Defence a další věci související s tankováním

Defence


V případě defence se jedná o skill, který vám má pomoci s ochranou před fyzickým zraněním, které dostáváte od mobů tím, že vám zvyšuje šanci na dodge (vyhnutí se), parry (parírování, odražení), block (bloknutí pomocí štítu) fyzických útoků a v neposlední řadě tím, že snižuje šanci moba na kritický zásah vůči vám. Každý jeden bod defence vám zvýší šanci na dodge, parry, block a šanci nebýt kriticky zasažen o 0,04 %. Tedy +25 defence nad vaší základní hodnotu vám současně navýší vaši šanci na dodge, parry, block a nebýt kriticky zasažen o 1%.

Na 80 lvl je základní hodnota vašeho defence skillu 400. Hodnota defence se dá dále navyšovat pomocí atributu defence rating, který získáváte ze svého equipu (vybavení).

Na 80 lvl se 4,92 defence rating = navýšení defence o 1.

Z toho co bylo výše uvedeno jasně vyplývá, že defence je skill nezbytný pro tanky, jejichž hlavní starostí vedle udržení agra, je minimalizování damage, kterou dostávají od mobů (bossů). Každý tank musí mít minimálně defence tak vysokou, aby neutralizoval šanci dostat od moba (bosse) kritický zásah. Následující tabulka ukazuje šanci na kritický zásah mobů na úrovních běžných pro HC dungy a Raidy.

  • Mob lvl 80 vs. hráč lvl 80 = 5% šance na kritický zásah
  • Mob lvl 81 vs. Hráč lvl 80 = 5,2% šance na kritický zásah
  • Mob lvl 82 vs. Hráč lvl 80 = 5,4% šance na kritický zásah (bossové v HC)
  • Mob lvl 83 vs. Hráč lvl 80 = 5,6% šance na kritický zásah (bossové v raidech)

    Z výše uvedeného přehledu vyplývá, že pokud chcete tankovat HC dungy, je potřeba mít defenci nejméně 535 (respektive 536 kvůli zaokrouhlování WoWka) a pokud plánujete tankovat raidy, tak je potřeba mít defenci nejméně 540 (respektive 541) a tím eliminujete šanci bosse na kritický zásah (pro ty, kteří nevědí, kritický zásah znamená, že obdržíte dvojnásobné poškození).

    Takže:
    Defence cap pro HC dungy = 535 (536)
    Defence cap pro raidy = 540 (541)


    V případě defence ratingu je potřeba podotknout, že jeho navyšování nad defence cap má stále význam (na rozdíl oproti expertise či hit ratingu).

    Dále rozeberu jednotlivé druhy tanků a pro ně klíčové atributy.

    a) Mitigation (zmírňovací)
    b) Avoidance (vyhýbající, únikový)
    c) Stamina


    Mitigation tank (warrior, paladin)


    Obecně je rozšířený názor, že se jedná o tanka, který se sousstředí na zmírňování poškození které dostává hlavně přes skill shield block a atribut armor. Jeho největší snahou je redukovat příchozí poškození na minimum.

    Shield block


    Jedná se o schopnost redukovat poškození pomocí štítu. Štít vám sám o sobě pomáhá redukovat příchozí poškození prostřednictvím své vysoké hodnoty armoru. Vedle tohoto vám štít umožňuje čas od času vyblokovat útok a snížit tak příchozí poškození. Vaše šance na blocknutí útoku je závislá na hodnotách vašeho defence ratingu, block ratingu, talentech, enchantech atd. Hlavním způsobem navyšování šance na block je zvyšování defence a shield block ratingu.

    Na 80 lvl se 16,4 Shield block ratingu = +1% šance na block

    Shield block value


    Jedná se o atribut, který spolu s dalšími modifikátory určuje hodnotu toho, kolik poškození absorbujete úspěšným blocknutím útoku. Těmi dalšími modifikátory jsou síla, talenty, spelly, popřípadě enchanty. 2 body strenght (síly) navyšují block value o 1.

    Armor


    Jedná se o hodnotu, kterou má každý druh gearu, který slouží jako ochrana před zraněním (head, legs, hand, atd...). Celková hodnota vašeho armoru ukazuje o kolik bude redukováno příchozí poškození.

    Avoidance tank (Death Knight)


    Tento druh tanka se nesoustředí příliš na to, aby redukoval příchozí poškození, jeho hlavní snahou je vůbec nebýt zasažen. K tomu používá hlavně skill dodge a parry.

    Dodge


    Jedná se o šanci na dodgnutí příchozího útoku. Pokud dojde k tomu, že se vám podaří útok dodgnout tak neobdržíte vůbec žádné poškození (a vytváříte slušný threat). Šance na dodge je tvořena hned několika složkami jako jsou defence rating, agility, dodge rating, talenty atd. Nejpodstatnější způsob navyšování šance na dodge je přes defenci, nebo přes dodge rating.

    Na 80 lvl se 39,35 dodge ratingu = +1% šance na dodge

    Přesný vzorec na výpočet šance na dodge závisí na vaší classe a dalších skutečnostech (koho to zajímá více, tak doporučuji WoWWiki).

    Parry


    Zde se jedná o šanci na parírování příchozího poškození. Šance na parry je tvořena hlavně defencí a parry ratingem. V případě některých class jako je DK, je to ještě strenght (síla) co navyšuje šanci na parry útoku. Pokud se vám podaří útok úspěšně parírovat, tak opět nedostanete žádné poškození a naopak ještě dojde ke zkrácení doby do vašeho dalšího útoku.

    Na 80 lvl se 49,18 parry ratingu = +1% šance na parry

    Stamina tank (Druid)


    Zde je hlavní snahou maximalizace HP.

    Závěrem je třeba říct, že je nepravděpodobné potkat vyloženě tanka specializujícího se pouze na jednu oblast, téměř každý tank rozvíjí v určité podobě věšchny své atributy tak, jak mu to vyhovuje. V poslední době je třeba patrná tendence gemovat hodně stamku i u jiných class než je Druid.

    Teď již snad někteří chápou proč to blizzard na tankovací gear pořád dává i červené a žluté sockety.
    Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.
  • Diskuze

    Roak 24.10.2010 12:29

    a opravujem sa za to c/s... ale itak ma z toho defence stipu oci...

    Roak 24.10.2010 12:17

    Prva vec je ze sa to vola DefenSe a ne DefenCE... znie jak demence... druha 535 a 540 su uz upravene honodty kedze rpepocet critu vychadza tesne pod ne (nejakych 539,3 tusim) a teda zase si sa ne trafil s tym zaokruhlovanim... tretia tvoje rozdelenie tankov stoji za... Je sice rpavda ze vacsina tankov chodi na stamku kvoli DR, ale ja stale uprednostnujem avoidance... Drood ma hlavne dodge a stam (vela ich chodi agi socky krizeen so staminou a nie cisto hp kedze daky maly avoidance sa zvdy zide)... DK chodia na stamku rovnako jak droodi... A palachovia a warriori od vyssich rad eq na block nechodia vobec... Niezeby nechceli niektori, ale ono rposte veci na BV uz niesu... A etda sa zase vacsina obracia k stam/dodge+parry... Pricom warr a palach zi mosu dovolit ist na avoidance kedze sa daju s blockom lahko capnut a teda nieje mozne dostat plny zasah... horsie je to uz spellov... ale stale sa healuje jednoduchsie tank co am sice o 10k hp menej ale avoidance o 30% vacsiu... Teda ruska ruleta to je len v pripade nizkej avoidance a aj pri nej sanca na kontinualne zasahy je az smiesna... (ano aj motyka moze vystrelit ale 2 zasahy co zabiju avoidance tanka zabiju aj stam tanka v 90% pripadov, nehovoriac o tom ze u avoidance je emnsia sanca ze budu... stamka je hlavne kvoli nechutnym spellom v icc ktore nie vzdy musia avoidance tanky prezit a nasledny nahodny zasah by mohol zapricinit wipe... Teda tu je stamka istejsia v pripade ze ma clovek schopnych healerov a taktiez kvoli -20% dodge ale inak nie je meisto kde by sa stamka oplatila viac...)

    ork159 07.06.2010 16:52

    jj

    Keledorn 05.06.2010 21:44

    Ty classy v závorce slouží pouze jako příklad typického tanka toho či onoho druhu (daná role jim sedí pro příklad nejlépe). Jinak s tebou souhlasím, ostatně jsem psal, že je zde tendence gemovat stamku i u jiných class než je druid.

    Suriencz 05.06.2010 21:12

    Tak rozhodně nesouhlasím s tvým rozdělením tanků na tzv. stamina druid, avoid DK atd.V současné době, kdy na avoidanci působí dimishing returny, všichni tanci bez rozdílu jednou pouze staminu (výjimkou je jen specialní fight s Anubem v ToC).Ostatně jinak tomu nebylo ani dřív, avoidance je jako ruská ruleta, nikdy nevíte, jestli bude dodge nebo vás boss zasáhne, zatímco stamina vám váš hp pool zvýší vždy.

    Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
    Přihlásit se
    nebo
    Zaregistrovat nový účet