Shadowlands – Minimální systémové požadavky zahrnují SSD

  systémové požadavky    systém    shadowlands   

EDIT: Blizzard systémové požadavky aktualizoval a minimální požadavky již nezahrnují jen SSD, ale i alternativu v podobě HDD. Zároveň však Blizzard zdůrazňuje, že hraní z HDD může negativně ovlivnit herní zážitek. Ano, dlouhé loadingy nikdo rád nemá... Vřele doporučujeme zainvestovat do SSD, pokud jej ještě nemáte. Poznáte ten rozdíl.


Blizzard zveřejnil minimální a doporučené systémové požadavky pro hraní Shadowlands. Vyvolal tím zároveň drobnou kontroverzi, neboť i v minimálních požadavcích se nově objevuje SSD namísto HDD. To s největší pravděpodobností neznamená, že si Shadowlands nezahrajete, pokud ho nebudete mít na SSD, ale je otázka, jak dlouhými loadingy pak budete trpět.

 

  Minimální požadavky Doporučené specifikace
Operační systém Windows® 7 64-bit Windows® 10 64-bit
Procesor Intel® Core™ i5-3450
AMD FX™ 8300
Intel® Core™ i7-6700K
AMD Ryzen™ 7 2700X
Video

NVIDIA® GeForce® GTX 760
AMD Radeon™ RX 560
Intel® UHD 630 (45W)

 

DirectX® 11 kompatibilní GPU s 2 GB VRAM

NVIDIA® GeForce® GTX 1080
AMD Radeon™ RX Vega 64

 

 

DirectX® 12 kompatibilní GPU s 8 GB VRAM

Paměť

4 GB RAM (8 GB, pokud používáte

podporovanou integrovanou grafiku)

8 GB RAM
Úložiště

Solid State Drive (SSD)
100 GB volného místa

nebo

Hard Disk Drive (HDD)

100 GB volného místa

(v závislosti na výkonu disku může být

při hraní z HDD hráčský zážitek negativně ovlivněn)

Solid State Drive (SSD)
100 GB volného místa
Internet širokopásmové internetové připojení

širokopásmové

internetové připojení

Vstup

Vyžadované jsou klávesnice a myš.

Jiná vstupní zařízení nejsou podporována.

Myš s více tlačítky

a rolovacím kolečkem

Rozlišení minimální rozlišení 1024 x 768 minimální rozlišení 1024 x 768

 

 

Máte své hry uložené na SSD, nebo HDD? Máte obavy, jak se bude datadisk Shadowlands hrát, pokud SSD nevlastníte?


Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskuze

kritik 01.09.2020 15:37

No k tem minimalnim pozadavkum asi tolik ze BFA ma oficialne minimlani grafiku gtx 560ti 2 GB a ja to hral skoro rok na gtx 460 1 GB uplne v pohode, ve spouste zon i stabilnich 60 fps, potom odesla tak jsem presel na gtx 1650, nemelo cenu davat neco lepsiho do myho staryho pc a fps bylo skoro stejny jako predtim, protoze WOW je hra kde zalezi asi tak z 90% na procesoru a 10% na grafice hlavne na nizsich detalech, jenom pokud pozapinate ruzne specialni efekty tak lepsi grafika udela rozdil, ale zakladni engine je udelanej proste tak ze vsechno tahne procesor.

A to ze by se hra vubec nespustila kvuli grafice si dovedu predstavit, ale ze by se nespustila kvuli pomalejsimu disku to je asi trosku sci-fi.

Ty minimlani pozadavky jsou proste nesmysl, zahrajete si na mnohem horsi sestave, jen si to chce trosku pohrat s detaily.

Ma to asi 2 duvody proc to blizzard predimenzuje, za prvy to muze byt nejaka smouva s vyrobci hardwaru kdy je potreba lidi strasit " na vasem pc si nezahrajete"
a za druhy pokud nesplnujete minimlani pozadavky a mate nejakej technickej problem tak vam oficialni podpora blizzardu nepomuze.

Takze ze svy zkusenosti musim rict opravdu to neberte vazne, tohlej spis o tom jak rychly chcete mit loadingy, ale ne neco co nutne musite mit, jak se vam nekdo bude tvrdit ..

nagasek 02.09.2020 22:30

Souhlasim treba ja jel od 2015 na radeonce R9 390X 8GB coz strasne topila a hluk jak krava tak jsem si rekl znamej mi doporucil Nvidii GTX 1060 v lepsi gaming X edici od MSI dokonce ji mam mirne pretaktovanou ted tak mam ted dokonce jeste lepsi FPS nez jsem mel a pritom teploty vic jak o 30stupnu chladnejsi to je mazec co? premyslel jsem i nad GTX 1070 ale uz by to mirne bottleneckovalo s AMD co mam FX9590 ..tak nejlepsi volba co se tyce GPU pro me byla ta 1060 v nejlepsi mozne edici navic jsem sehnal pres znameho pomerne nepouzita jeste dokonce v zaruce do konce pristiho roku kupovana na podzim 2018 svoji sem prodal za 2500 a tu koupil za ctyrku takze investice jen 15 stovek...max spokojeny ted i v nejnarocnejsi titulech na ultra nejdu pod 50fps a teplota nad 63 vubec a to jsem mival 85-90 ale hraju na FULLHD samozrejme na 1440p a 4k uz by to nestacilo..Osobne si myslim ze ten doporuceny pozadavek na GTX 1080 je prehnany mozna tak na 1440p hrani bych i veril.

Lockdaar 01.09.2020 14:09

S těmi dlouhými loading screeny zmiňovanými v článku mám osobní zkušenost - asi 2 expanze nazpátek jsem měl WoW nainstalovaný na klasickým HDD a ty loading screeny začli být na začátku tehdejší nové expanze naprosto otřesný. Tenkrát jsem si náhodou zrovna pořizoval i nový pc a dával jsem si tam právě poprvé SSD disk a ten rozdíl v porovnání s HDD byl fakt veliký - wow loading screeny se zkrátili tehdy tak z třeba 15-20 vteřin na 2-4 vteřiny, nemluvě pak taky o tom, že samotný OS taky naskočil několikanásobně rychleji při startu pc než z toho klasickýho HDD.
HDD používám teď už jenom na ukládání fotek, filmů nebo dokumentů, nějakou hru nebo OS bych si na něj dneska už fakt nenainstaloval.

Bellatrix 01.09.2020 15:51

Asi tak nějak, SSD považuju v dnešní době za normu a sama bych už bez něj nebyla schopná existovat. A stojí za to do něj zainvestovat a pořídit si ho, pokud ho člověk nemá.

Šéfredaktor WoWfan.cz

nagasek 02.09.2020 22:31

@Bellatrix
To jo SSD je zaklad a kdyz je kvalitni to je jen takova tresnicka na dortu. Treba od Intelu Samsungy nebo dokonce Micron to jsou fakt uz kvalita ale taky je pak vyssi cena samozrejme.

Batole 01.09.2020 13:09

Divím se, že dnes někdo vůbec řeší SSD jako doporučený systémový komponent. Vždyť klasické disky jsou dnes diskety, které odchází do křemíkového nebe a SSD disky jsou narvané všude. Případně se dnes dají koupit za malý peníz a instalaci zvládne i slepá opice. Četl jsem ohledně tohoto i diskuzi na wowheadu a dalších portálech a nestačil jsem se divit, kolik lidí má s touto informací problém. Jako kdyby bylo v těch systémových požadavcích napsáno, že ke hraní bude muset hráč vlastnit Teslu model S.

Bellatrix 01.09.2020 15:52

Taky jsem docela zírala, že s tím lidé tak nadělají. Já beru SSDčka jako současnou normu.
A pokud to někomu vadí... Tak ať si ho prostě nepořizuje no, ale ať pak nefňuká nad dlouhými loadingy.

Šéfredaktor WoWfan.cz

Gareth 02.09.2020 12:54

To je problém pc, musíš to udělat pro kvanta různých sestev a ne každý má chuť něco měnit a upgradovat za lepší, já mám šunku co jakž takž BfA rozjede a ty zdlouhavé loadingy přežiji spíš jak investici do té staré plečky
Navíc co jsem koupil konzoli, pc ztratilo status herního zařízení.

Reeki 01.09.2020 12:08

Ač nad míru splňuji veškeré požadavky, tak zklamání z blizzu je pro mne tak veliké, že tohle bude první datadisk, který nemám v plánu si koupit

Yuuka 01.09.2020 08:32

To je super SSD mám ale jen na Windows (takže dost malý) a 100 GB navíc na něm prostě neseberu.
Ostatní doporučené požadavky splňuji až na grafiku (mám GeForce GTX 1070 Ti). Na co je proboha potřeba GeForce GTX 1080? WoW nemá High end grafiku. I graficky mnohem lépe vypadající MMO Final Fnatasy XIV například nemá tak krvavé nároky na PC.

WitekCZ 01.09.2020 12:42

IMHO je to záměrně takto vysoko kvůli plynulému běhu hry při velmi vysokém rozlišení a při 60 FPS, které se pro mnohé recenzenty stává standardem. Jak jsem psal v prvních dojmech, hra plynule šlape v pohodě i bez SSD na dnešní poměry průměrném HW (viz https://www.wowfan.cz/clanek/shadowlands-prvni-dojmy-od-witekcz-1), takže bych na ty krvavé nároky moc nebral ohled.

Šéfredaktor WoWfan.cz

nagasek 02.09.2020 22:36

Souhlasim taky mi to prijde prehnane ja mam mirne pretaktovanou GTX 1060 v Gaming X edici tak doufam ze si aspon slusne zahraju ve FULLHD na high/ultra byval jsem zvykly v BFA hrat bezne okolo 100fps na medium/high ale to jsem jeste jezdil na R9 390X coz byla zrava a horka svine..s vykonem o neco pod nez to co mam ted. Tak prave doufam ze i rozfrcim i to ultra uvidim kazdopadne wow vzdy bylo hodne o CPU. Ja prave premyslel o 1070 ale uz by mi to bottleneckoval muj CPU AMD FX 9590 4,7ghz. Osobne edice od MSI gaming X jsou fakt luxus da se rict lepsi nez si clovek koupit zakladni edici ta karta je mirne i pretaktovana ja osobne treba vyuzivam OC mode. Tak snad okolo 60fps v shadowlands rozjedu high/ultra ted si aspon budu moct dovolit testnout aniz by mi karta neshorela s radeonkou byl spise problem o to udrzet ji pod 90 stupnu kdyz jsem testoval Ultra ve hrach nez abych pocital fps ty vzdycky usly tak nejak ve wowku vzdycky nad 70 a stejnak ve wowku je pohodlnych i tech 60 prece jenom neni to FPS titul ale citim se nejlip okolo 80 fps abych rekl pravdu Tka uvidime ale gtx 1080 jako doporucene? to me prijde pro 1080p gaming jako docela nesmysl chapal bych to pro 1440p treba samozrejme 4k kde by mozna ani ta GTX 1080 nestacila.

Valohran 31.08.2020 22:56

Bylo by hezké, kdyby zvládli hru průběžně optimalizovat tak, aby se nároky příliš nezvedaly. Na druhou stranu, SSDčko je jeden z nejlevnějších způsobů, jak zajistit na bramborovém PC, aby obraz šel plynuleji než powerpointová prezentace. Takže nemůžu říct, že by mě nové minimální požadavky jakkoliv děsily, SSDčko už mám - právě proto, že hraju na low-budget placce.

Lukman 01.09.2020 10:30

Muzu se zeptat co je low budget placka? 😀Jen pro zajimavost...

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet