Příručka druida, aneb jak na to, když si nejsem jistý

obecné

Předem chci říct, že se jedná jen a pouze o PVE specy vhodné na raidovaní a casual hraní. PvP talenty si každý z vás musí udělat sám, je to pouze na vás, které spelly se rozhodnete využívat a tudíž je pouze na vás, které vytalentujete... Druid je nejflexibilnější classa ve hře, může fungovat jako tank, melee dmg ,range dmg i jako healer. V původním WoW fungoval druid pouze jako heal, v TBC se přidal feral tank a v závěrečné fázi TBC i balance. Nu a na WoTLK se přidal ještě feral dmg, snížil se výskyt druid tanků a naopak zvedl počet balance. Druid je snad nejnáročnější classa v celém WoW, musíte zvládat největší počet abilit ve hře, zvládat nejobsáhlejší theorycraft, prostě musíte být skilled.

restoration

Druid jako healer má celkem tři cesty, kterými se může vydat. Pro všechny tři je hlavním statem spell power. Začnu tou asi nejjednodušší, kterou jsem nazval

nourish

Tento spec, jak název napovídá, se specializuje především na spell nourish. Talenty: http://www.wowhead.com/?talent#0VG0uZZf0fufuxiuVhsVo:Lxk Tento build je dělaný především na target healing, kdy váš nourish s cca 3000 spell power je schopen critovat i za 14k. Hodí se především, máte-li nedostatek target healerů (disci priest, holy pala). Stačí, máte-li kolem 500 haste, aby váš nourish byl cástěn za méně než 1s pod efektem NG1. Druhou cestou je

hotkař

Spec zaměřený na aoe healing pomocí HoT2 efektů Talenty: http://www.wowhead.com/?talent#0VG0uZZf0fuduxiuVGsVo:Axk Talenty a glyphy se od nourish buildu příliš neliší, ale podstatné změny naleznete ve svém gearu. Haste potřebný na tento spec šplhá téměř k 700. Čím víc haste, tím lépe, jelikož haste snižuje GCD vašich abilit na 1s (650+haste), tzn., že za 1s jste schopni hodit 1 HoT efekt. Bez hastu by vám to trvalo 1,5s+glyph na rejuvenation způsobuje, že haste působí i na tento spell (snižuje jeho duration o 1/3 na 12s) Je to nejefektivnější a také nejtěžší cesta druida healera. Třetí a poslední cestou je

HT

Tento spec je zaměřený na spell healing touch Talenty: http://www.wowhead.com/?talent#0VG0uZZfVcuiuxbuAhsMo:Abk Tento build je téměř nezávislý na hastu, ale naopak vyžaduje co nejvyšší crit. Vás healing touch má base castime3 snížený o 2s na 1s, tudíž haste ho téměř neovlivňuje, lepší je proto jet crit. Tento build je zaměřený především na rychlý heal, užívaný moc není. Jediné využití na WoTLK měl snad jen v ToGC na rychlé vytáhnutí lidí při penetrating cold na Anubovi.

balance druid

Balance druid je ranged dmg specializující se především na boost party memberů a to třemi procenty hit, třemi procenty haste, pěti procenty crit a třinácti procenty spell dmg. Říct ovšem, že je slabý dmger, je zcela zcestné. Určitě nedá takovou dmg jako mage nebo warlock, ale jaký dmg by bez něj daly tyto dvě classy... Soketí se 3 druhy gemů: 23sp, 12sp+10crit, 12sp+10spirit (max 2 v gearu) Bohatě vám stačí, dosáhnete-li 500haste, tehdy máte haste cap, tzn., že váš wrath se pod NG cásti pod 1s. Hit cap se pohybuje kolem 270hit rating (10%) u druida dnes existuje i crit cap, na něj ale potřebujete ICC gear. Rovná se 60% crit na starfire se všemi buffy (z talentů máte 10%, buffy dalších +-10%)

target

Tento build je zaměřený na maximální target dmg. Talenty: http://www.wowhead.com/?talent#0tMbuiIscdIquouZbxczb:urf Ty, kteří vám radí talentovat mana regen, můžete rovnou nakopat do zadku a vynadat jim do noobů, jelikož mana z raid bufů a moonking formy stačí na to, abyste na konci raidu měli 95% many. Základní rotací je 100% uptime dotek a podle procu ecclipse wrath nebo starfire. Při běhání není na škodu zapnout starfall nebo typhoon.

aoe

Spec zaměřený jen na několik specifických bossů, jako třeba Anub Talenty: http://www.wowhead.com/?talent#0tMbuiIscdIVuMuZbxczb:uif Nejedná se o nějaké markantnější změny, ale přesto je vypíšu. Z talentů byli odebraní enti, jejich dmg zas tak vysoký není, a byli nahrazeni Gale wind, což vám zvyšuje dmg Huricanem o 30%. Dále byl narhazen glyhp starfiru za glyph starfallu, který snižuje jeho CD o 30s (1/3). Starfall je snad nejsilnější AOE ve hře (jedině seed of corruption by mohlo být silnější), určitě se vyplatí.

feral druid

Tento build se zaměřuje buď na dmg v kočce nebo na tankování v medvědovi, obě tyto větve rozeberu samostatně.

kočka

Velice silný dmger, avšak závislý na "stay behind" neboli pozicí za zády. Užívá mnoho abilit. Uvažujme, že v raidu je wariror nahazující 30% bleeding debuff. V tom případě používáte rake (snažit se o 100% uptime,), shred (vaše základní dmg abilita) a dále finishing movy. Snažíte se o 100% uptime savage roar (+33% dmg) a 100% uptime rip (dotka) Není to nic jednoduchého, jelikož fungujete v podstatě jako rouge a jste závislí na množství energy. Musíte si proto hlídat její množství, abyste stále měli dostatek na nahození rake nebo finishing move. Základním statem je agility. Tím je do cca 55% crit, od té chvíle se jede armor penetration (snižuje nepřátelský armor) Talenty: http://www.wowhead.com/?talent#0ZEGMsfrz0eo0huqkbAczb:Vpm

feral tank

Jako každý jiný tank se zaměřuje na co nejvyšší dmg redukci, max hp, avoidance a armor. Soketuje se pouze stamina+1x 10agi+15stam gem (kvůli meta gemu). Totéž platí pro enchanty, na zbraň se dává mongoose. Tank v podstatě žádnou rotaci nemá, užívání abilit a CD4 je jen a jen na vás. Talenty: http://www.wowhead.com/?talent#0ZxrGscrzceRccuAkbA0z:n0z Tímto bych tento topic ukončil. Tyto buildy samozřejmě nejsou nejlepší vždy a všude, ale ve většině případů by měly být vhodné. Doufám, že tento topic některým z vás pomůže a jiné vyvede z omylu a zároveň doufám, že někteří z vás vyvedou z omylu mě :) slovníček pojmů: 1, http://www.wowhead.com/?spell=61346 2, healing over time (effect). Např. rejuvenation, lifebloom... 3, doba potřebná k vycástnění spellu 4, doba potřebná k znovunabití spellu (kupř. starfall, 1,5m)

Naposledy upravil/a Suriencz 23.03.2010 v 16:21:15.

Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskuze

Snake Plisken 12.04.2010 12:50

jaj takze to ten rejuv len rychlejsie healne.. to mi z popisu glyphu nebolo vobec zrejme, som sa tesil, ze to za tu dobu viac raz tickne vdaka vysokemu haste.. no nic tak promin, to som fakt netusil..

Snake Plisken 12.04.2010 12:09

werehuman, kdyz si ten glyf hodis, tak ti zkrati duration rejuvu a zaroven zvysi frekvenci tiku, takze jedno i druhe, cos napsal.

Snake Plisken 12.04.2010 11:29

Velmi pekny clanok, len tam je chyba pri HoT.. glyph rapid rejuvenation skracuje cas medzi tickmi (väcsie haste, viac tickov) tj. ze to castejsie pridava hp a nie ze sa skrati doba trvania rejuvenation..

Dreadlord 08.04.2010 10:14

pokud vim, tak se jedna o uzivatelsky clanek, ktery s redaktory nic spolecneho nema, riko po mne jenom chtel, abych neco podobneho naps al i o samanovi, coz s vami redaktory taky nema nic co do cineni.,.

Snake Plisken 30.03.2010 16:26

Připadá to tak jen mě, nebo si Riko opravdu myslí, že Surien je redaktor?

Suriencz 30.03.2010 08:40

To Suriencz - Ja ti to prece jen poslu. Aspon si to precti a pak mi odepis co si o tom myslis. Jen skoda, ze ja to umim jen za elementala. Resta planuju pozdeji na dual spect. Co se tyce enha, tak tam si pockam az na cataclysm.

Suriencz 29.03.2010 21:52

To Suriencz - ja bych rad ale ted nemam na PC moc cas a acc mam frozen.

Suriencz 29.03.2010 21:46

To nemusíš, co neznám, doplním z theorycraft stránek, ale kdyžtak nafoť nějaké screeny (třeba totem q a podobně)

Javorovej 29.03.2010 21:32

To Suriencz - muzu ti to co mam o shamanovy poslat na mail? Zebys to sem taky dal.

Suriencz 28.03.2010 17:13

Typhoon je nenahraditelný spell především na Saurfangovi, kde s jeho pomocí odhazuješ a zpomaluješ addy, čímž získáváš čas na jejich zabití.Navíc se dá házet při běhání, kterého je v ICC až až.Stromci hitují průměrně za 500 každé 2 vteřiny, tzn, že každý praští 15x.15*3*500=22, 500 dmg, kterým instant castem něco takového uděláš Navíc na ně platí hero.Owlkin frenzy...talent hodící se na bosse s AOE dmg, kterých je v ICC taky požehnaně.Tam prostě není jiný bod(dy), kam ho dát.Haste cap pro druida je proklatě nízko, zvyšovat dmg dotek o pár procent je k ničemu a snižovat mana costy a zvyšovat regen taky...Postni svůj build a uvidímeDruid není jediný, kdo snižuje targetu hit chance o 3%.Myslím, že to taky dělá DK a ještě někdo...

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet