WoW Classic – Naxxramas: Den první

  classic    naxxramas    raid   

Mnoho z nás si pamatuje Naxxramas jako raid, který pokořil ve vanille málokdo, neoficiální statistiky hovoří o cca 130 guildách. Kdysi se mluvilo o tom, že Naxx jako takový vyčistily jednotky procent všech tehdy hrajících hráčů. Ať je pravda kdekoliv, Classic citadela vzbuzovala mezi hráči náležitý respekt. Bohužel i tentokrát se projevil rozestup více než deseti let od spuštění obou raidů. Za tu dobu mnoho guild vypilovalo taktiky do posledního detailu.

 

 

Jak se dalo očekávat, i tento raid byl v hledáčku předních guild a mnoho z nich si nenechalo ujít příležitost rozdat si to o World First. Již v noci, konkrétně ve 23 hodin, započal neoficiální závod, který bychom s klidným svědomím mohli přirovnat ke sprintu. A kdo se stal vítězem? Po přetahovačkách guild ze všech kontinentů o první místo v zabití jednotlivých křídel na Sapphironovi vykrystalizovala trojice jmen – Onslaught (Skeram, US), Progress (Firemaw, EU) a Tribe (Sulfuron, EU). Každá z guild patří k TOP na světě, Onslaught byli první v AQ, Progress si připsali druhé místo v BWL.

2tmsdmfddt_622421feddebd8cfe6aefd2df5ecbb36b6442040_1607111106_6777.jpg

Pořadí na Sapphironovi bylo následující: první evropští Progress, druzí už s půlhodinovou ztrátou byli taktéž evropští Tribe a třetí místo okupovali američtí Onsaught, které od Tribe dělily pouhopouhé dvě minuty. Neskutečný 30minutový náskok hrál do karet borcům z Progressu a ti jej nakonec nepromarnili. Dvacet šest minut po půlnoci (a 86 minut po spuštění Classic Naxxu) skončila bitva o první místo triumfálním vítězstvím Progressu. A nutno podotknout, že v raidu neměli ani jednoho tanka, tankování obstarali DPS warrioři. Celková kompozice byla následující: 18 warriorů, 7 priestů, 7 mágů, 6 paladinů, 5 rogun, 4 warlockové, 2 hunteři, 1 druid. Bez zajímavosti není ani to, že raid ani jednou newipnul.  Všechny oficiální výsledky včetně časů naleznete zde. Záznam streamu guildy Progress můžete nalézt zde, logy zde.

 

Bohužel, ani tento raid se neobešel bez kontroverze. Pár lidí si "stěžovalo" na přístup guildy Progress, která wipům zabránila díky použití více než 300 Flask of Petrification, mnozí to dokonce nazývají cheatováním. My bychom to spíš nazvali chytrým využitím mechanik. A vzhledem k tomu, že Blizzard (zatím) nerozdal ani jeden ban, nejspíš sdílí stejný názor.

 

Sláva vítězům, čest poraženým! Sledovali jste tento závod? Měli jste nějakého favorita?


Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskuze

Reeki 08.12.2020 09:11

Nejsmutnější je, že tento klasik cirkus vše přenese do TBC.

Lockdaar 05.12.2020 17:55

Jak jsem minule zmiňoval, první den od spuštění ve speedrunu to je do 2 hodin max. na 100% vyčištěný @kritik, škoda že jsme se tenkrát nevsadily třeba o goldy, mohl bych být o něco bohatší ^^
https://www.wowfan.cz/clanek/wow-classic-dalsi-rekordni-cas-v-bwl
Ale vzhledem k tomu, že Classic cirkus už pomalu končí, tak jsem zvědavý, jestli si z toho vývojáři něco vezmou a ošetří pak třeba některý herní aspekty v BC jako to udělali teď s tím Scourge eventem. Protože jestli se zas bude tlačit ten #nochanges nesmysl jako u Classicu, tak ten BC nejspíš nezapnu ani jen na to vylevlování. Jestli jen zas udělají v podstatě nijak neupravenou kopii tehdejšího BC, tak to dopadne úplně stejně jako na Classicu - tahle původní verze her zkrátka není "stavěná" na dnešní dobu, respektive na dnešní hráče, stačí se podívat jak dopadnul ve finále ten Classic.

Yuuka 07.12.2020 12:58

Bohužel TBC dopadne nejspíše stejně. Spousta botu "šikanujících" normální hráče a bohužel i tu část komunity co stojí za prd.
Pokud vyjde TBC tak se do něj nechystám. Byla to super expanze o tom žádná, ale prosel jsem jí tolikrát že to znám z paměti. Hlavně si jí můžete vždy projít na retailu. Sice bez raidu ale i tak.
A k článku? Děkuji těmhle "lidem že nám úspěšně znásilnili Clasic.

Vallaska_Roue 07.12.2020 14:07

Osobně se také divím, proč udělali pouze kopii původního wow. Teda ok, máme tu novou grafiku vody a pár kosmetických úprav, ale v podstatě jsme nedostali nic jiného, než to co jsme si léta mohli zahrát na různých free vanilla serverech.
S tím rozdílem že na freečku to bylo o dost pohodovější, protože to nebylo "oficiální".

Lockdaar 07.12.2020 14:54

@Vallaska_Roue no za to můžou hráči a ten veleslavný #nochanges co si vydupali a který nakonec možná paradoxně udělal víc škody než užitku, stačí se podívat na stav té hry jak je od botů a speedrunerů/min-maxerů zničená, učebnicový příklad byl ten AQ event, ten se fakt měl ošetřit nějakým podobným způsobem jako to udělali teď s tím Scourge eventem (viz. minulý článek) aby to nešlo za pár okamžiků tak rychle splnit. Ale tohleto je holt těžký, jelikož když jste zmínili na forumech něco, co by bylo v rozporu s těmi nochanges tak vás div neukamenovali... Já ani neměl šanci tehdy vidět ten blbej event samotnýho otvírání AQ, jelikož ty guildy, co si to urvali celý pro sebe ten event a měli nad ním kontrolu, tak vůbec nedali ani žádný avízo na serveru, kdy to budou otvírat, zkrátka si to řekli jen mezi sebou někde na Discordu a na ostatní lidi na realmu se zvysoka vy*rali i když jsem se ptal dopředu v chatu na serveru, kdy to asi teda budou otvírat abych to neprošvihl, tak nikdo se ani neobtěžoval odpovědět... Od tý doby jsem ten Classic vlastně vůbec už nezapnul a ani to už nemám v plánu

Necris_ 13.12.2020 10:42

@Lockdaar Ja som s Classicom ako dizajnom hry v podstate spokojny. Samozrejme je tona veci, ktore mi vadia a cudujem sa, ze dodnes nie su fixnute ako napr. world buffy z DM a Songflower, ktorym mal uz Blizzard davno odstranit popisku magic, aby sa nedali dispellovat a zabranit tak griefingu. AQ event jeden obrovsky fail, to suhlasim, takisto multiboxing, boti, to je velky problem, ale zase je tu moznost si goldy kupovat a za velmi nizke ceny, co sa vo vysledku oplati viac ako travit tolko casu farmenim. Je to mozno pre niekoho kontroverzny nazor, ale proste to tak je a robi to vacsina (ne)raiderov, lebo mnohi maju pracu, deti a nemaju cas byt v hre nonstop, aby si stihli uzit raidovanie s plne pripravenym consumables (aktualne Naxx). Takisto komunita ma presvedcila, ze dnesni 25+ rocni a vyssie maju menej rozumu jak 14-15 rocne decko, lebo ked vidim, co predvadzaju v hre, tak mi je z toho zle. Ale ani to ma neodradilo, pretoze ked toto odseparujem a fokusnem sa hlavne na super kolektiv, ktory mame v guilde na Golemagg, s ktorymi travim v raidoch vela casu, tak mi to kompenzuje nejaky ten negativny pohlad na hru. Co ale suhlasim je, ze no changes su viac na skodu a je potrebne tu hru mierne poupravit do dnesnej doby, cize snad TBC dopadne lepsie. Rovnako ako som sa vyjadril na forach, napr. v TBC jednoznacne poupravit bubny z leatherworkingu, aby ten content bol vacsia vyzva a nestala sa tato profesia monopolom v PvE kontente.

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet