Quest linie, ve kterých jsme byli využiti ke zlu

  Quest    Top 10    WoW   

Přestože úspěch World of Warcraft se točí převážně kolem propracovanosti raidů, většinu příběhu, který vyprávějí a pro který je hra známá, vychází z jednoduchého konceptu každého (MMO)RPG – questů. Vyrazit s přáteli či ostatními spoludobrodruhy vstříc intrikám fantasy světa a oťukávat si své postavy o zkušenosti a levely, kdy plníte různorodá přání NPC, jistě není nikomu cizí. Ne všechny questy však dávají pouze expy. Některé nám mohou dát i ponaučení, že se nevyplácí věřit všemu, co se na první pohled zdá třpytivé a šlechetné. Drtivá většina questů a linií je sice založena na typickém zažehnání všeho zlého, ale i ve WoW existují quest linie, kdy hráčská naivita málem způsobila kalamitu nevídaných rozměrů. 

 

1. Hakkar questline z vanilly

Krásným příkladem naivity mohlo být vyvolání krvelačného loa Hakkara na Azerothu během událostí vanilla WoW. Celé divadlo začínalo už v tehdy populární zóně na expení, Tanarisu. Vyprahlé poušti dominovalo neutrální městečko Gadgetzan pod správou Steamwheedle Cartelu a jeho pobřežní stanoviště na východě celé zóny. Zde lze narazit na trolla Yeh'kinya, který vás pošle na strastiplnou cestu, na které vám začne o Hakkarovi vyprávět. Závěrem vás pošle do dungeonu, Temple of Atal'Hakkar, kde prostřednictvím artefaktů, které jste pro něj nasbírali, vyvoláte Hakkarova avatara, jehož porážkou uvězníte prastarého loa ve speciálním vejci, aby Azeroth už nikdy nepoznal jeho hněv.

fkhaosis55_f5cf544707de27d327829ca0f80595b634486981_1601983153_4079.jpg

Alespoň to vám Yeh'kinya řekne. V rámci zul'gurubské quest linie však vyjde najevo, že vejce má ve skutečnosti sloužit jako prostředek k vyvolání Hakkara do tohoto světa, což se také stane. Vyplyne proto, že Yeh'kinya vás pouze zneužil k oživení krvežíznivého loa, a při konfrontaci se vám vysměje přímo do obličeje. Následně však bylo pouze na vás, zda Azeroth před Hakkarem uchráníte a vydáte se vstříc tajemstvím, kterými byl Zul'Gurub zahalen.

5k6zhdiqpk_80ee34f8a76db708c66352b0f9e96a36b2329538_1601983105_891.jpg

 

2. Abercrombie

Podobně na tom byla quest linie v lokaci Duskwood zahrnující nebohého starce jménem Abercrombie. Ve vanille na něj lze natrefit kousek od hřbitova Raven Hill, zatímco v post-Cataclysm éře kousek od samotného městečka Darkshire. Celá série začíná skutečně nevinně. Abercrombie se prezentuje jako stařík, který skutečně vypadá, že potřebuje pomoc s přísadami do jeho alchymistických pokusů. Podezřele vše začne působit v okamžiku, kdy vás začne žádat o přísady, které pocházejí z těl nemrtvých, a náčiní, které naznačují použití v nekalých, nekromantických praktikách.

xv2yvbbze0_46535c15118d4604924a0eb0c7d79b632cc23b79_1601983065_7378.jpg

Výsledek vaší "pomoci" má za následek tvorbu hnusa (abomination) jménem Stitches, kterého si hráči vanilly zcela jistě pamatují. Šlo o elitu, která byla nechvalně proslulá decimováním nebohých hráčů, kteří mu vstoupili do cesty, obzvláště kvůli levelovému rozpětí – nemrtvá kreatura měla zpravidla o jednu desítku navrch. V Cataclysmu, při revampu vanilla contentu, dostala celá linie více prostoru a také jiný závěr. Při informování starosty Darkshiru, že jste pomohli nebohému starci, vyjde najevo, že Abercrombie spolu se Stitchesem na Darkshire ve speciální fázi zaútočí a je pouze na vás útok odvrátit. Zároveň se dozvíte, že Abercrombie skutečně kdysi býval alchymistou, nicméně ztráta jeho nevěsty jej natolik zasáhla, až zešílel díky nekromancii, přičemž obětoval vlastní srdce pro svou nemrtvou choť a vdechnul jí tak nový "život". Což se ukázalo jako veliký přešlap.

y9vu13pyla_6ad8acdf0bfeb0324fbc37f1d64e1b8f95605f66_1601983034_3786.jpg

Stitches si díky své (ne)chvalné popularitě vysloužil místo v Blizzard MOBA hře Heroes of the Storm.

 

3. Drakuru

Na první pohled nevinného a nešťastného trolla jménem Drakuru můžete najít v Grizzly Hills v táboře ostřílených lidských dobrodruhů v čele s Buddem Redneckem. Drakuru je zde lapen v kleci a svým "šarmem" vás přesvědčí k uzavření dohody o vzájemné výpomoci s tím, že vám za vaše služby prozradí tajemství Drak'tharon Keep. Vyšle vás proto na dobrodružství po celých Grizzly Hills, abyste pro něj získali artefakty, které celou pevnost chrání. Troll s vámi vždy udržuje kontakt pomocí magického lektvaru.

uk3us7qpoq_cc891eb8fbc313902bdd5e0cbfe3d43b8ee73d44_1601982880_267.jpg

V poslední fázi vaší dohody vyvoláte Drakuru přímo na vrcholu samotné Drak'tharon Keep, kde vám napřímo odhalí, že zradil trollí říši Drakuru ve prospěch Lich Kinga. Tímto jste výrazně přispěli k chaosu, který se v zóně Zul'Drak začal odehrávat. Arthas trollovi poskytne moc a zaúkoluje ho, aby Zul'Drak pro něj kompletně dobyl. Drakuru vám posléze nabídne místo v jeho řadách, vy se ale vytratíte. Dále se s ním potkáte při zul'drakské quest linii, která zahrnuje Ebon Blade. Odpadlí rytíři smrti vás požádají, abyste trollovu misi postupně sabotovali, čímž v konečném důsledku přispějete k tomu, že Drakuru je Arthasem kvůli svému selhání popraven a vy, díky zábavě, kterou jste Lich Kingovi poskytli, ušetřeni.

gwvi0oe689_df9102cdc4cb571c90b98ca2de85049e05f30896_1601982854_5222.jpg

 

4. Scarlet Enclave

Scarlet Enclave, také známá jako startovací zóna pro death knighty (nepočítaje allied rasy), se dá označit jako ikonický příklad, kdy hráč vědomě páchá zlo, přestože ne z vlastní vůle. Jakžto noví rytíři smrti, oživeni samotným Arthasem, jste psychicky přetvořeni v nástroj zkázy a krutosti v Lich Kingově obraze a určeni vykonávat jeho vůli bez sebemenšího zaváhání. Po oťukávání, které zahrnuje nemilosrdnou vraždu nevhodných kandidátů na rytíře smrti, přetvoření nevinných horníků do nemyslících ghúlů a vyvraždění nevinných obyvatel města New Avalon, jste posláni na důležitější mise, jako je infiltrace Scarlet Crusade.

ofyuc3d07r_bbd867ad904f852e06fad66890c639cb80981423_1601982949_2088.jpg

Brzy však vyjde najevo, že celá tato jatka byla pouze předvojem pro skutečný Arthasův záměr – podmanit si Light's Hope Chapel a získat těla zde pohřbených hrdinů pro Pohromu. Váš útok v čele s Darionem Mograinem však skončí totálním fiaskem a pozdější Arthasova přítomnost dosvědčí to, že Acherus a jeho rytíři sloužili pouze jako návnada k vylákání paladina Tiriona Fordringa, kterého Lich King chtěl zařadit mezi své elitní služebníky. Darionův hněv, podnícen svatou energií celého místa, Arthase donutí uprchnout a Dariona s acheruskými rytíři z Lich Kingova vlivu osvobodí, čímž vznikne frakce Knights of the Ebon Blade.

fzwks23mgq_527110a8aa9bb104dfdc4def89e8a45d73dd4a24_1601982985_3658.jpg

 

Napadají vás další podobné questové linie?


Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskuze

Petanurban 13.10.2020 16:08

Pěkný článek, ještě mě napadá quest linie v Outlandu, Shadowmoon Valley na jejímž konci se setkáme s Teronem Gorefiendem .

Hanzias 25.10.2020 02:23

Jo, na tu jsem úplně zapomněl. Díky!

Walther 11.10.2020 12:47

"Napadají vás další podobné questové linie?"

Počáteční questová linie za Undead.

Batole 10.10.2020 11:00

Skvělý článek. Souhlasím s @Althalus. Tyhle quest linie jsou to nejlepší. Vždy, když vyjde nová expanze se těším na tento typ questů. Při plnění questů stále čekám, kdy něco takového přijde.

Althalus 08.10.2020 21:47

Super článek. Jakožto milovník záporáků tyhle quest linie zbožňuju . Napadá mě ještě z BfA quest linie na získání a následné možnosti ponechání si Gift of N'zoth .

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet