Ghostcrawlerův blog: Staty v nadcházející expanzi

http://wowfan.cz//pic/news/wowfan-news11
Na páteční podvečer jsme si pro vás připravili překlad další "vývojářské drbárny" od oblíbeného Grega "Ghostcrawlera" Streeta. Dnes se dočtete něco o změnách statů, které nás za půl roku čekají.
Ghostcrawler zdroj

Nedávná změna talentových stromů v nadcházejícím datadisku vyvolala ze strany hráčů mnoho otázek týkajících se statů postav a těch na předmětech. Vytvořili jsme tedy seznam, který by měl tyto nejasnosti vysvětlit. Jednak co je potřeba zdůraznit, že nechystáme žádné zásadní změny, jako bylo například rušení některých atributů při přechodu na Cataclysm (pamatujete na armor penetration?). Dále chci podotknout, že následující text je trochu více technický a tak pokud vás tento aspekt hry příliš nezajímá, v klidu můžete přestat číst a i tak si datadisk užijete naplno. Avšak moc dobře vím, že je i mnoho těch, co se v číslech hrabou rádi. Spell Resistance Tento atribut jsme jako jediný odstranili úplně. Už vlastně ve hře není žádný buff nebo stat na předmětu, který by Spell Resistance zvyšoval. Vždy jsme si říkali, že je tento systém náročný na pochopení a nezlepšuje žádným způsobem hru samotnou. Když se na to ovšem podíváme zpětně, jsme nyní schopni vytvořit mechanismy, které budou vyžadovat tento atribut proti některým protivníkům za určitých situací. A takový gear by byl jistě zajímavý, ale něco takového už ve hře není a hra se posunula někam jinam. Vzhledem k tomu odstraňujeme ze hry i Spell Penetration, jelikož ani ten by neměl žádné využití. Hit a Expertise Stále si myslíme, že mít ve hře staty, které je potřeba capovat, je dobrý systém. Líbí se nám myšlenka, kdy než byste hromadili nejsilnější stat, tak si nejprve capnete ten druhý a až pak se vrátíte k tomu lepšímu. Přesto však chceme tento systém upravit. Hit a spell hit již nebudou oddělené staty, místo toho hit neguje šanci na melee a spell miss. Expertise zase neguje šanci na dodge a spell miss a navíc ještě na parry. Expertise k tomu ještě bude uveden v procentech, nikoliv v bodech jako tomu je dnes. Sjednocujeme ratingy expertise a hitu, takže na 1% bude potřeba stejné množství hitu i expertisu. Sjednocujeme melee a spell hit, takže nyní platí rovnice spell hit = miss + dodge.

  • Nepřítel na stejném levelu: 6% spell miss, 3% melee miss, 3% dodge, 3% parry (pouze zepředu), 3% block (pouze zepředu)
  • Nepřítel o 1 level silnější: 9% spell miss, 4.5% melee miss, 4.5% dodge, 4.5% parry (pouze zepředu), 4.5% Block (pouze zepředu)
  • Nepřítel o 2 levely silnější: 12% spell miss, 6% melee miss, 6% dodge, 6% parry (pouze zepředu), 6% Block (pouze zepředu)
  • Nepřítel o 3 levely silnější: 15% spell miss, 7.5% melee miss, 7.5% dodge, 7.5% parry (pouze zepředu), 7.5% block (pouze zepředu)
Ranged útoky budou moci být dodgnuty, to znamená, že budou hunteři nyní nosit na gearu expertise. To nám umožní jednodušší distribuci předmětů mezi enhancement shamany a huntery. Block Šance na block bude fungovat trochu jinak než doposud. Nejprve se vyhodnotí, zda byl útok dodgnut nebo parrynut a pokud ne, až potom probíhá výpočet, jestli bude blocknut. Tímto docílíme toho, že získá nezávislost na avoidanci a větší váhu, než má dnes. Block bude mít diminishing returny, stejně jako má dodge a parry. To ovšem neznamená, že by se šance na block snižovala, čím více budete blockovat. Znamená to, že nebude narůstat lineárně (čím více block ratingu neznamená větší šanci, nárůst se bude postupně snižovat). Nečekejte ovšem, že by warrioři a paladini dosahovali na block cap, k němu se dostanou maximálně, pouze pokud jim procne trinket. Chceme, aby tankování bylo zábavnější, nechceme ho nerfovat. V datadisku se také budou měnit ability Shield Block a Shield of the Righteous. Critical Všechna kouzla a schopnosti budou critovat za dvojnásobnou damage. Tečka. Je zde jen několik výjimek, kdy může být crit větší, ale základem je násobek dvou. V praxi to znamená, že kouzla enhancement shamana a jedy rogue budou critovat za dvojnásobek. Na jedy se navíc aplikuje šance na hit. Resilience Chystáme se tento stat přejmenovat na "Defense (PvP)" nebo možná na "PvP Defence". Všichni hráči budou mít ze základu 30% Defence, stejně jako teď mají základní hodnotu staminy. PvP předměty budou mít na sobě tento stat a navíc ještě stat nazvaný "Power (PvP)". Ten zvyšuje damage do ostatních hráčů a healing do spoluhráčů (platí pouze pro PvP část hry). Jména PvP Power a PvP Defense ještě nejsou finální, ale pravděpodobně nakonec nebudou změněna, jelikož jsme s nimi spokojeni. Item level u PvP předmětů bude nižší než u PvE stejného tieru, ovšem staty na nich budou lepší pro PvP než předměty z PvE. Systém bude navíc nastaven tak, aby přítomnost PvP statů nesnižovala ostatní staty (strength, haste,...). Chceme docílit toho, aby bylo PvP přístupnější pro PvE hráče a naopak. Dodnes to funguje tak, že nosíte PvE gear v arénách či battlegroundech do té doby, než získáte nějaké PvP kousky. A naopak, PvP hráči často chodí do dungeonů a raidů v PvP výbavě. V Cataclysmu bylo velice těžké získat PvP předměty, když jste žádné neměli. Zde jsem tedy uvedl mnoho informací, jak to bude zhruba fungovat, opět ovšem zdůrazňuji, že není nic vyryté do kamene a leccos se může změnit. Stále budeme naslouchat hráčům a brát jejich názory vážně a těšíme se, až poprvé vyzkoušíte blížící se beta test.



Naposledy upravil/a Astra 03.03.2012 v 12:41:04.

Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskuze

Sabimpatt 12.06.2023 15:58

paroxetine, fluoxetine, quinidine, cinacalcet or bupropion should whenever possible be avoided during tamoxifen treatment <a href=http://finasterid.buzz>where to buy finasteride</a>

Sabimpatt 03.06.2023 01:41

PMID 25437097 <a href=https://sildenafi.buzz>over the counter viagra walgreens</a>

Gustafa 03.03.2012 12:09

Tenhle systém dá PVEčkařům falešný pocit, že můžou jít do PVPčka, kde dostanou zase stejnou sadu Mě osobně je to jedno když to neovlivní balance hry tak at tam je klidně i 50 takových statů

GeSto 03.03.2012 01:57

Hele pvp gear se nemyslí za honor a stejne tak pve se nemyslí s 5 manu a jo je to pravda že pvp gear je težší sehnat než pve bez ratingu mužete mít 1650 cp a nic víc v pve je 1k valor + loot a navíc r. finder takže opravdu se pve sklada rychleji ... a taky se mi líbi tohle ( Item level u PvP předmětů bude nižší než u PvE stejného tieru, ovšem staty na nich budou lepší pro PvP než předměty z PvE )

Honzique 02.03.2012 22:40

To nějak nechápu.. v čem bude tento systém přístupnější PVE hráčům? ... Jako, že budou moci chodit v PVE itemech? Ale to je to samy, pořad tam bude ta power, co bude zvyšovat dmg do ostatnich hráčů... A navíc PVP defense a power - to zní dost obyčejně... A nechci ni říkat, ale sehnat PVP set je teď lehčí, než sehnat PVE :-D

Anstriber 02.03.2012 21:44

no vzpominam na tol borad kde za vyhru bylo cca 2000 honoru to byla prostě pohoda pak to sundaly

Gustafa 02.03.2012 19:39

Pro tentokrát musím souhlasit s tím, že to co je v tom blue postu je zvláštní. Získat PVP itemy problém vážně nebyl. Ale je pravda, že to je snad největší oprus co existuje .

Rreezznniikk 02.03.2012 19:29

V Cataclysmu bylo velice těžké získat PvP předměty, když jste žádné neměli. Hahaha .. cca 6 hodin full pvp 4.5k resi.

Kasiny 02.03.2012 19:15

Resilience zní zajímavě ale abych pravdu řekl, tak z toho mám krapet strach. Uvidíme v betě a následně ve finální podobě.

Gustafa 02.03.2012 18:53

No jsem zvědavý na tu resilku v praxi

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet