Interview s Corym Stocktonem

Trocha minulosti



Cory Stockton pracuje v Blizzard Entertainment od června 2005. Jakožto vedoucí designér dohlíží na největší změny v oblasti grafického zpracování. Než nastoupil do Blizzardu, pracoval ve společnosti Insomniac Games, která má na svědomí známého dráčka Spyro, který se proslavil především na konzolích.


Rozhovor

Gameplanet: Jak chcete přepracovat Azeroth a Kalimdor tak, abyste nenarušili pocit nostalgie?
Stockton: Myslíme si, že tohle rozhoduje nejméně. Největším problémem pro nás je vytvoření něčeho, co bude zábavné a i přesto se to bude držet příběhu.
Míra nostalgie vnesená do předělaných zón je individuální otázkou každého designéra. Věci, které se snažíme změnit, měníme tak, aby při příchodu do oné oblasti mohl hráč říct: ,,Jó, tohle si přeci pamatuji! To je fakt hustý!“ Na druhou stranu jsme přepracovali questy typu ,,zabij X příšer nebo přines Y věcí“ tak, aby se více podobaly těm v Northrendu. Takže se můžete těšit na příběh, který se bude postupně vyvíjet a dostane se také na vozidla, fázování apod.

Gameplanet: Jaké kroky, jestli vůbec nějaké, jste podnikli ke zvýšení významnosti odlehlých měst v Kalimdoru a Azerothu, jako třeba Exodar nebo Silvermoon?
Stockton: Pár jsme jich udělali – v Exodaru se nyní nachází portál, který vede přímo do Stormwindu, takže není žádný problém jít tam a zpět. Je to jedna z věcí, kterou jsme měli udělat už dávno. Do Darnassusu přibude malá čtvrť pro Worgeny, protože právě oni budou druhou rasou Alliance, která bude mít možnost hrát za druida. Vytvořili jsme pro ně naprosto nový design budov, které jsou parádně zabudované do stromu, ale i přesto si drží worgenský design – temný a strašidelný (Gilneas style).

Gameplanet: Také předěláváte Shadowfang Keep a Deadmines –
Stockton: Vlastně, spíše tohle plánujeme až v podobě patche, do hry to s příchodem Cataclysm nevypustíme. Právě se zrovna soustředíme na jednu z větších změn, viděli jste dnes Silverpine?

Gameplanet: Jasně.
Stockton: Nový příběh, který je propojený s celou touhle lokací, právě nastíní změny, které se stanou v Shadowfang Keep.
Další zóna, která se dočká obrovských změn, je Westfall, který byl z 95% kompletně překopán. Dotklo se to prakticky všech questů v této oblasti, protože Defias bandité už zkrátka do příběhu nezapadají. Nejsou prakticky žádnou hrozbou, zatímco Cataclysm ano. Věci se zde tak zkrátka naprosto změnily a vše nahrává novým proměnám, kterých se Deadmines dočkají… Včetně nového bosse a nových zážitků.

Gameplanet: Můžeme se těšit na předělání i dalších starých instancí do takové míry, jako se plánuje předělání Deadmines a Shadowfang Keep (např. Stratholme)?
Stockton: Přemýšlíme o tom. Dokonce máme i sepsaný list těch nejžhavějších kandidátů, kteří by se na kompletní rekonstrukci hodili. Stratholme na seznamu zrovna je, stejně jako Scholomance a Dire Maul – jsou zde ale i jiné instance, které byly velice oblíbené mezi hráči. Celá rekonstrukce těchto míst padá v úvahu v momentech, kdy je pauza mezi patchy, kdy nemáme hodně práce a je na to dostatek času. Pokud bychom něco předělávali, tak nechceme jen upravit staty na aktuálních bossech, ale spíš bychom celé místo překopali. V hodně případech by příběhově tato místa stejně už nedávala smysl. Hráčům chceme nabídnout naprosto nové zážitky a nové souboje, jinak to zkrátka ztrácí smysl.

Gameplanet: Řekněme, že jsem nový hráč. Začnu hrát od levelu 1 až po level 58 a prožiji následky Cataclysm. Pak se přesunu na Outland, kde si to rozdám s Illidanem. Poté se přesunu na Northrend, kde se celý děj točí kolem Arthase (jehož smrt dramaticky změnila zóny levelu 1-58). Jak chcete děj Outlandu a Northrendu udržet pohromadě s tím, co se děje nyní?
Stockton: Tohle je pokaždé problém. Většinou si řekneme, že máme několik časových rovin, protože třeba na takovém Northrendu je všechno založeno na činech Arthase – pokud jste novým Death Knightem, Arthas vás sám vycvičí, zadává vám všechny úkoly. Nicméně je jasně zřetelné, že Arthas byl už nespočetněkrát zabit.
Tudíž bylo třeba, abychom si řekli, že tento děj existuje ve svém vlastním časovém kontinuu. Řekněme, že bychom chtěli v dalším datadisku udělat návrat Burning Crusade tak, aby příběh dával smysl. A to není vůbec jednoduché, protože co budeme dělat s Illidanem? Ten je mrtvý, Lady Vashj na tom není o nic lépe – je vůbec Plamenná Legie stále hrozbou?
Musíme si tak říct, že všechny dějové linie probíhají odděleně. Pořád tak mohou být hodně silné, především pro nové hráče, kteří neví, kdo takový Illidan je, co se kolem něho děje nebo jestli je pro vás stále hrozbou. Takový hráč se do Black Temple stejně jen tak nepodívá.
Myslím, že zkušenosti ze hry jsou stále dostatečně silné. Jakmile by se začalo kouzlo příběhu vytrácet nebo by začalo vypadat divně, hned bychom se to snažili opravit.


Gameplanet: Co bude nového v Caverns of Time?
Stockton: Máme v hlavě hned několik věcí! Nic jsme sice oficiálně pro Caverns of Time neoznámili, ale můžu vám říct, že v Cataclysm tam určitě něco vytvoříme. Ať už raid nebo jen dungeon, dočkáte se někdy mezi patchem 4.1 a 4.3. Zatím nemáme moc materiálu, ale určitě se na nějaký skok do minulosti těšit můžete.

Gameplanet: Paráda.
Stockton: To určitě. Víte, to je na tom právě skvělé. Můžeme tohle místo použít kdykoliv chceme. A když ho nepoužijeme, stále tam bude. Myslím, že hráči mají rádi mít možnost cestovat do minulosti a prožít zajímavé kusy historie Warcraftu, a proto se budeme Caverns of Time i nadále držet.

Gameplanet: Co vás vývoj Wintergraspu naučil a jak se to odrazí na Tol Baradu?
Stockton: Hodně, hodně věcí! Byl jsem tehdy pověřen vedením vývoje designu pro Wintergrasp. Asi největší věc, kterou nás Wintergrasp naučil, bylo vypořádání se s obrovským počtem hráčů na takhle otevřeném místě. Viděli jste spoustu změn, které se během několika patchů udály. Tou největší je nyní určitě přihlašování se do bitvy a s tím i související omezení počtu hráčů.
Z hlediska hratelnosti jsme se poučili o zničitelném prostředí a jak lidé na tento jev reagují. Vedle toho jsme se také hodně poučili o tom, že lidé nejraději používají vozidla, jen když musí. Hráči zkrátka nemají rádi, když jim jsou odebrány všechny jejich schopnosti. Při vstupu do vozidla se jim jejich panel kouzel smrskne ze 40 na pouhé 3 nebo 4 schopnosti, ale i tak je to jediný způsob, kterým lze probořit zdi pevnosti. Tohle vše se odrazilo na vývoji Tol Baradu.
Tol Barad by měl být chytře vybudovaný, co se týče fronty a toho, jak ovlivní zóny kolem. Chceme se vyvarovat toho, že bude zpomalovat celý svět. Také bude redukovaný počet vozidel – stále tam budou, ale v mnohem menší míře oproti Wintergraspu.
Také chceme najít rovnováhu mezi obranou a útokem. Mívali jsme Tenacity. Tenacity fungovalo na většině místech tak, jak mělo, ale v některých případech se naprosto míjelo účinkem – nemělo to žádný efekt na vozidla, což situaci vůbec nepomohlo.
A tou největší věcí, které se dočkáte, bude questování v Tol Baradu. Bude to hodně podobné Isle of Quel’Danas – něco, co jsme už dlouho chtěli – aby se hráči nakupili v jednom místě. A na PvP serverech to bude teprve něco!


Gameplanet: Takže můžeme očekávat vozidla i v raidech, jako třeba v Ulduaru?
Stockton: Určitě ano. Ovšem pouze tam, kde budou dávat smysl. Malygos nás naučil jednu zásadní věc. Jak už jsem říkal, lidé nemají rádi, když jim vezmete všechny jejich schopnosti. Vozidla zkrátka vložíme do hry jen tam, kde to herní zážitky znásobí.
Kolikrát je hodně komplikované se orientovat ve třech rozměrech, tudíž létaní, i když to samo o sobě zní úžasně, může vytvořit velké problémy při odhadování vzdálenosti. Například při souboji s Malygosem byl pro melee hráče pohyb na discích velmi obtížný. Při takovémto 3D zaměřování bychom rádi do hry zabudovali osy nebo přímky, díky kterým by nebyl problém při určování vzdálenosti. Třeba čáry podobné těm, které mají vzdušné jednotky ve Starcraft II, jsou jedním nápadů, který by připadal v úvahu.

Gameplanet: Spousta hráčů je omezena datovým limitem, což způsobuje problémy při stahování velkých souborů. Dokážeš říct, jak velkým patchem Cataclysm bude?
Stockton: Jedná se o obsahově největší patch. Pokud si pamatujete na patch 3.3 – ten měl něco kolem 1,1GB. Tohle bude mnohem větší. Nemám po ruce přesná čísla, ale vezměte si, že tehdy to byla pouze jedna zóna. Nyní se dá do pohybu prakticky celý svět. Dobrá věc je, že můžeme patch posílat po kouscích. Řekneme si: ,,Tahle část je hotová, dáme ji do downloaderu.“ Díky tomu tak můžete začít stahovat patch už klidně 4 měsíce před vlastním spuštěním.

Gameplanet: A na závěr, co nám můžeš říct o startovním eventu pro Cataclysm?
Stockton: Bude úžasný! Plánujeme obrovský event k této události. Pamatujete si zombie plague? Stejný tým teď pracuje na Cataclysm eventu a prakticky je už teď k vidění. Věci, které se dějí na Echo Isles a v Gnomereganu, jsou svým způsobem začátkem celé této akce.
Ještě nemáme všechno do detailu domyšlené, ale určitě se můžete těšit na něco velkolepého. Pokud jste se účastnili Scourge Invasion, tak si to celé vynásobte minimálně deseti. Bude to fungovat podobně jako tehdy zombie plague. Vše začne několik týdnů před samotným dnem D a bude se to stupňovat a stupňovat. Nakonec pár dnů před tím, než zmáčkneme čudlík, se Azeroth ocitne v chaosu. Hráči, kteří o příchodu Cataclysm doteď nevěděli, si určitě všimnou toho, že se něco děje!



Naposledy upravil/a Snake Plisken 26.11.2010 v 08:15:52.

Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskuze

Wincks 20.06.2010 14:35

czlukas
ja se na cata vubec netesim Jako datadisk bude pecka, ale je to pomyslne execute vsech free serveru... tohle nemuze zadne freecko ustat proste
Neboj oni něco vymyslí ale počkáte si dýl než na wotlk.

czlukas 20.06.2010 14:26

ja se na cata vubec netesim Jako datadisk bude pecka, ale je to pomyslne execute vsech free serveru... tohle nemuze zadne freecko ustat proste

Javorovej 20.06.2010 13:48

DeadUndead
Na DT v Tol Barad asi nebude masivní World PvP .
bude, horda bude hrát za worgeny, tak se to vyrovná

Wrent 20.06.2010 12:03

Pre-Cataclysm Event si taky velice rád vyzkouším, asi začnu v té době aspoň na chvíli hrát .Nedivim se, že cataclym zatim vypadá takhle super, vždyť tenhle člověk dělal Spyro: The Dragon. Moje úplně první pařba, kterou jsem na PS1 smažil furt .

DeadUndead 20.06.2010 11:57

Na DT v Tol Barad asi nebude masivní World PvP .

Vikano 20.06.2010 11:51

pekný rozhovor....a tie zmeny? podľa mňa super...teším sa na všetky

mato6666663 20.06.2010 11:28

Badbird
Pekny rozhovor a este krajsie zmeny. Myslim ze Cataclysm sa oproti WOtlku naozaj velmi podari. TESIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIM SA. A ty co tu budu zase frflat ze to znici zaklady wowka a ze je to pytlovia tak nech najprv o seve trosku porozmysla
moja rec =)

Badbird 20.06.2010 11:08

Pekny rozhovor a este krajsie zmeny. Myslim ze Cataclysm sa oproti WOtlku naozaj velmi podari. TESIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIM SA. A ty co tu budu zase frflat ze to znici zaklady wowka a ze je to pytlovia tak nech najprv o seve trosku porozmysla

Coxxík 20.06.2010 10:45

Raději at počkají, ale at to mají pořádně ... I přes některé debilní komentáře na Cata, já se nemůžu dočkat! Jsem jen přispůsobivý ... už aby to bylo a pěkný rozhovor

Darkdjinn 20.06.2010 09:10

Tak ted su na cataclysm jeste vic natesenej nez sem byl uz by si mohli pohnout a v srpnu to spustit, ale realne to vidim tak nejdriv v září jestli ne az v listopadu

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet