Detaily a upřesnění k Cross-Realm systému

http://wowfan.cz//pic/news/bluepost
Pro dnešní večer jsem si připravil překlad bluepostu věnující se problematice spojenou se zavedením Cross-Realm systému na live realmy. Pokud Vám něco není jasné, tak zde určitě najdete odpovědi na svoje otázky.
Blizzard zdroj

Množství dotazů, které nám jsou pokládány od uvedení cross-realm zón systému na ostrý realm začíná stoupat a tak bychom se tomuto tématu rádi pověnovali a vysvětlili, jak vlastně celý systém funguje nebo bylo zamýšleno, aby fungoval. Také bychom Vás informovali o stavu aktuálně známých bugů.

Cross-Realm Zony

Tyto zóny jsou novou technologií, která umožňuje, aby hráči, kteří se nachází v některé z méně zalidněných lokací hráli společně skrze realmy. To znamená, že tato technologie efektivněji zalidňuje prázdné low-level, či jinak opuštěné lokace a vnáší tak do nich více života. Cross-realm zony dovolují hráčům vytvářet skupiny mezi realmy, jako by se jednalo o ty klasické a dovolují jim tak efektivněji expit, plnit questy nebo dělat jakoukoliv jinou činnost, zatímco se můžou dál věnovat kamarádům na svém realmu (guild chaty, atp). Cross-realm zony jsou roztříděny podle několika kritérií:
  • Typ realmu
  • Časové pásmo
  • Jazyk

Typ realmu

Cestováním po Azerothu můžou hráči potkat hráče z jiných realmů, které ovšem musí být stejného typu, jako jejich vlastní. Tedy PvE s PvE, PvP s PvP a RP-PvE s RP-PvE Vyjímku mohou tvořit hráči, kteří vytvoří skupinu za pomoci Real ID a BattleTag a mohou tedy „cestovat“ mezi realmy i když nesplňují požadavky. V tomto případě budou hráči přesunuti do náhodného realmu, které mohou být nabízeny hráči v partě. Mohlo by být trochu matoucí, kdyby hráči s ne-RP realmů cestovali po RP realmu nebo kdyby PvP hráči prozkoumávali PvE realm. Toto funguje přesně, jak jsme zamýšleli. Prosím nezapomeňte, že pokud vytvoříte group s kamarádem za pomoci Real ID nebo BattleTag, tak můžete být umístěni do odlišného typu realmu, takže bude podléhat jeho pravidlům.

Časová pásma

Zpočátku jsme si mysleli, že časová pásma v Severní Americe nebudou velký problém. Bohužel zkušenost ukázala, že zahrnutí oceánských realmů byl omyl. To tedy znamená, že hráči už nebudou umísťováni na jiné realmy, pokud je jejich časový rozdíl více, jak tři hodiny. Pokud se ukáže, že i tři hodiny jsou moc, tak budeme tuto hranici ještě více snižovat.

Jazyk

Některé realmy jsou rozděleny podle jazykových skupin. To znamená, že hráči ze španělských realmů budou přesouváni na jiné španělsky mluvící realmy a brazilské realmy budou spojovány pouze s jinými, portugalsky mluvícími. Tato podmínka původně nebyla vůbec plánována, nicméně bylo rozhodnuto, že rozdělení podle jazyků zajistí mnohem lepší herní zážitek. Oceánie bude rovněž umísťována do jiných, oceánských realmů, přestože zde může vládnout angličtina. Toto je podmíněno už zmíněným časovým posunem, který zde může nastat.

Postrádání komunity na realmech

Chápeme, že nemusíte být s CRZ spokojeni právě kvůli určité „intimnosti“, která se může z jinak uzavřených realmů vytratit. Cross-realm zony byly zavedeny, aby se zalidnily jinak prázdné low-level lokace, ale mohou zahrnovat i jiné. Díky tomu, že se v lokaci nachází větší počet hráčů máme lepší podmínky pro vytvoření určité soutěživosti, ať už se jedná o PvP, farmení surovin, questění či lovení vzácných stvoření. Toto je ale ještě stále ve stádiu prozkoumávání, nicméně už jsme podnikli nějaké kroky a například jsme zvýšili rychlost respawnu rare NPC. Pokud se nějaká lokace začne stávat přelidněnou, tak můžeme začít snadno kontrolovat množství realmů, které do ní spojíme. Prosím, pamatujte, že máme problém respawnu surovin či NPC při spojených lokacích na paměti. Také si můžete s klidem poznamenat, že zony v Pandarii nebudou do CRZ po vypuštění MoP zahrnuty, ale možnost vytvořit cross-realm partu pomocí Real ID nebo BattleTag možné bude. The Wandering Isle, startovní lokace Panderenů, bude z CRZ rovněž vypuštěna. Takových míst, které bychom zde mohli uvést je spousty. Dáváme si pozor, aby nedocházelo k obřovskému přeplnění některých lokací.

Obavy Low-populated realmů

Cross-realm zony jsou prvním z kroků, kterým chceme zlepšit Vaše herní zkušenosti při expení na low-populated realmech. Svět bude více zalidněn, otevřou se Vám nové možnosti, budete moci vytvářet více BattleTag přátel, které budete moci zvát na budoucí dobrodružství. World of Warcraft je massive multiplayer role-playing hra, takže bychom rádi nabídli hráčům na low-populated realmech přístup k rozsáhlejší komunitě se kterou by měli možnost hrát. Přesto tyto zony nezlepší ekonomické problémy, které low-populated realmy mají. Ani jsme to nezamýšleli. Co se týče návrhu cross-realm Auction House, to je něco, čemu bychom se rádi věnovali v budoucnu.

Známé bugy a vyřešené problémy

Pracujeme za oponou a snažíme se, aby byl tento systém co nejlepší. Rád bych dodal, že některé hotfixy již byly aplikovány a na některých nám známých problémech pracujeme jak nejrychleji to jde. Tor Barad a Wintergrasp Bohužel jsme neměli možnost zaregistrovat problémy, které mohou nastat v těchto PvP lokacích, protože jejich aktivita byla během beta testování skutečně minimální. Dřívější bugy, které umožňovaly hráčům účastnit se bitev o Tol Barad, Wintergrasp nebo dovolovaly plnit questy mezi bitvama se řešily a tyto zony by byly z CRZ systému vyřazeny. Ponasnažíme se je zapojit v některém z budoucích patchů. Stranglethorn Fishing Extravaganza Zjistili jsme, že jsou hráči během této soutěže schopní přeskakovat z jednoho realmu na jiný, aby měli více šancí vyhrát. To není fér pro ostatní hráče a silně to narušovalo celou soutěž. Bohužel oprava vyžaduje zásah do herního klienta, takže jsme byli nuceni fishing soutěže vypnout a pokusíme se je zprovoznit v dalším patchy. Ignore nebo reportování hráčů z jiných realmů Víme, že hráči chtějí mít možnost přidávat hráče z jiných realmů do ignore listu nebo je reportovat, takže pracujeme i na těchto možnostech. Bereme obtěžování velmi vážně a pokud Vás někdo obtěžuje, tak jej můžete oznámit prostým kliknutím pravého myšítka a vybrání příslušné akce. Cross-Realm /who Toto je něco, co chceme, aby fungovalo a zaměříme se na to. „Skákání“ mezi realmy za pomoci výměny Party Leadera Může znít zábavně jít prozkoumávat cizí realm prostou výměnou leadera, nicméně toto jsme nezamýšleli. Nechceme, aby někteří hráči využívali výhod vícero bossů nebo soutěží jako je Fishing Extravaganza. Už jsme vytvořili hotfix, který těmto skokům zabrání. Chat, Achievement, Skill Spam Bojíme se spamu v chatu, achievementů, skillů nebo World Defense oznámeních v cross-realm zonách a pracujeme na řešení. Souhlasíme, je to otravné. Problémům spojených s tímto systémem se budeme hodně věnovat a budeme pokračovat ve vytváření oprav na trhliny, které můžou vznikat jak nejrychleji umíme. Hlavním cílem cross-realm zón je usnadnění levlování v low-level zonách nebo umožnění plnění questů s kamarády. Momentálně se nacházíme v nepříjemné situaci, kdy je vše nastavené pro level 90, ale hráči jsou stále zaseklí na levelu 85. Věříme, že většina nepříjemností odezní po vydání Mists of Pandaria.


Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskuze

DaveL 24.09.2012 12:12

Garen
Ty zony se tvoří náhodně? Nebo je to zas podle realmů, jako třeba battlegroupy? Zájímá mě, když odejdu z dané zony a zase do ní vlezu, jestli tam budou stejní lidé.
Je daný určitý svazek serverů (většinou kombinací populace a typu) a ty jsou ve své CRZ grupě.Např. Eonar-Vek´nilash-Chamber of Aspects

Garen 24.09.2012 10:29

Ty zony se tvoří náhodně? Nebo je to zas podle realmů, jako třeba battlegroupy? Zájímá mě, když odejdu z dané zony a zase do ní vlezu, jestli tam budou stejní lidé.

LubiQus 24.09.2012 09:14

Je to mnohem zivejsi a protoze hraju na unpopulated serveru, kde je pomer aliance:horda 70:30, tak nejsem sikanovan Jedine co me stve je zruseni fishing derby (docasne) a nezapojeni systemu do Tol Baradu (opet doufam, ze docasne). Pokud bude system fungovat do 90lvl, jsem spokojen, tak snad se nebudou drzet nazvu low level lokace

24.09.2012 08:56

mno co su na DT tak u darkportalu sou nacpani alici co zabiji hordaky co dou do outlandu:-)

barrny 24.09.2012 06:51

CRZ Je v podstate super myslenka, udelat MMO hru opet MMO a pridat vice hracu do kupy, aby opet hrali spolecne, jenomze v Blizzardu jiz jaksi nepocitali s uplnou demenci hracu, coz bych rekl je jaksi to, co tuhle myslenku uplne zabiji. Uvedu priklad - od nastartovani CRZ se napriklad pomalu neda projit pres Dark portal do Outlandu a duvod? Naprosto jednoduche, desitky, behem dne az stovky hordaku, tam reskiluji portujici se aliky z SW. Pochopil bych, kdyby to bylo po zavedeni CRZ a celkove nadseni v opetovnem nastartovani world PvP, jenomze to zabijeni trva jiz 4 den vkuse 24 hod nonstop, tohle normalnimu hraci pravdu hlava nebere. A obdobne se tohle deje i v dalsich lokacich, kde nabuseni pvp hraci se super equipem si leci mindraky zabijenim cerstvw vyexpenych 85, kteri nemaji zadnou sanci se branit. Tohle byl take duvod, proc jsem odesel z DT jelikoz, tam to bylo obdobne a nehratelne, jenomze Blizzard zavedl tento system vsude, takze uz neni kam jit. Ano hraji na PvP serveru, tak muzete namitat at jdu jinam, ale ja zase uplne PvP neodsuzuji a bez neho by byla ve hre kapanek nuda,proto jsem si nevybral ciste PvE server, jenomze to co se deje ted po zavedeni CRZ na realmech je opravdovy nefalsovany hnus a ne PvP ,jak jsem jiz psal, demence hracu v plne krase a na to Blizzard kapanek zapomnel pri realizaci teto myslenky ozivit world PvP. Jeste ze alespon MoP nebude nejakovy cas CRZ.

Kasiny 24.09.2012 05:09

Aj tak jsou CRZ super věc...

24.09.2012 00:55

mno u nas na to zatim vsichni jen nadavaji, i mne to trosku stve ze musim cekat na spawn mobu kvuli tomuhle

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet