Q&A s Jeremym Feaselem - Island Expeditions a Wrathion

  battle for Azeroth    Q&A   

WoWhead tým byl nedávno pozván, aby udělal rozhovor s dvěma členy WoW týmu o nadcházejícím datadisku Battle for Azeroth. A nebyli to jen oni, kteří pokládali otázky, ty mohli vymyslet i uživatelé WoWheadu. Senior Game Designer Jeremy Feasel, známý jako Muffinus a Assistant Technical Director Frank Kowalkowski nám odpověděli na plno otázek.

 

Předem se omlouvám za pozdní překlad, rozhovorů vyšlo několik najednou a jsou dlouhé.

 

 

Důležité body

  • Island Expeditions se odemknout skrze War Campaign a budou account-wide. Takže můžete dělat Island Expeditions na vaši altech během levelování.
  • Wrathion nebude posledním žijícím černým drakem, tak jak tvrdí. Jak budeme prozkoumávat nová území, objevíme je.
  • Pravděpodobně bude vizuální efekt u Heart of Azeroth.
  • I když je G'huun krvavý bůh, nemá co dělat s Hakkarem.
  • Horda se pokusí o nenápadný útok na Boralus.

 

Q: Nějaké poslední info o tom, jestli budou moci být Allied rasy Death Knighty?

A: Allied rasy sedí přesně do příběhu Battle for Azeroth ale Death Knighti jsou hodně svázáni s příběhem Lich Kinga. I když tedy Bolvar kráčí jinou cestou než Arthas, pořád je Lich King. Nedávalo by to tedy smysl.

 

Q: Kdy orkové dostanou možnost mít narovnanou pózu? A budou mít ostatní rasy taky možnost se narovnat, jako třeba Male Undeadi?

A: Tato možnost by měla být již v pre-patchi k Battle for Azeroth a budete ji moci zvolit v barber shopu. A Male Undeadi - no, to už je na Sylvanas.

 

Q: Ion v nedávném Q&A řekl, že více customizací pro starší rasy nejsou prioritou. Ovšem nedávno jsme viděli zlaté oči pro Blood Elfy. Znamená to, že jsou nové možnosti na cestě?

A: Stejně jako všechny věci, které byly řečeny na BlizzConu, se mohou během roku změnit. WoW team by rozhodně chtěl přidat více customizací pro staré rasy, ale zatím nemají co oznámit.

 

Q: Bude Personal Loot jedinou možností v Battle for Azeroth?

A: Toto je mimo okruh Jeremyho i Franka, takže řekli, že neví, jak na toto odpovědět.

 

Q: Které typy odměn budeme moci získat z Island Expeditions, a to především z Collections?

A: Jeremy a Frank doufají, že se jim podaří udělat něco podobného jako Timeless Isle, který měl mnoho různých odměn od petů přes consumables a mounty až achievementům. Někteří mobové dropnou item, který vás odkáže na quest, kde se dozvíte něco více o příběhové lince. Budete dostávat hodně různých předmětů ale nejdůležitější pro vás bude určitě více Azerite Power pro Heart of Azeroth. A bude samozřejmě záležet na tom, kolik Azeritu jste nasbírali na ostrově.

 

Q: Znamená to tedy, že peti, mounti a hračky se objeví na Island Expeditions?

A: Na expedicích objevíte plno zajímavých stvoření a hlavně příběhů, které vám mohou povědět. Například znovu od dob Cataclysm uvidíme Pygmies. Zatím nejsou žádné specifické detaily, ale v Alphě budete moci najít plno zajímavých předmětů.

 

Q: Nějaké vtipné ability, které budou mít Advanced NPC, proti kterým budeme stát v Island Expeditions?

A: Když dělali první Islands test, vzniklo slovo "Sneaky Pete", kterého lidi opravdu neměli rádi, protože měl tendence se přiblížit k healerovi, dát mu Sap a pak ho stunovat. Dejme tomu, že prostě ví, na koho má zaútočit.

 

V rané fázi hry se choval ještě hůř a byl drsnější, protože na vás skočil, když jste zrovna něco dělali, dal Blind na vašeho healera, zabil ostatní, zabil i vás a s křikem "SNEAKY PETE!" zmizel.

 

Navíc NPC si s narůstající obtížností odemykají nové ability. Třeba Paladin NPC na Heroic, na sebe při nízkém HP hodí bublinu a odběhney aby se vyhealoval. Je celkem vtipné sledovat, jak tohle dělá NPC. Úkolem nebylo úplně kopírovat chování hráčů, ale vytvořit zajímavé protivníky, kteří nebudou úplně hloupí jako zbytek mobů, proti kterým bojujete.

 

Q: Budeme mít možnost o Island NPC zjistit něco víc?

A: Ne vždycky. Můžete je potkat v docích, někteří vám řeknou i pár věcí nebo s nimi budete dělat questy. Někdy to budou charaktery, které jste mohli potkat v předchozích datadiscích a někdy úplně noví. Je tu dokonce jeden týpek, který si myslí, že celá Alliance páchne po sýru!

 

Q: Budou Island Expeditions i competetivní?

A: Islands mají výborný potenciál v PvP. Jeden z feedbacků od hardcore Mythic raiderů byl: "Chtěl bych tohle hrát v PvP, protože tak ukáži svůj skill, který jsem získal v PvE, ale taky dostanu možnost pořádně zatopit i jinému týmu." Bylo by to něco jako Mythic Dungeon Invitational, ale s tím, že můžete klidně skočit k nepřátelskému týmu, seřezat healera a utéct. Ale vypadá to, že zatím s tím nejsou větší plány.

 

Q: Je item #156798 součástí nějakého budoucího dobrodružství, kdy komunita bude muset spojit své mysli, aby ho získala?

A: Žádná nápověda.

 

Q: Bude progress questů a profesí stále spjat s dungeony a raidy?

A: Hra zatím není ve fázi, kdy se dá hovořit o progresu profesí. Ovšem konec questové linie v dungeonu je tím nejlepším způsobem, jak odvyprávět příběh, takže se toho chtějí držet.

 

Q: Jaká je největší lekce, kterou se vývojáři naučili z Artifact systému a jak ho hodlají použít ohledně Azeritu?

A: Artifact systém byl zajímavý v první části datadisku, kdy jste se museli rozhodovat, jakou abilitu si odemknete jako další. To se však ke konci změnilo a už to nyní je jen o navyšování jednoho jediného traitu. Vývojáři doufají, že Azerite armor bude sérií různých možností, které budou nabízet rozličné tier sety z raidů. Takže jak budete získávat nové vybavení, budete mít mnoho různých možností a to až do konce datadisku.

 

Q: Bude vizuální součást Azeritu něco podobného jako kosmetické odměny pro Artefakty?

A: Zatím nic konkrétního.

 

Q: Jak budou Guardian a Feral Artifact transmog formy fungovat?

A: Budou fungovat. Teď se jen pracuje na technickém provedení.

 

Q: Co se stane s Hati?

A: Plány jsou ale zatím nemohou říct nic konkrétního.

 

Q: Budeme moci pořád slyšet šepot Artefaktů, jako to mají třeba Shadow Priesti?

A: Vývojáři pořád přemýšlí o tom, jak by tohle udělali, protože musí vzít v potaz to, kdy to dává smysl z hlediska příběhu a kdy ne.

 

Q: Kdy budou vypuštěné Warfronts?

A: Nemohou říct.

 

Q: Budou moci být Artifact appearances užívány na transmog napříč specializacemi a budou jen svázány s povoláním?

A: Asi to nepřijde hned v patchi 8.0, protože musí vymyslet, jak to vůbec provést, ale sledují community feedback. Například by bylo divné, když by někdo healoval s Ashbringerem, takže budou muset vymyslet, jak toho docílit tak, aby to dávalo smysl i příběhově.

 

Q: Bude víc věcí account-wide jako třeba Honor a Prestige odměny nebo Balance of Power?

A: S tímhle chtějí zacházet trochu opatrně, protože pokud by se odemykalo account-wide všechno, lehce by se ztratila hráčská identita a už byste ani nevěděli, na jaké postavě hrajete. Má to hromadu benefitů, ale nechtějí odemykat úplně všechno.

 

Q: Dostanou Hunteři více slotů?

A: Pokaždé, když mají tuto diskuzi, diskutují o tom, k čemu vlastně Hunteři tento systém používají. Jestli k ukládání různých petů, se kterými bojují nebo je berou jako kolekci, stejně jako třeba transmog. Debatují o tom, ale nemají zatím žádné novinky.

 

Q: Budeme mít nějaké UI změny ohledně Auction House v Battle for Azeroth?

A: Nějaké problémy tu jsou, ale zatím nevědí, jak je vyřeší a čím je nahradí.

 

Q: Co byste řekli těm, kteří vidí nějakou spojitost u Saurfanga/Sylvanas?

A: Myslíte jako třeba Garroshe? Už tu není žádné srdce Starého Boha, takže se nic zlého stát nemůže. V Collector's Edition budete mít k dispozici knihu, která vám odvypráví příběh z pohledu Aliance i Hordy ohledně zapálení Teldrassilu a vrhne to i lepší světlo na vztah mezi Sylvanas a Saurfangem a taky mezi Aliancí a Hordou.

 

Q: Je tu něco opravdu zlého, co je pohřbené pod Drustvarem?

A: Drustvar je pěkně creepy už sám o sobě. Celá dějová linka je vlastně o Drustech, které Kul Tirani vyhladili a ti tak byli posláni do říše mrtvých, kde byli konečně schopni kontaktovat lady Waycrest. Je to hodně děsivé, máte se na co tešit.

 

Q: Máme hodně náznaků, že se Boralus ocitne pod útokem. Je tu hodně materiálu ohledně konfliktů na Warfronts, starých zónách a tak podobně, takže proč napadat nová města?

A: Ve hře bude dungeon s názvem Siege of Boralus, kdy Aliance bude bránit město a Horda povede útok. Po vyexpení na 120 level se vám otevře kontinent opačné frakce a vy tak budete moci sabotovat vašeho nepřítele skrze různé world questy nebo právě dungeony.

 

Q: Spousta z nás viděla zatím útočit Hordu. Odhodlá se k útoku i Aliance?

A: Nechtějí spoilerovat, protože je to součástí příběhu.

 

Q: G'huun je nazýván všelijak od Starého Boha až po Boha krve. Můžete nám něco říct více ohledně jeho příběhové linky? Je nějak spojen s Hakkarem?

A: S Hakkarem spojen není. G'huun je stvůra, která byla vytvořena titány za účelem zjištění, jak se se Starými bohy vypořádat. Bohužel se něco hodně zvrtlo a titánské zařízení zůstalo zapečetěné. Až doteď.

 

Q: Bude tu nějaké vysvětlení v příběhu, jak Order Hall šampioni bojují mezi sebou, protože jsou z opačných frakcí?

A: Order Halls proti sobě v Battle for Azeroth nebudou bojovat. Bude zde dějová linka, která bude vysvětlovat, jak jste se vlastně z hrdinů bojujících proti Legii rozvinuli až k nepřátelům na život a na smrt. Začne to souboji v Darkshore, to povede k vypálení Teldrassilu a pak obléhání Undercity. (pozn. red.: CG Blizzarde, asi jsi nám právě prozradil, kdo zaútočí první.)

 

Q: Dostanou Worgeni a Goblini update?

A: Blizzard se nyní soustředí na Allied rasy, ale rozhodně se k tomu dostanou.

 

Q: Dáte nám Vulpery jako novou Allied rasu?

A: Nemohou nám dát žádné informace o budoucích Allied rasách, ale rozhodně si s nimi během questů užijeme spoustu zábavy.

 

Q: Dostane Pepe nějaký nový kabátek v Battle for Azeroth?

A: Žádné oficiální zprávy ale Pepe už dostal Kul Tiras, Zandalari a Ghost kostým.

 

Q: Teď už víme, kde Turalyon a Alleria jsou, ale co Wrathion?

A: Kdy jsme naposledy vlastně viděli Wrathiona? A je vůbec poslední z černých draků? (pozn. red.: nesouhlasím, potkali jsme Ebonhorna). Jsou zde ostrovy, kde ještě někteří černí draci jsou, takže se těště na Island Expeditions!


Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskuze

Šamanpaňské 12.04.2018 19:13

(pozn. red.: CG Blizzarde, asi jsi nám právě prozradil, kdo zaútočí první.)

Ono už je to nějakou dobu potvrzené, že první lehne teldrasill a útok na undercity je vlastně az po něm jako reakce

ratatuj 12.04.2018 21:01

Tým pádom robí Blizz zas Hordu tú "zlú" čo začína konflikty. Keby je to naopak bolo by to pestrejšie veď u Ali sa nič zaujímavého ani nedeje, ale nechám sa teda prekvapiť ako to bude a čo ešte vymyslia

Šamanpaňské 13.04.2018 11:45

@ratatuj V jednom rozhovoru :

Q. So Sylvanas is the bad guy, Anduin is the good guy? Horde is Evil, Alliance is good? What is different Sylvanas from Garrosh?

A. This is our mistake, but we have to first release the story of Teldrassil and Lordearon in order to gain the game's popularity and this helped make Sylvanas and the Horde "Evil". Three animations will be revealed before Battle for Azeroth. We'll cover a variety of people here. For instance, Jania may have an abnormal side of her. You'll see the good side of the Horde. Nor will Anduin's Lordaeron's attacks be done for justice. Frankly, it is meant to show the king's dignity. The head of the state does not represent the camp.

Zug 13.04.2018 11:54

Bless you za tuhle informaci. Už jsem začínal mít menší obavy, že chtějí definitivně udělat Hordu tu "zlou" frakcí. Naštěstí to tak ale nevypadá. Thank the Light.

Pytler 11.04.2018 15:30

"Wrathion nebude posledním žijícím černým drakem, tak jak tvrdí. Jak budeme prozkoumávat nová území, objevíme je."

Hned jsem si vzpomněl taky ne Ebonhorna, jak poznamenala redakce. Blizzarde Blizzarde..

Zug 11.04.2018 16:53

"Isn't Falstad dead?"
Každý někdy dělá chyby.

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet