Proč to dělat složitě, když to jde jednoduše aneb lazy…

  Teldrassil    příběh    lore   

Jop, máte pravdu, tohle bude hate. A ne, nebude to hate na to, co Sylvanas udělala s Teldrassilem, nebude to hate ani na jednu ani na druhou frakci, nebudu se rozčilovat ani na pitomými rozhodnutími různých postav. Tentokrát jsem se rozhodla vzít si na paškál způsob vyprávění příběhu, metody, které fungují a které by měl mít nastudované každý schopný tvůrce příběhu. Kor tvůrce jako je Blizzard.

 

Nebudu lhát. Psaní je řemeslo. A aby vám řemeslo mohlo vydělávat, uživit vás a aby se o vás tvrdilo, že jste jeho mistrem, musíte vykonávat dobrou a kvalitní práci. A té předchází mnoho let tréninku a praxe. Takový super web, který mi ohledně psaní neskutečně pomáhá, je Triumvirát. Ano, je zaměřen primárně na fantasy a sci-fi a je zaměřen hlavně na začínající autory, ale každý si z něj může něco vzít. Netvrdím, že jsem se díky němu zlepšila natolik, že nepotřebuji betačtenáře, který by mi neřekl: "Tohle je špatně, tohle je konina a tohle, prosím tě, vymaž, nebo si vydloubnu oči." Ale rozhodně vám pomůže se zamyslet, co děláte špatně. Jedna z mých nejoblíbenějších sérií na webu jsou Úsměvná klišé a Autorské nešvary. No, asi už víte, kam tím mířím. Na to, že Blizzard patří mezi špičku v herním průmyslu, se zdá nemá ani za mák nastudované základní pilíře umění pořádného vyprávění příběhu. "Ale vždyť ten příběh je úžasnej! A proto má tolik fandů!" Hele... bude to asi hnusný ale 50 odstínů má taky miliony fandů po celém světě. A jaké procento hráčů opravdu sleduje příběh? Pardon, já musela. Počet fanoušků zdaleka nedělá dané universum kvalitní. (*cough cough* Twilight *cough, cough*) Neříkám, že příběh Warcraftu nemám ráda. Vždyť sama mám doma snad všechny knihy a komiksy, ale poslední dobou se mi zdá, že Blizzard jde s kvalitou vyprávění od desíti k pěti. A rozeberu proč.

 

Tak to jsem vážně nečekal

Víte, co na dobrých příbězích miluji nejvíce? Nepředvídatelnost. Prostě nevím, co se do poslední chvíle stane. Viděli jste někdy Klub rváčů? Hlavním hrdinou je chlapík, který trpí nespavostí. Chodí na různé terapie a nic nezabírá. Pak jednou v letadle potká muže, který mu dá svou vizitku, kdyby cokoliv potřeboval. Když dorazí před barák, ve kterém bydlí, zjistí, že mu byt shořel. A tak mu nezbývá nic jiného, než zavolat. Oba sednou na pivo a před hospodou se z prostého rozmaru rozhodnou z legrace poprat. A hlavní hrdina zjistí, že právě tahle možnost, jak upustit páru, mu konečně zajistí klidný spánek. Pak se však začnou přidávat další lidé a vznikne tak Klub rváčů. Jenomže jak tak film ubíhá, začínáte zjišťovat, že něco není v pořádku. Ostatní postavy se k hlavnímu hrdinovi chovají divně a mají nelogické reakce. A víte co? Tohle teď dám do spoileru, pokud jste to ještě neviděli, protože to je sakra nářez.

 

SPOILER - ZOBRAZ / SKRYJ

 

Jakože... jakože co? Podrž koště, to mě opepři a ogriluj! Celé to odhalení téměř k závěru, vás skopne ze židle (nebo sedačky, záleží na čem sedíte), čumíte a nechápete ale postupně vám začínají docházet mírné náznaky během celého filmu. To, jak se hrdina chová, to co se mu děje, to jak na něj reagují ostatní. Když vám film nebo kniha udělá tohle... pak autor příběhu vyhrál. Jeho příběh nejenže fungoval ale ještě ve vás zanechal stopy.

 

Dobře, kdy mě naposledy takhle vyšokoval World of Warcraft? Přemýšlím... Myslím, že naposledy mi spadla čelist, když nám Ebonhorn odhalil svou pravou identitu. Tak to jsem nečekala. Jenomže to je celkem málo. Blizzard tohle ve strategiích ještě nedělal. Děj nebyl úplně předvídatelný, ani lineární. Čekali jste, že Arthas vymlátí Stratholme? Nebo snad že se pak vrátí do Lordaeronu a zabije vlastního otce? Že se jednou spřátelí s Kel'thuzadem? Ano, tohle jsou jednoduché příklady, ale příběh v té době fungoval. Ano, uznávám, nedělalo na něm tolik lidí jako teď. A už vůbec to nebyl tak obrovský svět. Že je tohle to jediné, co mi na Warcraftu vadí? Ani ne, k tomu horšímu se teď dostaneme. A není to ani tak tím, jak se Blizzard rozhodl vyprávět příběh ale spíše o jeho přístupu.

 

Když nevíš, co s ním, tak ho zabij! A pak ho oživ...

Jedním z celkem nepříjemných a opakujících se motivů, je oživování postav. Jedná se o celkem typické klišé, které vidíte napříč různými světy. Když už tvůrci neví, co si počít s postavou, tak ji většinou zabijí. Jenomže po nějaké době si začnou říkat, že to možná dělat neměli a teď by se jim daná postava zatraceně hodila. Však máme fantasy svět, tam je všechno možné, takže můžeme přeci oživovat, no ne? No... můžete. Možnosti světa vám to nezakazují. Ale... vážně byste měli?

 

V běžném světě se o své blízké bojíte, protože víte, že není cesty zpět. Mávnutím kouzelného proutku se vám milovaná osoba nevrátí ze záhrobí. A když čtete knihu nebo se díváte na film či seriál nebo hrajete hru z prostředí, které oživování postav nedovoluje, pak se bojíte taky. A hodně. Zážitek je mnohem intenzivnější. A existují fantasy světy, kde mrtví hrdinové prostě mrtví zůstanou. Teď jsem se třeba ponořila do komiksové série Mýty (v originále Fables) a když pohádková bytost (nebo dejme tomu mýtus) zemře, není cesty zpět. Prostě je mrtvá a tělo se hodí do Čarodějné studny. Konec šmitec. Jenomže když čtenáři dáte pocit, že v daném světě není tak těžké postavu oživit, pak jste si zadělali na problém. Čtenář, hráč či divák se přestane o postavy tolik strachovat. Nad jakýmkoliv nebezpečím mávne rukou. Adrenalin je pryč. Zlehčujete smrt postavy (nebo postav). Prostě přiznáte, že nejste natolik dobří, abyste si příběh tak dobře promysleli a vyhnuli se tomu. Dobře, jednou se to zvládnout dá a to i v kvalitnější dílech (ahoj, Jone Sněhu). Ale když už se postavy oživují jako na běžícím páse, podřezáváte si pod sebou větev.

 

Bizzard ještě ve strategiích hrdiny neoživoval. Pokud ano, pak jako nemrtvé. Postavy se tím měnily a vyvíjely. Jenomže pak přišel World of Warcraft. Jedním z prvních takových oživení, byl Illidan. Tam se Blizzard ale ještě celkem vykroutil. Vashj a Kael'thas Illidana odvedli do bezpečí a nechali ho zotavit. Pak ale přišel další: Muradin. Vy, kdo jste hráli Warcraft III si na celou tragédii musíte vzpomínat dobře. Ve Wrath of the Lich King se ukázalo, že Muradin jen ztratil paměť a dlouho žil mezi Frostborn trpaslíky. Blizzard zjistil, že jim to fanoušci odpustí a tak pokračoval. Cho'gall. Gul'dan (jo já vím, alternativní linka, ale to je snad ještě horší), Nefarian, Cenarius,... Takhle bych jich vyjmenovala opravdovou spoustu. Jo, Variana nám asi nevrátí. Protože to by nejdřív někdo musel to puzzle dát dohromady. A pár dalších postav nevrátí. Stejně to nic nemění na tom, že si na to zvykli a je to něco co by se v kvalitním příběhu vyskytovat nemělo v tak velké míře.

 

Zpátky do budoucnosti... nebo do minulosti

Další celkem dobrá metoda, jak spáchat seppuku, je cestování v čase. "Ale my máme Nozdorma! A Bronzovou letku!" A já vám na to řeknu: "A ti nedělají chujoviny." Protože kdyby je dělali, tak se nám historie přepíše už hodněkrát. To bychom si takhle mohli chodit do dob První války, Druhé války, hej... not bad idea... Wait, no.

 

Udělalo to už pár velkých univers. Dosaďte si sem cokoliv, co chcete a na co si vzpomenete. Jenomže když to uděláte, dáváte najevo, že už nevíte, co s příběhem dělat. A nejen to. Vy si do obou bot rozmáčknete banán a pak si je obujete. Čvacht čvacht. Ano, byl to způsob, jak nám ukázat Draenor. Jenomže ten datadisk stál za houby. Expení naprosto epické ale endgame úplně k ničemu. Nádherné lokace zanikly v nedostatku obsahu. Ale je možné, že jsme cestovali v čase i z toho důvodu, aby Gul'dana přivedli zpět a odstartovali Legion. Jo, asi furt lepší než oživování... Ale co takhle vymyslet během datadisku naprosto nezajímavou postavu, která nahradí jinou, se zajímavější a delší historií? A pak tu danou postavu už stejně nikdy neuvidíme? Za Yrel mě můžete kamenovat, klidně u toho budu říkat "Good enough of Jehovah", abyste z toho měli větší radost, ale byla zbytečná. Dělalo se kolem ní velké haló, abychom se nakonec o ní nic zajímavého nedozvěděli a byli svědky násilného a těžce uvěřitelného vývoje charakteru. A pak kvůli ní umře Maraad a úloha Yrel skončí společně s datadiskem. Ano, je sexy ale... to je vážně to, kvůli čemu charakter milujete? Jestli jo, tak to je hodně smutný. To je jako kdybych řekla, že moje nejoblíbenější postava z nějaké knihy je ten a ten, protože je sexy. To je hodně lazy writing a nikoho vaše popisy vzhledu nezajímají, pokud se daná postava chová jako chuj první třídy.

 

Budeme mlžit a doufat, že nám na to skočej!

Tak a tady se dostáváme k celému jádru pudla... K problematice, která mě k napsání tohoto článku přivedla, vytočila mě doběla, protože něco takového je tah hodný pár facek a daný člověk by si zasluhoval shodit do Ženevského jezera se závažím na noze. Zdá se to teprve jako chvilka, ale Blizzcon byl už víc jak půl roku zpátky. Dodnes si pamatuji, jaká vlna pozdvižení se zvedla, když se na promítacím plátně poprvé objevil hořící Teldrassil. A tehdy se Blizzard vyjádřil: "Zatím nevíte, kdo to udělal. A kdo si začal jako první. Jestli byl první Teldrassil a pak následovalo Undercity a naopak. Nebojte, bude toho víc a bude to zajímavý." Od té doby fanoušci začali probírat nesmírné množství teorií. Zaútočila Aliance na Undercity, aby si vzala zpět bývalé království lidí? Navedl k tomu Anduina Genn Greymane kvůli pomstě? A kdo zapálil Teldrassil? Byla to Jaina? Byl to Genn? Udělal to někdo z Aliance, aby dal důvod k válce proti Hordě? Chtěla Sylvanas azerit, který se na Teldrassilu objevil? Chtěla tak Alianci držet pod krkem nebo chtěla jen strategickou pozici na Kalimdoru?  Nebo... Teldrassil zapálil Malfurion, aby Sylvanas vypálil rybník? Komentář Blizzardu zažehl diskuze. Nechal nás doufat, že to všechno nebylo tak prvoplánové, jak se zdálo. Že za tím bylo něco víc. Že to, že Sylvanas kráčí k Teldrassilu přece ještě neznamená, že ho zapálila.

 

A ejhle... Naše konspirační teorie s Warbringers: Sylvanas videem skončily. Jen, abychom zjistili, že to bylo lineární a že zajímavější plot twisty vymysleli fanoušci. Že se tvůrci hry ani nesnažili nám vyrazit dech a dát nám najevo: "Ha, bylo to složitější a vy jste nám nevěřili!" Ne, nic takového. Byla bych nebyla tak neskutečně naštvaná, kdybych si nepamatovala, jak Blizzard mlžil. Jak se tohle snažil sám zamést pod koberec a na poslední chvíli zachránit naprostou předvídatelnost celého příběhu. Kdyby to byl neudělal, určitě bych špačkovala na lazy writing, ale tentokrát je to umocněné tím, že nás Blizzard nalákal na bonbon a na poslední chvíli ucuknul. 

 

Jestli autor příběhu musí mlžit takovým způsobem, aby zamaskoval svou neschopnost udělat nečekaný zvrat, pak je to k politování. A možná k pláči. Je to zrada fanoušků, zrada příběhu. Jestli jste nechtěli, abychom okamžitě poznali, že ho zapálila Sylvanas, pak jste nám měli ukázat jiný obrázek. Nebo Sylvanas z obrázku nějak vymazat. Nebo něco jiného.

 

Teď mi budete argumentovat: "Ale vždyť ještě nejsou venku novely! Přece to ještě nemůžeš odsuzovat!" Víte, jak bych byla ráda, aby tomu tak bylo? Aby se v novelách objevilo něco, co by mě donutilo přehodnotit celý postoj? Že je za tím něco víc, že je to mnohem složitější a komplikovanější? A že si v podstatě začala nějakým způsobem Aliance nebo že měla Sylvanas mnohem zajímavější důvod? A aby Blizzard alespoň jednou udělal nějakou revoluci uvnitř Aliance a aby je z průseru musela vysekávat právě Horda? Ani nevíte jak ráda bych se mýlila. Ale jestli Blizzard během Battle for Azeroth nedokáže, že opravdu umí nečekané zvraty, že nám nenaservíruje něco, co jsme viděli už několikrát před tím... pak nevím, jak dlouho mi nadšení pro příběh ještě vydrží.

 

 

Co si o celém pokračování příběhu nyní myslíte? Jak vnímáte mlžení Blizzardu ohledně Teldrassilu a útoku na Undercity? Pojďte si s námi zadiskutovat na náš Discord!


Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskuze

cerberos 02.08.2018 14:34

Podle mě dojde k úplnému překvapení až na konci tohoto datáče myslím BoA, Blizzard vždy uměl a umí překvapit no nevím kolik fanoušků má Jaina mezi hráče ale mám setsakramentský pocit že to s ní jde z kopce a velmi prudkého kopce napíšu to třemi slovy... Frost lich Jaina a docela by se to hezky zapadalo do celého Lore WoW-ka

tattoo 02.08.2018 15:02

Nemůžu než souhlasit. Přijde zvrat a ve finále vysvětlení. Tohle Blizzard umí a řekl bych že si zrovna tuhle poměrně jednu z nejslibnějších expanzí nenechá pokazit levným lore writingem. Vodí nás za nos, krmí nás jevištěm, ale co se děje za oponou můžeme dál jen polemizovat.

Už jen z principu, že datáč ani nevyšel v normální chod a už máme "tolik" informací, hovoří za vše.

Martins911 02.08.2018 15:42

@tattoo jenomže něco podobného se mluvilo i o sylvanas u hořícího teldrasilu

entorso 02.08.2018 18:03

@Martins911 Dle mého Sylvanas nebude ta zlá i když to teď tak může vypadat. Přeci by Vol'Jin nepřenechal Hordu někomu kdo by ji pak přivedl do záhuby. Jistě k tomu měl moc dobrý důvod. Za mě osobně si myslí, že Teldrassil měl být cesta na Azeroth pro staré bohy ať už byl v tu chvíli nějakým způsobem zkorumpován nebo to mělo přijít Sylvanas o tom mohla něco vědět a proto ho zničila.

FIFAV 02.08.2018 18:10

@entorso tak Voljinovi to poradili Loa. Myslim, že by to, ale nemusela byt pravda. Co, když to byl jistý poslední starý bůh,který si tam Sylvanas dosadil?

Lockdaar 02.08.2018 18:15

@FIFAV pravda, o tomhle se tenkrát taky hodně diskutovalo, jestli za tím nejsou Old Gods.

entorso 02.08.2018 19:36

@FIFAV To je fakt, že to nebylo vyloženě jeho rozhodnutí. Na to jsem pozapomněl. Asi by se dalo vymyslet spousty scénářů ale nejlepší bude, když si počkáme s čím Blizzard přijde.

Praotectrekkie 02.08.2018 13:57

Na mě to tak trochu dělá dojem, jako by dialogy ve hře a filmeček dělaly dvě různé skupiny a ne úplně se domluvily - viz například závěrečný proslov Sylvanas pro Hordu, podle něhož to vypadá, jako by ji vypálení Teldrassilu skoro zaskočilo, nebo i styl mluvy Delaryn Summermoon ve hře a v cinematicu atd.

MegaRatchet 02.08.2018 11:34

Illidari Hokmuto: Já Illidana miluju hlavně že žije

Praotectrekkie 02.08.2018 10:31

My jsme ve Star Treku před několika lety zažili s mlžením tvůrců něco podobného, když se chystal druhý z nových filmů "Into Darkness". Mluvilo se o možném remaku Khana, ale J.J. Abrams se zapřísahal, že hlavní záporák NENÍ Khan, ale kdosi se jménem John Harrison. Samozřejmě se brzy ukázalo, že je to jen zástěrka a Cumberbatch opravdu hrál novou verzi Khana.
Abrams to tehdy od fanoušků hodně schytal a je to jeden z důvodů (kromě faktu, že je to remake), proč má tenhle film nejmenší oblibu ze všech.

Valohran 02.08.2018 09:35

Byl bych rád, kdyby se během datadisku zkázalo, že Sylvanasina motivace byla složitější. Ale zase mi tenhle datadisk dodal motivaci změnit frakci a užívám si teď zajímavé quest linky ve starých lokacích

Esperanta 02.08.2018 09:41

Na jakoupak frakci jsi měnil, btw? Já zase půjdu s jednou postavou k Hordě, protože přes Legion nebyl čas na jiné postavy.

Ales_CZ 02.08.2018 09:56

@Esperanta já jsem si během Legionu prošel v klidu příběh na obou stranách. Já se nehonil za nejlepšími věci, stejně jsem v "guildě " pouze s pár kamarády. Ano je pravda, že z Legionu nemám úplně vše co jsem chtěl, no ale prostě tak to je i když je trochu škoda, že něco zrušili, když to byla součást příběhu. Ale stále je to pro mě For the HORDE!

Valohran 02.08.2018 12:26

@Esperanta Moje odpověď asi nesplní nároky na dobrý storytelling, protože k Alianci Ale přiznávám, že BfA je trochu záminka. Když mi bylo třináct, bylo pro mě důležitější zůstávat v roli a prát se za jednu stranu a Horda mi přišla víc c0oL. Teď mě spíš baví lore, zajímavé quest linky, lokace s příběhem - a na Horďácké straně to už mám hodně prochozené. S tím časem je mi to povědomé, čas je jeden z důvodů proč ještě řeším frakce. Mít dost postav na obou stranách se nedá vždycky stíhat

Ales_CZ 02.08.2018 08:35

Já spíše čekal, že když Sylvanas táhne k Teldrassilu, že toho využije někdo z aliance, třeba SI7, aby zapálení stromu svedli jednoduše na Hordu nebo, že toho využije královna Azshara, aby odvrátila pozornost Aliance a Hordy, kvůli svým plánům. Je možné, že královna Azshara trochu ovládá Sylvanas, přeci jenom je to banshee, kterou může částečně ovládat zlo. Musím říci, že každý dělá chyby, někdy stači trochu a je vymalováno. Snad se v naší milované Sylvanas probudí její původní Já, třeba po porážce královny Azshary, a pak si uvědomí, že udělala chybu a místo války by měli zachránit Azeroth, aby měli vůbec pak místo, kde budou žít. Jen doufám, že Blizzard ji nezabije, aby se jí zbavil, a pak ji samozřejmě neoživil, protože jim bude chybět někdy v budoucnu. Sylvanas je moje oblíbená postava, rozhoduje se podle situace, chce to nejlepší pro forsaken, snaží se využít situace ve prospěch svého lidu a jako každý vůdce, né všechna rozhodnutí jsou správná. Jedno se je vyčítat nedá a to, že vypadá sexy.

K psaní příběhu od Blizzardu, ano jsou věci, které mohli vypadat trochu jinak, je možné, že když se zpětně podívají, též si to říkají, přeci jenom jim určité postavy pak chyběli, proto je oživili. Oni si to pak možná i uvědomí, že to byla chyba a snaží se to pak nějak vysvětlit. Jenže mohli by se už poučit a konečně, když už někdo zemře, tak je mrtvý a konec. BfA je teprve v začátcích a mají ještě dost času na to, aby si rozmysleli příběh a popřípadě ho upravit, než to vydají. Stejně celý příběh budou vydávat po částech. Mě i trochu příběh zajímá, sice převážně hraji za hordu, ale ono není špatné zahrát si to i za Alianci, aspoň se tak můžete podívat i na druhou stranu karty a pochopit trochu a poznat i příběh, že Aliance není taky zrovna svatá a horda není ve všem špatná. Je třeba pochopit, že Horda s Aliancí je v podstatě jako západ proti východnímu bloku, kde sice spolu obě strany obchodovali, ale i proti sobě bojovali, i když né přímo válkou. Mě svět Warcraftu hodně připomíná studenou válku akorát s tím rozdílem, že ve světě Warcraftu opravdu válčí.

Ještě jeden dodatek, chybí nám třetí díl Warbringers, královna Azshara, což může i nemusí odhalit nadvládu nad Sylvanas a snad i trochu její plány. Po vydání třetího dílu bychom mohli mít trochu jasno, jak může vypadat celý příběh BfA, jedině čas ukáže.

sharlay@λy 02.08.2018 11:51

že Ashara ovláda Sylvanas mi príde veľmi nepravdepodobné,

Ales_CZ 02.08.2018 13:27

sharlay@λy to je má teorie, přeci jenom Azshara má být jednou z hlavních postav BfA. Já to beru z pohledu, že už to tu jednou bylo, garonu ovládal guldan

Khadgar 02.08.2018 07:23

S článkem plně souhlasím ale na rozdíl od tebe/vás (nevím jestli tykat nebo ne) jsem nad Blizzardem už co se týče příběhů zanevrel. S low fantasy settingu s takovými lidmi jako například Garithos (toho borce jsem miloval, prostě správný středověký rasista a měl v češtině skvělé hlášky ) - prostě prostředí plne lidi ( ne jen jich myslím jako všeobecně) s chybami se WoW predelalo na High fantasy setting kde za všehny chyby muzou old gods a po světě místo zranitelnych postav o ktere musíte mít strach (jo tenkrát i Archimond a všichni Dreadlordi vypadali ze jsou nadobro mrtví a Muradinova "smrt" bývala pro mě to nejsmutnější v celé hře) stala skvarda super uber postav, ktere složí old gody, Kiljaeden a další. Pro to jsem se vydal do vod Warhammeru, kde aspoň postavi trpí, člověk o ně musí mít strach a je celý setting plný chudobi, fanatických wich hunteru, arogantních elfu, trpaslíků kteří si pamatují každou křivdu atd. - prostě svět který má blízko k tomu našemu jak vzhledem tak chováním postav. WoW jak vzledem (super uber zbroje -mimochodem pěkně hnusný (ale to si uvědomil i Blizz tak nahodil normální oblečení na nektere postavy - Khadgar, Jaina atd.) tak chováním postav ( napr. Zul, Thrall) se našemu nepodoba vůbec a to ten svět pro mě bohužel zabilo

Esperanta 02.08.2018 09:43

Na FF jsem měla před pár lety besedu Warhammer vs. WoW. Byl to solidní flame. Ale je to jak říkáš. Uvěřitelnější postavy, chudoba, lidi jsou prostě zlí a není to jen tím, že mají za sebou bohy Chaosu. WoWku tohle hrozně moc chybí. Ta hloubka. A je to škoda, protože by to zvedlo příběh na jinou úroveň. No, uvidíme BfA, jestli se nevzpamatují, tak už ten příběh tak žrát taky nebudu.

Zug 02.08.2018 09:50

Kromě Dark Elfů/Dark Eldar. Ty jsou sadistický just because. My, lidi, se aspoň můžem vymlouvat na Imperial Creed ve 40k.

Khadgar 02.08.2018 10:25

@Esperanta No mě tam taky právě chybí politikaření a tak, a když jsme slyšel že na Kul'Tirasu pojede politika byl jsem nadsenej, pak se ale ukazalo ze za Priscilou nebo jak se jmenuje je zase old god... a chudacka Tandred musí být tak neschopnej ze jmenovali Jainu Grand Admiral a ne jeho (dost me tim nasra... doufal jsem v druhého pragmatického Daelina a místo toho zase Jaina )

Khadgar 02.08.2018 10:36

@Khadgar jejda nedošlo mi že ještě příběh nemusí všichni znát doufám že jsem nikomu nic nespoilnul... moc se omlouvám nedá se nějak upravit komentář aby se to dalo do spoilu?

Martins911 02.08.2018 10:45

@Esperanta mě připadá že wow je takový povrchní až místama dětinský však kolik nám v té době bylo když začínali první warcrafty a teď už nám to hold nestačí

Walther 01.08.2018 22:56

Na druhou stranu; tímhle krokem začala obrovská vášeň v diskuzích. Je tady nějaký pořádný důvod začít válku mezi Alliancí a hordou. Člověk má úplně jinou chuť se pustit do nějaké bitvy. Když by to přiznali už tenkrát, veškeré to nadšení do mlácení opačné frakce by už dávno vyprchalo. Buďme upřímní, všichni, co to lore máme rádi, nechceme, aby se zase další datadisk přehoupl do klasického schématu: hrozba -> výprask nepřítele v tieru n -> minor hrozba a její následné zmlácení v tieru n+1 -> oslavovaný patch, který přidá nějakou blbost -> hlavní hrozba, její totální zničení -> silácké řeči. Konečně by se nějaký datadisk mohl čistě bez odboček zaměřit na tu válku. Warcraft universe by prospěl Warcraft 4, který by nadefinoval nové hrdiny, dovolil vymyslet nové příběhy. Bohužel je to prakticky nemožné. To by pak musel následovat něco jako World of Warcraft 2.

Esperanta 02.08.2018 09:39

To je ale ta věc. Oni to přiznávat vůbec nemuseli. Mohli ukázat obrázek hořícího Teldrassilu bez Sylvanas. A pak by to jejich mlžení fungovalo. Že se neví, kdo ho zapálil. Nemám problém s tím, že se do sebe obě frakce najednou pustily, mám prostě problém s tím, že si udělali takovouhle berličku, jak zmiňuji v článku. Nemuseli to přiznávat, ale mlžit, že ho Sylvanas nezapálila, když bylo jasně vidět, že ona jde ke stromu? Well...

Romik 01.08.2018 22:55

Kdyz umiral Malfurion, rekl Saurfangovi, ze slouzi smrti. Teoreticky prave toto muze byt klic k celemu datadisku. Kdo ve skutecnosti zapricinil, ze Lich King ( Nerzhul ) po prokleti Kil'jaedenem dokazal co dokazal. Z prvu jsem si myslel, ze v Silvanas je stale pritomna temnota Lich kinga potazmo legie, ovsem tento datadisk by mel smerovat k temnym bohum, v prvni rade k Azshare. Co kdyz Nerzhulovi v prokleti pomohli temni bohove a ti stoji ( presneji posledni z nich) za ciny Sylvanas. To by mohl byt zajimavy zlom v celem pribehu.

Jikonekt 01.08.2018 21:51

Ale tak hezky napsáno, taky pevně doufám v trochu nejednoznačnější a klikatější příběh než je ohraná bitva pevně oddělených stran ZLA a DOBRA.
Nicméně já třeba zrovna patřím k hráčům, kteří lore a vůbec nějaký příběh u WoW skoro neřešej a vnímají ho až v druhý řadě, někdy vůbec :_). Jen nemám rád čistě černobílé dělení světa a to ani toho herního. Naopak hlavně kvůli skvělému příběhu, postavám a nejlíp napsanejm dialogům ve hře, které jsou prosté běžného západního fantasy patosu, strašně miluju Witchera 3.

Zug 01.08.2018 21:53

Eh, Eredin byl zklamání na druhou. Měl 12 vět. Hlavní antagonista celý série a má blbých 12 vět.

Jikonekt 01.08.2018 22:09

@Zug No a... mně to vůbec nevadilo... naopak mě bavil ten živoucí svět zaklínačské zakázky, vedlejší postavy a úkoly, každej měl svůj specifický styl, charakter, každá postava měla svý dobrý a uvěřitelný motivace atd... nebylo to jen o tom že "bílej čaroděj" bojuje proti "zlýmu bubákovi". Pro mě byla vlastně hlavní dějová linka W3 trochu vedlejší a všechny vedlejší byly hlavní a zábavnou náplní tý hry :_)

Zug 02.08.2018 09:55

@Jikonekt Huh, každej je jinej. Mě třeba ty zákázky až tak moc nebavili, ale hlavní příběh a DLCčka jsou top-notch. Ten Eredin je mi ale líto. V poslední knize byl docela cool na těch pár stránek co se objevil. A ve Witcherovi 1 byl super.

Sir Finley Mrrgglton 02.08.2018 17:02

Vieš, ono tá hra nie je 18+ a deti (niektoré iba dušou, nie telom) majú príliž hladký mozog na to, aby pochopili iný boj než good/evil. Keď si batoľatá od gaylliancie chcú tvrdiť, že je horda zlá tak prosím, ja sa nehanbím za Garrosha ani za forsaken a ich Plague. Neviem, kto so zdravým rozumom by zahral za boring humana/dwarfa keď má úžastné fantasy rasy s neporovnateľne nadradenou bohatou kultúrou.

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet