Know Your Lore: Ancient Kalimdor a zbytek Azerothu

http://media.wowfan.cz/uploaded/ancient_kalimdor

Svět, který neznáme

Tak už je to oficiální! Kalimdor nebyl jediným kontinentem na Azerothu, jen jeho největším. Proč je tato informace důležitá? Doteď jsme prozkoumali pouze kontinenty, které vzešly z prastarého Kalimdoru. Northrend, Eastern Kingdoms, Pandaria, Kalimdor, Kezan, Zandalar Isle a nově také Broken Isles, to jsou všechno pozůstatky jednoho velkého kontinentu, prastarého Kalimdoru (Ancient Kalimdor). Vše se odehrálo napříč Kalimdorem. Trollové bojovali s aqiry, Black Empire s Elemental Lordy, Gurubashi a Amani byli poraženi kaldorei, pandareni bojovali s mogu a poté se Zandalarem a tak dále. Ničivé rozdělení světa, též známé jako Sundering, se konalo pouze na Kalimdoru. V podstatě všechno, co víme o Azerothu, se odehrávalo na jednom jediném kontinentu. Představte si naší planetu Zemi, kde nyní žijeme, jako jediný svět, který známe. Naše planeta má několik kontinentů. Nyní si představte, že dávný Kalimdor měl rozlohu, jakou má dnešní euroasijský kontinent (největší kontinent na zemi). Euroasie má kolem 55 milionů km2, což je opravdu velký kus pevniny. I přesto je to pouze jeden z šesti kontinentů. Jinými slovy, pokud má Azeroth vodní plochu alespoň přibližně stejnou, jako má Země, mohl by obsahovat další velké kontinenty, jako je u nás Afrika (30 miliónů km2), Antarktida (14 miliónů km2), Austrálie, Severní Amerika a Jižní Amerika. Znamenalo by to, že máme na Azerothu ještě opravdu velkou plochu (možná dokonce plochy), která musí být objevena. Navíc nemáme vůbec ponětí, jaké bytosti, kultury a civilizace bychom mohli objevit.

Nové země za velkou louží?

Je tu jedna velmi zajímavá věc, která určitě stojí za zvážení. Začali jsme u hry Warcraft: Orcs and Humans, která se soustředila na oblast kolem Stormwindu a jižní část Eastern Kingdoms. A jak čas plynul, měli jsme možnost vidět více a více z nového světa. Díky jedné větě z připravované knihy Kronika (Chronicle) nemáme sebemenší představu, kolik toho zůstalo neobjeveno. Každá rasa, která nějakým způsobem nepřicestovala, je původem z Kalimdoru. Ať už se zrodily z Titánů, vznikly jako vedlejší účinky Studny věčnosti nebo jsou nějakým způsobem spojené se Starými bohy či Black Empire – všechny pochází z pradávného Kalimdoru. A sha? Ti se zrodili z Y’Shaarj před velkým Rozdělením. Trollové? Ti jsou původními obyvateli pradávného Kalimdoru. Taureni? Noční elfové? Lidé? Gnómové? Trpaslíci? I jejich historie sahá nějakým způsobem zpět k pradávnému Kalimdoru. Jediné bytosti, které známe a nemají s Kalimdorem nic společného, nejsou vůbec z Azerothu. Jsou z jiných světů. Draenei, orkové, ogři, všechny tyto rasy pochází původně z jiných světů. Draeneiové jsou dokonce ze vzdáleného světa Argus a jejich zastávkou byl Draenor, původní domovina orků a ogrů. Víme, že Titáni také navštívili tento svět, Draenor. A tady přichází zlom, kde se od ověřených lore informací přesuneme k teoriím. Za tímto bodem už mi nemusíte věřit ani slovo.

Neznámá neznáma

Toto je mapa Draenoru, kterou máme ve Warlords of Draenor. Velký kontinent (ale ani zdaleka tak velký jako pradávný Kalimdor) s dalším viditelným kontinentem (potenciálně další kontinent, který je vzdálený asi jako Evropa s Afrikou) na jihu. Na tomto světě žila společnost Arakkoa, ogři, orkové, saberoni a přistěhovalečtí draenei, dokud nepřišel Kil’jaeden. Jeho příchod odstartoval sérii událostí, které vedly k vytvoření Hordy (té, co vypila Mannorothovu krev) vedené warlockem Gul’danem a následné invazi na Azeroth skrze Temný portál, který byl vytvořen tajnými znalostmi padlého Titána, Sargerase. A nyní pojďme zvážit velmi šílenou myšlenku. Co když neexistuje žádná planeta jménem Draenor? Pozor, neříkám, že by tento kontinent neexistoval. Vždyť jsme se po něm procházeli. Viděli jsme i památky. Zvažte ale toto – proč je fauna na Draenoru tak hodně podobná té naší na Azerothu? Worgové, spousta dinosauřích druhů, ptáci tolik podobní těm našim. Proč mají orkové legendy o dracích, když na Draenoru údajně žádní draci nejsou? Evoluční linie ogrů je velmi podobná té lidské a trpasličí. Proč tomu tak je? Dobrá, o zbytku Azerothu víme velmi málo. Nemáme ponětí, co se děje na ostatních kontinentech, jak vypadají a kde byly. Takže se zeptám – víme, že Garrosh použil artefakt od Kairozdormu k vytvoření vlastního Temného portálu a zmocnění se toho našeho. Jak ale věděl, že to může udělat? Jak to Kairoz věděl? Protože to vždy věděl.
Víme, že loď draeneiů, Genedar, ztroskotala na Draenoru přibližně 300 let před Zrodem Hordy (Rise of the Horde). Avšak nevíme, jak dlouho je to pro nás. Draenei jsou téměř nestárnoucí rasa, jejich prorok Velen je naživu už od jejich původního letu z Argu. Co pro ně představuje čas? Zajímají se naaru o čas? Víme, že dračí Aspekt Nozdormu byl obdařen Titánem Aman’thulem, aby zmapoval a zabezpečil časovou osu. Takže uniknout silám času možné je. Víme, že Plamenná legie existuje napříč všemi univerzy, že je zde pouze jedna Legie. Legie, kterou jsme viděli na Draenoru, je ta samá, kterou můžeme vidět nyní. Můžeme argumentovat, že to nedává smysl, že by to znamenalo vícero alternativních Velenů, ale pouze jednoho Archimonda a jednoho Kil’jaedena. Nyní však máme způsob, jak to vyřešit. Draenor, který Ner’zhul rozerval na kusy svou lehkovážnou magií, nebyla jiná planeta. Byl to Azeroth. Planeta, kterou Velen a draeneiové pojmenovali Draenor, již měla své jméno, a ta planeta byla Azeroth. Důvod, proč elementálové na Azerothu akceptovali Thralla, je, že orkové jsou z Azerothu. Proč by ho jinak akceptovali? Nemáme ponětí, co Staří bohové, Titáni nebo Bohové divočiny (Wild Gods) dělali na jiných kontinentech. Je možné, že Pánové elementů (Elemental Lords) nebojovali na ostatních kontinentech ta jako na Azerothu, protože tam nebyla žádná Studna věčnosti a žádná síla absorbující veškerý element Ducha (Spirit) pod povrchem ostatních kontinentů. Na jednom kontinentu se mohla vyvinout tradice šamanismu, která využívala vnitřního ducha ke kontaktu se svými předky. Jejich svět nemusel být tak primitivní, ale spíše mladší. Řekněme, že o deset tisíc let mladší, než jaký známe dnes.
Sargeras měl přístup k Medivhovi a jeho síle Strážce. Kromě toho měl k dispozici svou vlastní moc a hlavně znalosti, jakožto bývalý Titán. Takže se ponořil do historie a našel prastaré orky, kteří byli zkaženi Legií jako součást invaze na Azeroth, která vedla k Velkému rozdělení (Sundering). Samozřejmě věděl, že byli odsouzeni – jelikož enormní síla destrukce vycházející ze Studny věčnosti by ovlivnila celičký svět – a oni by tím byli zničeni. Proto vytvořil portál zpět v čase na druhou stranu světa, a když se Ner’zhul pokoušel otevřít více portálů, síla, kterou vyvolával, zkolabovala, když začalo dělení (Sundering). Draenor samotný byl vyrván z Azerothu a odletěl někam do Twisting Nether, kde čas a prostor neexistují jako zde. To dělá z Draenoru, který jsme navštívili ve Warlords of Draenor, pouhou alternativu vytvořenou Kairozem v podstatě podobně, jako byla vytvořena alternativa pro Thralla v Twilight of the Aspects. To znamená, že Velen, který zde zemřel, již není o moc reálnější, než Blackmoore, který dobyl Alianci s pomocí svých otroků gladiátorů. Což znamená, že je zde pouze jeden Archimonde, jeden Kil’jaeden a jeden Mannoroth. Gul’dan, který jim nyní slouží, je vlastně pozůstatek jejich moci a vůbec nemá tušení, že není skutečný. Fajn, možná ne. Zkuste se nad tím ale zamyslet, protože cokoliv je tam někde venku, může být mnohem divnější než to, co je napsáno výše.

Naposledy upravil/a Bellatrix 26.02.2016 v 23:22:45.

Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskuze

Mordecay 03.03.2016 19:39

K špekulácii sa nebudem vyjadrovať, lebo je až príliš pritiahnutá za vlasy a mnoho faktov je odignorovaných. Ostrovy a zrejme ďalšie kontinenty sú na Azerothe, ktoré sme ešte neobjavili, ale Draenor/Outland určite nie.Trollové bojovali s aqiry, Black Empire s Elemental Lordy, Trolovia proti aqir áno, ale proti Black Empire a Elemental Lords, myslím, ešte nebolo nikde povedané.A k poslednému komentáru, tak veta . Takže se ponořil do historie a našel prastaré orky, kteří byli zkaženi Legií jako součást invaze na Azeroth, která vedla k Velkému rozdělení (Sundering). je úplne mimo. Nie len že Sargeras sa o orkoch dozvedel vďaka Kil'jaedenovi (kapitola z Histórie Warcraftu), ale orkovia boli použití v Prvej Vojne, nie vo Vojne Prastarých, ako už odznelo.

sw1tchCZ 02.03.2016 15:17

Eh, je to šílený, není nemožný aby to třeba Blizz nevzal v potaz, ale chci se zeptat na tenhle odstavec, lebo sem ho asi totálně nepochopil:Sargeras měl přístup k Medivhovi a jeho síle Strážce. Kromě toho měl k dispozici svou vlastní moc a hlavně znalosti, jakožto bývalý Titán. Takže se ponořil do historie a našel prastaré orky, kteří byli zkaženi Legií jako součást invaze na Azeroth, která vedla k Velkému rozdělení (Sundering). Samozřejmě věděl, že byli odsouzeni – jelikož enormní síla destrukce vycházející ze Studny věčnosti by ovlivnila celičký svět – a oni by tím byli zničeni. Proto vytvořil portál zpět v čase na druhou stranu světa, a když se Ner’zhul pokoušel otevřít více portálů, síla, kterou vyvolával, zkolabovala, když začalo dělení (Sundering). Draenor samotný byl vyrván z Azerothu a odletěl někam do Twisting Nether, kde čas a prostor neexistují jako zde. Pokud se nepletu tak Velké rozdělení je na konci War of Ancients a v té orkové (ani fel) nebojovali. Nehledě na trochu velkou kolizi v čase... 10000 let před První Válkou, která následuje po konfliktu mezi Draeneii a Orky.A co se týče toho, že by Ner'zhul vyrval kus Azerothu do vesmíru, myslím, že by se to projevilo nejenom tím, že kus Azerothu odletí pryč ale i nějaké vlny tsunami a prakticky by to mohlo způsobit druhej Sundering... A mám pocit, že s Cataclysmem to taky časově nehraje, nehledě na fakt, že by to bylo trochu víc škod než, co napáchala probuzená přerostlá ještěrka - minimálně ve Stormwindu by spadlo víc soch...Nicméně zbytek teorie je určitě hodně blízko pravdě. Kde je Tel'Abim (nebo jak se ten ostrov s banány jmenuje), Kul'Tiras, Zandalar nebo jakékoliv jiné trollí ostrovy, co to Black Empire...

Zug 29.02.2016 15:27

Muradin
tak špatnej nápad!! Jen se to pak trochu vymklo
Naprostá pravda ! ^^

Jerryky 29.02.2016 07:48

To teda. Poslední dva datadisky je s využitím příběhu hroznej problém... Blizzard hlavně nevyužije pořádně konec datadisku, viz nyní, kdy se zase čeká a nic se neděje - mohl udělat určitě další raid či něco málo do příběhu...

Bellatrix 29.02.2016 01:48

Muradin
A Warlords of Draenor s tou realitou nebyl zase tak špatnej nápad!! Jen se to pak trochu vymklo
Jo, to souhlasím. Já se zezačátku hrozně těšila. Už je ten fakt, že jsme mohli znovu potkat třeba Orgrima. A zkrátka Warlordové obecně... Takový skvělý téma nastolili, se skělými charaktery, a nevytřískali z toho nakonec vůbec nic.
Šéfredaktor WoWfan.cz

Muradin 28.02.2016 22:15

Bellatrix
...
S tím já souhlasím. Jak jsem tu už několikrát psal moje nejoblíbenější lore je První válka. Strašně se mi líbí ta jednoduchost. Zkrátka ten název... Orcs and humans. To je prostě skvělý. Hezkej surovej příběh s dobrými postavami a zvraty.Problém je právě v rozdílu typu her. Warcraft byla RTS kde se gameplay nebije tolik s příběhem. No v MMORPG má gameplay obrovskou převahu.A Warlords of Draenor s tou realitou nebyl zase tak špatnej nápad!! Jen se to pak trochu vymklo Zkrátka souhlasím jen mi některé komentáře přišli přehnané.

Bellatrix 28.02.2016 21:16

Muradin
Najednou tu všichni na Blizzard jenom nadáváte. Nedělejte z něj zase neschopnou společnost, která nic neumí. Tenhle článek taky není oficiální, protože to vypadá jak kdyby to tak někdo bral.
Tak... on ten hejt není směřovanej na neschopnost Blizzardu. Blizzard je schopnej, to nikdo nepopírá. Jenom je často schopnej hrozně špatným způsobem. A já se musím přiznat, že když mi Jerryky poprvé poslal odkaz na ten článek, abych se na něj podívala, tak moje první reakce byla něco ve stylu Je to pěkně šílený, takže je klidně možný, že to tak fakt je. Blizzard totiž zkrátka moc nevyniká v tom sáhnout po racioálním, střízlivým, jednoduchým řešení čehokoli. Ne, on radši vymyslí nějakou hustokrutopřísně epickou zápletku, jejíž součástí bude buď alternativní realita, oživení nějaké dávno mrtvé postavy nebo ideálně obojí.Takže ne, Blizzard není neschopný. Blizzard už jenom pokročil moc daleko od té doby, kdy existoval jenom Warcraft a příběhové zápletky bývaly jednoduché, hezké, dojemné, dobře stravitelné a hlavně SMYSLUPLNÉ. Blizzardu totiž jeho vlastní dílo už dávno přerostlo přes hlavu. Ten kolos, jakým se Warcraft univerzum stalo, už není možné udržet v rozumných mezích. Prostě to nejde.
Šéfredaktor WoWfan.cz

Muradin 28.02.2016 20:01

Najednou tu všichni na Blizzard jenom nadáváte. Nedělejte z něj zase neschopnou společnost, která nic neumí. Tenhle článek taky není oficiální, protože to vypadá jak kdyby to tak někdo bral.

Ferion 27.02.2016 21:23

Blizzard nás tak dlouho krmil těma antifyzikálníma a antiracionálníma žvástama, kde celej datadisk bojujeme proti zlu, který se po porážce ukáže buď jako nesmrtelný nebo jako nicotný oproti tomu, co ještě přijde... lore mi přišlo prostě jako když otec mulcahy v MASHi měl nastarost odpadky v táboře-kdo viděl pochopí... tohle vysvětlení sice zní neuvěřitelně ale byla by to od blizzardu fakt ta nejlogičtější věc, kterou by POPRVÉ za historii wowka odpověděli na víc na otázek, než kolik jich položili... bohužel obávám se, že datadisky budou vycházet dokud bude alespon částečně výhodné vytvářet další a že otázek ohledně lore bude přibývat geometrickou řadou bez vyhlídky na odpovědi-kronika ne kronika, koneckonců-kdy blizz naposledy udělal něco smysluplného?

Deathkroman 26.02.2016 23:21

Tak s tím, že na Azerothu bude více kontinentů, než jen ty které se stvořili ze starého Kalimdoru bylo celou dobu jasný, tedy že moře na západ od Kalimdoru a moře na východ od Východních Králoství jsou děleny něčím, kvůli čemuž se nespojují.Hlubší myšlenku jakési spojitosti mezi Draenorem/Outlandem/Azerothem jsem úplně zcela nepochytil, ikdyž představa že tyto tři světy a světy jsou jedním a tím samím.. je to zajímavý ale člověk by si pak řekl, jaká je škoda že vlastně neputujeme ze světa na svět ale z jednoho místa onoho světa na druhý.. Ale jinak fakt zajímavý.. možná právě proto je z Outlandu na dohled i ten Azeroth? Taková přírodní družice Azerothu Ale bojím se že v takovém případě pochytit lore bude pro začátečníky již nemožné..

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet