Počátky World of Warcraft

/pic/uploaded/wowalpha

Rasy

  • Trpaslíci mohli být původně mágové. Dočkáme se jich až po 6-7 letech v Cataclysmu.
  • Taureni původně neměli vlastnit koda pro přepravu - měli mít tzv. Plainsrunning, který se bylo možné naučit u taurenky Samanthy Swifthoof v STV. Dnes toto NPC neplní žádný účel.
  • Undeadi mohli komunikovat s Alliancí. Také byly označení jako "Undead" a šlo na ně použít ability jako Excorsism. Jejich Will of the Forsaken byla původně pasivní abilita s imunitou na Sleep, Fear a Polymorph (vydrželo to velmi krátce).
  • Byli byste zděšeni, kdybyste viděli trollky ve Vanila alphě.
  • Trollové měli původně jeden dlouhý vtip: "I kill two dwarves in da morning, I kill two dwarves at night, I kill two dwarves in da afternoon, and than I feel alrgiht. I kill two dwarves in time of peace and two in time of war, I kill two dwarves before I kill two dwarves, and then I kill two more." Později byl odstraněn z důvodu reference na kouření trávy.
  • Lidé a orkové byly první rasy, které byly pro World of Warcraft vytvořeny. Logické, že? Také mužské a ženské postavy u lidí neměly identický model jako je tomu dnes.

Povolání

  • Hunteři
    • Survival talentový strom u hunterů byl původně určen pro boj na blízko. U priestů to byl Discipline strom. Proto např. Inner Fire mělo dlouhou dobu Attack Power.
    • Hunteři vlastnili původně Focus jako resource system (který bude znovu uveden v Cataclysmu). Focus se regenoval v době, kdy stáli na místě a ve své době byl neskutečně silný.
    • Některé hunter ability se scalovaly se Spell Powerem (Arcane Shot, Mend Pet). Díky Mend Petu byl jeden hunter s dostatečným Spell Powerem schopen sám porazit Azuregose.
    • Hunteři byli poslední classa uvedená v originální betě. I proto byla pro ně velmi špatná itemizace (hunter weapon).
    • Talent strom Survival se kdysi nazýval Outdoormanship.
  • Mágové
    • Mágové vlastnili spell "Khadgar's Unlocking". Fungoval stejně jako lockpick u rogun.
    • Mágové původně vlastnili Invisibility. Pyroblast v neviditelnosti nebyl nijak omezen. Představte si ten whinefest, který se ihned spustil.
    • Mágové museli investovat 5 talent bodů do Arcane Explosion, aby byla instantní. Evocation byla původně talent také, stejně tak Ice Block.
    • V prvních měsících téměř neexistoval Spell Power na věcech. Nebylo neobvyklé vidět level 60 mága s méně jak 30 SP.
  • Rogue
    • Wound Poison se stackoval po 10% až na 50%. V této době bylo i výhodné takové debuffy dispellovat.
    • Roguové a druidi měli původně Feign Death. Později když hunter ležel ve Feign Deathu oněch 6 minut, doopravdy zemřel.
    • Eviscerate měl vždy stejný základní damage a neškáloval se. Nahatý roguna tak dával s touto abilitou naprosto stejný damage jako plně vyzbrojený T3 rogue.
  • Warlock
    • Warlocký Banish měl původně 30 minut cooldown. Nikdy se nezjistilo z jakého důvodu.
  • Warrior
    • Charge abilita u warriorů dříve k cíli teleportovala. Developeři zezačátku neuměli napsat pro tento druh ability kód.
    • Po jednom patchi v už po beta testu WoWu se objevil bug, díky kterému warrioři dostali o jeden talent bod navíc. Mohli tak využít vražedný spec 31/21/0 (Mortal Strike/Death Wish pokud se nemýlím).
    • Warriorský Recklessness redukoval armor na 0. Kick, Pummel a další podobné ability měly 25% šanci na miss. Mace Specialization dávalo šanci na stun až do Season 3 v TBC.
  • Shaman
    • Windfury weapon proc mohli procnout mezi oběmi zbraněmi navzájem. Teoreticky se tak dal oneshottnout boss, když by tedy byly hvězdy nakolněny.
  • Priest
    • Priesti a mágové vlastnili Sleep spell.
    • Priesti měli původně race ability. Dnes je převážná většina těchto abilit v základním repertoáru priestů. Desperate Prayer, Fear Ward, Devouring Plague atp.
    • Discipline talent strom byl původně určen pro melee boj. Proto Inner Fire dával také attack power.
  • Paladin
    • Paladinové měli tzv. Reckoning Bomb. Toto zaručovalo neomezené stackování hitů na další swing. Díky tomuto byl poražen Kazzak jedním hráčem. 24 hodin poté byla tato abilita pryč.
    • Paladinský spell Judgement měl cast-time. Stejně tak většina spellů byla zrušena, (Seal of Fury, Seal of Sacrifice, Seal of Wrath...) Crusader Strike a Holy Strike byl již v původní betě.
  • Většina class měla talenty, které přidávaly statistiky v určité hodnotě (20/40/60). Samozřejmě se s jakýmkoliv scalingem podle levelu nepočítalo.

Questy

  • Originální koncept byl takový, že jak Horda, tak Aliance měli ve hře tak 100 questů. Zjistilo se to v nedávném rozhovoru.
  • V době vydání originálního Warcraftu nebyly v Silithusu skoro žádné questy. Situace se zlepšila s příchodem Ahn'Qiraj raidu.
  • Nad levelem 50 bylo velmi málo questů. Blizzard je přidal až na žádost hráčů, kteří museli neskutečně grindit do levelu 60. Mějte na paměti, že původních XP bylo potřeba 2,5x víc, než je tomu v součanosti.

Předměty

  • Polearmy se nazývaly Spears.
  • Ze začátku existovaly klasické štíty a malé kulaté štíty ("Buckler"). Roguové a hunteři mohli používat právě tyto malé štíty, ale později toto developeři odstranili. Tyto itemy ve hře stále existují, ale známe je jako "Shields".
  • Důvod, proč je ve hře nespočet plášťů s identickými staty ve startovních zónách, je z důvodu toho, že kdysi se rozdělovaly na cloth/leather/mail stejně jako ostatní věci.
  • Pláště jako takové nešlo na charakterech vidět do doby, než si to vyžádali hráči.
  • Hůlky (wands) neměly toggle/auto-cast. Pro každé vystřelení se muselo klikat.

Lokace

  • V Barrens existoval pouze jeden hřbitov a jeden flight path.
  • Hellfire Peninsula byla původně zamýšlena jako 54-60 zóna. Vzhledově se spíš podobala Outlandu z Warcraftu III.
  • Pokud se podíváte na původní cinematic, všimněte si, že polovina Silithusu neexistuje. Důvod je jednoduchý. Do příchodu Ahn'Qiraje nebyl.
  • Na západ od Stranglethorn Vale existovaly dva velké ostrovy, které byly před samotnou betou zrušeny. Nicméně, stále se lze dostat do těchto subzón s Water Walkingem. Nečekejte ale nic zajímavého.
  • Elwynn Forest, Stormwind a Westfall byly první zóny, které Blizzard vytvořil před rokem 2001. Proto dlouhou dobu byly podstatně horší než ostatní zóny. Dnes toto platí spíše jenom pro Westfall.
  • Důvod, proč Azshara měla tak málo questů je ten, že developeři vytvořili v této zóně velmi špatný layout a uvědomili si to velmi pozdě. Zóna byla nejméně oblíbená, a proto tento problém neřešili a nechali lokaci být. Aby zóna nebyla úplně mrtvá, přidali později outdoor bosse Azuregose. Podobný osud potkal i Kazzaka v Blasted Lands.
  • Před příchodem The Burning Crusade se mohl použít Blink k překonání Deadmines portálu a dostat se tak do tunelu a dále do jedné z prvních verzí Outland zón.
  • Goldshire v Elwynnu bylo původně mnohem větší, ale z důvodu, že ostatní města nemohla být tak velká, se Blizzard rozhodl toto město podstatně zmenšit.
  • Ironforge bylo mnohem větší a komplikovanější než dnes. Jisté změny se dočkáme v Cataclysmu, ale nebudu vám nic prozrazovat.
  • Gnomeregan mělo být původně město, které bylo propojené typem výtahu s Ironforge. Deeprun Tram mělo původně směřovat do Darnassusu.
  • Všechny křídla Scarlet Monastery byla kdysi spojená. Developeři je museli rozdělit z důvodu velikosti samotné instance.
  • Black Morass dungeon byl k nalezení v souborech již od roku 2004.
  • Andorhal ve Western Plaguelands byl plný elitních mobů, obehnán zdí a Araj the Summoner byl pro 20 lidí. Lidé s vybavením z Molten Coru s ním měli problémy.
  • Ve složkách hry je programátorský ostrov a designérský ostrov, ale přístupné ve hře nejsou.
  • Undercity bylo mnohem komplikovanější k orientaci, a proto developeři zrušili druhé patro. Dodnes se tam lze dostat.

Dungeony

  • Meeting Stones byly původně určeny k vyhledávání lidí pro daný dungeon namísto současného summoningu.
  • Emerald Dream byl plánován jako zóna/raid/kontinent pro Vanilu, ale tento nápad byl kompletně zrušen. V souborech je nicméně stále k dispozici.
  • Scholomance měla původně být outdoor zóna plná elitních mobů, ale developeři tuto oblast vytvořili natolik velikou a kvalitní, že se rozhodli přetvořit zónu na dungeon, jaký známe dnes.
  • Blackrock Spire, Stratholme a Scholomance byly vytvořeny pro raid 15 lidí. Mobů bylo mnohem více a proběhnout kompletně celé Stratholme v této době trvalo i několik hodin.
  • Maraudon a Dire Maul byl přidán prostřednictvím patche nedlouho po vydání originální hry.
  • Blizzard často zmiňuje, že Shadowfang Keep je jejich nejoblíbenější instance. Vytvářením tohoto úžasného dungeonu strávili také nejvíce času. To je takéjeden z důvodu, proč se v Cataclysm dočkáme heroic verze.
  • Tier 2 set původně dropoval z bossů v Molten Core a vypadal úplně jinak. Proto dodnes např. z Ragnarose padají kalhoty.
  • Naxxramas je fyzicky stále přítomen v Eastern Plaguelands. Ten, kdo svůj charakter odpojil před příchodem WotLK, se o tom mohl přesvědčit. Když byste z něj seskočili, dostanete se do Plaguelands. Pokud byste vešli dovnitř Naxxramasu a vyšli opět ven, už byste se nacházeli v Dragonblightu.

Buffy a interface

  • Buffy na hráčích nebyly k vidění, dokud mág nepoužil Detect Magic.
  • Debuff slotů bylo původně pouze 8. Warrioři s Deep Wounds byli z raidů vyhazováni, stejně tak warloci. Rozšíření slotů víceméně přišlo kvůli Vaelestraszovi v BWL.
  • Původně neexistovala Arcane rezistance. Zato jsme měli Holy rezistanci. Dnes je to vice-versa.
  • Školy jednotlivých kouzel (Fire/Frost/Arcane…) měly vlastní "weapon" skill. V Shadowfang Keepu někteří mobové dodnes mají spell resp. curse, které tyto skilly snižují o 100.

Player vs. Player

  • Diminishing Returns neexistovali dlouhou dobu u CC. Roguové či mágové v této době kralovali v PvP aspektu hry. Mág vás například mohl ve vodě velmi jednoduše utopit.
  • Azshara Crater - zrušený BattleGround, je stále k nalezení v souborech hry.
  • V minulosti ve městech neexistovaly stráže. World PvP v této době mělo poněkud jiný nádech např. z důvodu, že nebyly žádné BattleGroundy a Honor systém. WSG/AV přišlo později a po nějakém čase i Arathi Basin.

Ostatní

  • Původní Epic mounti byly pouze v jiné barvě jako obyčejní a neměli na sobě brnění. Později šel vyměnit za nového. Ten, kdo si nechal původního, se může dnes pyšnit achievementem.
  • Grafika jako taková se ve WoW za tu dobu velmi vylepšila. Původně však byla spíše realistická, než se současnou stylistikou. Byla také o mnoho horší. http://i.imgur.com/kXihF.jpg
  • Jediný Enchanting trainer (225-300) byl v Uldamanu a opravdu ne někde na začátku.
  • Auction House byl původně pouze v Orgrimmaru a Ironforge. Představte si v této době Darnassus.
  • Player housing byl původně zamýšlen a ve hře v jisté formě existoval. http://imgur.com/HWTpH.jpg
  • V minulosti bylo možné získávat reputaci s Wildhammer klanem a Revantusk trolly (Hinterlands). Odměny bohužel žádné nebyly a později byly tyto reputace zrušeny.


Naposledy upravil/a Hanzik 16.10.2010 v 10:29:27.

Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskuze

Nesingwary 15.10.2010 22:10

Draw
me ty obrazky nejdou zobrazit
mám stejný problém

Draw 15.10.2010 22:05

me ty obrazky nejdou zobrazit

Bulo 15.10.2010 21:58

REALDRUID
Ve složkách hry je programátorský ostrov a designérský ostrov, ale přístupné ve hře nejsou.Ale jsou,musíte mít ale speciální patch ve složce Data,jinak vyhazuje Error
ne to nejsou prave ten patch je tam prida=hack wayjinak v suborech uz davno neni nekolik patchu

REALDRUID 15.10.2010 21:46

Ve složkách hry je programátorský ostrov a designérský ostrov, ale přístupné ve hře nejsou.Ale jsou,musíte mít ale speciální patch ve složce Data,jinak vyhazuje Error

Riko 15.10.2010 21:45

KRASA. Vanilla WoW 4EVER

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet