Warlords of Draenor - Garrisons

logo
Jak už asi mnozí vědí, jedna z nových věcí v připravované expanzi je tzv. Garrison. V podstatě se jedná o WoW podobu guild-housingu (oblíbený prvek, který se objevuje v mnoha jiných MMORPG hrách –prakticky jde o postavení a vylepšování základny vaší guildy). Blizzard to však pojal trochu jinak a jak sami říkají, snaží se dát hráčům větší prostor ve World of Warcraft, který si budou moci upravit podle svého. Rozdíl mezi Garrison a Guild-housing je v tom, že Garrison je systém pro jednotlivce, ne guildu. S prvními náznaky jste se mohli setkat již v MoP, a to v podobě vašeho políčka, na kterém bylo možné pěstovat suroviny pro cooking nebo i materiál pro crafting. Ve WoD však Blizzard zachází mnohem dále. Získáte svoji vlastní pevnost, kterou si budete moct upravit podle svého nejlepšího úsudku, ale také se o ni budete muset starat. Pro vstup do své pevnosti nebudete muset procházet portálem nebo se někam teleportovat, při svém putování po Draenoru ji vždy uvidíte na horizontu. To by bylo krátké představení a teď je čas podívat se na vše podrobněji.

Videopříručka

Pokud chcete celému konceptu podrobně porozumět, určitě se podívejte na video od hráče Dodgethis CZ.

Followers

  • Jedná se o NPC, která si budete moci najmout jako své služebnictvo. Tyto postavičky vám mohou vylepšovat pevnost, sbírat loot pro vaši postavu nebo jim můžete zadat různé úkoly, jako je těžba surovin, nebo vytváření itemů. Tyto úkoly budou followeři plnit nezávisle na vás, tzn. že je provedou, i když nebudete zrovna ve hře. Followeř za vás nebudou moci plnit běžné questy.
  • Sluhové budou mít svůj vlastní character level, item level a zaměření, takže pokud bude mít mob zaměření na mining, budete ho moci poslat těžit minerály. Ve hře bude několik druhů followerů, rozdělení je stejné jako u itemů - common, uncommon, rare, epic. To ovlivňuje, kolik zaměření může npc mít (tzn. epic NPC bude moci dělat více věcí než common).
  • Tato npc si samozřejmě budete muset nějak najmout. Několik z nich si k vám najde cestu samo, pokud jich budete chtít víc, můžete si vylepšit hospodu nebo je získat plněním různých questů. Pokud netrpíte nedostatkem peněz, můžete si služebnictvo za určitý obnos peněz najmout.
  • Když nejsou služebníci zrovna na misi, mají určené místo, kde je můžete kdykoliv navštívit a přidělit jim další úkol. V celém konceptu je snaha o dynamičnost, tzn. například, pokud některý ze služebníků nesplní misi v dungeonu, zůstane tam uvězněný a vy ho budete muset zachránit při další výpravě.
follower2follower2

Mise

  • Jak už jsem psal výše, svoje služebníky budete posílat na různé mise. Pokud bude mise úspěšná, získáte materiál pro vylepšování vaší pevnosti, když budete mít velké štěstí, můžete dokonce získat i nějaký equip pro vaši postavu. Navíc za každou misi získávají vaše npc zkušenosti.
  • Při úspěšné misi můžete získat dva druhy materiálů, buď klasický (stejný jako získáte z miningu, herbalismu,…) nebo materiál, který půjde použít přímo pro úpravu pevnosti. Blizzard se snaží, aby systém followerů nebyl jen o solo hraní, a tak pokud budete chtít, můžete poslat své služebníky na složitější úkol společně s followery nějakého kamaráda z guildy. Navíc jeden z vás může být klidně offline.
  • Služebníci se budou vyvíjet podobně jako hráči, tzn., budou sbírat zkušenosti, aby se dostali z levelu 90 na level 100. Dále budou získávat specifický gear. Samozřejmě čím větší level a lepší gear, tím bude větší úspěšnost misí a hodnotnější kořist.
mise2mise2

Pevnost a budovy

  • Opevnění bude rozděleno na parcely, na kterých bude možné stavět různé budovy (stáje, kasárny, hospodu, kovárnu,…). V každé pevnosti se hned po založení budu nacházet tzv. starting buildings. Každá budova bude mít nějaký užitečný efekt (trénování služebnictva, vyrábění věcí, těžba surovin,..). Všechny budovy bude možné postupem času vylepšovat pomocí blueprintů, které bude možné nalézt po celém světě. Vylepšením budovy se změní nejen jejich vlastnosti, ale i vzhled. Například když vylepšíte kasárny, budova se nejen stane větší a propracovanější, ale také budete moci posílat více followerů na mise(řekněme na první úrovni 5 followerů, na druhé 7, pak 12,..).Seznam budov naleznete na obrázcích níže.
  • Uvnitř pevnosti se bude nacházet několik druhů parcel. Malé budou primárně určeny pro budovy, které něco vyrábějí, dále budou větší (například pro kasárny) a pak největší. Samozřejmě nebude možné postavit kasárny na malé parcele. Už ze začátku budete mít v pevnosti i velké parcely, postupem času s vylepšováním pevnosti bude parcel přibývat. Pokud zastavíte všechny parcely, budete moci zvýšit úroveň pevnosti. Maximální úroveň pevnosti bude tři.
    popis obrazku
  • Sídla budou vypadat rozdílně v závislosti na vaší frakci a budete je moci umístit do jedné ze zón na Draenoru. Dále bude možnost nadefinovat si vzhled vaší pevnosti zvenčí a vybrat které budovy budou zvenku viditelné. Zvolená specializace budovy (více níže) bude mít také efekt na její celkový vzhled (včetně interiéru).
  • Bude tu možnost zobrazit vaši pevnost příteli v partě, který bude stát poblíž. Proč byste měli někomu svoji pevnost ukazovat? Protože bude moci obchodovat s materiálem mezi pevnostmi. Například budete mít přebytek dřeva, tak se stavíte u kamaráda a vyměníte ho za kámen.
  • Jak už jsem nakousl výše, své budovy můžete různě specializovat, budete si volit, jestli váš důl vytěží více minerálů za hodinu nebo raději zvýšíte šanci na loot nějakého vzácného gemu. Některé budovy budou moci nahradit profesi, kterou na své postavené ovládáte (bohužel zde nebude místo na postavení budov pro všechny profese).Specializaci budovy bude možné jednou za čas změnit, bude to však stát nějaký obnos peněz.
  • Ze začátku si bude pevnost žádat hodně vašeho času, avšak časem vaše přítomnost bude nutná čím dál méně. Na nižších levelech budou mise trvat řádově minuty nebo hodiny, na vyšších můžete své followery poslat například na raid misi, která jim zabere i týden. Idea Blizzardu je udělat Garrison zábavnou i bez toho, abyste tam museli trávit celé dny.
malé budovy malé budovy střední budovy velké budovy
A pamatujte, přestože pevnost stavíte na rozkaz svého velitele, je pouze na vás jak bude nakonec vypadat a prosperovat!

Další čtení



Naposledy upravil/a Wrent 20.11.2014 v 23:44:24.

Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskuze

Ewilez 11.11.2013 23:09

Jak je tam napsané, že každá frakce bude mítsvůj styl, tak by mě zajímalo, jestli ji to myšleno jako Alliance/Horda, nebo přímo každá rasa bude mít svůj styl budov (W3) kdyby to bylou pouze rozdělené na A/H, tak by mě to mrzelo..

Snake Plisken 11.11.2013 22:20

Donutek
takze svo pevnost uvidim jen ja a kdy do ni vejdu tak zmizim nebo jak?? ;D
Bude z tebe hotový Rumburak.

Muradin 11.11.2013 22:14

Vypadá to moc zajímavě už se těším i na Hordskou pevnost zatím byla vidět jen Allianční. Bylo by pěkné kdyby Blizz dal něco jako bránění své pevnosti , že by třeba Iron Orkové útočili a my s NPC bránili.

Donutek 11.11.2013 22:05

takze svo pevnost uvidim jen ja a kdy do ni vejdu tak zmizim nebo jak?? ;D

bretys 11.11.2013 19:09

tattoo
Mě by jenom zajímalo, pokud se tedy založí raid, tak čí městečko bude vidno. P.S. Trochu by mě štvalo, kdyby měli hráči všichni stejnej plac, bylo by to takové okoukané. Do budoucna doufám, že Blizzard zauvažuje i nad guild-housingem.
Hele tohle se tak dá brát .. V tomhle případě by byl už guild house zbytečnej, protože guilda se může scházet v garrisonu jednoho z členů.

tattoo 11.11.2013 18:55

Mě by jenom zajímalo, pokud se tedy založí raid, tak čí městečko bude vidno. P.S. Trochu by mě štvalo, kdyby měli hráči všichni stejnej plac, bylo by to takové okoukané. Do budoucna doufám, že Blizzard zauvažuje i nad guild-housingem.

glararan 11.11.2013 18:25

pogasta
Tím si nejsem úplně jistý, ale předpokládám, že každý hráč uvidí svoji pevnost, podobně jako při fázování zón. Jenom tady bude možnost zobrazit vaši pevnost i kamarádům, kteří budou s vámi v partě (například pro účely tradu).
Přesně takhle to na BlizzConu řekli, když je pozveš do raidu a tam bude na nás čekat údajně nové tlačítko, které hráčům dovolí vstoupit do Vašeho Garrisonu

pogasta 11.11.2013 18:05

Tím si nejsem úplně jistý, ale předpokládám, že každý hráč uvidí svoji pevnost, podobně jako při fázování zón. Jenom tady bude možnost zobrazit vaši pevnost i kamarádům, kteří budou s vámi v partě (například pro účely tradu).

daidalos66 11.11.2013 18:02

úžasný, těším se moc a jak to je s tou viditelností na mapě ? to moc nechápu...bude to normálně vidět, ale nebude to instance, tak jak to bude ? něco jako fázový úkoly ? každý uvidí něco jinýho ?

pogasta 11.11.2013 17:57

Aha, to se omlouvám je to špatně napsané, myslím si že jsem to v článku vysvětlil...jedná se něco na ten způsob, ale v podání Blizzardu je to dělané pro jednotlivce. Moje chyba, opravím to.

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet