link

Nový WoW datadisk nás zavede do Shadowlands!

  shadowlands    sylvanas    lich king   

Rozcestník

Trailery

Datum vydání

Předobjednávka

Shadowlands

Lokace

Covenants

Oribos

Maw

Další obyvatelé Shadowlands

Anima a Soulbinding

Dungeony a raidy

Torghast

Další dungeony

Castle Nathria

Bolvar Fordragon a nová armáda mrtvých

Nový levelovací systém & level squish

Nový systém levelování pro alty

Systém a odměny

Classy

Legendárky

Weekly loot chest

Profese

Vylepšená customizace

Pre-expansion event

Jaká je Sylvanasina role v Shadowlands?

Frakční válka v Shadowlands?

Ostatní články

 


There must always be a Lich King," varoval Tiriona Fordringa Terenas Menethil, Arthasův otec, těsně poté, co jeho syn vypustil duši. Proto na jeho místo nastoupil Bolvar Fordragon a stal se Žalářníkem zatracených, aby nemrtvé udržel na uzdě a zachoval rovnováhu ve světě.

Nikdo z nás nezpochybňoval, že musí vždy existovat Král lichů. Sylvanas Windrunner nás však nyní vyvedla z omylu. V traileru na nový datadisk se totiž pustila s Bolvarem do křížku, přemohla jej a následně rozlomila Lich Kingovu helmu se slovy, že nás všechny osvobodí. Roztříštila tak bariéru mezi naším světem a Shadowlands, říší mrtvých. Říši, která je tak prastará, že existovala již před Titány.

 

Trailery

 

 

 

Datum vydání

Zatím víme jenom to, že datadisk vyjde někdy v roce 2020, a to nejpozději 31. prosince 2020. Dá se však očekávat, že to bude klasicky někdy na konci léta.

 

Předobjednávka

Datadisk Shadowlands si můžete předobjednat zde. Na výběr máte ze 3 různých edic:

  • Base Edition – 39,99 euro (1 020 Kč)

    • Zahrnuje datadisk Shadowlands a early access k death knightům pro pandareny a spojenecké rasy. Tato možnost se vám v případě předobjednávky zpřístupní již v patchi 8.3, Visions of N'Zoth.

  • Heroic Edition – 54,99 euro (1 400 Kč)

    • Zahrnuje vše, co Base edice, a navíc level 120 character boost a létajícího mounta Ensorcelled Everwyrm. Tento mount vám zároveň poskytne quest na získání transmog setu Vestments of the Eternal Traveler.

  • Epic Edition – 74,99 euro (1 900 Kč)

    • Zahrnuje vše, co Heroic edice, a navíc 30 dní game time, peta Anima Wyrmling, Eternal Traveler efekt pro vás Hearthstone a Illusion: Wraithchill (kosmetický efekt pro vaši zbraň). Podobně jako jiné iluze nemůže být Wraithchill aplikován na některé typy zbraní.

 

 

Shadowlands

Vydáme se do úplně nové sféry, do posmrtného života. A musíme počítat s jednou věcí: tento svět je úplně jiný než vše, na co jsme byli zvyklí. Má svá vlastní pravidla a zákonitosti. Od světa živých jej až dosud odděloval závoj, který však Sylvanas roztříštila, když rozbila Lich Kingovu helmu. Nyní hrozí, že Sylvanasin čin naruší kosmickou rovnováhu mezi světem živých a mrtvých, mezi životem a smrtí. A my se budeme muset vypořádat s následky.

 

Ale nepředbíhejme. Jaký je účel a funkce Shadowlands, nebo přesněji jak až do nedávné doby tato sféra "fungovala"? Jak už bylo řečeno, Shadowlands jsou warcraftí verze posmrtného života, podsvětí, pekla nebo jakékoli jiné posmrtné sféry z nejrůznějších mytologií našeho světa. Pokud ve světě Warcraft zemřete, valkýra vás přenese skrze závoj do světa mrtvých a vy stanete před bytostí zvanou Soudce (Arbiter). Tato bytost vstřebá veškeré informace o vás a o tom, jaký život jste žili. A na základě toho, zda jste byli ctností, nebo zkažení, vás "přepošle" do jedné z oblastí Shadowlands, kde se vám dostane odměny, trestu nebo pokání.

V datadisku Shadowlands se však tento odvěký řád naruší... Jakmile vstoupíme do Shadowlands, zjistíme, že sférou mrtvých zmítají nepokoje. Bezchybná mašinérie smrti se přerušila. Místo, aby byly "čerstvé" duše posílány před Soudce, se ocitají v místě zvaném Chřán (Maw). Toto místo je za normálních okolností určeno pouze pro ty nejhanebnější hříšníky, kteří zde mají na věčnost trpět za své zločiny. Nyní zde však končí všichni... A s tím bude třeba něco udělat.

 

Ještě je třeba zmínit koncept zvaný Anima. Jde o duševní esenci přicházejících duší, přetvářející se v životní sílu Shadowlands. Díky ní mohou Shadowlands prospívat, je to taková místní mana. Jenže kvůli tomu, že všechny duše nyní končí ve Chřtánu, namísto aby se staly obyvateli jedné ze čtyř oblastí Shadowlands, krajina mrtvých paradoxně umírá a chřadne, neboť se jí nedostává animy.

 

Lokace

Během našeho průzkumu Shadowlands objevíme čtyři hlavní lokace a seznámíme se s jejich obyvateli a strážci. Každou oblast Shadowlands má na starost jedna z Covenants (řády/svazky). Jde o uskupení mocných bytostí svázaných s příslušnou krajinou, kteří nad ní mají dozor a rozhodují také, co se bude dít s místními dušemi.

 

První lokací je Bastion, která může dosti připomínat Halls of Valor. Zde vládnou Covenant Kyriané. Jejich disciplína a smysl pro povinnost je pohání, aby ochraňovali duše ze smrtelných světů, které přijdou do Shadowlands. Kyriané jsou velmi disciplinovaní a spořádaní a podobné vlastnosti platí pro duše, které sem přijdou. Bastion se stává domovem duší, které odložily těžkosti života a hledají čest a ctnost.

Z proslulých hrdinů Azerothu se zde setkáme například s Utherem Světlonošem.

Další zónou je Ardenweald. Jde o mystický a čarovný les, který v něčem může připomínat Smaragdový sen, avšak zahalený závojem noci. Ardenweald je jako temné zrcadlo Smaragdového snu; pokud Smaragdový sen reprezentuje jaro a rozpuk života, Ardenweald je podzim. Místo, kde člověk může v míru spočinout. Přebývají zde tajemní Night Fae, kteří zuřivě brání duchy přírody před těmi, kdo by jim chtěli zabránit v přerodu.

Do Ardenwealdu zavítal například Cenarius po své smrti. Zde odpočíval a nabíral nové síly, aby se následně mohl vrátit zpět do života na Azeroth.

Ardenweald je zároveň silně propojen s drusty, takže tu kromě kouzelného lesa najdeme i oblasti připomínající krajinu Drustvaru z Battle for Azeroth

Třetí lokace se jmenuje Revendreth. Jde o děsivou, stinnou krajinu plnou rozeklaných útesů a zlověstně se tyčících hradů. Vládnou zde prohnaní Venthyr, kteří hodují na duších domýšlivých bytostí v této krajině hojnosti a utrpení.

Revendreth je místo, kde by člověk na rozdíl od prvních dvou asi příliš po smrti skončit nechtěl. Přicházejí sem duše těch, kteří měli nějaký nedostatek – byli pyšní nebo je drží zpět nějaká jiná špatná vlastnost, takže se nemohou plně odevzdat Shadowlands. Musí se nejprve kát a odpykat si, co špatného vykonali za života. Z našich starých známých tu budeme mít možnost narazit na Kael'thase Sunstridera.

Poslední krajinou je Maldraxxus. Bojechtiví Necrolordi zde velí nemrtvých armádám, které slouží jako první linie obrany Shadowlands. V Maldraxxusu spočívá hlavní vojenská síla Shadowlands a "život" se tu s nikým nemazlí.

Necrolordi ctí ty, kdo touží po moci a slávě v bitvě. Přicházejí sem neoblomné, houževnaté duše, které se před nikým neskloní. Jedním z místních obyvatel je Draka, matka Thralla – ta si tu dokonce vydobyla nějakou vyšší pozici.

 

Covenants

Covenants (svazky/řády) jsou vládnoucí síla Shadowlands. Každý z nich dohlíží na jednu ze čtyř oblastí Shadowlands. Vy jako hráči budete mít rovněž možnost spojit se s jedním z těchto čtyř Covenants – tedy Kyriané, Night Fae, Venthyr nebo Necrolords. Každý z těchto nezemských řádů pastýřů duší má své vlastní ambice, pohánějí je jiné motivace a mohou vám nabídnout různé druhy nové moci.

 

Covenants budou jedním z důležitých prvků datadisku. Půjde o důležitou součást vašeho postupu hrou. Každá z Covenants bude mít zájem o vaši asistenci, a to kvůli vaší unikátnosti – nejen že jste významní a mocní hrdinové, ale hlavně přicházíte do Shadowlands jako živí, ne jako mrtvé duše. Máte stále napojení na život, které je tu něčím nevídaným. Každá Covenant vám nabídne svou specifickou moc a vy si budete muset vybrat, která je pro vás ta pravá. Toto rozhodnutí proběhne na maximálním levelu a bude předstupněm před endgame.

Své rozhodnutí ohledně výběru Covenant můžete později změnit a přidat se k jiné, ale bude vás to něco stát.

Co všechno bude herně zahrnovat Covenant:

  • rozsáhlá příběhová linka – tedy, čtyři rozsáhlé příběhové linky, které můžete na různých postavách prostřídat

  • 2 aktivní ability, z toho jedna classově specifická

  • endgame progression system – Soulbind rituál: můžete navázat svou duši k mocnému obyvateli Shadowlands, což vám poskytne další moc

  • celá řada kosmetických a dalších odměn – armor sety, mounti a spousta dalších věcí, např. transmogy; viděli jsme příklad plášťů od Covenant Kyrian, které vám dají křídla nebo svatozář

Na rozdíl třeba od Artefaktů se v kontextu Covenant nebude muset nic grindit. Blizzard celý koncept Covenants vystavěl na myšlence, že byste už neměli mít pocit, že každý týden musíte něco nafarmit, abyste nezaostávali za ostatními hráči.

 

Zároveň může připojení k některé Covenant připomínat získání Class Order Hall v Legion, neboť i tady získáme naši domovskou bázi, naši svatyni, kde budeme v bezpečí. Blizzard to však přirovnal spíše k Shal'aranu v Suramaru, což byla skrytá báze, kterou jsme našli v hrozném stavu a pak jsme ji postupně skrze questy vylepšovali a dělali si z ní útulný domov.

 

Oribos

Oribos je město, které se nachází ve středu Shadowlands, ostatní čtyři lokace jsou rozmístěny kolem něj. Jde o neskutečně prastaré město, které předchází vše, co si kterákoli živá i mrtvá bytost může pamatovat. Zde sídlí výše zmíněný Soudce (Arbiter), který až donedávna soudil nové duše, které přišly do Shadowlands.

Soudce je prastará, tajemná bytost, jejíž existence předchází vše a dokonce může být starší než Titáni. Nové duše za normálních okolností přicházejí nejprve před Soudce, který vstřebá veškeré informace o vás a o tom, jaký život jste žili. A na základě toho, zda jste byli ctností, nebo zkažení, vás "přepošle" do jedné z oblastí Shadowlands, kde se vám dostane odměny, trestu nebo pokání.

Oribos bude v tomto datadisku naše hlavní město, kam se budou hráči primárně soustřeďovat. (Přemístit do Shadowlands Dalaran by asi nebylo nejjednodušší.)

 

Maw

Chřtán (Maw) je poslední oblast Shadowlands. Nevládne tu žádná Covenant. Jde o hrůzné vězení pro ty nejnebezpečnější duše, které byly za života těmi největšími bídáky, jaké Azeroth poznal. V Chřtánu dojdou zaslouženého trestu a mají zde navěky trpět za své činy. Zároveň jsou sem zavíráni i proto, aby byl zbytek Shadowlands před těmito nejzvrácenějšími stvůrami v bezpečí.

Chřtánu vládne tajemná osoba nazývaná Žalářník (Jailer). Ten je postrachem dokonce i ostatních obyvatel Shadowlands. Jde o zpola legendární bytost, o níž se jen v bázni šeptá a kterou by se mohly strašit malé děti. Nikdo o něm nic neví, neboť cesta do Chřtánu je jednosměrná, nikdo se z něj nikdy nevrátí ani z něj nic neunikne, ani žádná bližší informace o tom, co je Žalářník zač.

 

V Chřtánu nyní kvůli Sylvanasinu narušení reality končí všechny duše namísto jen těch nejhorších. A my hráči také budeme jediní, kdo z Chřtánu dokáží uniknout, a to díky našemu setrvávajícímu napojení na život. Později se sem budeme i moci vrátit. Půjde o max-level zónu. Chřtán je místo, které vás chce na každém rohu zabít a nikde tu není bezpečno.

 

Další obyvatelé Shadowlands

V Shadowlands také přebývají valkýry a Spirit Healeři, což jsou valkýry, které se rozhodly pomoci předčasně zesnulým duším a vyvádějí je z Shadowlands zpět do říše živých.

 

V Shadowlands rovněž budeme mít šanci narazit na některé z legend Azerothu, které již nejsou mezi živými. Je tu Uther Lightbringer, který zápolí s temnými silami, které se jej snaží přetvořit v symbol odplaty. Nachází se tu Kael'thas Sunstrider, který se touží pomstít nepříteli ze své minulosti. Je však odsouzen k tomu, aby trpěl v krajině Revendreth, kde je trestán za zločiny, které spáchal za života.

 

Anima a Soulbinding

Anima, z příběhového hlediska duchovní esence, která společně s padlými dušemi vchází do Shadowlands, bude představovat další ekvivalent Artifact Power nebo azeritu. Půjde o další věc, kterou budeme sbírat, abychm znásobili svou sílu.

Animu budete moci využít, jak uznáte za vhodné. Hra vám dá na výběr a vy si zvolíte, jaký bonus lépe sedí vašemu playstylu. Například si budete vybírat mezi bonusem +10 % k maximálním HP, nebo navýšení Mastery o 5 %.

Blizzard se při vytváření této mechaniky snažil o to, aby nešlo o další nekonečný grind, u kterého budou mít hráči pocit, že ho musí absolvovat, aby nezaostávali za ostatními. Jedním z hlavních zdrojů animy bude dungeon Torghast, avšak jinak budete animu moci získávat mnoha různými způsoby.

 

Jedním ze způsobů využití animy bude Soulbinding. Jde o rituál propojení dvou duší kvůli sdílení moci a znalostí. Jakmile se zvolíte Covenant, budete si moci vybrat i NPC z daného Covenantu, s nímž propojíte svou duši. To vám umožní naučit se nové ability, které vám skrze duševní pouto poskytne váš spojenec – díky tomu může jít i o ability, které by normálně nebyly vůbec dostupné pro vaši classu.

Půjde vlastně o dodatečný talentový strom, jehož jednotlivé úrovně si budete odemykat za pomoci animy.

 

O animě a Soulbindingu si můžete více přečíst v tomto článku.

 

Dungeony a raidy

Jak bylo zmíněno výše, do Chřtánu (Maw) se budeme moci vrátit a půjde o max-level zónu. V jejím středu se nachází Torghast, Věž Zatracených.

 

Torghast

Torghast, Věž zatracených, je mimojiné ta věž, kterou jsme viděli v závěru Shadowlands cinematicu, kde představovala zrcadlový obraz Icecrown Citadel. Tento dungeon Blizzard vnímá jako druhou hlavní feature tohoto datadisku mimo Covenants. Půjde o nekonečný dungeon, jehož prostředí se při každé návštěvě mění. Právě zde jsou drženy pod zámkem duše těch nejzvrhlejších a nejzvrácenějších bytostí. Věž odporuje zákonům reality a nikdy ji nedokážete zcela dokonale poznat, protože pokaždé, když tam vstoupíte, prostředí bude jiné. Také tu budete vstřebávat animu, esenci duší v Shadowlands, a ta vás bude značně posilovat. Moc animy vám pak dá možnosti herních bonusů, ze kterých si budete moci vybrat.

Torghast budete moci procházet solo nebo v partě libovolného počtu lidí (max. 5).

 

O tomto neustále se měnícím dungeonu si můžete více přečíst v samostatném článku.

 

Další dungeony

Mimo Torghast má Blizzard nachystaných 8 dalších dungeonů. Z toho 4 budou sloužit k levelování (v každé zóně 1) a 4 budou end-game dungeony (1 v každé zóně).

A v jednom z těchto dungeonů potkáme Bwonsamdiho! Aby také ne, když jde o loa smrti. A pořád nám dluží nějaké odpovědi.

 

Castle Nathria

Castle Nathria bude raid s 10 bossy. Vládne mu lord Venthyrů. Blizzard tento raid popsal tak, že "udělali Drákulův hrad jako raid".

 

Bolvar Fordragon a nová armáda mrtvých

Co se stalo s Bolvarem poté, co s ním v cinematicu Sylvanas zametla podlahu? Nebojte, nezemřel, jen má teď asi trochu pošramocené ego. Bolvar bude v Shadowlands datadisku velmi významnou postavou, neboť nám bude moci poskytnout důležité informace. Má totiž unikátní náhled na celou situaci kolem Sylvanas a Shadowlands. Jakožto Král lichů stál jednou nohou v říši živých a druhou v říši mrtvých a rozuměl oběma. Dračí oheň, který jej sežehl po bitvě u Wrathgate, jeho tělo naplnil energií života, a po nasazení Lich Kingovy helmy nahlédl i do druhého světa, světa mrtvých, a pochopil co se v něm děje, jaké zákonitosti mu vládnou a jak to v něm funguje. Bude nám tedy moci radit, co a jak.

Bolvar na to všechno samozřejmě nebude sám. Aby mohl čelit Sylvanasinu útoku na Icecrown, rozhodl se začít oživovat nové hrdiny z azerothského lidu, aby posílil rytíře smrti z Acherusu. Do řad rytířů smrti se nyní budou moci připojit i pandareni a spojenecké rasy. Založit death knighta si tak nyní bude moci naprosto kdokoli.

 

Death knighti "starých" ras budou stále mít stejnou úvodní questovou linku (Arthas a Plaguelands). Death knighti pandarenů a spojeneckých ras budou mít jiný úvod. Půjde o velmi krátkou questlinku, podobnou například úvodním questliniím ke spojeneckým rasám. Tato úvodní questlinka pro spojenecké rasy a pandareny bude časově předcházet Shadowlands cinematicu. Z toho, vyplývá, že Bolvar vycítil, že se něco děje, a pokusil se posílit svou armádu ještě před Sylvanasiným příchodem.

 

Nový levelovací systém & level squish

Shadowlands představí nový levelovací systém, který má hráčům poskytnout pocit smysluplnějšího postupu vpřed. Levelování by také mělo být lépe usměrněné. A Blizzard si konečně vzpomněl, že hrajeme (MMO)RPG, takže po získání každého nového levelu by se nám mělo něco odemknout!

 

Dále dojde k level squishi. Postavy, které mají momentálně maximální level, začnou v Shadowlands na levelu 50 a budou se propracovávat k levelu 60, který bude představoval level cap tohoto datadisku.

Proč Blizzard zvolil právě rozsah mezi levely 50 a 60? Připadalo jim, že takto bude mít procházení obsahu Shadowlands lepší tempo a že toto levelové rozmezí bude lépe pasovat k připravenému contentu.

 

Nový systém levelování pro alty

Nový systém levelování se dotkne i altů, a to pořádně. Nyní si budete na nových postavách moci vybrat, na kterém datadisku chcete levelit. Máte třeba rádi Mists of Pandaria, zatímco ostatní datadisky byste milerádi vynechali? Bez problému! Můžete vylevelit od levelu 1 až po 50 jen v Pandarii a pak se hned vydat do Shadowlands, kde vylevelíte na šedesátku.

Blizzard tomu říká New Game+ Experience. Jako alt si pak při příchodu do Shadowlands budete moci vybrat Covenant rovnou, aniž byste procházeli vším, čím jste procházeli na mainovi. Okamžitě tak dostanete přístup k bonusům plynoucím ze spolupráce s daným Covenantem. Také budete moci levelovat v jakékoli zóně Shadowlands nebo kdekoli jinde, klidně přes dungeony nebo battlegroundy.

Postup směrem k endgame budete moci získávat během levelování.

 

Systém a odměny

Základní filozofií Shadowlands bylo podle Blizzardu to, aby navýšili vliv, který hráč má na hru. Aby měli hráči pocit větší kontroly nad tím, co ve hře chtějí dělat. S tím souvisí značná redukce mechanik, které byly převážně o náhodě. Blizzard uvedl následující příklady:

 

Classy

Blizzard slíbil návrat classové identity – classové identity, nikoli specu.

O návratu classové identity a starých dobrých classových abilit si můžete přečíst v tomto článku.

 

Legendárky

V Shadowlands se vrátí, ale nebudou padat náhodně. Budeme se moci sami zasadit o to, jakou legendárku chceme. Budeme si moci přesně vybrat, co chceme, a pak za tím jít.

Souhrnný článek o legendárkách v Shadowlands najdete zde.

 

Weekly loot chest

Nebude z ní padat jeden item, nýbrž pět nebo šest itemů, ze kterých si člověk vybere, který mu vyhovuje nejvíc.

 

Profese

Dočkají se updatu. Budeme mít větší volnost ve vytváření itemů.

 

Vylepšená customizace

 

Hráčům Shadowlands se zpřístupní nové vzhledové možnosti, a to pro všechny rasy. Nové možnosti budou moci uplatnit samozřejmě nové postavy, ale budete si moci pozměnit i vaše existující postavy v barber shopu.

Nové možnosti budou zahrnovat nové účesy, možnost zvolit si různou barvu očí a tvar obličeje samostatně (ne jako tomu bylo doteď, kdy vám tvar obličeje zároveň determinoval barvu očí), nejrůznější malování kůže... To nejdůležitější ale je, že nyní bude vaše postava moci opravdu vypadat tak, jak jste si ji vymysleli. Chcete hrát za Wildhammer trpaslíka s jejich ikonickým vzhledem? Nyní budete moci. Chcete, aby vašemu nemrtvému netrčely kosti, ale byl o něco méně nemrtvý? Jasně! A hráči lidí si nyní budou moci vybrat specifičtější rysy různých etnik, např. Asiatů nebo černochů.

 

Pre-expansion event

Blizzard se v panelu What's Next na BlizzConu podělil také o to, jak bude vypadat event předcházející této expanzi. Mnozí hráči, a my rovněž, spekulovali nad tím, co bude mít za následek, že Sylvanas zničila Lich Kingovu helmici. Jak dobře víme, mělo by to znamenat, že Pohroma bude náhle bez velitele a vypukne chaos.

A kolem toho se právě bude točit tento event. Po rozbití helmy se nemrtví utrhnou ze řetězu a začnou plenit Azeroth. Bude to taková další zombie invaze. Azerothští hrdinové budou muset shromáždit své síly a vydat se na Icecrown. Až tam dojdeme, uvidíme trhlinu, kterou způsobila Sylvanas, a skrze ni vstoupíme do Shadowlands. A skončíme v Chřtánu – protože tam nyní konči všichni noví obyvatelé Shadowlands. My však z Chřtánu jako jediní budeme moci uniknout, a to díky našemu unikátnímu poutu se životem, s Titánkou-Azerothem (zjednodušeně řečeno prostě proto, že na rozdíl od běžných nových návštěvníků Shadowlands nejsme mrtví).

Ačkoli většina z nás z Chřtánu uprchne, někteří naši spolubojovníci a azerothští hrdinové zde zůstanou lapeni.

 

Jaká je Sylvanasina role v Shadowlands?

Sylvanas v poslední době jako by vystřídala celou řadu osobností. Pro některé to byla inspirující postava a silná náčelnice. Jiní v ní viděli prachsprostou masovou vražedkyni. A opravdu to místy vypadalo, jako by se snažila způsobit co největší množství umírání. Je to skutečně tak? A pokud ano, jaký je její cíl?

Na tyto otázky zatím Blizzard neodpověděl. Zato však odpověděl na otázku, kdo je ona tajemná osoba v traileru, která se tak zlověstně vypíná za Sylvanas.

Není to nikdo jiný než tajemný Žalářník (Jailer), vládce Chřtánu (Maw) a nejspíše jedna z nejmocnějších bytostí Shadowlands. A ne, není to Sylvanasin nový pán. Sylvanas dle vyjádření Blizzardu žádného pána nemá, neboť je nad takové nesmysly povznesena. S Žalářníkem však uzavřela nám zatím neznámou dohodu, jejíž detaily však zjistíme později.

 

Tento Sylvanasin pakt zároveň vyjasňuje, kde nabrala v nedávné době takové množství moci. Ano, za života to byla elitní hraničářka a po smrti mocná smrtonoška, ale viděli jsme ji zabít Saurfanga a porazit v souboji Krále lichů, aniž by se byť jen zadýchala (i kdyby se jako nemrtvá mohla zadýchat). Odpovědí je síla smrti. Jak rostla síla Chřtánu a síla Žalářníka, roste i síla Sylvanas, neboť má s Žalářníkem pakt a je jí zřejmě dovoleno užívat jeho moc.

 

Co přesně to znamená pro Azeroth a svět živých, ale i pro Shadowlands, říši mrtvých? To ukáže až čas.

Sylvanasinu novou moc detailněji rozebírá tento článek.

 

Frakční válka v Shadowlands?

Řada hráčů se po zveřejnění datadisku Shadowlands drbala na hlavě a přemýšlela, jak to vlastně nyní bude s frakční válkou, a také zda naše rozhodnutí z BfA kampaně bude mít nějaký vliv na dění v Shadowlands. Během War Campaign v BfA jste se měli možnost rozhodnout, zda budete stranit Saurfangovi, nebo Sylvanas. War Campaign pak podle toho měla (pro hráče Hordy) různá zakončení.

Blizzard se však jasně vyjádřil, že toto zakončení kampaně představuje i konec této dějové linky, a v Shadowlands už nebude záležet na tom, na čí straně jste stáli v BfA.

V Shadowlands zkrátka už frakční válka nehraje roli, neboť teď opět stojíme proti společnému nepříteli. (Again...?)

Bližší detaily k tomuto tématu poskytl Blizzard v rozhovoru.

 

Ostatní články

 


Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskuze

Galifry St o 20:47

"V Chřtánu nyní kvůli Sylvanasinu narušení reality končí všechny duše namísto jen těch nejhorších."

Tohle je myslím chyba. To, co "rozbilo" posmrtný život se stalo někdy na konci Legionu a neví se zatím co to bylo. Dohoda s Helyou, Sargerasův meč, osvobozený Argus? Nebo když už je potvrzeno, že kronika je psaná z pohledu Titánů a není tam tedy všechno nebo co tam je nemusí být úplně pravda jsou teda i další kandidáti.

Takže už všechny duše zemřelých v BfA skončily ve Chřtánu. Nejspíš proto jsou Sira a ostatní Sylvanas oživení Nelfové tak naštvaní na Elune. Po smrti je nečekalo nic pěknýho.

A ještě detail. Myslím, že Arbiter je zmiňovaná v ženským rodě. Neznám úplně pravidla češtiny, ale asi by patřilo spíš Soudkyně, když už se to překládá.

Bellatrix Čt o 00:31

Ono takhle to bylo řečeno na BlizzConu, ale potom v průběhu času se některé ty informace upřesňovaly i trochu měnily. Podívám se na to a kdyžtak opravím. Děkuji za upozornění.
Jinak kde bylo oficiálně potvrzeno, že Kronika je psána z pohledu Titánů?
Soudkyni opravím. Já jsem si tu bytost představovala jako bezpohlavní, ale na wikině má opravdu uvedeno "gender: female".

Šéfredaktor WoWfan.cz

Galifry Pred 22 hod.

Na Q&A panelu. Když se Evitel zeptala jestli je Kronika canon, Steve Danuser odpěděl, že ano, ale že je potřeba si uvědomit, že historie a i historie Azerothu je psaná z určitého pohledu. Na to Pyromancer z hlediště zakřičel "Titans". A Steve potvrdil, že jde o Titány a "lidi co pracují pro Titány". Ještě dal příklad, že Black Empire, což byla dlouhá a zásadní etapa v historii Azerothu dostala v knize od Titánů tak málo prostoru.

PandaEl Pred 13 hod.

@Galifry Pekná výhovorka na to, robiť si retcony aj z Kroniky

Lukmeister 07.11.2019 22:33

Ahoj, chci se zeptat. Jsem vlastníkem legionu nějaký čas sem nehrál a rád bych se k wowku zase vrátil, uvažuji teď o predobednavce shadowlandu. Má otázka tedy zní. Když si teď predobednam shadowland který vychází až za rok, zpristupni se mi mezi tím battle of azeroth? Předem dík za odpověď.

Bellatrix 08.11.2019 16:15

Zdravím. Ne, nezpřístupní. Battle for Azeroth by sis pořád musel koupit.

Šéfredaktor WoWfan.cz

Perzeus 1 Pred 18 hod.

Kup si bfa na alze 650 kc

ratatuj Pred 10 hod.

V Blizzard shope máš za 79.99 Shadowlands+BfA. Myslím si že to sa ti skorej oplatí keď chceš znova začať hrať

PandaEl 04.11.2019 09:30

Tešia ma s týmto datadiskom mnohé zmeny. Ako level squish, class systém. Covenanti sú divní ale znie to zaujímavo...

Najviac mi ale vadí zabitý potenciál N"Zotha, na ktorého sa pripravujeme naprieč niekoľkými datadiskami a oni ho odstránia v priebehu jedného patchu. Opäť sa vraciame k zmŕtvychvstaniu. Už len tomu chýba vracanie sa späť v čase a sme doma. Nedokonalosti celého Warcraftu, ktoré nemajú pevné uchopenie v tomto fantasy a to je neskutočná chyba. Kadejaké fantasy alebo sci-fi, kde nie sú uchopené tieto dve veci pochovávajú potenciál príbehu do hlbokej zeme. Bez nastavených pravidiel vytvárajú len chaos. Mám rád retail a vanilla časy sú dávno tam, ale tieto kolapsy ma vážne nebavia. Ďalej sú to mnohé retcony, úpravy, vyjadrenia, ktoré menia už raz nastavený príbeh. To jasne dokazuje, že to v Blizze nemajú poriadne premyslené.

Možno sa to zdá ako kritika ale nieje tomu úplne tak. Stále je WoW zábavná hra ale už v nej netreba hľadať prepracovaný príbeh. Ten prakticky už neexistuje od W3.

Reeki 04.11.2019 07:54

Předpokládám, že s level squishi se nezmění možnost chodit legacy raidy, už se těším na solo Legion raidů, anebo se pletu ?

Vallaska_Roue 03.11.2019 18:39

Zajímalo by mě, zda se konečně podíváme i do Emerald Dreamu, přeci jen v universu figuruje jako protipól k Shadowlands.
https://gamepedia.cursecdn.com/wowpedia/7/72/WoW_Chronicle_Magic.jpg?version=34b9d0f05930312a013c67fe749333a8

Bellatrix 03.11.2019 19:03

Vždyť do Emerald Dreamu jsme se podívali v Legion.

Šéfredaktor WoWfan.cz

Vallaska_Roue 03.11.2019 19:43

@Bellatrix
Myslím trochu delší návštěvu, třeba jako samostatnou questovní zónu.

Bellatrix 03.11.2019 23:06

@Vallaska_Roue Jo, to by se mi taky líbilo. Vyloženě jenom Smaragdový sen, bez Noční můry.

Šéfredaktor WoWfan.cz

vlakondra 02.11.2019 20:06

Jo Shadowlands vypadá pěkně a těším se na něj

Ale to sníženi LVL a to že hráč bude moc expit alta na jakémkoliv datadisku od lvl 1 a pak hned na Shadowlands ,mi přijde jako úplná KRAVINA !! nvm ztrácí to smysl a hra se tím strašně zjednodušuje ☹

Lockdaar 02.11.2019 23:51

Jako úplná kravina mi to asi nepřijde, spíš mi to přijde takový zvláštní celý tenhle lvl squish, když člověk je zvyklý každou expanzi lvlovat a vypracoval se takto až na 120 lvl a teď přijde v podstatě snížení o polovinu, tak to zkrátka působí zvláštně, minimálně aspoň teď ze začátku. Ale nemají tuhle změnu zase asi vycucanou z prstu, hodněkrát jsem na tohle téma se snížením lvlů narážel a dost lidí bylo pro aby nějaký takovýhle lvl squish byl... tím že by se hra nějak výrazně zjednodušila si ale nějak nemyslím, lvlování jako takový začalo už s 1. expanzí (BC) pomalu ztrácet na smyslu, protože wow začlo být zejména o endgame obsahu, na který se každý chtěl dostat co nejdříve a asi opravdu největší smysl mělo jen na/s vanillou a je i pravda, že těch 120lvlů není zrovna taky malý číslo..

Krasusz 03.11.2019 09:42

Za me je to zase super novinka. Ted, kdyz clovek chce expit alta, da na sebe heirloomy, chodi dungeony a prakticky z kazdeho datadisku udela prvni lokaci (nekdy nacte druhou). + k tomu i zpristupnene letani od sveho maina, takze to vse jen preskakujes, ale takhle? Muzu si v klidu projit Pandy od zacatku az do konce a na to se tesim, protoze treba nenavidim levleni na Draenoru a kdyz ho budu mosi takhle v klidu preskocit, tak tomu tleskam

Jikonekt 03.11.2019 14:35

Tak pro většinu hráčů i pro mě ta hra začíná a s endgame obsahem. Levelování má projitý za těch 15 let opravdu každej a většina i vícekrát než by sama chtěla. Nevěřím v nával nějaké armády nováčků, která WoW uvidí poprvé v životě. A jestli chce někdo mermomocí vidět opravdu staré zóny s ultrapomalým levelováním v jejich originální podobě, má tu WoW Classic.

Oisin 02.11.2019 15:34

Asi takhle, po pár měsících na classicu jsem se vrátil na retail, protože mi chyběl. Neberte to zle, classic je pravý wow v tom nejlepším smyslu. No a retail je jiná hra. Ale tu mám rád taky.
Hraju oboje, nestydím se to přiznat a nechápu, proč bych se za to měl stydět. Pokaždé, když někdo řekne, jak je retail oldschool hardcore MMO, mám chuť mu vrazit. WoW (pokud to už nevíte), vznikl jako casual friendly MMO. Oproti takové Ultimě nebo Star Wars.
Shadowlands vypadá hoooodně cartoon-ish. Je to něco nového a až na ty létající víly se těším.

cerberos 03.11.2019 20:27

letajicí víly? a kde?!!!!!! honem si musím zajít do barber shopu a koupit nějakej ten parfém.....

Bellatrix 03.11.2019 23:09

Mně už Shadowlands přijde jako takové... WoW 2. S původním WoWkem, nebo nedejbože Warcraftem, to má pramálo společného. A rozhodně to není špatně. Jen je to prostě jiná hra.

Šéfredaktor WoWfan.cz

Lockdaar 04.11.2019 09:40

@Bellatrix jo no, první zmínky o WoW 2.0 si pamatuju, že jsem zaslechl někde na přelomu BC/Wotlk a setkávám se s tím v podstatě dodnes, že by to nějaký to WoW 2.0 už chtělo, tak tady ho teda možná všichni mají když ho chtěli...

Spirit96 02.11.2019 13:45

Jako taky z toho nejsem extra nadšený, ale nejdřív si to zahraju a pak se uvidí. A vzpomeňte si, jaký hate dostali na začátku Pandy. Spousta lidí všude křičela, jak tím zabili WoW, že končí a bla bla. No a nakonec z toho byl datadisk, který patří u mě do top 3. A na druhou stranu tady bylo WoD, kde na začátku byl obrovský hype, jak to bude úžasný a co z toho vzniklo víme taky.

Oisin 02.11.2019 15:34

Tohle se opakuje naprosto pravidelně s každým novým datadiskem

Khadgar 02.11.2019 13:25

Tak jo sebral jsem veškerou odvahu a podíval se na ten trailer ještě jednou a něco mi přišlo divný. Sylvanas přijde k Bolvarovi a má tři (možná jen dva) šípy v toulci a je schopná vstřelit minimálně tři šípy do Bolvara a nepočítaně do armády nemrtvých, což počítá s tím, že po celou dobu armáda nemrtvých společně s Bolvarem stáli na místě a nechali se odstřelovat šípy, které neexistující tohle je plot armor na nové úrovni

Batole 02.11.2019 14:13

Říká ti něco Fantasy hra? Tohle není realita. Tady musíš zapojit svoji fantazii.

Suddenly 02.11.2019 15:14

@Batole

on je len salty boy...takže má zatemnené myslenie

Khadgar 02.11.2019 16:16

@Batole
Pokud se, ale fantasy moc vzdalí od reality a věci se stanou nesmyslnými, tak pak člověk přestává mít zajem, protože k tomu nemůže nijak přilnout. Já jsem jen hráč DnD a Warhammeru, takže moje fantasie jak se ze dvou šípů může stát milion je dost omezená, ale třeba ty a tvoje fantazie to dokáže té mé omezené mysli osvětlit, co se tam vlastně stalo a jak je všechny zabila?

Khadgar 02.11.2019 16:18

@Suddenly
Ale já vůbec salty nejsem, já jen pokládám otázky a hledám rozumné vysvětlení, ale to asi ty nedokážeš pochopit

Suddenly 02.11.2019 16:26

@Khadgar
celé toto vlákno len nadávaš na to ako je to celé na nič a ako, prečo je Sylvanas silná tak aká je...je preto, že ju tak chceli autori...plus Sylvanas si vie určite poradiť s bandou kostier i bez použitia šípov. Sám vidíš, že ju chcú tvorcovia OP, tak si vymyslia, čo len chcú, aby OP naozaj bola. Určite si si užíval aj Pána Prsteňov a premýšľal, ako ten Legolas mohol zaviť toľko a toľko mobov, keď mal len obmedzený počet šípov. Je to fantasy, ktorá sa odvíja čisto len od mysle autora

Khadgar 02.11.2019 16:41

@Suddenly
Ano, jsem velký fanoušek Tolkiena a mám deluxe edice všech knih včetně historie stredozeme. Nejradši mám Berena a Luthien, ktery je psan, jako heroic epic (treba jako sir gawain and the green knight), proste bomba Legolas ve filmu je díl od dílu více op a to bohužel dost ublížilo filmovému Hobitu, kde už to bylo úplně moc. Já nedávám to bych používal jiný slovník já jen nechápu, proč tohle Metzenovo dítě, které se mu pribehove opravdu povedlo, tahle prekroutili mohli zvolit vic uzemenou verzi, kdyz chteli jít tímto směrem, mohla tam přijít s armadou smrtonesek nebo něco, ale proč plakat nad rozlitym mlekem já už stejně wow příběh pozoruju, jen kvůli mapám a lokacim, protože to rozšiřuje svět, který jsem měl rád a jako geograf se zaměřením na gis a kartografii si moc užívam

sedma 03.11.2019 08:13

smarjá dělají to chybující lidi pro chybující lidi co dumají nad neexistujícím šípem.. mě je to wuřt, určitě se těším na příběh a na další porci úžasné muziky atd. pocáluji to, i když to bude jen odvar BFA, pro mě je stejně nej datáč wotlk.. protože tam jsem teprve začal vážne hrát.. a o tom to je

Jikonekt 03.11.2019 14:39

Mohla použít jakoukoli magii, asi každýho kostlivce tam jednotlivě nestřelila lukem mezi oči.
A to se pak třeba chce i zamyslet, jak to dělají hunteři ve hře, kteří sebou dávno nenosí ani jeden šíp nebo náboj :_) Navíc mají hráči v batůžku sebou všude klidně 400 mountů a 900 petů

Khadgar 04.11.2019 00:22

Je vidět, že argumentovat a ukazovat na nesrovnalosti na stránce, která se jmenuje wowfan nemá smysl Většina lidí tady bude Blizzardu tleskat, i kdyby v trailru prase kozu potrkalo. Argumentovat lidem, kteří mají jen svou pravdu a nechtějí na věci pohlédnout z jiného úhlu pohledu, nemá cenu odporovat. Jak vždycky říkala moje babička: "Když se z bl...cem hádáš víc než minutu, pak se hádají bl...ci dva", a proto končím a vzdávám se v této diskusi. Jsem rád, že se Vám to líbí a můžete se s něčím ve hře ztotožnit. Třeba jednou budete trošku náročnější zákazníci a budete vyžadovat ve hrách logiku a respektování fyzikálních zákonů, které si fantasy svět nastavil ve svých předešlých iteracích. A pro všechny, kdo dávají dislike button, prosím nebuďte líní a podělte se o své názory, protože jen tak může diskuse růst a zlepšovat se. (Také nemají význam, protože tady není karma jako na redditu, takže příspěvek do diskuse je mnohem cennější )

Khadgar 04.11.2019 00:58

Teď, když jsem si přečetl svůj poslední komentář, tak ještě musím doplnit, že tou citací o bl...cich se nechci nikoho dotknout ani na nikoho útočit, jen mi přijde, že to celé nevedlo nikam, a proto jsem ji užil . Jinak bych příště také ocenil, kdyby jste mi říkali co se Vám na tom líbí, když s mým názorem nesouhlasíte, protože jinak nemám šanci se na to podívat z Vašeho úhlu pohledu, když nevím co na tom vidíte . Říkat, že jsem "salty boy", nebo, že to je fantasy a mám zapojit fantasii, nijak diskusi nerozvíjí ani nijak nereprezentuje Váš názor na současné události ve WoW. A abych uspokojil mistra Suddenly a jen tu "nehatil", tak musím cinematic ocenit za grafické zpracování a hudební zpracování, přeci jenom ta přeměna Bolvara vypadala hodně luxusně

Freezac 04.11.2019 06:56

@Khadgar
Tak že, když postavy používají magii, metají po sobě kusy skal a přežijou to, to je v pořádku a realný. Ale to že použije víc šípů než má v toulci to je najednou nerealná blbost a úplně to ničí pocit z příběhu? To tě nenapadlo že si ty šípy umí třeba zhmotnit? Když dokázala zhmotnit dlouhej řetěz od šípu až k bolvarovi tak myslím že samotnej šíp by jí nedělal problém.
U tebe to spíš vidím na klasický pořekadlo se psem a holí. Když chce někdo něco z hejtovat tak důvod si vždycky najde.

Khadgar 04.11.2019 08:58

@Freezac
No tak to vidíš špatně, já totiž dokážu ocenit, když je něco kvalitně zpracováno, ale bohužel u WoW příběhu se kvalita dlouhodobě nedostavuje. Je to Lich King, takže bych i dokázal pochopit, že má dostatečný potenciál svou magií vyrvat kus skály. Bohužel ve WoW a Warcraftu jako celku je vysvětlení jak magie funguje nedostatečné. Kdo může čerpat magii? Potřebuje k tomu nějaký rituál nebo jen zvedne ruku? Jsou odlišné podmínky pro čerpání přírodní magie a arcane? Nějaké náznaky tam jsou, jako v trilogii War of the Ancients, ale to je bohužel tak vše, náznaky. Na druhé straně Sylvanas je jen ranger (hunter, který využívá trochu magie), a protože je mrtvá, tak dark ranger. Pokud bychom se drželi původního ustanoveného loru, tak její schopnosti by měli být vysávat život z ostatních, tišit nebo omezovat magii v okolí, specializace přes jedy (hlavně nákazu) a manipulace humanoidů s nižší vůlí. Bohužel, nic o čarování šípů jsem neviděl a už vůbec né řetězů (tuhle schopnost u ní vidíme taky poprvé jen tak mimochodem). Také by bylo vhodné zmínit, že Blizzard tomuto všemu mohl přejít tím, že by nám ukázal, jak se jí to povedlo, protože tohle lze nazvat jen "cheap and convenient".

Freezac 04.11.2019 11:03

@Khadgar
Běžně mágové ve hře vyčarovávají stolečky s občerstvením. Proč by ona nemohla šípy. Příjde mi, že jsi jen přehnanej hnidopich, řešit takovou blbost ve smyšleným světě.

Khadgar 04.11.2019 11:38

@Freezac
Budu citovat G. R. R. M.: "All fiction has to have a certain amount of truth in it to be powerful." Myslím, že tohle mluví za vše. Pokud jak ty říkáš "smyšlený svět" nemá důvod být logický, pak nemá cenu se takovým světem zaobírat. Jenže já jsem se Warcraftem zaobíral a zaobírám pár let, takže mě mrzí, že to jde takhle do kytek. A ano mágové ve WoW umí vytvořit jídlo, ale opět to nedává smysl v širším continuu. Proč má Stormwind farmy a farmáře, když veškerý hlad by mohlo ukončit pár mágů za pár sekund? Je jasné, že takhle abilita existuje jen ve hře a ne v loru, protože by tam byla nesmyslná. Ve hře mág plní jasnou roli a to je poskytovat "stoly" v raidech. A taky mi trochu přijde, že mícháš jablka a hrušky, takže ještě jednou Sylvanas není mág, ale dark ranger, takže si nemůže jen tak co chce přičarovat

Freezac 04.11.2019 12:51

@Khadgar
Já osobně jsem se od řešení těhlech věcí odprostil. Užívám si hru a příběh mě nezajímá. Spíš než toulec šípů mě naštvala Jaina která se jen tak z ničeho objevila v bitvě o undecity a doslova rozhodla bitvu lousknutím prstů. Kde byla když se bojovalo s plamenou legii? Tam by byla užitečnější než v bitvě o rozpadlé město. A navíc Silvanas je už něco mnohem víc jak dark ranger, takže těžko říkat co může a co nemůže.

Wulfien 02.11.2019 13:24

Hmmm... Cinematic celkem pěkný, ale to je asi tak vše. Pro mě celkem zklamání. Vždycky jsem na WoW nedala dopustit, dokonce i během WoD (no dobře, na chvíli jsem hrát přestala, ale i tak ), ale definitivně jsem skončila během BoA, kdy mě WoW prsotě najednou přestalo absolutně bavit. Těšila jsem se, že nový datadisk bude lepší, že se snad Blizzard ze svých chyb poučí... Nechci soudit dopředu, ale zatím mi to tak nepřijde. Nová zóna teda vypadá fajn, ale mám pocit, jak už tady párkrát zaznělo, jako by to ani nebylo WoW a s Azerothem už to má pramálo společného. To už mi připadal lepší ten údajný leak, kdy se psalo o "Azeroth's rebirth" nebo nečem takovém. To by pro mě teda bylo lákavější téma. Nebo využít N'Zotha, aby tam udělal nějaký bordel. A my dostanem Shadowlands no... A s tím levelováním si už úplně dělají srandu. Hlavně, že chtěli "oživit" staré zóny, když naposled překopali levelování v celém Azerothu 1-60 v jakékoliv zóně atd. A teď? Teď už tam nebude vůbec nikdo a věřím tomu, že někteří nováčci ani nebudou vědět, jak některé zóny vypadají. Není to trochu škoda?

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet