Mists of Pandaria - Talent system preview

http://media.wowfan.cz/blizzcon/11/talentp/newtalents
World of Warcrat Game Director Tom Chilton a Lead Systems Designer Greg Street se rozpovídali o balancování povolání ve World of Warcraft, stejně tak oznámili nový talentový systém, který přijde s Mists of Pandaria. Na Blizzconu se zaměřili na filosofii a cíli v novém systému, co se změní a co mohou hráči očekávat při levelování v Pandarii.

Filosofie a cíle

V Cataclysmu jsme provedli nějaké radikální změny v talentových stromech. Některé z těchto změn fungovaly velmi dobře, zatímco jiné nám nepomohly dosáhnout našich cílů, které jsme očekávali. Jsme velmi rádi, že můžeme hráčům nabídnout výběr specializace již na 10. levelu. Nelíbilo se nám ale, že zde bylo i nadále hodně prázdných talentů a obávali jsme se, že by mohli hráči zapomenout na některé důležité talenty. Pokud se podíváme zpět, máme pocit, že talentové stromy Cataclysmu tvoří z 80% zaměření daného povolání – tank/healer/dps, zatímco zbylých 20% jsou zajímavé talenty a kde se teprve rozhodujete, které si vybrat.
Pro Mists of Pandaria se chceme přesunout k něčemu, co bude více flexibilní a odstraní spoustu chyb napáchaných ve starém systému. Ještě důležitějším faktem je, že chceme dát hráčům přístup k důležitým abilitám jednotlivých povolání jednodušeji, kde všechny možnosti mají nějaký smysl, ať už si vyberou ten či onen. Dostáváme se k několika hlavním změnám.

Nový talentový systém

Asi nejzajímavější změnou je odstranění starého talentového stromu. Místo toho dostalo každé povolání tři samostatné stromy, každý z nich pro jednotlivé zaměření, hráči si budou moci vybrat talent podle své libosti každý 15. level. Každé povolání bude mít vlastní výběr talentů a celý seznam bude dostupný pro všechny charaktery bez ohledu na specializaci.
Každý talentový řádek se skládá ze tří talentů spadajících do zcela specifického tématu – například crowd control. Některé řady nabídnou nástroje jako rychlost pohybu a zvýšení schopnosti přežít, zatímco jiné redukují spotřebu specifických abilit. V současné době je cílem vyvarovat se toho, aby byl nějaký talent povinný, nebo aby hrál důležitou roli při rotaci. Místo toho dají hráčům mnohem zajímavější možnosti vlastního přizpůsobení podle své vlastní postavy a stylu hraní. Celkově zde bude šest talentových řad, hráči se odemkne jedna vždy po 15. levelech. To znamená, že bude celkově mnohem méně talentů, ale každý z vybraných talentů má potenciál ovlivnit nějakým způsobem vaší hratelnost.
Další velkou změnou je, jak se budou talenty vybírat. Místo klasické možnosti vybrat si talenty podle počtu bodů (získávané s levelem), bude vybírání talentů na bázi postupu. Pro každý talentový řádek, který si hráči odemknout, dostanou hráči možnost aktivovat pouze jeden z nich. To je celkem šest talentů na úrovni 90. Podobně jako u současných funkcí se talentové výběry budou potvrzovat tlačítkem „Learn“ na spodní straně talentového okna. Nicméně velkým přínosem odstranění talentových bodů je, že umožňuje hráčům měnit své talenty s větší flexibilitou. I poté, co si hráči aktivují svůj talent, nebudou omezováni na svou volbu, jako je tomu nyní. Pokud má hráč pocit, že jeden z trojice talentů může být mnohem vhodnější než ten, který si zvolil, bude stačit zvolit daný talent a jednoduše kliknout na „Learn“ znovu. To vám umožní měnit talenty rychleji a pokud to bude situace vyžadovat, můžete talenty jednoduše vyresetovat najednou.
Díky těmto změnám mohou být talenty změněny s vaší specifikací, stejně jako při přihlašování do dungeonu, raidu či battlegroundu. Zatímco změny talentů během boje budou nějakým způsobem znevýhodněny a budou vyžadovat nějaký poplatek (pravděpodobně ve formě zlata), budeme moci hráčům nabídnout mnohem více možností, jak přizpůsobit své postavy a reagovat lépe na výzvy, které je čekají při hraní.

Class Talents vs. Specialization Abilities

Takže, co to tedy znamená pro specifická kouzla a ability, jako Hammer of the Righteous a Circle of Healing? Na 10. levelu si hráči vyberou své zaměření a odemknou si abilitu, specifickou pro jejich zaměření. Jak budou hráči postupovat, automaticky se naučí obě ability, jak specifické pro svá povolání, tak pro zaměření, které si vybrali na začátku. Ability ze specializace, které se naučíte, se skládají především ze starých talentů, které si myslím, že by hráči měli mít, stejně jako základní ability, které nepotřebují žádné zaměření.
Například, pro 25 level protection Paladin, jeho / její list abilit by měl vypadat nějak takto:
  • Level 10: Avenger’s Shield (Protection ability), Judgements of the Wise (Protection ability)
  • Level 12: Rightous Fury (Class ability)
  • Level 13: Redemption (Class ability)
  • Level 14: Flash of Light (Class ability)
  • Level 15: Hand of Reckoning (Class ability)
  • Level 16: Lay on Hands (Class ability)
  • Level 18: Divine Shield (Class ability)
  • Level 20: Hammer of the Righteous (Protection ability)
  • Level 22: Supplication (Class ability)
  • Level 24: Consecration (Class ability)
Tato kouzla a ability, které se naučíte, se objeví okamžitě ve spellbooku hráče, jakmile dosáhne odpovídající úrovně. Jako výsledek již nebudete muset nikdy navštívit class trainera, abyste mohli změnit talenty nebo zakoupili Dual Specialization, můžete se tak věnovat věcem, které vás baví. Díky této nové metodě se můžeme ujistit, že hráči dostávají svých talentů na levelu, který dává smysl a budou z nich mít prospěch, stejně jako poskytování zábavy.

Naposledy upravil/a Astra 23.10.2011 v 21:47:54.

Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Jerryky
Jaroslav Kovář

Jerryky je autorem 327 článků. Více článků tohoto autora najdete na tomto odkazu. Pro více informací navštivte profil tohoto autora.

Diskuze

agrikol 23.10.2011 20:03

no nic tak wow mažu a čekam až vyjde Star wars čim dál víc z toho dělaj hru pro děti

Bulimik 23.10.2011 19:47

Co na to říct.2 roky zpátky, když se objevila přesně takováto parodie na Cataclysm talenty, tak Blizzard vehementně tvrdil, že sem to nedojde.Hle,a je to tady..

Akari 23.10.2011 19:43

ztěch cata se dalo hezky vybírat + haste + damage...apod, ale tady si můžz vybrat ledatak nic když tam od levlu 15 jsou všechny talenty pro Feral cat

Gigi2gigi 23.10.2011 19:14

Nezmo
stejně se pojede imho vždycky jen jeden best build
Nemyslím si, hlavně z toho důvodu, že pasivní dps talenty tam prostě nejsou. Takže například u talent větve kde jde o mobilitu (napr rogue) si podle fightu vyberes jestli se ti hodí víc shadowstep, nebo další sprint a zrušení zpomalení.

Gigi2gigi 23.10.2011 19:11

Systém talentů vypadá velice dobře. Samotné talenty ještě projdou naprostou přestavbou takže nevím, čeho se hrozíte. Jinak myslím, že v každém specu bude více možností. Do této chvíle jste měli talenty aby určili spec za který chcete hrát a v každém specu byla jedna maximálně dvě varianty talentů. Je to stejné, jako kdyby jste zadali na 10 lvl, že chcete hrát MM huntra a vyplnily by se vám talenty samy, stejně je měli všichni stejně. Při novém systému se stane právě tato věc a k tomu si můžete vybrat pár vylepšení, vy tam nepotřebujete talenty na tankování aby z vás byl tank.

Nezmo 23.10.2011 19:09

stejně se pojede imho vždycky jen jeden best build

bloodhero22 23.10.2011 19:06

velke mnozstvi talentu patri do zakladnich rysu rpg javore sice mas pravdu ze to bude jednodusi ale bude to zas.anej stereotyp kterej tychle omrzi a pokud to bude pokracovat opravdu se muze stat ze wow ztrati svuj trun ne proto ze by bylo malo popularni ale proto ze by se to uz nedalo zvat rpg(dokonce to prekona v nebytimrpg i assassins creed 1) talenty budou jen prvni krok

Andros 23.10.2011 18:36

Jj, lidi si stejně vybírali pasivní talenty jen aby pak měli ten jeden aktivní talent. Mně to teda přijde stejný až na to, že tam nejsou pasivní talenty, který třeba zvyšují dmg. Stejně by si ten člověk ten pasivní talent dal, když ví, že ho to zlepší.. Takhle se tím člověk nemusí zabývat a může si vybrat a kombinovat jen ty aktivní talenty. Díky tomuhle systému budou jednotliví hráči ještě víc od sebe odlišený, protože se nejede v jednom primárním stromu, ale může si vybrat jeden talent třeba z holy a druhej z protection, jestli to chápu dobře.

Javorovej 23.10.2011 18:25

Talenty netalenty....stejnak by jste si ty spelly z talent stromu naklikali tak i tak...takhle je rovnou dostanete při postupu a při pár level capech si vyberete ještě spell navíc. To chcete mít horu talentů, kde 1/4 vynecháte, 1/4 které chcete vynechat musíte nakliknout při postupu jinam, další 1/4 vypadá slibně, ale zjistíte, že to nepoužíváte a nakonec vyleze najevo, že používáte jen 1/4 spellů Já i tyhle změny v talentech vítám...změna je život.

night57 23.10.2011 17:58

Ha, Paint Bomb. Díky!

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet