Recenze komiksu World of Warcraft - kniha 4.

Za sebe mohu říct, že jsem neskutečně ráda za nakladatelství Crew, které se do překladů WoW komiksů pustilo s plnou vervou. Díky nim tu máme Ashbringer a nyní už kompletní World of Warcraft komiks. Trvalo sice necelý rok, než se i čtvrtý a poslední díl dostal na pulty knihkupectví, ale nyní je tu a my máme pro vás, tak jako pokaždé, recenzi. Opět tu vyvstává otázka: koupit či nekoupit? Pusťme se do toho.

Příběh

Předchozí díl načal mírové setkání v Theramoru, které se zvrtlo v jatka, po kterých už bylo jen těžké prolomit ledy mezi Aliancí a Hordou. Objevil se zde Med’an, syn Garony, a společně s ním i nový kolotoč událostí. Twillight Hammer, děsivé proroctví, Starý bůh. Zatímco předchozí komiks toto jen naťukl, čtvrtý díl na tento motiv jede na plné obrátky. Zkuste si přečíst první díl a pak nahlédnout do posledního. Nikdy byste netušili, že se jedná o jeden a ten samý příběh. Za sebe musím bohužel říci, že tři díly by tomuto komiksu bohatě stačily. Příběhová linka s Med’anem už mi přijde navíc a ve výsledku by čtvrtému dílu slušel možná spíš samostatný komiks. Nejsou zde už žádná významná napojení na předchozí díly, žádné odkazy. Pro někoho pěst na oko, pro někoho pohodové pokračování.

Charaktery

MedivhTaktovky se opět ujímá Med’an, též Garona, Valeera a Maraad, Meryl Winterstorm, Jaina Proudmoore i Aegwynn. Spoustu postav zde už nepotkáte. Půlka komiksu se točí okolo shánění vhodných adeptů pro znovuzaložení Tirisfalské rady, a ruku na srdce, tyto postavy dělají jen křoví a slouží jen pro vyplnění děje. Sice je vidíte i na obálce, ale krom Med’ana a Valeery vás zajímat nebudou a nestačíte si je ani pořádně oblíbit. I z tohoto důvodu působí poslední díl jako samostatný komiks.

Grafické zpracování

Na rozdíl od předchozích dvou dílů si komiks drží výtvarný styl. Ten se změní snad až v poslední kapitole, která představuje postavy z nadcházejících komiksů: Dark Riders a Bloodsworn (ty v Česku zatím nevyšly).

Překlad

Překladu se, stejně jako u předchozích třech dílů, ujal Martin "Darion" Antonín. Seznam připomínek už nebyl zdaleka tak dlouhý, ale i tak se našly termíny, u kterých jsme si prostě nebyli jistí. Jednalo se hlavně o překlad Faceless Ones a Starých bohů. U chapadlatých heraldů byl původní překlad zvučnější, ale nebyl přesný. Okolo Starých bohů se v příběhu objevovalo plno synonym a občas bylo těžké odhadnout, jaký název použít, aby čtenáři nebyli zmatení. Tak či onak, vychytali jsme, co se dalo, a já doufám, že Darion se nám bude starat o překlady i dalších WoW komiksů. Hodnocení: Při čtení posledního dílu máte pocit, jako byste nahlíželi do jiného příběhu. Postavy, které přibyly, jsou mnohokrát zbytečné, nemají svou funkci a do příběhu celkově nezapadají. Třetí komiks naťukl proroctví o Med’anovi, o postavě, která se ani ve hře neobjevuje, a kdo ví, zda se vůbec někdy ukáže. Nebýt toho, čtvrtý díl by vám pravděpodobně moc nechyběl. Tak jako by Ashbringeru slušela kapitola navíc, tomuto komiksu by prospělo o jednu méně. Chcete-li mít však sbírku kompletní a vědět, jak to vše pokračovalo, rozhodně vás od koupě neodrazuji. Za mě je však čtvrtý díl nejslabší.

Naposledy upravil/a Bellatrix 04.11.2015 v 17:05:46.

Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.