je to tak, že hráči potřebují určitý počet resilience k tomu, aby něco vydrželi v PvP. Velmi odrazující zkušenost je vstoupit do Battlegroundu s minimem PvP equipu. Kdybychom zvedli minimální level resilience nahoru, nemohli bychom ho nabízet jako progresivní stat na gearu. Startovací PvP equip by měl 65% resilience a nejlepší PvP equip by měl něco kolem 70% resilience. Přesto je resilience jako koncept velmi důležitá. Byla kalibrována podle toho, jak dlouho trvá zabít hráči quest npc ve venkovním světě. PvP bitvy by však v tak rychlém tempu nebyly tolik zábavné. Proto jsme se rozhodli, že dává větší smysl, když hráči dostávájí menší poškození od ostatních hráčů.

Když se podíváme na Crowd Control, nemyslíme si, že je příliš mnoho Crowd Control efektů. Myslíme si, že Crowd Controly jsou důležité pro PvP, jelikož rozhodují bitvy mezi hráči. Bez Crowd Control efektů by tyto bitvy byly o ničem. Vědět, na koho Crowd Control použít a jak na něj zareagovat, je jedna ze základních dovedností zkušeného PvP hráče. Myslíme si, že snižování Crowd Control efektů by mohlo vrátit systém do jednodušší roviny. Nemusíte očekávat velké změny v Crowd Control systému.

Máte v plánu změnit world PvP tak, aby v něm PvE hráči nebyli příliš dominantní?

Celý Conquest gear vám dává něco kolem 60% PvP Power, což můžeme přeložit jako 60% více poškození. Když nosíte takový gear, máte značnou výhodu proti hráčům, kteří mají jen LFR equip. Mírný náskok budete mít proti hráči s normal PvE gearem a skoro stejně vyrovnaný budete pouze s hráčem, který na sobě má heroic PvE gear. Pokud se podíváme na věc statisticky, ve hře se vyskytuje jen malé procento hráčů s PvE heroic gearem. Pokud se s takovým hráčem setkáte, výsledek boje nebude záviset na rozdílech v gearu, ale na rozdílných zkušenostech v PvP obou hráčů. World PvP je v podstatě nespravedlivé a nese v sobě určitý duch oproti arénám a battlegroundům, v kterých jste prostorově omezeni. Celkově si myslíme, že změny, o kterých mluvíme, budou dobrým zlepšením pro organizované PvP, aniž by mnoho poškozovaly World PvP.

Týká se odstranění resilience i Heirloom itemů? Pokud je to pravda, nahradíte zmizelou resilience jiným užitečným statem?

Neodstraníme resilience z heirloom itemů. Pokud se změny v patchi 5.3 uplatní, možná se podíváme zpět k nižším levelům, včetně heirloom itemů. Jednou možností je nahradit resilience PvP power. Také mějte na paměti, že 65% resilience máte dosažením 90. levelu a její hodnota je menší na nižších levelech, kde přítomnost resilience na itemech může stále poskytnout nějaké výhody.

Co se chystáte dělat s tanky, kteří mají PvE gear a fungují jako nosiči vlajek v Rated Battlegroundech?

Hlavní role tanků v PvP je nošení vlajek. Na hráče, který vlajku nese, se vždy aplikuje debuff, který způsobí, že hráč obdrží dodatečné poškození. Tento debuff je navíc silnější v Rated Battlegrounds. Tanci můžou být užiteční v PvP, ale nesnažíme se jejich účast v PvP upevnit. Tanky můžete používat stále jako nosiče vlajek, ale měli byste přemýšlet, zda není lepší zkusit ostatní povolání a jejich specializace, které můžou v určitých situacích fungovat lépe než tanci.

Proč je resilience na levelu 90 65%. Jakým způsobem bylo zvoleno toto číslo a máte pocit, že to bude příliš mnoho nebo příliš málo redukce poškození? Máte v plánu do budoucna toto číslo někdy měnit?

Hráči, kteří vlastní celý Conquest gear, mají přiměřenou schopnost přežití. Je možné, že výši resilience ještě zvýšíme na 70% v závislosti na tom, jak bude tento systém fungovat v patchi 5.4.

Co je cílem přidáváním resilience gemů a enchantů k itemům? Máme zkušenost, že tyto gemy a enchanty jsou k ničemu. Chystáte se zlepšit jejich hodnotu resilience nebo se je chystáte v budoucnu odstranit?

Odpověd bude podobná jako u heirloom itemů. Musíme vyhodnotit změny v resilience systému a poté rozhodnout, zda tyto enchanty a gemy v patchi 5.4 změníme.

Bude mít nový systém resilience nějaký dopad na PvP Power? Můžete upřesnit, co děláte, aby tento stat byl více atraktivní pro healery?

Zvýšili jsme benefit healingu z PvP Power z 50% na 100% a hodnotu Battle Fatigue. Tyto dvě změny ponechají healing stejně silný, jako v patchi 5.2 a udělají ho trochu více atraktivnější.


Odměny

Elite set se stává opět marnou věcí v patchi 5.3 a je to velmi drahé a také frustrující pořizovat nový gem a enchanty na náš gear. Uvažovali jste někdy udělat Elite gear s funkcí podobnou Challange mode gearu?

Můžeme přehodnotit tyto funkce a příští sezonu udělat gear, který se bude chovat stejně jako Challange mode gear.

V patchi 5.3 bude celkem náročné získat Elite gear, pokud jste pouze příležitostný hráč arén. Jaké odměny jste vymysleli, abyste udrželi zájem o PvP u příležitostných hráčů?

Elite gear je jedna z konečných odměn v PvP. Podobně jako u Heroic gearu je složité ji jako pouze příležitostný hráč získat. Myslíme si, že jde zde prostor pro další PvP odměny, které budou určené pouze těm nejlepším PvP hráčům. V příští sezoně budeme přemýšlet o odměnách, které jsou určené hráčům s určitou účástí v PvP (např.: výhra 50 Rated Battlegrounds).


Změny u povolání

Cast time Demonic Gateway je nyní 4 sekundy (původně 5 sekund) a vyvolané brány lze zničit. Každá brána má 100% warlockových životů a 100% jeho resilience. To může být pro warlocky dost znevýhodňující a už vůbec to nezlepší situaci u Affliction specializace, která se nachází ve velmi špatném stavu. Jaký je důvod této změny a co hodláte udělat s Affliction specializací, aby byla více konkurenceschopná?

Gateways mají nyní o sekundu delší cast time. Vytvořit bránu je celkem obtížné a když je vytvořena, v plné účinnosti může protivníky velice znevýhodnit. S novými změnami je Gateway lehčí vytvořit a protivníci je mohou zničit. Stále zhodnocujeme jejich zdraví, aby nebyly lehce zničitelné. Byla také provedena změna v cooldownech teleportací u Gateways.

Nemyslíme si, že změnit systém Gateways je klíč ke zlepšení situace Affliction Warlocků. Haunt nyní navrací Soul Shardy, když je dispellnutý. I když je to k prospěchu všech Warlocků, Affliction Warlock z této změny těží nejvíce.


Speciální otázky

Existují nějaké plány pro patch 5.3, kdy bude možné dovolit hráčům, aby mohli připojit více 3v3 teamů najednou nebo dokonce umožní cross-realm arény?

V patchi 5.3 o ničem takovém neuvažujeme, ale v budoucnosti to udělat můžeme. Tato myšlenka je zajímavá a mohla by ostatní přilákat k hraní PvP.

Je velice náročné kouzlit spelly po zasažení abilitami Necrotic Strike a Mind-numbing poison, které snižují rychlost kouzlení. Jaké máte plány pro patch 5.3 u změn castu spellů? Hodláte dávat přednost Cast spellům nebo Instant spellům?

Myslíme si, že Pvp je větší zábava s menším počtem Instant spellů, které umožňují více pohybu. Jakmile omezíme Instant spelly, je možné, že Mind-numbing Poison a Necrotic Strike bude moc silný. Tyto spellu už zvyšují o něco méně Cast time hráčů než Cast time u příšer a toto číslo by se mohlo ještě snižovat.
Bez ohledu na to, tato změna by byla obrovská - takže ji v patchi 5.3 čekat nemusíte.

To, že v patchi 5.3 přidáte do hry nové battlegroundy i arény je skvělá věc. Máte nějaké další plány do budoucna ohledně nových arén a battlegroundů?

Zrovna nemáme nějaké dobré nápady. Spíše trávíme čas tím, že opravujeme staré battlegroundy. Podle názorů hráčů bychom mohli některé současné battlegroundy změnit nebo dokonce zrušit.



Naposledy upravil/a Snake Plisken 22.04.2013 v 15:01:48.

Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskuze

Draculla 22.04.2013 07:40

barrny
A tak se v tom PvP blizardi neustale masti a vymysleji porad nove hlouposti a celkovy vysledek je totalni gulas a znachuceni vsech PvP hracu, ale ze v BG je bezne - na jedne strane 4 healeri na druhe strane zadny, tak tohle jich nes*re. Navic kdyz k tomu pripocitam unbalance postav je vymalovano, nektere komba v arene jsou proste neznicitelne. Ale co radeji dame vsem stejnou resilku, aby i lamky mohli prezit delej nez 3 sec. A zavedeme pro vsechny stejny ilvl v BG a arenach, aby se unbalance jeste vice prohloubil ... skoda slov
K tym healom: Od patchu 5.3 si musí každý hráč zvoliť rolu keď joinuje BG, takisto ako v LFR.

barrny 22.04.2013 07:19

A tak se v tom PvP blizardi neustale masti a vymysleji porad nove hlouposti a celkovy vysledek je totalni gulas a znachuceni vsech PvP hracu, ale ze v BG je bezne - na jedne strane 4 healeri na druhe strane zadny, tak tohle jich nes*re. Navic kdyz k tomu pripocitam unbalance postav je vymalovano, nektere komba v arene jsou proste neznicitelne. Ale co radeji dame vsem stejnou resilku, aby i lamky mohli prezit delej nez 3 sec. A zavedeme pro vsechny stejny ilvl v BG a arenach, aby se unbalance jeste vice prohloubil ... skoda slov

Sharz 22.04.2013 01:33

Přijatelné je aktuální řešení Blizzardu, jelikož každý si může vybrat, jaký Battleground zrovna nehodlá navštívit Ale u některých BG jako je AV by mohli zrychlit jeho trvání tak, abych po nějakých dvaceti minutách neusínal nudou na klávesnici Nemyslím jen nějaké zkrácení trvání BG, protože je to celkem ptákovina... Ale inovacím bych se nebránil a battlegroundy bych nějakými prvky zkusil oživit. Hned se najde prostor pro Achievementy a možnost najít něco nového. Na tu změnu u Resilience ani nějaký názor nemůžu mít, protože PvP teď ani nezkouším hrát a na PTR se věnuju jiným věcem. Mí dva známí, co PvP hrajou, mají na tuhle změnu celkem odlišné názory, takže uvidíme a na live realmech nás čeká pár změn, doufám že ne s hořkou příchutí Názorů je vážně moc a tak se nesnažte šířit nějaký neproduktivní hate a radši váš názor slušně nacvakejte na fórům pánům z Blizzardu, kde si vašeho komentáře možná všimnou a když s váma bude souhlasit víc hráčů, něco se může změnit

Zakys 21.04.2013 23:10

No ta poslední otazka...Oni si s tím wowkem delaji uplne prdel uz. Proc by meli rusit sakra BG ? Vzdyt to je uplná kravina. Stací me jen to pomyslení co jsem tam stravil času a kolik mám z toho vzpomínek. Ted sice zase preskakuju na jiné tema ale radeji by to WoW meli udelat více HC ve všech smerech jak už v pvp,pve tak proste všude. Ted je vsechno tak stupidní že to zvládne i 8 leté díte. Uz to proste neni taková epicky tezká zábava jaká byla Ted má kazdy vsechno. Kdyby bylo více tezko dosazitelných cílu tak je to daleko vetší sranda. A oni místo toho porád vymýšlí nějaké prkotiny s resilkama. Meli to nechat tak jak to bylo na TBC a neresili by takové hnupiny. TO je muj nazor....

Draculla 21.04.2013 22:30

prehistory
smazání Resiliance?!?!?!
Noa .... vanilla style

Gustafa 21.04.2013 21:13

sota, av, ioc přepracovat nebo vyměnit

prehistory 21.04.2013 20:40

smazání Resiliance?!?!?!

Muradin 21.04.2013 20:23

Sakra ta poslední otázka doufám , že žádný Bg nezruší.

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet