Dev Watercooler - Cataclysm talenty

/pic/uploaded/watercooler_new
Greg “Ghostcrawler” Street, šéf vývoje World of Warcraft, se opět rozpovídal na oficiálním blogu. Tentokrát na téma talentových stromů, do kterých přinesl Cataclysm velký počet změn. Vychutnejte si přeložený text v plném znění:
Ghostcrawler zdroj

Možná jste si všimli, že jsme v Cataclysmu změnili talentové stromy. Nezměnili jsme pouze stromy jako takové, jak by se od datadisku dalo očekávat, ale změnili jsme celou strukturu talentových stromů a způsob, jakým si talenty volíte. Nyní, když je Cataclysm model v používání několik měsíců, jsme se v teamu rozhodli probrat, co se nám na něm líbí a co ne a já si řekl, že by to možná některé z Vás mohlo zajímat. Stejně jako ostatní články ze série Dev Watercooler to je pouze rozprava o designu jednotlivých prvků hry, ne seznam připravovaných změn. Co se nám podařilo

  • Talentové stromy jsou nyní jednodušší, ale přesto neztratily mnoho ze své hloubky. Většina talentů, které jsme odstranili, byly pasivní talenty, které si bral každý, nebo opravdu ubohé talenty, které nedělaly nic.
  • Vybrání Vaší specializace na 10. levelu bez nutnosti odkládat styl hraní, který Vám vyhovuje, je skvělé. Můžete hrát svého Shamana jako Elemental, nebo Enhancement s nástroji a bonusy, které daná specializace potřebuje, hned od začátku.
  • Různé specializace v rámci jedné classy působí odlišně. To byla velká výzva zvláště u DPS warriorů, warlocků, hunterů a rougů. Nyní mají různé specy těchto class odlišné rotace, různé silné stránky i užitečnost a obecně má jejich hraní jinou příchuť.
  • Mastery se dobře kloubí s jednotlivými specy. Umožňuje nám pozdržet určitou komplexnost až do vyšších levelů a nyní jsme ve stavu, kdy je to užitečný stat pro mnoho speců (abychom byli upřímní, tak zatím ne pro všechny).
  • Pro mnoho speců je tam pár opravdu těžkých voleb. Obvykle jsou dvě kategorie takových talentů: jaký talent zvolit, aby se Vám zpřistupnila další úroveň talentů a kam zainvestovat zbylé talent pointy po dosažení finálního tieru konkrétního specu.
  • Přes hrozbu tvrdé kritiky za tento výrok mám pocit, že hra je vyváženější, než kdy dříve. Když se podíváte zpátky do dob vanilly, nebo Burning Crusade, tak tam byly specy, které byly pro smích a rozdíly mezi nejsilnějším a nejslabším specem byly 30-50%, nebo víc. Nyní hráči řeší 5-10% rozdíly. To jsou pořád rozdíly, které chceme srovnat, to rozhodně, ale ušli jsme v tomto směru už velký kus cesty. Nové talentové stromy nám v tom pomohly.
Co se nám nepodařilo
  • Přiznávám, že tam ještě je pár špatných talentů - ty, které jsou příliš slabé, nebo nedostatečně zajímavé. Není jich ale mnoho a je relativně snadné je nahradit.
  • Na druhou stranu, pořád tam jsou chytáky pro neznalé. Například Fury warrior, který si nevezme Raging Blow, dělá velkou chybu. Možná to je evidentní pro aktivní hráče, ale někdo, kdo se do hry vrací po pauze, to nemusí poznat na první pohled. Zatímco mít možnost bezpečně volby je dobré, bylo by pěkné, kdyby hráči vždy měli talenty, které od nich očekáváme.
  • Někteří hráči postrádají opravdové hybridní buildy. (Hybridními v tomto kontextu myslím buildy, kdy hráči rozdělí talent pointy téměř rovnoměrně do dvou talent stromů - nemluvím o běžnějším použití slova "hybridní" v souvislosti s tankovací/healovací classou.) Na rovinu, tyto buildy nebyly moc konkurenceshopné, nebo to naopak bylo vybírání několika silných talentů za účelem vytvoření příliš silného buildu, obzvláště pak v PvP. Jinými slovy, hybridní buildy nikdy nebyly to, co měly být. Nyní je již nemožné tvořit takto hybridní buildy a chápeme, že je někteří hráči chtějí zpět.
  • Výše jsem zmínil, že existují těžké volby v rámci mnoha talentových stromů, ale není jich mnoho uvnitř každého stromu. Často se tak můžete dostat do situace, kdy přemýšlíte, kam dát poslední 1-3 talent pointy. To sice bylo našim cílem, ale bylo by ještě více vzrušující, kdyby zde bylo více těchto těžkých rozhodnutí. Těžká rozhodnutí mohou být bolestná, zvláště pokud máte na výběr odstranění ability, nebo mechanismu, který je zábavný. Obecně si ale myslíme, že těžká, vyčleňovací rozhodnutí jsou dobrá věc. Podněcují experimentování a diskuzi a dávají hráčům možnost vyzkoušet si rozdílně věci, což je udrží angažované.
  • Jedno z možných míst, kam tyto talent pointy umístit, jsou bohužel první dvě úrovně zbylých dvou talentových stromů Vaší classy. Ty musí být atraktivní pro spec, v jehož talentovém stromě se nacházejí, takže pravděpodobně nebudete mít přiliš velký zájem o healovací talenty pokud jste damage dealer (pokud ovšem nechcete vylepšit své omezené healování). Navíc, tyto úvodní talenty nemohou ovlivňovat ability získané na vyšších levelech, protože jsou (na rozdíl od zmíněných abilit) k dispozici již na 10. levelu. A protože jsou tyto úvodní talenty k dispozici velice brzy, měly by být poměrně jednoduché na pochopení jak pro nové hráče, tak pro ty, kteří se vracejí do hry po pauze. Proto nemůžeme dát komplikované procy se spoustou vyjímek a interníma cooldownama tak vysoko v talent stromech. Všechny tyto důvody způsobují, že je velmi vzácné, aby v úvodních 2 tierech talentů byly nějaké revoluční talenty. Bylo by to naprosto zvrácené, ale představte si, že by šlo utratit posledních 10 talent pointů kdekoliv, v jakémkoliv stromě. Mnohem více vzrušující, co?
  • Toto je moje osobní stanovisko, ale nemám rád talenty, které mají 33/66/100% šanci dělat to, co od nich požadujete. Je to pro mě jen hloupá cesta, jak zdražit cenný talent na více než 1 talent point. Nový Cataclysm design talentových stromů tento problém nezpůsobil, ale ani nevyřešil.
Budoucnost Tohle je část, kde bych se opravdu rád podělil o naše nápady, jak vyřešit zmíněné problémy, ale některé diskuze jsou ještě přiliš čerstvé i na Dev Watercooler. Až trošku postoupíme, budeme schopní se podělit o více informací. Mezitím je to skvělé téma pro další diskuzi. Hráči rádi hodnotí talenty své classy, ale užitečné je i hodnocení celého talent systému jako takového. Rozhodně se jedná o zásadní prvek World of Warcraftu, ale to neznamená, že nemůže být ještě vylepšen.



Naposledy upravil/a Jan Souček 03.06.2011 v 11:09:46.

Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskuze

Coxx 03.06.2011 16:34

Mě se zas víc líbí jak to je; postavy/specy mi přijdou o dost zajímavější, těšim se na každej talent a baví mě to o to víc, ale .. x(( ... mohli by už konečně přestat boostovat některé classy/specy (feral, dk atd) a trošku zas posílit skoro mrtvé specy jako je ele, survi ...

Exxo 03.06.2011 16:28

Prelozene to je super ... co sa tyka clanku tak ja som mal vzdy radsej wotlk talenty ... bolo tam viac moznosti vacsia rozmanitost ... teraz si mozem akurat vybrat talent strom a tam to konci. Kazdy ma tie talenty na jedno kopyto.

Mixin 03.06.2011 14:50

Skvělí překlad, tohle jsem si chtěl opravdu přečíst v CZ.Co se týče k článku třeba když bych měl občas dát poslední 10 do někam byl bych radší kdyby třeba Blood-caked blade či Puncturing wounds šli níž. Třeba Nerves of cold steel šel do kombinace Thread of Thassarian či Endless Winter do kombinace s Icy reach. nebo některé prostě snížit ze 3 na 2. Nebo přidat nějaký nový, když se třeba někde stavá, že musíte vybrat něco co opravdu nechcete, ale to už by jsme se asi zase vracili k velkým stromům.

Jan Souček 03.06.2011 10:34

Rádo se stalo Já dík za komentář, protože po 3 hodinách překladu to opravdu potěší

Coxx 03.06.2011 10:28

Dík za překlad fakt že jo

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet