Q&A ze 14. června s Ionem Hazzikostasem

  Q&A    Ion Hazzikostas    Battle for Azeroth   

Ion Hazzikostas se opět rozpovídal o Battle for Azeroth. Na pořadu dne byly otázky ohledně pre-patche, co za mechaniky si budeme moci vyzkoušet již před začátkem datadisku, jaké budou změny povolání a mnoho dalšího.

​​​​​​Důležité body

  • Již v pre-patchi budeme mít War Mode
  • Systém Allied ras se plánuje i do budoucna
  • Cross-realm Mythic bude možný
  • Po vypnutí Artifact traitů nám zbydou relicy

 

Budeme mít během nového datadisku Blood Trolly?

Když jsme měli rozhovor během E3, jeden z našich vývojářů se přeřekl. Chtěl říct Zandalari Trolly a ne Blood Trolly. Blood Trollové jsou zlí.

 

Bude systém Allied ras jen v Battle for Azeroth?

Je to nedílná součást BfA, ale taky parádní nástroj i do budoucna co se týče příběhu.

 

Budete patche pro Battle for Azeroth vydávat stejně jako během Legionu?

Celková naše filozofie na BlizzConu 2016 fungovala dobře, protože jsme sklidili hodně pozitivní zpětné vazby. Struktura velkých a menších raidů fungovala dobře. A taky budeme víc přemýšlet, kdy je nejlepší čas vypustit patch než jet podle nějakého časového plánu.

 

Jak vlastně bude fungovat létání v Battle for Azeroth?

Létání rozhodně v úvodním patchi mít nebudete. Budete ho získávat postupně během datadisku. Zatím budete moci dokončit jen první část Pathfinderu jako tomu bylo v Legionu.

 

Budete ponechávat staré Pathfinder achievementy ze starých zón a datadisků?

Zatím o tom diskutujeme ale rozhodně to zabírá mnohem víc času než kolik vám to veskutečnosti přinese. Ale z Draenor Pathfinderu můžete získat mounta, což je celkem hezká odměna.

 

Jsou nějaké specializace, které projdou velkými změnami ještě v prepatchi?

Okno pro velké změny se už uzavírá. Pořád sbíráme zpětnou vazbu a například změny talentů se pořád mohou udít, ale žádné větší změny jako měli Demonology Warlockové jako na začátku alphy už asi neuvidíte. Fury Warrioři a Balance Druidi také nemají tak velké změny. 

 

Teď se spíš zaměřujeme na vybalancování a vylepšování jednotlivých specializací.  Diskuze ohledně složitosti, trapnosti a taky další zpětné vazby je stále v proudu ale nějaké větší změny budou muset počkat až do 8.1, protože potřebujeme propracovat stabilitu. 

 

Změn se ale určitě dočká Enhancement, Elemental a Shadow.

 

Nějaký větší update ohledně class buffů? Nějaká povolání class buffy mají a jiné ne.

To, co viděli hráči na BlizzConu, byl spíše experiment. Všechno by mělo mít svůj důvod. Je jednoduché říct, že každá classa má nějaký pasivní buff, ale na tom není nic speciálního. Takže teď se spíš zaměřujeme na to, jak nějaké klasické buffy přivést zpět, ale aby jich zároveň nebylo 10. Druidi mají například už teď hodně dobrou schopnost Innervate, pak Battle Res a nějaké kontrolní ability a ještě k tomu Mark of the Wild, takže jich mají opravdu až až.

 

Budou povolání vypadat v BfA pre-patchi stejně jako během bety?

Spíše se teď zaměřujeme na BfA hraní na 120. levelu, ale určitě zajistíme, abyste byli i tak schopni všechno zabít. Budete pořád mít set bonusy a legendárky ale všechny artifact traity budou vypnuté.

 

Uvidíme nové systémy, talenty a stat squist už v pre-patchi?

Na PTR už nějaké změny jsou. V pre-patchi 8.0 budou určité systémové updaty jako třeba communities a taky update profesí. Co ale nebude obsahovat budou nové zóny jako Kul Tiras, Zandalar a levelování.

 

Bude War Mode dostupný už v pre-patchi?

PvP systémy budou v již 8.0 dostupné. A ty budou obsahovat nový Honor systém, Honor talenty a War Mode.

 

Hodně se diskutuje o fungování War Mode na RP serverech. Jak to bude fungovat?

V tomhle případě nebudou RP servery fungovat jako RP komunity. Pokud zapnete War Mode, uvidíte jen hráče, kteří budou mít také War Mode zapnutý.

 

Budeme mít stále cross-realm omezení na Mythic raidy?

Tak nějak stále chceme udržet identitu serveru i guldy, ale v BfA chceme zkusit něco nového.  Například v BfA budou nové typy achievementů zvané Hall of Fame, které budete moci získat na obou frakcích: achievement #12543achievement #12542. Chceme tedy vidět top 100 guild, které byly schopny udělat Hall of Fame. Jakmile uděláte achievement na Hordě i Alianci, zapne se cross realm.

 

Budou Artefakty po konečné questové linii Artefaktů "vypnuty"?

Traity vypnuty budou ale relicy ne. Relicy vám tedy stále budou zvyšovat Artifact item level.

 

Mohli byste si ještě rozmyslet, že budete omezovat Artifact skiny na jednotlivé specializace?

Tohle je celkem speciální případ a asi porušíme pár pravidel. Jako Holy paladin třeba budete moci transmognout svou 2-hand na vaši 1-hand a štít. Feral Druidi zase normálně nepoužívají dýky, takže budou přesto moci transmognout jejich Artifact skiny. Ale pořád to bude specifické pro specializaci.

 

Pokud jsme v M+, nemůžeme měnit gear. Byl to záměr?
Ano, byl to náš záměr. Je to podobné jako dungeon Battle Rez limit v Patchi 7.3.5. Existovali hráči, kteří velmi rádi vyměňovali gear během 3. a 4. fáze bosse, protože určité staty byly pro danou fázi lepší. My ale vidíme celý dungeon jako takového delšího bosse. Je zajímavější, když máte jen určitý gear, takže se nehodíte do všech situací: "Chci být nápomocen spíš u tohodle bosse nebo u téhle situace?"

 

Také existuje hodně addonů a maker, které hráčům dovolují měnit si gear. Spousta lidí tohle normálně nedělá, ale víme, že některým hráčům dělá problém přežít s jejich defenzivním gearem, ale na druhou stranu po hráčích chceme, aby si vyvíjeli vlastní strategii a víc přemýšleli a pak teprve šli na věc.

 

Na druhou stranu, chápeme, že je trochu zátěž vybalancovat to, co potřebujete udělat, abyste se stále udrželi. Musíte tedy přemýšlet, jestli radši obětujete damage pro to, abyste pomohli s dalším bossem nebo měli větší damage ale zase byli třeba nepoužitelní u nějaké další mechaniky.

 

Budou se nové affixy pro BfA nějak testovat?

Raging byl nerfnut o 3% a o 2%. Samozřejmě je budeme nějak upravovat, ale ne tolik. Největší změnou je, že Tyrannical a Fortified se objeví už na 2. levelu. Tohle by mělo odstranit prudký přechod mezi obtížnostmi. Také budeme mít nový Seasonal Affix a speciální affix, který budete mít jakmile porazíte G'huuna v Uldiru. Jakmile sezóna skončí, Infested bude odstraněn.

 

Level 10 affix je nazývám Infested a bude aktivní každý týden. V určitém počtu nepřátel, kteří nejsou bossy, bude mob, který bude dávat resistance na CC a bude udávat bonus damage a více zdraví. Jakmile zemře, bude mnohem jednodušší nepřítele porazit. Jakmile ale zemře, bude se pokoušet odplazit k dalšímu mobovi, ale může být zabit než se k němu doplazí a také ho můžete stunnovat. Kteří mobové budou mít Infested, bude vybráno námi, ale je tu opravdu hodně možností a mix schopností, takže to nebude úplně náhodné. A také to bude každý týden jiné.

 

Jak moc kompetetivní má být gear z Mythic Keystone? Bude Azerite efekt také větší, když padne věc s větším Keystone?

Bude to podobné jako v Legionu. Mythic 10 bude dávat nejlepší možný loot. Něco jako Heroic Uldir item. A weekly chest odemkne Mythic Uldir item.

 

Moc Azeritu se škáluje společně s item levelem. Jakmile odhodíte rare Azerite zbroj, dalších možností, jak získat lepší, máte hned několik: z raidů, Weekly Conquest Reward a Weekly Mythic+ chest.

 

Jak budou Mythic+ dungeony fungovat při spuštění datadisku?

Úplně stejně jako v Legionu. Je tu plán asi na tři týdny před spuštěním sezóny a Mythic dungeony budou spuštěny jakmile bude Titanforging cap zredukován.

 

Jak přesně bude fungovat mechanika Heart of Azeroth?

Když byla vaše artifact knowledge zvýšena, tak získávání artifact Power exponenciálně rostla. A v Battle for Azeroth bude podobná mechanika. Každý týden se bude snižovat množství potřebné k odemčení dalšího traitu na Heart of Azeroth o 30%. Zatím to v betě není.  Důvod, proč to děláme, je ten, že ke konci Legionu hráči potřebovali biliony AP, aby si mohli odemknout další trait. Tohle by mělo všechno držet pod kontrolou.

 

Mohli byste víc popsat, jak bude fungovat PvP loot v BfA?

V Battle for Azeroth bude něco podobného jako Conquest vendoři. A máme tři paralelní systémy, které fungují v PvP.

1. Na konci souboje budete mít šanci získat předmět, stejně jako na konci M+ dungeonu, který sedí vaší specializaci.

2. Když vyhrajete Rated PvP nebo dokončíte první BG vašeho dne, získáte Conquest. Když získáte dostatek Conquest, budete moci odemknout nějakou část zbroje. Začne to s LFR zbraní a postupně se to bude škálovat. A když investujete dostatek času, budete schopni odemknout celý set.

3. Když Conquest bar, který máte na týden, zaplníte, odemknete si novou týdenní odměnu a sice truhlu blízko Dueler's Guild jejíž odměna je založena na nejvyšší příčce souboje, který jste vyhráli alespoň jednou.

 

Jak dlouho budou PvP sezóny v BfA trvat?
Pravděpodobně budou delší než ty v Legionu, protože chceme, aby dobře seděly se systémy popsanými výše. Snažili jsme se nacpat dvě PvP sezóny do jednoho raid tearu a nefungovalo to, protože první gear byl slabý a ten druhý zase mocnější než Mythic raid gear.
 

Co si o tom myslíte? Jak na vás změny v Battle for Azeroth působí? Těšíte se na datadisk?


Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskuze

Praotectrekkie 20.06.2018 10:16

Ten AP potřebný k odemknutí další úrovně se na konci Legion počítal v miliardách (angl. billion - ano, je to matoucí), na české biliony už do pre-patche asi nedosáhneme.

Martins911 17.06.2018 16:57

No moc toho vlastně neřekl

Esperanta 17.06.2018 20:59

Mně se zdá, že se lidi ptají tak nějak na to samé, co už bylo řečeno.

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet