Shadowlands – Anima a Soulbinding

  shadowlands    anima    soulbinding   

Artifact Power, azerit... Ani v datadisku Shadowlands se nevyhneme sbírání nějaké té super mocné substance, díky které budeme zase o něco mocnější a epičtější. Tentokrát se bude jmenovat anima a její farmení by mělo být o něco snesitelnější.

Také si povíme o mechanice jménem Soulbinding související s výběrem Covenantu.

 

Anima

Příběh

Anima je duševní esence a velmi cenný zdroj v Shadowlands. Každá duše, která přijde do Shadowlands, v sobě nese tuto esenci, která je produktem všech zážitků a činů, které se udály danému smrtelnému tvorovi za jeho života. Duše významných hrdinů (ale i padouchů), kteří ovlivňovali dějiny, v sobě mají mnoho animy, prostí lidé, kteří toho za život příliš nevykonali, méně.

 

Díky nekonečnému přísunu duší disponujících animou mohou Shadowlands prospívat. Jde v podstatě o takovou místní manu. Anima je důvodem, proč Shadowlands vypadají jako živoucí, ač nezemská, krajina. Díky animě tu mohou růst tromy a téci řeky. Zároveň je anima pro obyvatele Shadowlands významná komodita. Kupříkladu v Bastion se používá na energetické napájení strojů, které tuto lokaci mají chránit, v Ardenwealdu zase s její pomocí Night Fae pomáhají tvorům, kteří přijdou do této části Shadowlands, se obrodit. V Revendrethu tuto substanci venthyrové vysávají z duší, které sem byly poslány pykat za svou pýchu.

 

V nedávné době však Shadowlands začaly chřadnout a strádat. Duše, které za normálních okolností mají přijít před Soudce a následně se přesunout do jedné z oblastí Shadowlands, proudí přímo do Chřtánu (Maw), což je vězení určené jen pro ty nejbídnější duše. Shadowlands jsou tak ochuzeny o animu všech těchto duší a začínají upadat, zatímco Chřtán a jejich správce, Žalářník (Jailer), sílí.

 

Gameplay

A jak bude anima fungovat z gameplayového hlediska? Nu, asi jste už pochopili, že se bude farmit. Jedním z hlavních zdrojů animy bude dungeon Torghast, avšak jinak budete animu moci získávat mnoha různými způsoby.

 

Animu budete moci využít, jak uznáte za vhodné. Hra vám dá na výběr a vy si zvolíte, jaký bonus lépe sedí vašemu playstylu. Například si budete vybírat mezi bonusem +10 % k maximálním HP, nebo navýšení Mastery o 5 %.

 

Blizzard se při vytváření této mechaniky snažil o to, aby nešlo o další nekonečný grind, u kterého budou mít hráči pocit, že ho musí absolvovat, aby nezaostávali za ostatními. "Chceme, aby to bylo něco, čím začnete své hraní. Chvilku se budete věnovat sbírání animy, získáte další "talent bod" nebo Soulbind abilitu, a pak s ní po zbytek dne jdete hrát," vyjádřil se ke shromažďování animy Blizzard. Vývojáři chtějí, abyste tuto součást hry brali tak, že se jí chvilku věnujete a pak si jdete po dalších věcech. "V Shadowlands neexistuje žádný nekonečný grind. Chceme, aby tam byla spousta různých věcí, kterým se můžete věnovat. Pro získávání animy můžete dělat cokoli."

 

Víme, že anima se bude používat na různé věci, jejichž plný rozsah zatím neznáme. Jednou z těchto věcí je Soulbinding.

 

Soulbinding

Anima se bude používat také k "nabíjení" Soulbindu. Soulbinding je rituál, kterým se dvě duše v Shadowlans mohou propojit a sdílet své duševní zdroje, což obě strany posílí. Z příběhového hlediska se takto propojují blízcí přátelé, milenci nebo spolubojovníci, kteří se chtějí vzájemně posílit a sdílet svoje bojové zkušenosti. Z gameplayového hlediska probíhá Soulbinding takto: jakmile dosáhnete maximálního levelu (což je v Shadowlands 60 kvůli level squishi), vybere si svou Covenant. Covenants jsou řády bytostí dohlížející na jednotlivé oblasti Shadowlands a každý z nich poskytuje jinou moc. Jakmile budete mít vybraný svůj Covenant, můžete si rovněž vybrat jednu z bytostí daného Covenantu a propojit s ním svou duši. To vám umožní naučit se nové ability, které vám skrze duševní pouto poskytne váš spojenec – díky tomu může jít i o ability, které by normálně nebyly vůbec dostupné pro vaši classu.

 

Zde jsou příklady Soulbindů z Covenantu Venthyrů z lokace Revendreth (zdroj):

  • Theotar, the Mad Duke

    • Arrogance – Vaše šance na Critical Strike se navýší o 5 % vůči targetům, jejichž HP je nižší než vaše.

  • Nadjia, The Mistblade

    • Deflecting Flourish – Vaše Parry se navýší o 6 %. Pokud nemáte schopnost Parry, Nadjia vás ji naučí.

 

Čím déle duševní pouto trvá, tím více se dozvíte o svém spojenci a odemknete si další úrovně bonusů. Půjde vlastně o dodatečný talentový strom, jehož jednotlivé úrovně si budete odemykat za pomoci animy. Tento strom Soulbind abilit si rovněž budete moci customizovat, a to za pomoci Conduitů, které budete sbírat na svých cestách po Shadowlands. Mezi jednotlivými Soulbindy si budete moci přepínat, stejně jako si přepínáte mezi talenty. V každém momentě hry si tudíž budete moci vybrat ten Soulbind, ze kterého budete v dané situaci benefitovat nejvíce.

 

Myslíte si, že anima opravdu zlomí prokletí AP a azeritu a hráči nebudou mít pocit, že ji musí nekonečně grindit? A co říkáte na Soulbinding – myslíte, že bude užitečný?


Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskuze

grourse 30.05.2023 02:14

<a href=http://acialis.pics>buy generic cialis</a> Small tornado, Suddenly, suddenly, suddenly, suddenly, one after another golden wind blades suddenly appeared beside the middle aged man, The alpine dwarves do frogs or crabs have lower blood pressure is furosemide potassium sparing diuretic are really brave, The warriors in the outer circle will not retreat even if there are many swords in their bodies

Valohran 06.11.2019 17:59

Zatím mi přišlo, že mají spíš konceptovou představu o těch herních mechanikách. Zatím se nejvíc bojím ne grindu, ale že to bude nedodělané a nedostatečně otestované. Že to chtějí stihnout do srpna vyrobit a otestovat mi přijde... odvážné
Anima je jeden z prvků, který mě zatím nepřesvědčil, že bude fungovat. Grind mi nevadí, a může být i naplňující, když si ho člověk může rozvrhnout jak potřebuje a jsou tam smysluplné cíle. Classic dokázal, že to tak má víc lidí. Bojím se, že ten grind animy nebude možné si rozložit dle svých časových možností (nárazově hodně x pomalu postupně), že neaktivita bude (příliš) znevažovat dosažený pokrok. Ale dokud nemáme konkrétní systém venku, nedá se hodnotit. Tak přeju Blizzu, ať se jim to podaří odladit. A ať si na to klidně radši nechají víc času

Horm 05.11.2019 22:42

Jsem na to celkem zvědavý. Zatím mi to přijde jako farmeni jako to bylo jen v jiném kabátě. Uvidime.

Hepy 05.11.2019 21:14

Myslím že hráči nebudou spokojení nikdy ať už blizz udělá cokoliv.
Nicméně si netroufám odhadovat o kolik to bude lepší než současný systém AP, to ukáže až čas. Mě osobně nepřijde v 8.2.5 jako zdlouhavé farmeni s tim že po doleveleni ihned v nazjataru dostanete catch up quest a skočí srdce hned na 35. Po dvou maximálně třech dnech kdy se hráč equipuje a dělá Magniho questy lehce dosáhne na 60. Úroveň a 62 je taky skoro hned.
Ale v před 8.2.5 to byl děs no :-)

Walther 05.11.2019 19:48

Akorát ten název mohl být lepší. Zní to strašně nenápaditě.

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet