Diskuze: jak se vám leveluje v 7.3.5?

  leveling    7.3.5   

Patch tu máme teprve od středy a já ve hře a na internetu nemohu nevidět, jak se komunita rozdělila na dva tábory: ti, kteří nové expení milují, ti druzí ho nesnáší. Sama jsem si začala konečně víc expit paladina Zelieka (jelikož to jméno na mém serveru bylo volné) a v podstatě jsem dokončila obsah na Outlandu, když přišel nový patch. Takže jelikož jsem expila minimálně týden v kuse než nový patch vyšel, musím říct, že změny jsou opravdu hodně citelné. A velmi ráda bych se k nim vyjádřila po svém.

 

Víte, co na hrách miluji nejvíc? Výzvu. Jakmile je hra až moc jednoduchá, přestanu vnímat, že ji hraji, ztratím soustředění a pak už se k ní třeba ani nevrátím. Jedna taková vtipná historka se váže ke hře The Elder Scrolls: Oblivion. Když jsem hru poprvé zapnula, divila jsem se, jak moc je těžká. Šla jsem do Kvatche najít Martina a než jsem se k němu od brány do kostela dostala, daedry mě zabily tak třikrát. Dopadla jsem tak, že jsem vběhla do kostela, vyšla ven, vystřelila šíp, zaplula zpátky, otevřela znovu ven, vystřelila šíp a takhle pořád dokola, dokud jsem protivníky nezabila. Šmankote, proč je to tak těžký? To snad není možný... nebo já jsem jen lama. I přesto jsem se Oblivion naučila hrát a nakonec mi obtížnost ani nevadila. A hádejte co. Asi ve tříčtvrtině hry jsem šla do ovládání a zjistila, že lze nastavit obtížnost. Víte, kde obtížnost byla? Na tu nejtěžší, co jde samozřejmě. Je to trapná historka, shame on me, ale já se díky tomu tu hru dokonale naučila, protože nepřátelé nebyli jen na jeden úder a já musela víc přemýšlet a soustředit se. Pak jsem přišla na to, že si na zbroj můžu dát 100% chameleon a kdo Oblivion hrál, ví, že je to srabárna a za každého hráče, který to udělal, zemřelo asi sto malých koťátek. Hru to zjednodušilo natolik, že jsem už jen probíhala obsahem a ani jsem pomalu nevnímala, co se děje. Hra přestala být výzvou. To, že jsem ji nikdy nedohrála, protože se mi dvakrát po sobě corruptnul save těsně před posledním questem, to už je trochu jiná věc. Kdyby to někoho zajímalo, má reakce byla tato:

 

┻━┻ ︵ヽ(`Д´)ノ︵ ┻━┻

 

Snad jsem vám však dala povědomí o tom, co chci říct. Samozřejmě budou i lidé, kterým vyhovuje mít všechno rychle a proletět obsahem co nejrychleji, ale já k nim nepatřím. K diskuzi však slouží komentáře, takže si pak můžeme povykládat tam.

Tak, teď když už víte mé stanovisko, bude jednodušší vysvětlit, proč mě úprava v patchi 7.3.5 nadchla. Skrze všechny ty napsané novinky jsem zapomněla, že změna postihne i rychlost expení a nejen škálování zón. Dejme tomu, že já Zelieka založila už na začátku Legionu, ale datadisku se dokonale povedlo mě nejméně na rok zaměstnat natolik, že jsem měla čas jen na svou hlavní postavu. Teprve teď jsem se dala do expení další postavy, s tím, že jsem nevěděla, kdy nový patch přijde. Ten byl oznámen ve chvíli, když už jsem pomalu ukončovala Outland. Jak jsem se během expení cítila? Brouzdala jsem krajinou. Moby jsem zabíjela na jednu ránu, nepotřebovala jsem jíst, protože ani na tom 60. levelu mě nepřátelé nestačili ani škrábnout a to jsem si jich na sebe mohla nabrat deset. Questy byly za chvíli hotové, zkušenosti se nabíraly rychle a já zařadila mód, abych co nejrychleji dosáhla 110. levelu, protože mě nic jiného nezajímalo. Z lokací jsem vyšla mnohem dřív, než jsem stačila vůbec ukončit nějakou příběhovou linku a šla jsem dál. Navíc pokud jsou loremaster achievementy situované na určitý počet questů, proč byste dělali další, když to není nutné? Na Northrend jsem se dostala lusknutím prstu, ani mi nedošlo, že jsem byla na Outlandu, na který jsem se tak hrozně těšila. Radost z expení, kterou jsem kdysi měla, byla pryč. Rychlost, s jakou jsem nabírala zkušenosti, mi nedala šanci si vychutnat hru, číst pozorně questy a užít si levelování. A pokud expíte nové povolání, za které jste před tím ještě nehráli, nemáte šanci se za něj pořádně naučit, protože je jedno, co vlastně mačkáte za spelly, protivník stejně vždycky dostane na kokos hned po první ráně.

 

Pak přišel nový patch a já se rozhodla, že si vyberu Howling Fjord namísto Borean Tundry, do které jsem vždycky chodila. První změnu jsem pocítila, když jsem dostala první quest k zabití nepřátel. Naběhla jsem na moba a ejhle, on na první ránu nepadnul. Trvalo mi chvilku, než jsem ho pokořila a mezitím mi připomněl, že i můj hrdina může krvácet. Staré dobré časy jsou zpět, zpátky je boj a plácání much plácačkou je minulostí. Jak jsem tak nabíhala na další moby, byla jsem donucena konečně začít používat kouzla s větší efektivitou, musela jsem se na chvíli zastavit a podrobně si přečíst, co jednotlivé ability dělají. Konečně jsem cítila, že hraji za paladina a v čem je od jiných povolání rozdílný, protože až do obsahu v Northrendu bylo jedno, jaké kouzlo jsem použila. To však nebylo to jediné, nabírání zkušeností se rapidně zpomalilo. Tyto dvě věci dohromady u mě měly za následek to, že jsem zpomalila taky. Začala jsem se kochat krajinou, pozorně si číst questy a všímat si maličkých detailů, kterých jsem objevila nepřeberné množství. Hraji hru už mnoho let, ale přišla jsem téměř na konci Cataclysm a starý content jsem si tudíž úplně neužila (mluvím hlavně o Outlandu a Northrendu, jelikož starý svět byl upraven). Najednou jsem ožila, hra mě začala zase bavit a doteď jsem netušila, kolik easter eggů a detailů jsem celé ty roky přehlížela. Ano, vím, že mi nějakou dobu potrvá, než se na ten maximální level dostanu, ale když tak nad tím přemýšlím, expení postavy jsem si užila vlastně jen jednou. Druhou mou postavou byl rytíř smrti, takže s ním jsem šla hned na Outland. Teď mám pocit, že si to expení užívám znova. Změna, která v patchi přišla, mě donutila zpomalit a začít hru vnímat znovu. A navíc si můžete vybrat, v jakém pořadí zóny budete brát, vynechat ty, které se vám nelíbí a jít do těch, které jsou vám příjemnější. Nikam nespěcháte, můžete si projít celou lokaci a až pak se posunout dál, už se nedíváte na to, do kolikátého levelu ta lokace vlastně je, pouze se díváte na začáteční level, od kterého do lokace můžete. A tím, že každá lokace, má vlastní kapitoly, si ten příběh lokace vychutnáváte o to víc. Poprvé za dobu, kdy hraji WoW jsem si prošla třeba celý Howling Fjord a zjistila, jaký má ve skutečnosti příběh. Protože nikam nespěchám.

Nikdy jsem nebyla ten typ hráče, který levelil neskutečné množství altů. Ne, vím, že na ně stejně nemám a nebudu mít čas a i teď mám jen dvě postavy na maximálním levelu, třetí expím. Chci si hru vychutnat a v klidu projít, k end game obsahu nespěchám, stejně jsem si ho už v mnohém prošla. Knihu také nečtu kvůli konci, čtu ho kvůli průběhu. Bude to pomalejší ale bude to stát za to, k postavě získám mnohem větší vztah a dosáhnutí konečného levelu bude o to lepší. Jsou mezi námi i tací, které tato změna nepotěší, protože to, co já považuji za plus, budou oni považovat za negativa, ale naštěstí jsem jednou z těch, kteří tvrdí, že tato změna hře jen a jen prospěla.

Zpomalte. Vychutnejte si hru. Ono vám to neuteče.


A jak vnímáte změny v levelingu vy? Líbí se vám, jak Blizzard upravil starý obsah nebo patříte mezi ty, které změna negativně zasáhla? 


Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskuze

NERA 04.03.2018 13:49

Přihraní dungeonech jsem rozdíl nepoznal, ale zatím jsem hrál jen normální obtížnost. Co mě teda vadí,že při sólo questů mi můj čaroděj dost umírá a řešit jeden quest na 10 krát abych ho splnil mě také moc nebaví. Je pravda, že předtím jsem Outlend s mágem na 73 lvl, procházel moc lehce. Ale teď když se na mě vrhnou dva nebo tři nepřátele tak mi mág většinou zemře. Dle mě je teď ta obtížnost docela vysoká na sólo hraní.

sedlin 25.01.2018 12:22

Já osobně ze spomalení expení radost nemám. Hraju wow 13 let. Za tu dobu sem expil mnohokrát. Osobně ma nejvíc baví classic oblasti (hlavně bývalí Lorderon. V temto směru sem byl rád když Blizz měnil příběh zon na Azerothu a člověk nemosel dělat furt to samé. Bohužel datadisky sa nezměnily a Outland, Northrend sa snažím proletět co nejrychleji, bo ma tyto oblasti už nudíí. Pro mne osobně je toto zpomalení otrava a zbytečný žrout času. Jelikož už chodím do práce a na hraní není tolik času. U mne má blizz po tomto patchi velké mínus, i když sa mi patch začátku docela líbil.Osobně myslím, že stačílo by dat pomalé expení až na vanillu aby to bylo tak jak dřív. A kdo chce ať si to užívá. Mne už expení nudí a teď to bude ještě navíc porod udělat 110 lvl. Aspoň ty dungy mohli nechat jako před patchem, aby ten koho baví expit mohl dělat qsty a koho to nebaví tak by si udělal maximálku rychleji pomocí dungů..
Toť můj a jen můj názor.

Tonino 22.01.2018 09:01

Ahoj, tvoj pristup sa mi paci. Ale ak mas naozaj taky nazor ako pises, tak vidim istu sancu, ze sa vratis na vanillu, ked bude znovu sprevadzkovana. Ja ju urcite vyskusam, nakolko nikdy som ju nehral na officku, ale uz teraz sana tu vyzvu tesim

Esperanta 22.01.2018 11:30

No, tady je ten problém, já se k Vanille nikdy nedostala. Na freečko jsem se dosala v tu chvíli, kdy se přestupovalo z BC na WotLK. Navíc jsem to chodila hrát ke své spolužačce a to jen asi na pár hodin, protože jsem sama neměla počítač, který by to rozeběhl a na offi nebyly peníze. Ale pokud třeba půjdu někdy třeba na Legacy servery, tak si myslím, že o tom napíšu možná tak jako člověk, který Vanillu nikdy nezažil. Tak uvidíme.

Tonino 23.01.2018 07:37

@Esperanta: Inak vcera som chcel zacat tiez expit svojho altika (wara - trposa) a samozrejme som si vybral lokalitu ktoru som vlastne nikdy nehral - niekde zastrcenu v kalimdore (zvecsa som siel loch modan, wetlandas a smerom na sever) - vysledok - takmer hodku som sa babral len s tym, aby som sa do danej lokality dostal. takze dnes si zacnem naozaj expit. Ale kazdopadne dakujem za dobry clanok

Celestis 21.01.2018 19:13

Musím říct že, na tom nic pozitivního nevidím. Ano, člověk si sice neužije příběh všech lokací, ale zajímá to vůbec po desátý ještě někoho? Chápu, že expení první postavy by mělo být delší, člověk by se měl seznámit s příběhem, hrou i se samotným charakterem. Ale když expíte už 5 postavu tak vás nebaví dělat pořád a pořád to stejný dokola a trávit u toho tolik času. Zvláště když už máte za sebou ty doby kdy jste u toho seděli 5-6 hodin denně. Alty jsem expil rád právě kvůli rychlosti, ale po jednom dni expení na patchi 7.3.5 musím říct že je to pro mě nezábavný. Radoval jsem se z oznámení škálování zon, těšil jsem se, že si proběhnu nějakou jinou zonu a budu epxit zase trošku jinak, ale tohle? Chtěl jsem si vyexpit před příchodem BfA ještě alespoň dve postavy ale takhle na to kašlu a radši si počkám a wowko si zase předplatím až z příchodem BfA a budu expit nějakou novou rasu. Nevím jestli tímhle Blizzard natáhne hráče k expení altu, podle mě je spíše od expení odežene, protože co si budeme říkat, v Legionu bylo tolik obsahu , že málo kdo stihl projít celým obsahem více než s dvouma postavama. Suma sumarum z mé strany přišel Blizzard zhruba o 1500 kč které bych investoval do expení altů. P.S. : nechápu proč se celou dobu od wotlku snažil expení zjednodušit když ho po těch letech zase ztížil.

Akari 20.01.2018 17:40

Nevíte někdo jaký je rozdíl v obtížnosti, když člověk má heirloomy a normální gear z questů? Chci, aby to expení bylo co nejobtížnější, ale nechci levelovat max level zas tak dlouho. Proto bych chtěl na sebe hodit aspoň těch 6 itemů, které mi dají těch +50 %, ale mám obavy, že by to mohlo dost ulehčit samotnou hru, hlavně co se týče přežití, protože co já znám staré heirloomy tak zvyšovaly strašně moc HP.

Kaspo 20.01.2018 20:29

Pozeral som to a staty heirloom v porovaní so statami z dungeonov sú rovnaké. Jediný rozdiel je v xp, čo dostaneš. Niekedy je item z dungu silnejší než heirloom.

Nevdecnik 20.01.2018 12:06

Patch 7.3.5 je bomba. Hraní je mnohem zábavnější a třeba hrát Dungeony je daleko větší výzva.

Zvejkyn 20.01.2018 08:37

Chvilku mi trvalo si na to zvyknout a nadával jsem ale teď si to užívám. Je to pravda trošku pomalejší ale mě to takhle řekl bych i víc baví. Včera jsem udělal 30. level a pořád jsem v jedný mapě. Prolezu si tam všechno i ten loot si člověk víc užije. Už mám v plánu levelit další postavičku po téhle. Za mě tedy pro Blizzard palec nahoru

Esperanta 20.01.2018 10:25

Taky tak. Už to není levelování. Je to prostě hraní. Neskutečně velký rozdíl, že už se člověk nežene za tím nejvyšším levelem ale dokáže si pořád užít ten příběh těch nižších lokací.

kritik 20.01.2018 04:04

Za prvy musim rict ze jsem jeste nezkousel levlovat po patchi (planuju to az s tema alied rasama), Ale vidim to tak ze hlavni problem je v tom jak to bylo dlouhy leta nastaveny, od cataclysmu do tedka tj nejakych 7 let, bylo levlovani uplne smesny, skoro nebyl rozdil v tom jestli delate level 20 quest na levlu 100 nebo na levlu 20, stejne to vse lehlo na jednu max 2 rany (s heirloomama), kdo zazil levlovani predtim vedel hned ze tohle je spatne, ale oni to tak 7 let nechali a lidi si na to zvykli, stal se z toho bohuzel bezny standart, hlavne lidi co nic jinyho nezazili si mysleli ze takto to ma byt a ted se strasne divi co se deje, toho breku na ofic forech je opravdu hodne, rozhodne neni chyba ze to blizzard konecne udelal ale je obrovska chyba ze takto pozde, lepsi nekdy nez nikdy, ale nadelaj si tim dost problemu, mozna nemuseli zvysovat pocet exp potrebnych na 1-60 .nevim, tezko rict, ale rozhodne museli neco udelat s tema mobama, kazdej si lehce zvykne na to kdyz je neco lehci, tak to ve wow funguje, s lepsim gearem je po case vsechno lehci, ale obracene se to moc nikomu nelibi, jako opravdu nemelo logiku zvysovat hp bossu ve starych raidech aby nesli solnout ( to taky hned opravili) tak ale zyvsovan hp mobu pri levlovani byla jen nutna oprava, ktery prisla sice strasne pozde ale lepsi nez nikdy tak to vidim ja ..

corpsen 19.01.2018 22:02

A jéje, to zase dětí bude plakat.

Za mě palec nahoru.

Ještě leveling trochu ztížit a bude to cajk

Larisa 19.01.2018 19:38

Škálování zón byl první den patche trochu šok... najednou už nepřátelé nepadali k zemi na první judgment, najednou jsem musela použít všecky zbraně co jsem měla a i tak jsem utržila zranění... a když se jich na mě sesypalo víc, nepomohl už jako předtím Divine storm, který dřív zkosil tucet nepřátel jako zralé obilí, najednou to nestačilo a oni mě zabili... Asi to bude vypadat, že budu proti, ale opak je pravdou... souhlasím s Esperantou, že to bude lepší i pro zpomalení a vnímání příběhu a co se kolem děje... Já jsem svou první postavu expila přes rok, nikdy jsem neodešla ze zóny, dokud se neukázal Achievement, že jsem splnila všechny úkoly v dané lokaci a často tam byly dokonce úkoly navíc a ty jsem splnila taky. Prostě všechno až do konce... ale to bylo ještě v dobách kdy čerstvě vyšel MoP. Od té doby Blizzard mnohokrát redukoval staty a spelly, zrušil glyphy, které mi dodneška chybí nejvíc... Ale protože nic není jen černé nebo bílé, tak i škálování má svou odvrácenou stránku... ano, tušíte správně, dungeony. Dřív jsem byla zvyklá vracet se do starých dungeonů a vysólovat si je. Nerada jsem v guildě (to by bylo na delší povídání) a tak když chci nějaký dungeon, obvykle jsem počkala až jsem byla o deset-dvacet levelů vejš a pak jsem to tam šla vymlátit A vysólovat Ice crown citadel a porazit na konci Arthase a vidět ten úžasný cinematic, to byl jeden z mých nejúžasnějších zážitků... no, tohle už si asi nezopakuju, protože dungeony už teď sama fakt nedám...

Esperanta 19.01.2018 19:50

Neboj se, zítra Blizzard plánuje maintenance, aby to všechno opravil. Hlavně dungeony a raidy. Byl to side efekt při zavedení škálování. Už máme připravenou novinku.

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet