Blizzard odmítá DRM

Blizzard o ochraně DRM


V poslední době se můžeme i v herním průmyslu setkat se zkratkou DRM (Digital Rights Management), což je zkratka ochrany, která by měla bránit nelegálnímu šíření digitálních statků. Tato ochrana však ve všech svých formách čelí velké kritice - od hudby, přes filmy až po počítačové hry.

Posledních několik měsíců se asi nejožehavěji řešila ochrana nových her od Ubisoftu, mimo jiné například u Assassins Creed II. Ubisoft totiž u svých her zavedl takovou ochranu, že nelze ani single player hry hrát bez připojení k internetu. To samozřejmě pobouřilo ohromné množství uživatelů (i velkou spoustu těch, kteří si hru chtěli koupit legálně). Hra se totiž připojí na speciální Ubi servery a stahuje si z nich data. Jen tak na okraj - tyto servery měly po vypuštění hry velké problémy se stabilitou. Ale o ACII tady mluvit nebudu, pokud Vás Ubisoft DRM zajímá více, podívejte se například na Nazghulův blog, který o věci pojednává zase z trochu jiné strany (na blogu naleznete článků o DRM více).

I ostatní velké herní firmy řeší, zda podobný systém ochrany zavést a vyjádřil se k tomu i Blizzard, což nás zajímá samozřejmě nejvíc. Spoluzakladatel firmy Frank Pearce řekl:

"Pokud mluvíme o DRM a podobných technologiích, jde rovnou o prohranou bitvu. Komunity hráčů jsou mnohem větší, než počty našich zaměstnanců, takže je vždy mnohem více lidí, kteří se budou snažit ochranu prolomit (ať už pro získání přístupu do hry nebo jen tak pro zábavu), než těch, kteří se ji budou snažit bránit. Náš tým by se měl soustředit na nový obsah a cool novinky a ne na ochranu proti pirátům."

Blizzard také doufá ve správnou implementaci Battle.net:

"Pokud se nám spojení s Battle.net povede dobře, lidé budou při hraní chtít zůstat ve spojení se svými Battle.net přáteli, i když budou hrát single player a budou chtít získávat Battle.net achievementy. Chtěli bychom, aby hráč získal platformu, pomocí které bude moci jak hrát, tak komunikovat s přáteli."

Na druhou stranu je však pravda, že Starcraft II multiplayer nelze hrát přes LAN, ale pouze přes servery Battle.net, čímž tzv. Hamachi piráti tak trochu ztrácejí možnost tohoto hraní.

Samozřejmě se to týká hlavně Starcraftu II, do budoucna třeba Diabla III. Jak jistě víte, World of Warcraft má legalitu ošetřenou velice dobře (u ní logicky nutnost připojení k internetu nikomu nevadí).

Jako nejlepší se mi na tomto kroku Blizzardu jeví fakt, že se snaží získat legální hráče své hry pomocí dobrého obsahu a ne tím, že by neměli jinou možnost. Funguje to i na psychiku: Raději zaplatím za něco hezkého, než jen proto, že "musím".

Co vy na to?

Naposledy upravil/a Novom 01.06.2010 v 09:22:43.

Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskuze

Xscreamer 02.06.2010 14:18

Rozhodně je to od Blizzardu chytrý krok, protože znemožnění hraní na free serverech by jim nic nepřineslo. Většina lidí hraje na free, protože nechce nebo nemůže platit měsíční poplatek, a bez freeček by s wowkem vůbec nezačali. Navíc si myslim, že značná část hráčů na ofi začínala právě na free a přešla za lepším požitkem ze hry. Teď už asi nejsou přechody z free na ofi tak masivní, protože přece jen se free servery hodně zlepšily, ale i přesto se na nich pořád najdou nefunkční questy, buglí bossové, mobové vidící a procházející skrz textury a hráči, kteří si jednoho dne položí otázku, jaké by bylo wow bez bugů, vyzkoušejí ofik a už tam zůstanou.

Anstriber 01.06.2010 18:26

par lidí řika free má z world of warcraftem jen stejny nazev

Karlovacko 01.06.2010 17:12

Já na offi nehraju, hraju jenom na freečkách. Musim souhlasit s tim, že dost věcí tam nefunguje ať dělaj admini a developeři cokoliv - prostě offi se to nevyrovná. 99% funkční freečko jak offik je nesmysl. Mám známýho, kterej hraje na offiku, tak vim jak to tam chodí a ikdyž znám hodně kvalitních freeček, tak s offi se nemůžou srovnávat.

Coxxík 01.06.2010 17:02

Taky se těšim na D3 x)

adsamcik 01.06.2010 15:31

Přesně tohle je důvod proč jsem si nekoupil Assasin Creed 2, ale třeba Diablo 3 si na 99% koupim

FlloiD 01.06.2010 14:45

WrentFunguje to i na psychiku: Raději zaplatím za něco hezkého, než jen proto, že musím.
Asi takhle si to myslim perfektni clanek..

Ellendway 01.06.2010 11:33

Jde o účty ne o klienty.

Ceeper 01.06.2010 11:11

Jak rekl jeden znamej: WoW free a ofik jsou dve absolutne rozdilny hry se stejnou grafikou

Jak jistě víte, World of Warcraft má legalitu ošetřenou velice dobře
Tohle bych chtel trochu vysvetlit, dyt wow zadnou ochranu nema. Klient se da stahnout primo z webu, klic je potreba az pri vytvareni acc. Takze kdyz dostanu cizi login, muzu vesele hrat na jakymkoliv klientovi... Kdyz tak nad tim premejslim, tak sem si mozna prave odpovedel

Snake Plisken 01.06.2010 07:45

Já ten krok vítám a je to rozumné. DRM je na prd. Ať už v hudbě nebo hrách.

Ellendway 31.05.2010 23:14

Jo jenže na TBC, ne na wotlk

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet