Proč Activision Blizzard nevadí propad v počtu hráčů WoW

WoWToken
Před dvěma měsíci klesl počet předplatitelů WoW o závratné tři miliony: na 7,1 milionů platících hráčů. Pro firmu Activision Blizzard, pod kterou hra patří, to však není moc velký problém. Tento propad proběhl v prvním kvartálu 2015, ale i přes něj zaznamenala firma růst v příjmech i ziscích. To vše vypovídá o dlouhodobějším trendu, kdy se Activision Blizzard úspěšně daří rozšířit a změnit své portfolio úspěšných her. World of Warcraft totiž v minulosti patřil k nejdůležitějším produktům společnosti, společně s Call of Duty a Skylanders bylo zodpovědné za až 80 % zisků roku 2013. I proto se pravidelně ve výročních zprávách firmy objevoval následující text:
Významná část našich tržeb [pochází z] relativně malého počtu populárních sérií a tyto produkty jsou zodpovědné za disproporcionálně velkou část našich zisků. Kvůli této závislosti na omezeném množství her může neschopnost dosáhnout očekávaných výsledků v těchto herních sériích vést k negativnímu ovlivnění i celé firemní finanční stability.
Tento stav byl ale realitou v minulých letech. Společnosti se totiž čím dál lépe daří diverzifikovat své portfolio a nabízí hned několik velice úspěšných a ziskových sérií. Např. Hearthstone nebo Destiny jsou už mezi hráči velice oblíbené a Heroes of the Storm a Call of Duty online k tomu rychle směřují. Díky úspěchu těchto her by v roce 2015 WoW mělo podle plánu být zodpovědné za méně než 50 % tržeb Blizzardu. To je opravdu velky rozdíl, v roce 2011 bylo totiž zdrojem více než 90 % tržeb. To navíc není vše. Už tento a další rok se očekává vydání dalších velice nahypovaných titulů: Overwatch, Diablo, Guitar Hero, Hearthstone i Starcraft. Activision Blizzard se tak o svou budoucnost nemusí bát. Co si z toho můžeme odnést my? Musíme počítat s tím, že Warcraft franchise už není pro Blizzard tak podstatný a že do něj bohužel může postupem času soustředit méně a méně zdrojů... A také bychom si měli uvědomit, že třímilionový pokles předplatitelů není žádný velký problém.

Naposledy upravil/a Bellatrix 10.07.2015 v 00:52:04.

Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskuze

kritik 09.07.2015 03:04

Draculla
Čím je nižšia cena tokenu, tým menej ľudí si ho kupuje. Logicky - cena WoWtokenu sa reguluje podľa ponuky a dopytu. Ak máš vyšší dopyt(viac ľudí je ochotných kúpiť token) tak sa cena zvýši. Ak už je cena veľmi vysoká, tak ľudia prestanú kupovať (dopyt sa zníži - cena začne padať) A takto sa to opakuje. Keby si všetci ľudia na EU realmoch povedali, že ok... cena je síce minimálna (v EU regióne to je teraz okolo 44k) ale nekúpim si ajtak ten token a počkám Potom by bol dopyt stále nízky a cena by klesala naďalej. V Amerike práve nie sú ochotní kúpiť token za 45k goldov, takže cena sa drží na takej hranici, za ktorú sú ľudia ochotní kúpiť token
ale ty beres jen jednu stranu mince kolik lidi si ho kupuje z ah ale cenu uplne stejne ovlivnuje kolik lidi si kopuje goldy z atoken a tady bude prave ten nejvetsi rozdil mezi US a zbytkem, nevico s penezma tak si nakoupi hafo tokenu a za goldy nejaky veci z bmah a tak, coz v EU moc lidi nedela ..

Jeffis 08.07.2015 16:42

Draculla
Čím je nižšia cena tokenu, tým menej ľudí si ho kupuje. Logicky - cena WoWtokenu sa reguluje podľa ponuky a dopytu. Ak máš vyšší dopyt(viac ľudí je ochotných kúpiť token) tak sa cena zvýši. Ak už je cena veľmi vysoká, tak ľudia prestanú kupovať (dopyt sa zníži - cena začne padať) A takto sa to opakuje. Keby si všetci ľudia na EU realmoch povedali, že ok... cena je síce minimálna (v EU regióne to je teraz okolo 44k) ale nekúpim si ajtak ten token a počkám Potom by bol dopyt stále nízky a cena by klesala naďalej. V Amerike práve nie sú ochotní kúpiť token za 45k goldov, takže cena sa drží na takej hranici, za ktorú sú ľudia ochotní kúpiť token
To máš pravdu ale spočítej si kolik CZ/SK hráčů je platících. Kdyby dali taxu na minimum např 1 EUR tak bude lidí více...

Draculla 08.07.2015 16:31

kritik
to se bohuzel nestane ale zalezi taky kde, ze je kazdy trh jiny je krasne videt na cene wow tokenu, v americe jsou lidi zvykly kupovat blbosti co nepotrebujou uz od narozeni a v Evrope(nemluve o Asii) si to spousta lidi nemuze dovolit, ale ono vsechno se vsim souvisi, pokud wowko bude hrat 5 milionu, 4 miliony atd, tak, ti mounti budou urceni pro stale mensi a mensi trh,a je nadeje ze pak konecne blizzu dojde ze tudy cesta nevede ...
Čím je nižšia cena tokenu, tým menej ľudí si ho kupuje. Logicky - cena WoWtokenu sa reguluje podľa ponuky a dopytu. Ak máš vyšší dopyt(viac ľudí je ochotných kúpiť token) tak sa cena zvýši. Ak už je cena veľmi vysoká, tak ľudia prestanú kupovať (dopyt sa zníži - cena začne padať) A takto sa to opakuje. Keby si všetci ľudia na EU realmoch povedali, že ok... cena je síce minimálna (v EU regióne to je teraz okolo 44k) ale nekúpim si ajtak ten token a počkám Potom by bol dopyt stále nízky a cena by klesala naďalej. V Amerike práve nie sú ochotní kúpiť token za 45k goldov, takže cena sa drží na takej hranici, za ktorú sú ľudia ochotní kúpiť token

kritik 08.07.2015 15:14

Draculla
Blizzard nakopne to, keď im ľudia prestanú kupovať skiny v Heroes of the Storm a decky v HS, poprípade mountov vo WoW.
to se bohuzel nestane ale zalezi taky kde, ze je kazdy trh jiny je krasne videt na cene wow tokenu, v americe jsou lidi zvykly kupovat blbosti co nepotrebujou uz od narozeni a v Evrope(nemluve o Asii) si to spousta lidi nemuze dovolit, ale ono vsechno se vsim souvisi, pokud wowko bude hrat 5 milionu, 4 miliony atd, tak, ti mounti budou urceni pro stale mensi a mensi trh,a je nadeje ze pak konecne blizzu dojde ze tudy cesta nevede ...

08.07.2015 13:32

Muradin:hlavne je vtipny ze pandarii delalo 100 lidi +- a mela content patch kazdy dva mesice blizazrd na blizzconu machroval jak pribral dalsich 100 a ve wow se pomalu nic nedeje

Muradin 08.07.2015 12:19

Přijde mi, že tím Blizzard trochu zabíjí potenciál WoW. Samotné WoD přilákalo zpět spoustu hráčů a recenze byly dobré a co jsem koukal i hráčům se líbilo. Problém pak nastal s patchem 6.1 který to zabil. Hráči byly déle bez contentu a tak se zavrhlo i celé WoD, ale kdyby se Blizz o WoD staral tolik jako o MoP tak by přilákal ještě víc hráčů a nemuselo by to tolik kolísat.Jako to že WoW upadá mi přijde moc kritické spíš mi přijde, že WoW neroste.

Draculla
Blizzard už minule oznámil, že datadisky budú mať maximálne 2 patche a je to cesta, ktorou smerujú i v next datadisku. Blizzard Logika: Menej patchov - viacej času na vývoj next datadisku. Apexis Daily questy - budúcnosť
Vždycky jsem si myslel, že víc patchů dá právě i víc času na vývoj datadisku... Někteří lidé by makali na datadisku a někteří na patchi. Přijde mi divné, že by třeba i menší patch jako 5.1 nebo 5.3 zaměstnal celý tým a dal tolik práce...Já nevím co lidé furt mají proti Apexis daily questům. Vždyť je jedno jestli budu mít 3 questy Zabij deset orků, přines deset zbraní a zabij tamtoho kapitána a nebo jeden quest ve kterém to udělám všechno najednou... Takhle to je pak volnější a mám větší kontakt se světem. Je fakt, že lidé mají hold rádi strukturu i když v tom není moc rozdíl. Ve WoD třeba repky... Většina repek byla na zabíjení mobů, ale lidem se moc nechtěla dělat. Když ale dostanou quest za kde někoho zabiji a za to bude 200 repky udělají to mnohem radši než aby se sami vydali a zabili je.

Draculla 08.07.2015 11:36

barrny
Takže pokud na slavném blizconu neohlásí další MegaUltraTotalSuper datadisk pro WoW, tak to s hrou bude hodně špatné.
Blizzard už minule oznámil, že datadisky budú mať maximálne 2 patche a je to cesta, ktorou smerujú i v next datadisku. Blizzard Logika: Menej patchov - viacej času na vývoj next datadisku. Apexis Daily questy - budúcnosť

Jeffis 08.07.2015 10:01

V poslední době WoW dosti upadá.. Je pravda že Blizzard se teď převážně soustředí na ostatní hry jako je Hearthstone nebo Heroes of the Storm. A pokud jim tam hráči platí za postavy, mounty, decky atd. tak potom pro ně takovýto pokles není ztrátový. Raději kdyby zrušili předplatné úplně a ponechali třeba jen boosty na lvly a mounty. Když to funguje na ostatních hrách tak proč by to nemělo fungovat i na WoW?

barrny 08.07.2015 07:11

Jistě že to není problém, vždyť jde jen o 1/3 platících hráčů, takže se nic neděje, milionů mají ještě dost … zatím !Osobně si myslím, že tyto čísla jsou staré cca 2-3 měsíců a součastný stav platících hráčů je ještě daleko nižší a patch 6.2 tato čísla ještě podstatně navýší (zdárný příklad úpadku je server BB a DT za alianci), taková bída a rozklad guild nebyl nikdy, ani při nenáviděném a dlouhotrvajícím SoO patchi, defakto se dá napsat, že alianční BB-DT je prakticky mrtvý server, zůstaly na něm cca 2 guildy schopné mythic progresu a zbytek je odpad, který nestojí za řeč a pokud přeci jen chcete hrát PvP for fun, tak čekací doby nejen do BG přesahují 40 min standardně., vlastně čekací doby na všechno ve hře se protáhly na 30-40min + … takže tohle je další z důvodu proč hru na těchto serverech nehrát. Takže pokud na slavném blizconu neohlásí další MegaUltraTotalSuper datadisk pro WoW, tak to s hrou bude hodně špatné.

Draculla 08.07.2015 00:15

Jedi_Knight
Tří milióný pokles předplatitelů stále je velký problém, jen je pro onu firmu méně významný v porovnání s dřívějškem. I tak je to ale snížení měsíčního zisku z WoW o třetinu.Největší problém je to pro hráče, protože tahle apolegetika neprospívá vůbec nikomu.Nedovedu si představit, co by mělo Blizzard nakopnout víc, než že jim třetina hráčů zase odejde.
Blizzard nakopne to, keď im ľudia prestanú kupovať skiny v Heroes of the Storm a decky v HS, poprípade mountov vo WoW.

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet