Pandareni - Jak to všechno začalo

http://media.wowfan.cz/uploaded/pandareni-jaktozacalo

Vznik

Nejprve si povíme něco o samotném vzniku těchto roztomilých tvorů s nadáním pro bojová umění. Všechno to začalo, když do Blizzardu přišel člověk jménem Samwise Didier (někdy používá i přezdívku Panda King – jak příznačné), ze kterého je dnes už ostřílený vedoucí výpravy (art director). A právě tomuto muži se v hlavě zrodila myšlenka, jak spojit své oblíbené věci - pandy, východoasijskou kulturu včetně náboženství a mnichy vařící pivo. Spolu s pořádným kusem kreativity tato kombinace dala vzniknout nové rase - pandarenům. Původně to všechno začalo zcela nevinně. Panda King chtěl své dceři nakreslit pěkný obrázek k Vánocům, ale nevěděl, jak by z něj udělal nezapomenutelný originál. Nakonec své dcerce nakreslil obrázek, na kterém je svačící pandaren (humanoidní panda) a jeho dcera, která si venku staví sněhuláka. Další Vánoce pokračoval v kreslení osudů pandarena a jeho dcery, až se z nich (pandarenů, pozn. red.) nakonec stal autorův symbol. V té době neměli pandareni s Blizzardem nic společného a byly to jen Samwiseovy malůvky pro pobavení vyrůstající dcery. Od té chvíle však pandareni ušli dlouhou cestu a nyní je dokonce čeká i jejich vlastní příběh v datadisku ke hře World of Warcraft.
První obrázek pandarena

První kroky ve Warcraft III

Původně byli pandareni jako samostatná rasa ve Warcraft III: Reign of Chaos oznámeni ještě před jeho vydáním. Bohužel se z tohoto oznámení z 1. dubna 2003 vzápětí vyklubal jen dobře promyšlený aprílový vtip autorů Warcraftu. Ale i tak se ve hře pandareni a pandy ve vedlejší roli nakonec objevili, sice převážně jako nepřátelská stvoření, která doplňovala celkový dojem ze hry, ale přece. V době Reign of Chaos byli pandareni pouze obarvení furbolgové s jinou ikonou (vyskytovali se jen v několika misích a jediná významná panda byla The Largest Panda Ever) a teprve až v datadisku Frozen Throne dostali více prostoru. A to jen díky fanouškům, které oslovil aprílový žert Samwise Didiera. Ti požadovali ve hře více pand a pandarenů. A právě na to Samwise vzpomínal v prvním BlizzCastu (10. 1. 2008), protože ho překvapilo, že reakce na jeho vtípek byly vesměs kladné. Možná právě proto se lidé v datadisku k Warcraft III dočkali částečné satisfakce v podobě nového neutrálního hrdiny s příznačným jménem Pandaren Brewmaster, několika málo misí v kampani za orky, ve které se vyskytoval starý známý Chen Stormstout, který pomáhal míšenci Rexxarovi při plnění jeho obtížných úkolů a pandí armády vedené jedním z pandarenů v tajné misi za krvavé elfy. Nejpodstatnější novinkou, které se dotkla snad všech hráčů, bylo přejmenování oficiálního průvodce hrou ze "Strategická příručka Warcraftem III od Marna Thunderhorna (tauren)" na "Strategická příručka Warcraftem III od Moja Stormstouta (pandaren)." A tak se po vydání Warcraft III: Frozen Throne z pandarenů stali plnohodnotní členové universa Warcraftu.

Pandy ve World of Warcraft

Pandareni ani po čase neztratili nic ze své popularity a jednu dobu se uvažovalo, že by se mohli v datadisku Burning Crusade stát novou hratelnou rasou na straně Aliance. Ale i tak na ně Blizzard ve hře dělal nejrůznější narážky a na veřejnosti je prezentoval jen jako komický doplněk jinak relativně vážného světa. Nejznámější jsou hordský quest Chen's Empty Keg (odkaz na nejvýznamnějšího pandarenského hrdinu - Chena Stormstouta z Warcraft III, který cestoval s Rexxarem), hláška kterou pronese rybařící kluk Justin ve Stormwindu, když si vypráví s ostatními dětmi neuvěřitelné příběhy („Je to pravda! Lidé je viděli! Pandareni skutečně existují!“), non-combat pet Panda Cub, kterého je možné získat pouze při koupi sběratelské edice World of Warcraft, non-comat pet Pandaren Monk, kterého si můžete koupit v Blizzard Store, figurky Pandaren Brewmaster a Pandaren Monk, TCG karta s Chenem Stormstoutem a TCG karta Pandamonium!, dále jste mohli v Bag of Fishing Treasures najít Fantasy Portrait, jež má ikonku pandarena aj. Pravděpodobně nejvýznamnějším úspěchem pand ve WoW byl další aprílový žert z 1. dubna 2005. V něm tvůrci oznámili novou in-game službu Pandaren Xpress (parodie na Pizza Hut v Everquest II), díky které vám na zavolání doručí malá panda pizzu.
Dalším důležitým kouskem skládačky v historii pandarenů bylo prohlášení jednoho ze zaměstnanců Blizzardu: „Možná budou k dispozici v betě nebo maloobchodní verzi hry a možná budou mít zvláštní místo v datadisku, jen si představte, jak to bude vzrušující, až je objevíte!" a „Pandareni nebudou hratelná rasa… prozatím. Jestli budou mít nějakou vedlejší roličku jako NPC? Myslím, že některé věci je lepší nechat nezodpovězené :)." Jak vidíte, všechna tato prohlášení se vyplnila. Nebo spíš jen částečně. Non-combat pet se ve sběratelské edici opravdu objevil, ale z původních plánů Blizzardu na pandareny v TBC sešlo (pro nás je však důležité, že existovaly).
První pořádné informace o pandarenech jako hratelné rase v TBC přinesl jeden zahraniční herní magazín, který navštívil sídlo Blizzardu na podzim roku 2005, kde viděl spoustu nákresů pandarenů jako nové alianční rasy. Od toho se prý nakonec upustilo, protože pandy jsou posvátnými zvířaty v Číně a navíc v sobě měli pandareni smíchané znaky čínské a japonské kultury (např. v betě Warcraftu III na sobě měli pandareni samurajské brnění), což by nedělalo dobrotu, protože Čína s Japonskem nemají dlouhodobě dobré vztahy. Další (a nejpravděpodobnější) spekulace o zrušení pandarenů v TBC se týkají čínských zákonů, které zakazují zobrazování násilí proti pandám (i těm polidštěným) ve videohrách. I když se to jevilo jako pravděpodobné, byl to jen něčí výmysl, protože nejenže neexistoval takovýto zákon, ale navíc existují MMO hry, ve kterých můžete hrát za pandy i PvP. Tyto spekulace vyvrátil i sám Blizzard na BlizzConu 2009, ale o pravé příčině pomlčel. O osudu pand v TBC Blizzard dlouho mlžil a teprve až na Blizzconu 2011 v rozhovoru s Direct TV Chris Metzen oficiálně potvrdil, že se pandareni opravdu v TBC měli objevit jako nová hratelná alianční rasa, ale asi v polovině vývoje datadisku se od nich upustilo a byli nahrazeni draenei, důvod bohužel neprozradil.

Mlhy Pandarie

Dne 28. července 2011 si Blizzard registroval obchodní značku "Mists of Pandaria," ale o tom, co to znamená, neustále jen mlžil a veškeré spekulace „nenápadně“ vyvracel. Jako příklad nám postačí prohlášení Toma Chiltona: „Pokud se podíváte zpátky na to, jak jsme dříve zacházeli s touto rasou (s pandareny, pozn. red.), vždy se objevovala v některých vedlejších produktech, protože jsme si ji nikdy nepředstavovali přímo ve světě. Většinou, když děláme něco spojeného s pandami, bývá to třeba komiks, figurka nebo něco takového.“ Ale už 21. října 2011 Blizzard na BlizzConu 2011 oficiálně oznámil nový (v pořadí už čtvrtý) datadisk k World of Warcraft s názvem Mists of Pandaria, ve kterém se jako nová hratelná rasa objeví pandareni, kteří se na rozdíl od původních plánů tvůrců v TBC mohou přidat (jako první rasa ve hře vůbec) jak k Hordě, tak i Alianci.

Krok dobrým směrem?

Po představení expanze Mists of Pandaria Chrisem Metzenem během zahajovacího ceremoniálu na BlizzConu 2011 se rozhořela diskuze o nastávajícím rozšíření, která rozdělila hráčskou komunitu vedví. Některým se tento nápad líbil a jiným ne. Každá ze stran má své argumenty a stojí si pevně za svým názorem. Někteří hráči novou rasu – pandy s nadáním pro kung-fu a vaření piva hodnotí kladně, ale neexistuje nic, čím by se člověk zavděčil všem a tak se objevila i negativní kritika. Nejvíce kritizovanými věcmi jsou systém soubojů non-combat petů, který se trochu podobá soubojům pokémonů a zejména pandareni, kteří vypadají jako přerostlí plyšáci. Existuje také spousta hráčů, kteří o pandarenech slyší poprvé a nemají k nim takový vztah jako hráči, kteří hráli už Warcraft III nebo aspoň zaznamenali nějaký z aprílových vtípků od Blizzardu. Tomuto datadisku však hraje do karet také fakt, že pandareni jsou hodně podobní hlavnímu hrdinovi filmu Kung Fu Panda, Poovi, který svým úspěchem dokázal, že i humanoidní pandy mají šanci na úspěch. Je možné, že se Blizzard a DreamWorks inspirovali navzájem, protože prostředí z filmu nápadně připomíná herní prostředí a naopak Po připomíná pandareny z Warcraftu III. Dalším pravděpodobně společným prvkem je TCG karta Pandamonium!, protože i pokračování Kung Fu Pandy mělo nést podtitul Pandamonium. [video]HeBHJLCZo_o[/video] Během World of Warcraft Story and Lore panelu na BlizzConu byl Metzen absolutně přesvědčen o velkoleposti pandarenského příběhu, který podle něj krásně zapadne do příběhu World of Warcraft. „Není to žádná rozšiřující blbina, jen tak pro zasmání, ale naopak další plnohodnotná kapitola, ve které se spousta věcí vyostří a bude opravdu drsná. Není možné, aby byl datadisk vystavěn na nějakém aprílovém vtípku.“. A z jeho vystupování bylo jasné, že to s pandareny i příběhem Mlh Pandarie myslí opravdu vážně. Během rozhovoru s Game Front, vedoucí quest designér Dave Kosak, který byl na Blizzconu s Metzenem, prohlásil, že i když se expanze Mlhy Pandarie může zdát veselejší než ostatní, je stejně důležitá pro celkový dojem ze hry, jako předešlé datadisky a vzápětí podotknul, že pandareni, byli mezi fanoušky nejžádanější rasou, kterou chtěli vidět ve World of Warcraft.

Budoucnost

Dnes už víme, že to s novým datadiskem nebude tak strašné, jak to ze začátku vypadalo. A je jasné, že se další budoucnost pandarenů bude odvíjet od kvality nové expanze a jejího přijetí fanoušky. Taky se rozjela beta Mists of Pandaria, známe nové podrobnosti o příběhu, modely pandarenů a do hry se vrátí i starý známý Chen Stormstout z Warcraft III, který bude trénovat nové mnichy pro boj se zlem. Takže už nic pandám nebrání v úspěšném nástupu na scénu. A my jim jen můžeme popřát hodně štěstí do budoucna.

Naposledy upravil/a Astra 31.03.2012 v 10:28:28.

Serwak
Václav Vežranovský

Serwak je autorem 75 článků. Více článků tohoto autora najdete na tomto odkazu. Pro více informací navštivte profil tohoto autora.

Diskuze

Azazuen 31.12.2013 01:18

Cesi udelejte server 5.0.5 pro ty co nemaj na ofik

wampea 08.09.2012 20:51

Mno presne ako som si myslel Nieaky bohaty typek chcel mat v hre pandu a tak ju tam aj ma, ta hra pomaly ale isto konci

bulljoker 10.06.2012 19:51

tak mě napadá jak je tam ten výběr Blood elfa, tak tam je ještě classa warrior a není tam paladin, se nejspíš rozhodli až později když přišel drainei že by ho mohli dát shamana a elfa teda paladina

Andros 02.04.2012 14:06

cerberos
A co asi děláš v Dragon soulu Morchokovi, ..určitě sekaš na jeho malíček,i když to není titán
Já si teda titány představuju podstatně větší. Navíc by to nemělo smysl zabíjet stvrořitele.

cerberos 02.04.2012 13:54

Bulimik
Vy všichni, co pořád MoP a Cata obdivujete, uvědomte si, že za pouhý rok od té hry odešlo kolem 15% lidí!Zdá se to málo, ale jsou to skoro 2 miliony.Svědčí to o tom, že někde je něco špatně a já si rozhodně nemyslím, že přesun na MoP tento úbytek zastaví, ale naopak ještě urychlí.A to ještě nevíme, kolik lidí přestane hrát, než přijdou pandy a DS se jim zhnusí a omrzí je...
HM...toho se právě bojím,hodně lidí si podle mně MoP koupí,Blizzard udělá další rekord v prodeji té hry,ALE..za za nějakou kratší dobu podle mně ubyde ještě více hráčů než za Cata..to mně straší

cerberos 02.04.2012 13:49

Andros
Cerberos, takže ty nechceš Garroshe, ale chceš titány? Není to daší extrém? To jako budou hráči sekat do malíčku u nohy nějakýho titána a tím ho zabijou? Nevím jak si to představuješ.
A co asi děláš v Dragon soulu Morchokovi, ..určitě sekaš na jeho malíček,i když to není titán

Oveckoun 02.04.2012 12:30

Bulimik
Vy všichni, co pořád MoP a Cata obdivujete, uvědomte si, že za pouhý rok od té hry odešlo kolem 15% lidí!Zdá se to málo, ale jsou to skoro 2 miliony.Svědčí to o tom, že někde je něco špatně a já si rozhodně nemyslím, že přesun na MoP tento úbytek zastaví, ale naopak ještě urychlí.A to ještě nevíme, kolik lidí přestane hrát, než přijdou pandy a DS se jim zhnusí a omrzí je...
pravda. Ale ber to tak ze wow je jen produkt s omezenou casovou dobou. Porad se mi zda ze nekteri lide cekaji ze si bude stale drzet nejlepsi kvalitu a bude se hrat nadosmrti. Nejlepsi je cist si stare preview na Wow kde se rikalo ze nebude mit uspech ale hlavne na fakt, ze Wowku se jako prvnimu (teda asi, kdyztak sry) podarilo prolomit 2M uzivatelu o cemz se ostatnim MMO ani nesnilo.

Bulimik 02.04.2012 10:13

Vy všichni, co pořád MoP a Cata obdivujete, uvědomte si, že za pouhý rok od té hry odešlo kolem 15% lidí!Zdá se to málo, ale jsou to skoro 2 miliony.Svědčí to o tom, že někde je něco špatně a já si rozhodně nemyslím, že přesun na MoP tento úbytek zastaví, ale naopak ještě urychlí.A to ještě nevíme, kolik lidí přestane hrát, než přijdou pandy a DS se jim zhnusí a omrzí je...

Oveckoun 02.04.2012 09:24

Tohle je ta nevyhoda lore v MMO. Garrosh je tvrdak ale teoreticky - jsme to my hraci co uz zabili vetsinu bossu a tim padem mame mnohem vetsi koule nez Garrosh :P Dobrej april by byl, kdyby se oznamilo ze postavicky dostanou novej life bar a az vyprcha tak exnou

cerberos 02.04.2012 07:41

Prostě někdo rád vdolky a někdo holky...

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet