WoW Classic – Reddit AMA z 20. srpna 2019

  classic    reddit    ama   

Dvacátého srpna proběhlo velké AMA (Ask-Me-Anything) na Redditu, kterého se zúčastnilo několik vývojářů. Ti odpovídali na zvídavé otázky Redditorů, tématem byl World of Warcraft Classic. My vám přinášíme výtah toho nejdůležitějšího.

 

Jaké jsou plány na reset instancí v Classicu? (Celý článek zde.)

Instance budou resetovány stejně, jako tomu bylo v patchi 1.12.

 

Classic je součástí World of Warcraft infrastruktury. Našim cílem je minimalizace doby, po kterou budou servery vypnuty, a zároveň maximální dostupnost. Někdy ani nebude potřeba vypnout servery kvůli údržbě.

 Jaký je cap hráčů pro dungeony? (Celý článek zde.)

Většina low-level dungeonů bude dostupná až pro skupiny 10 hráčů, tak jako to bylo možné v původním WoW 1.12. Ale některé dungeony měly specifický cap. Abych byl přesnější: všechny dungeony až po Maraudon by měly být dostupné až pro 10 hráčů. Blackrock Depths, Scholomance, Stratholme a Dire Maul pak jen pro 5. Black Rock Spire by měl mít cap 10 hráčů.

Jak funguje počítání Honorů? Vždy probíhalo během údržby.

Když jsme připravovali přepočítávání Honorů, přepsali jsme kód a funguje to i za běhu hry. Realmy nemusí být vypnuty, aby se změna projevila.

Respawnují se stráže tak jako v původní Vanille?

Nejsem si úplně jistý, zda jsme toto ošetřili. Podíváme se na to a zajistíme, aby to bylo správně.

Bude ve hře prioritní systém pro debuffy, aby důležité debuffy zůstávaly na cíli a nebyly přepsány méně podstatnými (Deep Wounds)?

Ve Vanille byl prioritní systém pro debuffy a zreplikovali jsme jej.

Jaký je váš názor na lidi, kteří vyměnují zlato z Classicu za zlato na BfA a vice versa?

Neexistuje žádný přímý způsob, jak přesouvat zlato z BfA na WoW Classic. Hodně by to narušilo ekonomiku Classicu. Výměna zlata mezi hráči podléhá ToS. Nákup od třetí strany může být postihnut dočasným nebo trvalým zabanováním účtu.

Jak se vyrovnáte s prodejci zlata a cheatery?

WoW Classic má oproti původnímu WoW vylepšené způsoby detekce. Každý hráč musí dodržovat ToS, porušení může být postihnuto dočasným nebo trvalým zabanováním účtu.

Brzy budou svátky*. Budou je doprovázet mikroeventy se stejnou funkcionalitou, jaká byla ve Vanille?

Trick or Treat! Jelikož hra využívá data z patche 1.12, svátky budou fungovat stejně jako tehdy.

* Halloween a další americké svátky.

 

Až bude aktivní první fáze, bude drop v Molten Core fungovat tak jako před patchem 1.3? Budou ve druhé fázi dropovat pouze předměty, které padaly před patchem 1.5? Nebo bude od startu drop z 1.12? (Více o fázích Classicu zde.)

Drop tabulky z větší části pochází z patche 1.12. Ale má to jednu výjimku: v páté fázi budou přidány Relics. Když byly původně přidány (v patchi 1.10), ovlivnily drop tabulky tak moc, že kdybychom je odebrali z lootu až do páté fáze, nebylo by to adekvátní. Mělo by to vliv na drop-rate jiných předmětů, nepovažujeme to za přijatelné a autentické. Když vezmeme v potaz tuto specifickou změnu, zreprodukovali jsme drop tabulky z patche 1.9. Do páté fáze budou mít někteří bossové drop tabulky z patche 1.9. Až dorazí pátá fáze, budou mít drop-tabulky z patche 1.10.

 

Tato změna výrazně neovlivní Molten Core nebo Onyxia's Lair, takže můžete očekávat drop velmi podobný tomu ze šesté fáze. Nechci prozradit úplně vše, necháváme vám zde prostor objevovat.

 

Drop tabulky v MC nebyly příliš ovlivněny patchem 1.10. Většina lootu byla stejná od patche 1.5 do 1.12, takže změny, které uvidíte v MC, budou minimální.

Můžete se rozepsat o tom, jak se chystáte pracovat s quest huby Thorium Point, Silithus, Jintha'alor a questy v pozdějších fázích hry? Co bude dostupné od první fáze a co bude dostupné později?

Nemůžu mnoho prozradit ohledně individuálních questů, předmětů, reputací. Ale v hrubých náčrtech můžu říct, že questy v Thorium Point a Jintha'alor budou dostupné v první fázi. Většina questů v Cenarion Hold bude dostupná v páté fázi, společně s otvíráním AQ. Měli jsme obecnou zásadu: questy, recepty, předměty atd. by měly být dostupné tak, aby to dávalo smysl a mělo to návaznost na aktuálně dostupný obsah.

Jaké máte plány poté, co nasadíte šestou fázi?

Většinu práce jsme udělali s vývojem Classicu, takže přestup na Burning Crusade by pro nás byl jednodušší. Naším plánem je přijít na to, co všechno je třeba, kdybychom se rozhodli vydat touto cestou. Chceme mít citlivý přístup k přáním hráčům. Někteří chtějí BC, jiní ne. Budeme Classic komunitu pozorně sledovat, co si přejí, abychom udělali.

Jaké jsou plány na druhou fázi, pokud některé realmy budou příšerně přelidněné? Zůstane layering? (Více o layeringu zde.)

Jednoznačně chceme docílit jedné vrsty (layer) na realm před tím, než spustíme druhou fázi. Proto musíme mít nějakou horní hranici počtu současně připojených hráčů na jeden realm. Od této hranice jsou všichni přesunuti do fronty. To je důvod, proč nemáme problém otevřít nové realmy. Už jsme s tím začali, jelikož hráči ukázali obrovský zájem během rezervace jmen.

Kolik hráčů může být na jedné vrstvě?

Přesné číslo vám nesdělíme, jelikož se může měnit. Na základě odezvy z rezervací jmen očekáváme na některých realmech obrovské počty hráčů. To se může změnit, jelikož někteří určitě změní realm. Vrsty budeme využívat na vylepšení stability v krátkodobém horizontu, jestliže se na jednom místě sejde obrovské množství lidí. Očekáváme méně vrstev poté, co se hráči rozprostřou mezi jednotlivé oblasti.

Bude po launchi k dispozici free realm transfer (přesun postavy mezi realmy), když bude server přelidněný?

Je to jedna z možností, kterou zvažujeme. Ale v tuto chvíli se snažíme hráče přesvědčit, aby využili rezervace jmen a založili si postavu na méně zalidněném realmu. (Více na toto téma zde.)

Bude i možnost placeného transferu, pokud počty lidí na realmu drasticky opadnou a zbývající hráči budou chtít jít na jiný server?

Zvažujeme integraci placeného přesunu, ale až poté, co hráči budou mít vyšší levely. Placený transfer byl dostupný v původním WoW. Podíváme se, jaká tenkrát byla pravidla, a povedeme diskuzi, jaké to může mít dopady. Věříme, že identita realmu je podstatnou součástí Classicu, proto musíme mít nějaká pravidla, která to podpoří.

Doufám, že Character Services (služby spojené s postavami – přejmenování, změna rasy, pohlaví) zůstanou omezeny na transfery. Character Boost by mi zlomil srdce.

Character Boosty v Classicu nebudou.

Budou i další placené služby pro Classic?

Zvažujeme pouze transfery.

Až bude AQ event, bude zapotřebí stejné množství materiálů, nebo máte v rukávu schované nějaké eso, které by zabránilo hromadění věcí dopředu?

Ve vší vážnosti, jednou z klíčových věcí Classicu je zachování původních zážitků v pokud možno identické podobě. To se vztahuje i na sbírání materiálů potřebných pro AQ event. Je nám jasné, že s nabytými vědomostmi, které hráči za ty roky získali, nic neuděláme. Ale co můžeme udělat, je to, že v Classicu zachováme atmosféru patche 1.12.

Spell batching asi u AoE kouzel zlobí. Hráči mohou probíhat skrz pasti a nespustí je nebo můžou proběhnout Blizzardem*, aniž by byli zpomaleni nebo dostali poškození. Děje se to u mnoha abilit. Plánujete snížit odezvu u spell batchingu? Nebo to prostě nějak opravit? (Více o spell batchingu zde.)

To nemá se spell batchingem nic společného. Pasti a AoE si kontrolojují přítomnost cíle během "heartbeat" update. Pokud cíl proběhne skrz past mezi dvěma heartbeats, past hráče nezaznamená. Tak to fungovalo v původním 1.12.

* Kouzlem, ne firmou :)

 

Na některých neoficiálních serverech jste dostali lock na Onyxii pouze tehdy, když jste byli uvnitř a Onyxia zrovna umřela. To znamená, že 30 lidí mohlo na 0,5 % HP dát Hearthstone, loot si rozdělilo 10 lidí a 30 lidí zůstalo bez locku. Tento trik dovoloval vyčistit Onyxii několikrát za jeden reset.

Toto v Classicu nebude možné. Každý, kdo se zapojil do zabití bosse, dostane lock.

Bude možné dotáhnout Lorda Kazzaka do Stormwindu?

Kazzak má v patchi 1.12 krátký řetěz. Ale jiní bossové ne!

Jak se hodláte vypořádat s world buffy?

World buffy budou fungovat přesně tak, jak fungovaly v patchi 1.12. Po vydání nových fází budou i nadále dostupné a nebudou nijak omezené.

 

Rallying Cry of the Dragonslayer bude mít cooldown. Abyste získali buff z nového odevzdání questu, budete muset počkat, než se hlava Onyxie nebo Nefariana despawne.

Budou se objevovat kostřičky, když někdo umře? Původně tomu tak bylo, ale nyní zůstává jen jedna, i když umřete víckrát.

Chápeme, že se hráčům tato část hry líbila, ale někteří záměrně umírali a z koster vytvářeli reklamy, hate speech a jiné negativní zprávy. Z tohoto důvodu nebudou ve hře.

Vypnete před vydáním hry servery? Nebo budou hráči moci čekat ve hře do doby, než bude aktivní tlačítko "Enter World"?

Nejpíš servery do vydání restartujeme nebo na nich budeme dělat údržbu. Ale před vlastním spuštěním budou realmy nahozené a tlačítko Enter World zezelená, jakmile proběhne launch Classicu.

Jaké očekáváte fronty při spuštění (jak dlouho člověk v takové frontě může strávit)?

Na nejpopulárnějších serverech, jako jsou Herod nebo Shazzrah, očekáváme dlouhé fronty, až několikahodinové. To je důvod, proč se snažíme hráče přesvědčit, aby si postavy a guildy založili na méně obsazených realmech. (Více na toto téma zde.)

Co jste udělali, aby se něco podobného nestalo?

Plánujeme několik věcí, abychom docílili lepšího hráčského zážitku. Začali jsme otevírat nové realmy a snažíme se, aby se hráči přesunuli na ně. Zvýšili jsme velikost fronty na realmech, takže v jeden moment může čekat více lidí. Upravili jsme chybovou hlášku, kterou dostanete, pokud vás hra odpojí z důvodu plné fronty.

Máte nějaký záložní plán, který by vám pomohl vyrovnat se s větší než očekávanou populací hráčů?

Máme v plánu nahodit více realmů, pokud to bude potřeba. Můžeme zapnout Character Transfer (viz výše). Jak asi chápete, je pro nás těžké odhadnout, kolik lidí bude hrát Classic a hodlá dosáhnout maximálního levelu. Kolem a kolem, chceme mít živé realmy se stabilní populací, takže se budeme snažit vyhnout se zbytečnému otevírání realmů, kde nakonec bude nízká populace hráčů.

Dočkáme se v Classicu podpory DirectX12 a vícevláknové optimalizace?

Neplánujeme podporu DX12 a vícevláknové optimalizace. Vícevláknová optimalizace vylepšuje výkon ve velkých prostředích, jako jsou Suramar nebo Boralus. Modely v Classicu jsou mnohem jednodušší. Navíc by to zvýšilo systémové nároky.

Čekali jste tak vřelé přijetí Classicu? Nebo to předčilo vaše očekávání?

Přijetí Classicu nás úplně odrovnalo. Vášeň komunity pro vanilkové WoW je přesně to, co nás přinutilo na něm dělat.

Co bylo nejtěžší znovu vytvořit?

Hunteři. Byli jednou z nejkomplikovanějších class ve Vanille a do jejich návratu jsme investovali hodně práce.

Natrefili jste na nějaký zajímavý bug, když jste znovu dělali Vanillu?

Měli jsme jeden bug: dva priesti si dali navzájem Mind Control. Ten sice doběhl, ale kamera se stále přepínala mezi oběma priesty. Výsledkem bylo, že oba priesti byli zaseknutí ve sledování toho druhého a běhali dokola. Bylo to šílené a matoucí.

Peti hunterů a warlocků nereagují na příkazy okamžitě, hrozně to trvá. Můžete prozradit, kdy to opravíte?

Už jsme v betě několik chyb opravili, a to díky obrovskému množství detailních hlášení. Peti nyní reagují rychleji, odpovídá to nastavení z původního patche.


Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskuze

Sabimpatt 02.06.2023 03:37

<a href=https://cial.buzz>buy viagra cialis online</a> For the neural population with healthy peripheral processes, the threshold for cathodic centred pulses was slightly lower than the threshold for anodic centred pulses

rarkaniek 06.03.2023 01:39

Гў I hope IГў m not drinking the Kool Aid <a href=https://buycialis.homes>how much does cialis cost</a>

koucCarter 25.08.2019 20:34

Wowko som spoznal až ako Wotlk. Vanila sa mi veľmi páči... a možnosť mať prístupný každý jeden datadisk zvlášť mi príde ako vysnená možnosť <3 . Vždy keď prejdem warcraft 3 aj s mrazivým trónom, mám chuť na deathknighta a ten je jedine vo wotlku. Ale vanillovské "žiadny paladin u hordy" má tiež svoje čaro . A aj taký druid ako permanentný strom v TBC (i v wotlku) je krása... Transmog od Cataclysmu.... Proste každý datadisk je niečim výnimočný a bol by som veľmi šťastný keby boli sprístupnené všetky zvlášť.

Sirda 23.08.2019 11:32

Pěkně přeložené, díky za to

Jinak, dalo se očekávat, že budou fronty a pod. Však to k tomu patří...to už přežijeme Přežili jsme měsíce čekání, tohle už je nic.

ForTheHorde

WitekCZ 23.08.2019 22:38

Děkuji za pochvalu, potěší

Šéfredaktor WoWfan.cz

zahadum 23.08.2019 07:50

Otvárajú zase nové a nové realmy...aj tak to bude žalostne málo,

Flamelash PvP English
Gandling PvP English
Mograine PvP English
Nethergarde Keep Normal English
Razorgore PvP English

Tonino 23.08.2019 07:13

By ma zauimalo, co myslia pod tymy frontami? napriklad ked to spustia v utorok 0:00, a ja sa budem chcet lognut vecer, ked pridem z roboty (napriklad 16:30) - bude este stale problem prihlasit sa, alebo prvy nedockalci sa pomali uvolnili?

Iste nebudem hned prvy cakat, asi budem tak trosku pomalsie postupovat, bo sak mame aj rodiny a aine zalezitosti

Bellatrix 23.08.2019 13:49

Ten samý den určitě ještě fronty budou. Netroufám si odhadovat, jak dlouho to může trvat. Řekla bych ale, že minimálně pár dnů, než se člověk bude moct normálně nalogovat. Ale to je čistě jen můj odhad.

Šéfredaktor WoWfan.cz

Tonino 23.08.2019 14:57

@Bellatrix Vdaka. ja sa len zamyslam nad tym, kedy kupit predplatne. Ale asi uz v pondelok, nakolko nerad by som, aby sa zaplnil realm, kym ja budem stat v rade. Takze v pondelok kupim predplatne a porobim si postavy.

Zelam pekny den

Lockdaar 22.08.2019 21:07

"Jak asi chápete, je pro nás těžké odhadnout, kolik lidí bude hrát Classic a hodlá dosáhnout maximálního levelu. Kolem a kolem, chceme mít živé realmy se stabilní populací, takže se budeme snažit vyhnout se zbytečnému otevírání realmů, kde nakonec bude nízká populace hráčů." - tohle je přesně to, co by si měli přečíst někteří jedinci, kteří jsou mermomocí přesvědčeni o tom, že těch serverů je strašně málo. Nikdo, ani i teď sám Blizzard, nemůže vědět, jak dlouho ten zájem vydrží (a jestli to některý lidi vůbec dotáhnou na 60 lvl). Z toho důvodu stále tvrdím, že je lepší překousnout dočasný fronty než pak mít několik mrtvých serverů, když by jich otevřeli ze začátku hodně a že nový servery se přidat můžou jednoduše vždycky. Jako asi bych určitě bouchal pěstí do stolu, když bych musel čekat několik hodin ve frontě, ale upřímně vím, že hraní na mrtvým serveru by mě osobně štvalo pak mnohem víc (když vím z vlastní zkušenosti jaký to je nesehnat na mrtvým serveru někdy ani grupu na blbej 5man dung pro maximální lvly)... :-)

pendou 23.08.2019 06:14

Pak budou migrace a lidé půjdou k těm plnějším zas takový problém v tom nevidím nebo naopak. Kdo ví co si zase přichystají, když vidím jak to teď dokáží měnit i realmy během týdne tak to dokáží změnit i potom.

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet