Blizzard Must Be Crazy! - Through the Dark Portal

  BMBC    Blizzard Must be Crazy    Draenor   

Through the Dark Portal

Frakce: obě
Lokace: Tanaan Jungle, Draenor
Questgiver: auto accept nebo Khadgar
Potřebný level: 90
 
Jistě si pamatujete, že prozatím posledním dílem Blizzard Must Be Crazy byla quest linie Iron Horde Invasion, kterou jsem dělala ještě před vydáním datadisku. Datadisk už je měsíc venku, a kdybych datadisk sama vlastnila, už jsou venku i čtyři díly Blizzard Must Be Crazy. Nedávno mi však přišla od Blizzardu nabídka desetidenního trialu Warlords of Draenor a tak jsem zpátky ve hře. Alespoň na chvíli, než si budu moci datadisk pořídit. První, co jsem si řekla, že udělám, bude quest linie v Tanaan Jungle, protože i přímo navazuje na quest linii v Blasted Lands a je to váš první zážitek z Draenoru. Tak se dáme do toho. Khadgara jsme už dozajista potkali při invazi Iron Hordy a proto není žádným překvapením, že verbování těch nejschopnějších má na starosti zrovna on. Můžete ho potkat jak v obou Shrinech na Pandarii, u Dark Portalu i ve svých hlavních městech. Questlinii budu popisovat najednou, jak za Hordu, tak za Alianci, protože se de facto v ničím zásadním neliší. A pokud ano, popíšu čím. Vaše postava už Khadgara jednou potkala. Na Outlandu v Shattrathu. Ano, vypadal jinak. Vypadal dosti staře, ale i tak se vám zdá, že ho poznáváte. Zíráte na něj tak dlouho, jestli vás zrak neklame, až si vás mág všimne sám. Pozná on vás a tak vám potvrdí, že je to vážně Khadgar. Vzhled si zřejmě magicky upravil, došel si k holiči, nechal si vyrobit novou róbu, která by snesla i dlouhé cesty a kdo ví, jestli se nenavoněl i kolínskou. A jestli né tou, tak alespoň vodou po holení. Nah, já vím, už jsem s tím hrozná. Ale to Bellatrix taky! Máte smůlu, budeme vás otravovat s tím, že Khadgar je prostě sexy. Deal with it. Už mě tak nějak nebaví vynechávat jména postav hrdinů, aby to vyznělo neutrálně, takže mi odpusťte, že začnu používat jméno svého maina, draenei shamana Asimerii. Pokud vám to bude nepříjemné, místo tohoto jména si dosaďte jméno své postavy. I pro mě to bude jednodušší a přirozenější.
 
WoD
 
„Asimeria, že?“ osloví vás, a když přikývnete, pokračuje. „Jsem rád, že tě vidím zrovna tady. Potřebujeme každého bojeschopného šamana.“ Pokud jste byli přítomni před nedávnou dobou v Blasted Lands, když Iron Horda začala procházet Dark Portalem, víte, kvůli čemu Khadgar přišel. Pokud ne, stejně ho necháte pokračovat, aby dokončil svou myšlenku. „Dávám dohromady skupinu těch nejschopnějších, kteří po Azerothu kráčí, aby se se mnou vydali skrze Temný portál na Draenor a zastavili tak invazi Iron Hordy. Vypadá to, že je to jediná možnost, jak zachránit Azeroth.“ Chvíli si prohlíží váš strnulý výraz v obličeji, a když dlouho neodpovídáte, zeptá se vás: „Přidáš se k nám?“ Ale jasně! Porazila jsem Illidana, Kil’jaedena jsem spláchla zpátky do Twisting Nether, Archimondovi jsem nakopala zadel (ne, není to překlep), vymlátila jsem Ulduar, Lich Kingovi jsem šla vysvětlit, že už to ale vážně přehnal, Deathwingovi jsem se vysloveně prošla po hřbetě a bojovala jsem se Sha při svém pobytu na Pandarii. Co by mě tedy odradilo od toho, vydat se vstříc dalšímu dobrodružství? A hlavně… jsem draeneika (mluvím za svého maina, zvykněte si) a na Draenor, jak kdysi vypadal, se podívám ráda. A navíc: kdo by se bál po boku Khadgara, který už má procházením Temným portálem letitou praxi? Odpověď ne tedy nepřipadá v úvahu! Vydáte se tedy do Blasted Lands, kde už na vás u portálu čeká Khadgar, lady Liadrin, Thrall, Maraad a Cordana Felsong. Khadgar sám hledí k portálu. „Podívej. Jejich počty se snižují, i když jen krátce. Tohle může být naše šance.“ Pohlédne na vás. „Jsi připravena čelit tomu, co je na druhé straně… ať už je tam cokoliv?“ Ano!
 
 
Nuže… asi jsme si trochu moc věřili. Trochu víc. Když uvidíte, co vás čeká na druhé straně, máte chuť se obrátit k té hrůze zády a schovat se pod pokrývky. A Khadgar vám na náladě svým komentářem moc nepřidá. „Vypadá to, že jsme skončili na správném místě.“ Být na místě vaší postavy, nakopete arcimága do zad, začnete hystericky řvát a budete se přemáhat, abyste mu nenakopali ještě víc. Nutno dodat, že by se vám to asi nepovedlo. Ovšem na místě hráče vás tento komentář zaručeně rozesměje a vy tak poznáte, že Khadgar asi nebude zase tak marný charakter. Já osobně na jeho návrat čekala dlouho a tak si ho patřičně užívám. Pokud jste death knight, asi přihodíte nějakou morbidní hlášku, ale protože jím nejste, je na vás, jestli jste flegmatik nebo cholerik. V mnoha případech asi raději držíte hubu, protože Khadgar má ze všeho akorát tak srandu (protože mu nic jiného stejně asi nezbývá) a je na vás, jestli zachráníte Azeroth. Zase… Asi byste si tou spásou světa mohli začít vydělávat. „Nesčetněkrát jsme bojovali proti neuvěřitelným podivnostem a nevýslovnému zlu… a vrátili se jako vítězové. A teď jsi znovu uposlechla volání povinnosti, připravena riskovat svůj život za záchranu světa, který miluješ: našeho světa. Jsi jediná naděje Azerothu, Asimerie.“ No jo, konec konců jako vždycky, máte chuť odpovědět, ale kousnete se do jazyka. I když Khadgar by se k vašemu láteření ještě přidal. Pohlédnete společně s ním na nekončící zástup nepřátel. Začíná se vám z toho dělat nevolno. „Mnohé zkoušky leží před námi a já neznám nikoho, komu bych mohl svěřit velení nad touto misí. Nepřítel může mít informace, které potřebujeme k ukončení této války. Hledej a nič! Běž, Asimerie! Za Azeroth!“ Khadgarova slova vás povzbudí, ale jakmile se znovu otočíte k těm obrovitým dělům, obléhacím strojům a hlavně dlouhému zástupu nepřátel, máte na chvíli pocit, že vám žaludek plave na vodě. Přece ale před arcimágem nehodíte šavli, když on vypadá relativně v klidu, a tak se vydáte hledat zprávy. Prosekáte se řadou nepřátel, prohledáte jejich těla a děláte to do té chvíle, dokud nevyhrabete zkrvavený dopis nesoucí pečeť klanu Warsong. Zřejmě je to ono a tak jej odnesete Khadgarovi. „Pečeť Warsongu?“ Khadgar povytáhne obočí a rozlomí pečeť. „To vypadá slibně.“ Vytáhne dopis a začne i přes veškerý lomoz bitvy číst, tak abyste to slyšeli i vy.
 
Chraňte Gul’dana a jeho Stínovou radu (chcete-li Shadow Council) vlastními životy! Portál nemůže fungovat bez fel magie našich zajatců. Zklamte mě a sledujte, jak se vaši drazí mění v popel. - Grommash Hellscream
„Takže Iron Horda drží zajatce a používá je k tomu, aby udržela portál otevřený.“ Khadgar se zamračí a složí dopis. Je vidno, co máte udělat a tak vyhledáte lešení, ze kterých orkové shazují zajatce do ne zrovna hezky vypadajících vírů. Jenomže to je vám k ničemu. Proto se rozhlížíte po okolí, až vám zrak padne na věž, na jejímž vrcholku se leskne jedovatě zelený krystal. To bude ono. Vejdete dovnitř a zničíte kámen. K zemi klesne Teron’gor (budoucí Teron Gorefiend) a děkuje vám, že jste ho osvobodili a odejde portálem. Zjevně se mu také moc nepozdává, že je Iron Horda využívá k držení portálu. Jsi šmejd, ale stejně jsi frajer a moje oblíbená postava. Ve druhé věži naleznete Cho’galla. Též vás nabádá, abyste zničili kámen a osvobodili ho. Stínové radě se tohle zacházení asi opravdu nelíbí a je jim vcelku jedno, jestli to Iron Horda projede. Než odejde portálem kamsi do pryč, řekne vám, že pokud chcete opravdu zavřít portál, vyhledejte Gul’dana. Vypadá to, že zajatci nebyli myšleni orkové Frostwolf klanu a draeneiové, ale členové Stínové rady. Jakmile vyjdete z věže, vidíte, že portál slábne, což vám také potvrdí Khadgar, který na vás volá tu samou novinu. Doběhnete k němu, abyste mu vypověděli, že jste udělali, oč vás požádal. „Portál není poháněn mechanickou natož magickou energií. Podívej se pod nás, Asimerie,“ vybídne vás Khadgar a vy se podíváte skrz mříž, na které stojíte. „Naříkající duše zabitých zajatců jsou propojeny se srdcem portálu jako takovým. A ty duše prochází skrze tělo Gul’dana.“ A to jste si mysleli, že je vám nevolno. „Najdi cestu do síně pod námi a zastav Gul’dana. Jsi naše jediná naděje.“ Nuže, pokud to zpackáte, Azeroth lehne popelem. Mimochodem, to vás mělo uklidnit, ale mělo to opačný účinek. Skutečně naleznete cestu, a jakmile vejdete do místnosti pod schody, sám Gul’dan vám radí, jak máte portál zničit. Stínová rada si asi vážně dělá, co chce a zřejmě nemá s Iron Hordou stejné cíle. Gul’dan se totiž stále drží slov, která vyřkl: „Tohle… neměl být náš osud,“ a tak mu asi nevadí myšlenka, že invazi zastavíte. Když tedy ničíte kameny, které Gul’dana drží ve spojení s portálem, prohodí: „Grommash za svou aroganci zaplatí.“ Ano, teď už doopravdy víte, že k pádu portálu vám Stínová rada vlastně pomáhá. Kdyby ne, asi byste to neměli tak jednoduché. Když zničíte runu přímo pod Gul’danem, portál padne.
 
WoD
 
Vyjdete ven a cestou vzhůru ke Khadgarovi lemují schody těla padlých útočníků i obránců. Najdete arcimága v přítomnosti legend, se kterými jste se skrze portál vydali a vše mu vypovíte. „Gul’dan… uprchl. To není vítězství, které jsem plánoval. Díky nám je sice volný, ale ochotně vyměním jeho svobodu za životy nevinných lidí za portálem. Udělala jsi správné rozhodnutí, Asimerie.“ Přikývnete, že s jeho slovy souhlasíte. Co jiného vám zbývá. Přeci jen portál jste uzavřeli a s Gul’danem se utkáte později.
„Nazvali tuhle operaci sebevražednou misí, ale já neplánuji zahazovat životy bezdůvodně. Všichni za mnou!“ Mávne rukou, abyste se vydali za ním. Vy vrhnete ještě poslední pohled na obránce, kteří pravděpodobně zahynou, aby vám poskytli čas k útěku, a následujete Khadgara. Seběhnete po schodech dolů od portálu a ženete se k východnímu pobřeží Tanaan Jungle. Brzy narazíte na budovu, kterou střeží stráže Iron Hordy. Než se k nim stačíte dostat a vytasit proti nim zbraň, padnou mrtví k zemi, a když vejdete do budovy za ostatními, vidíte jen čerstvé mrtvoly orků. Se značným respektem pohlédnete na Khadgara, který se tváří, jakoby to dělal každý den, a řeknete si, že toho milého pána se nebudete pokoušet ničím rozčílit. „Sice se nám podařilo Temný portál zničit, ale teď máme nový úkol: zůstat naživu. Musíme jít stále vpřed a nezahazovat životy těch, kteří nám umožnili utéct.“ Bomba. Daleko od domova, v alternativní realitě si nemůžete dát ani čaj o páté a místo toho musíte spěchat dál. Strašlivě vám kručí v břiše, nemáte potuchy, kdy se budete moct najíst a Khadgar by vám stejně řekl, že vás musí hnát odhodlání. Proto se raději zeptáte, co je potřeba udělat dál. „Nemůžeme tu zůstat napořád. POTŘEBUJEME jít stále kupředu. Ale nejdříve musíme rozptýlit naše pronásledovatele.“ Khadgar vytvoří malý drahokam, který vám podá. „Tohle by mělo zapálit vše hořlavé v dosahu. S tvým umem a trochou štěstí budeš schopna upoutat pozornost klanu Bleeding Hollow a odlákat je tak od naší skupiny.“ Když odsouhlasíte šílený nápad, Khadgar sdělí plán celé skupině. Vy musíte odlákat orky, oni mezitím utečou. Protože Iron Horda vám může být v patách už teď. Zatímco se celá skupina vedená Khadgarem začne vzdalovat, vy vyjdete ven a uvidíte draeneiku klečící u svého muže. Za Hordu samozřejmě na jejich místě budou orkové z Frostwolf klanu. Budu tyto události popisovat z pohledu Aliance, ale vždy vám řeknu, kdy si do situace máte dosadit Hordu. Draenei vypadá, že umírá a proto se vrhnete k němu. „Drželi nás… v klecích. Brali naši krev… pro rituály.“ Načež se hrozivě rozkašle; zřejmě jsou to jeho poslední slova. „Tolik mých lidí… jsou pryč.“ A vydechne naposledy. „Mnoho mých lidí zemřelo v rukách Bleeding Hollow. Jejich krutost nesmí být zapomenuta.“ Draeneika k vám zvedne uslzené oči. „Donuť je trpět.“ Já, jakožto draenei, jsem zabíjela orky a osvobozovala draeneie s opravdovým zanícením. A vy na straně Hordy budete stejně tak chtít pomstít orky klanu Frostwolf. Jakmile vše dokonáte, vydáte se za ostatními. Jak se zdá, neutekli vám a čekají na vás na cestě a teprve když je doběhnete, jdou dál s vámi. Zastavíte se až na menším kopečku. O tom, že jste se pomstili za mrtvého draeneie a jeho truchlící ženu, se zmíníte Maraadovi, pokud hrajete za Hordu, jdete za Thrallem. A ti, které jste osvobodili, jdou s vámi. „Velmi dobře, Asimerie. Jsou zranění, vyhladovělí a bez jakékoliv výbavy… ale žádná čepel není tak ostrá jako pomstychtivý duch a žádná zbroj tak účinná jako spravedlivá příčina.“ Ty mi mluvíš jako nějaký myslitel, Khadgare. Ale co už, mágem se asi nestane kde jaký blbec, což? „Z horké pánve přímo do lesů,“ řekne vám Khadgar, když mu řeknete, že jste samozřejmě splnili i to, co vám zadal. „Popadni dech, Asimerie, pak půjdeme zase dál. Nemáme moc času k odpočinku.“ To jste si samo sebou všimli, takže se zeptáte, co má dalšího mág za lubem. „Vidíš ten oltář tam dole?“ zeptá se vás. Pohlédnete směrem dolů na oltář a přikývnete. „Na jeho vrcholku je magické oko a obávám se, že pokud nás spatří, naše skupina nemá šanci na přežití.“ Chceš, abych upoutala jeho pozornost, pomyslíte si a mág vám to po chvíli také potvrdí. „Upoutej pozornost toho oka, Asimerie. Udělej rozruch, zabij pár ritualistů, udělej prostě cokoliv, abys udržela pozornost té věci co nejdéle od nás a my proklouzli nepozorovaně před jeho zrakem.“ Khadgar vám právě sdělil, že z vás udělal návnadu, ale co byste pro toho sympatického chlapíka neudělali. Jakoby si mág něco uvědomil a podívá se přes svoje rameno. „Vem toho statného orka s sebou. Toho, který není Thrall.“ Byl to sice jednoduchý popis, ale jak má Khadgar vědět, že vám všichni orkové nepřijdou stejní, tak jako většině členů Aliance, a tak popis stejně zafunguje. Přikývnete, že na mága nemáte podezření, že se vás pokouší zabít všemi možnými způsoby a tak jdete za orkem. Poklepete mu na rameno. „Khadgar nás požádal, abychom šli rozptýlit Kilroggovo oko,“ vzkážete mu. Ork se na vás nadšeně ušklíbne. „Ty a já proti celému klanu? To zní jako můj způsob boje.“ V tu chvíli víte, že vám Khadgar dohodil správného orka. „Klan Bleeding Hollow používá agresivní krvavou magii, aby přeměnili své válečníky v děsivá monstra. S trochou štěstí unikneme, než stihnou ten rituál dokončit.“ A když ne, bude z vás palačinka. Yay!
 
WoD
 
Rozeběhnete se z kopce, a když už jste u oltáře, začnete dělat humbuk. Vypadá to, že oko je zaměřeno na krvavý rituál a tak jdete zničit krvavé orby, které levitují nad oltářem.
Vidím tě… zašeptá vám jakýsi hlas a tak víte, že to zabralo. Khadgar s ostatními vidí, že jste zaujali jeho pozornost a tak utíkají. Mezitím vy jdete zničit poslední orb.
Jdu si pro vás, vetřelci… V tu chvíli už víte, že máte brzy očekávat samotného Kilrogga, kterého jste očividně pěkně namíchli. Rozbijete poslední orb a to už se Kilrogg ukáže, s několika kumpány po svém boku. „Vím, co musím udělat,“ řekne zamyšleně Ariok a s pokřikem: „KREV A ČEST!“ se vrhne dolů k oltáři, přímo do jezírka krve. Během chvíle se z jezírka vynoří mnohem mohutnější ork, který se posléze rozeběhne ke Kilroggovi. „Běěěěž…najdi Khadgarrrrra!“ A vrhne se na nepřátele. Raději uposlechnete, protože byste z toho taky nemuseli vyváznout v jednom kuse a běžíte směrem, kterým se vydala celá družina. Khadgara naleznete za mostem přes řeku. Celí udýchaní mu řeknete, co se stalo. Vypadá znepokojeně. „Ne, nemůžeme na Arioka čekat. Věděl, do čeho jde. Jeho oběť nemůže být promrhána. Musíme jít dál.“ Přikývnete, že tomu rozumíte, i když je vám líto, že jste tam orka nechali. „Orkové z tohoto místa vypadají jako členové klanu Shattered Hand. Stačí se podívat na jejich ruce.“ Khadgar zakroutí hlavou. „Pojď, půjdeme za ostatními. Musíme najít cestu odtud. Ale nejdřív,“ Khadgar pohlédne k cestě, odkud jste přišli, „se postaráme o ten most.“ Mág pozvedne ruce a na most začnou padat planoucí kameny. Během chvíle z mostu nic nezbyde. Díváte se na tu destrukci s otevřenými ústy. Pak pohlédnete na Khadgara. Oprašuje si rukavice. „Tak jdeme,“ řekne a odchází, spokojen se svou prací, což je pochopitelně zničený most. Následujete mága, čas od času se ohlédnete, ale most je pořád zničený a zničený asi dlouho zůstane. Dojdete k vozům, mezi kterými jsou schovaní členové vaší skupiny. „Chvíli tady zůstaneme. Musíme dát těmto osvobozeným zajatcům chvíli, aby si mohli oddychnout. Ale během chvíle budeme muset zase jít.“ Vy už jen odpočítáváte minuty, kdy tenhle zběsilý útěk džunglí skončí a kdy se budete moct trochu najíst a dát si třeba ten čaj o páté, ale vzhledem k tomu, že ani nevíte, kolik může být hodin, nemáte hodinky a ani nemáte čas se na ně dívat, si to prozatím raději odpustíte. Než se nadějete, Khadgar má pro vás další novinky.
„Jednomu ze zajatých draenei se dostalo… zvláštního zacházení, jestli se to tak dá říct. Zatímco ostatní jsou spoutáni a mučeni, tento je přivázán ke kůlu, aby uhořel pro zábavu orkům.“ To je vysoce nehumánní, což se vám ani trochu nelíbí a tak pozorně zkoumáte oblázek s vyrytou runou, který vám mág podává. „Použij tenhle runový kámen. Měl by si hravě poradit s plameny, které draeneie obklopují.“ Speciální zacházení může znamenat jediné: není to obyčejný draenei a vy se nemůžete dočkat, až zjistíte, kdo to je. Na straně Hordy bude řeč o orkovi, kterému se dostalo stejné úcty. Doběhnete k ohnivému kruhu, který obklopuje váš střed zájmu. Na kůlu jsou přivázáni dva zajatci. Slepý ork a již zmíněný draenei. Když runovým kamenem začínáte hasit plameny, slepý ork promluví: „Cítím, že plameny pohasínají. Co se děje, exarchu?“ Pokud lore trochu znáte, musíte vědět, o jakého orka se jedná. Slepý orkský šaman? Lok’tar ogar, Drek’thare! „Máme návštěvu,“ odpoví exarch. „Možná zachránce!“ Přesně tak, zachránce. A mimochodem, nechoďte moc blízko k plamenům. Já si tak nějak nevšimla, že mě pomalu zabíjí. Ano, říká se: „Don‘t stand in the fire,“ ale víte co… I mistr tesař se někdy utne. Důvod, proč to říkám, je, že jsem v této startovní zóně nikdy nezemřela, až teď. Co se stalo? Jak jsem zjistila, Khadgar vlastní speciální hodinky, které dokáží obrátit čas, takže jsem byla oživena a znovu jsem měla plný počet HP. Naval ty hodinky! Must have! Když uhasíte všechny plameny, osvobodíte oba zajatce. „Jsme volní!“ zvolá exarch Maladaar a pomůže vstát i Drek’tharovi. „Následuj mě, šamane. Unikneme přes kopce.“ Sledujete, jak oba utíkají. Že jste jméno Maladaar už slyšeli? Podívejte se na jméno posledního bosse v Auchenai Crypts… Vrátíte se zpátky za Khadgarem a vidíte, že oba osvobození se vydali vaším směrem. „Dlužím ti svůj život, cizinko,“ poděkuje vám Maladaar, za Hordu vám samozřejmě poděkuje Drek’thar. „Nabízím tobě a tvým společníkům mou podporu. Společně se můžeme z téhle džungle dostat živí.“ To je dobrá nabídka a tak ji jdete říct Khadgarovi. Mág se zamyšleně dívá na cestu dál, která vede skrze děsivě vypadající arénu. „Vidím jedinou cestu z téhle pasti, Asimerie,“ řekne vám Khadgar chladným tónem, který se vám ani trochu nelíbí, „a to je skrze támhle tu arénu.“ Pohlédne na vás, z jeho tváře nedokážete nic vyčíst. „Tohle může být náš konec.“
 
WoD
 
Polknete naprázdno, ale víte, že pokud nepůjdete dál, Iron Horda, která je vám v patách už od portálu a Kilroggova oltáře, vás brzy dostihne. A oni jsou naštvaní. Docela dost. „Nemůžeme se tu schovávat pořád,“ prohlásí Khadgar k ostatním. „Za mnou a držte se u mě.“ Vyrazíte společně s ostatními za Khadgarem. „Bojová aréna.“ Thrall si odfrkne. „Tohle může být past, ale aspoň zemřeme se ctí.“ Načež se ozve exarch: „Tihle otrokáři a mučitelé o cti neví nic.“ V odpověď na to Drek’thar souhlasně zamručí. Vběhnete do arény a v tom se nad vámi ozve hlas. Je to hlas Kargatha Bladefista, náčelníka klanu Shattered Hand. „Vstoupili jste do mé arény, cizinci. A odejdete z ní jen jako vítězové nebo,“ Kargath se zle ušklíbne, „jako mrtvoly.“ Jako v odpověď na to začnou k vám dolů seskakovat orkové s šedou kůží a čepelí místo jedné ruky. „Zabijte sto mých válečníků nebo zemřete!“ Začne řežba. Pro vás to nevypadá hezky, nevypadá to hezky pro draeneie (nebo orky), které jste osvobodili, ale i z té bojové vřavy poznáte, že se blížíte ke stovce. Seshora se opět ozve ten ostrý smích. „Jsem potěšen. Na vás, bojující krysy, bych se mohl dívat celý den!“ zasměje se Kargath. V tu chvíli k němu zvedne zrak arcimág. „Omlouvám se, ale tolik času opravdu nemáme.“ Jediným gestem zmrazí všechny nepřátele do kostek ledu. Takhle převyprávěné to není ono. Když jsem to viděla poprvé, Khadgar se už definitivně zařadil mezi mé nejoblíbenější postavy z World of Warcraft. Začala jsem se od srdce smát a dokonce jsem zatleskala, jaký je to frajer.
„Všichni za mnou!“ zavelí mág, jedno, že jste všichni vyjukaní z toho, co právě předvedl, a pustíte se za ním. „Cha! Napočítal jsem jich jen devadesát devět, čaroději!“ ozve se za vámi rozezlený Kargathův hlas. Je dost dobře možné, že kdyby ho Khadgar nevyprovokoval svou odpovědí, Kargath by se vás nepokoušel zabít… pomalejším způsobem než měl prve v úmyslu. „Pak tedy předpokládám, že ti jednu dlužíme!“ Khadgar, you little rebel! I like you. „Za nimi! Nenechte je utéct!“ Jak stačí jediná věta bez použití expresivních výrazů, abyste své pronásledovatele rozpálili doběla… A tak běžíte, co vám síly stačí, abyste unikli hněvu těch orkských maniaků. Že nejsou? Duševně zdravý člověk si snad usekne kus ruky a místo ní si nasadí čepel? „Rychle! Do té jeskyně, než roztají!“ Škoda, že jste v džungli, kde led taje opravdu rychle. Sotva vběhnete do jeskyně, těsně za vámi už běží vaši pronásledovatelé. Khadgar pozvedne ruce a zavalí vchod do jeskyně kamením. To bylo o fous. Poklepete mágovi na rameno, abyste se ho zeptali, jestli musel orka takhle moc dráždit. „Jsi pořád naživu? Dobře. Myslím, že tohle je na tak dlouho nezdrží. Musíme jít stále dál.“ Nakonec si rozmyslíte, že mágovi vynadáte, protože na jeho místě byste udělali to samé a možná byste použili i peprnějších výrazů. „Exarchu Maladaare,“ osloví draeneie, „vezmi s sebou Qianu a prozkoumejte jeskyni.“ „Jak si přeješ,“ odpoví exarch a společně s druidkou se vydají do nitra chodeb. Rozhlédnete se kolem. Pohled vám padne na Khadgara, ale ten, jak se zdá, potřebuje nabrat síly a nemá čas na to, aby vám rozdával úkoly. Proto jdete za Maraadem. „Ochráníme raněné a ujistíme se, že se Kargath nedostane skrz ten zával. Ty běž napřed a pročisti cestu.“ To vypadá jako jednodušší úkol, než ty, které jste dostávali před tím. Pak si všimnete malého draeneiského dítěte. Vypadá vystrašeně. „Zlí orkové se mě snažili chytit, ale utekl jsem jim. Umím se schovat,“ řekne vám dítě. „Všichni špatní orkové jsou zlí, ale pamatuji si jména těch nejzlejších.“ Luuka, jak se draeneiské dítě jmenuje, se zhluboka nadechne: „Ungra, Gurran a… um… oh! Ankova!“ Prosebně na vás pohlédne. „Ochráníš mě před nimi?“ Jak byste mohli těm nevinným očím odolat… Čistíte jeskyni od orků, skutečně nacházíte Ungru, Gurrana a když najdete už i Ankovu, najdete jen její tělo, u kterého klečí draeneika. Přijdete k ní blíž. „Kdo je tam?!“ vyhrkne draeneika, ale když se na vás otočí, oddychne si. „Oh, jsem ráda, že nejsem jediná, kdo bojuje proti těmhle monstrům.“ A tady poprvé potkáte Yrel, postavu, která má v tomto datadisku nemalou roli. „Odpusť mi, že jsem tak rozrušená,“ omluví se vám draeneika a pohlédne na mrtvolu před sebou. „Ještě nikdy jsem nikoho nezabila. Mé jméno je Yrel a jsem studentka z Karaboru.“ Yrel vypadá jako fajnová holčina a tak jí řeknete, že tu nejste sami a může se přidat k vám. „Říkáš, že máš s sebou armádu?“ Draeneika si znatelně oddychne. „Světlo musí dnes opravdu stát při mně! Veď mě, Asimerie. Půjdu s tebou.“ Přikývnete, že s tím nemáte nejmenší problém. „Musíme si pospíšit. Tihle orkové z klanu Shadowmoon jsou pod vedením Ner’zhula. Až zjistí, že jsou jeho velitelé mrtví. Určitě po nás půjde.“ Máte v patách orky, které jste potkali u Temného portálu, orky klanu Bleeding Hollow, kterým jste překazili rituál, namíchnutého Kargatha Bladefista a teď ještě Ner’zhula. Asi by byl v tuhle chvíli kratší seznam osob, které se vás nepokusí vykuchat zaživa. Vedete tedy Yrel chodbami, až sama zvolá: „Myslím, že vidím tvé přátele v místnosti nad námi.“ Skutečně zahlédnete Maladaara a Qianu a tak se vydáte za nimi. „Bojuješ opravdu dobře,“ řekne vám Qiana, když jí vzkážete, že jste pročistili jeskyni. „Díky tomu budou Khadgar a Maraad schopni provést zbytek skupiny jeskyní.“ To je sice fajn, ovšem takhle jste na sebe jen upozornili, což vám potvrdí Yrel. „Támhle za tou kovanou branou,“ draeneika pohlédne tím směrem na orka, který zřejmě někoho povolává, „to je Keli‘dan the Breaker. Bezpochyby už zachytil naši přítomnost a určitě už informoval svého náčelníka o tom, že jsme tady. Musíme se o něj postarat.“ Exarch Maladaar slyšel, co jste si s Yrel povídali a tak se k vám otočí. „Vypadá to, že východ z jeskyně nejde jinudy než přes něj. Půjdu zpátky za Khadgarem a řeknu mu, že je cesta volná. Setkáme se, jakmile se vypořádáš s Keli’danem!“ Potěžkáte v rukou své zkrvavené zbraně. To je slovo do pranice. Stejně ty zbraně budete muset od krve vycídit a oděv přeprat ve studené vodě, ale to není nic, na co byste nebyli zvyklí. Než vyrazíte orkovi vyrazit kly, dovolím si další lekci lore: opět se podívejte na posledního bosse The Blood Furnance. Blizzard nám hezky do děje zasazuje staré známé. „Tahle akolyta a já se vrátíme se zbytkem naší skupiny,“ vzkáže vám Maladaar ještě než odejde a nechá vás samotné. „Udělej vše, co je ve tvých silách, abys mu zabránila otevřít ten portál!“ Samozřejmě, že jste zvyklí, že z vás všichni dělají obětního beránka. Začal s tím Khadgar a protože to poslušně trpíte, všichni ostatní si myslí, že je to v naprostém pořádku. Není. A stejně v tom pokračujete.
 
WoD
 
Vyrazíte proti Keli’danovi, který vás přivítá se slovy: „Ty, ze světa za portálem! Budeš skvělou obětí!“ To, že si trochu popletl role, mu v příštích pár chvílích dokážete, až ork padne k zemi a sípe: „Ner’zhule… pomoz mi!“ A Ner’zhul se opravdu ukáže. Budoucí Král Lichů, původce roztržení Draenoru vyjde z portálu. „To vaše pobíhání je u konce, krysy,“ zavrčí a vy víte, že jste v maléru. „Ne tak rychle, Ner’zhule,“ ozve se za vámi Khadgarův hlas. Ještě před chvílí jste ho nenáviděli, teď jste rádi, že ho slyšíte. Přispěchal vám na pomoc a s ním i zástup všech, kteří s vámi jdou po boku už od samého začátku. Jenomže jakmile uvidíte škodolibý výraz v Ner’zhulově tváři, sevře se vám žaludek. „Ano! Ještě o krok blíž! Pohřbím vás zaživa za slávu Železné hordy!“ Zem se začne třást a společně s tím celá jeskyně. „Khadgare! Dostaň nás odtud!“ zvolá Thrall, který moc dobře poznal, že strop jeskyně se na vás co nevidět zřítí. Za minutu dvanáct se Khadgarovi podaří vás všechny teleportovat ven. Cítíte značnou nevolnost, jako byste měli zvracet, ovšem když se vám konečně vrátí všechny smysly a zjistíte, že jste venku z jeskyně pod hořící oblohou, vidíte, že mág je na tom asi nejhůř. Slabostí kašle a vypadá vyčerpaně. Opře si dlaně o kolena a snaží se popadnout dech. „To bylo o fous,“ praví zadýchaně. Raději počkáte u něho, abyste na něj dohlédli. „Teď už není cesta zpět. Musíme jít dál… Přímo skrz chřtán rozzuřené šelmy.“ Konečně pohlédne na vás a daruje vám povzbudivý úsměv, který vám dává vědět, že bude v pořádku a že vy sami jste odvedli dobrou práci. „Dobrá práce v té jeskyni. Ale nemáme čas na odpočinek. Musíme zůstat v pohybu.“
Za doprovodu Khadgara se vydáte za ostatními. Cestou sledujete, kam jste se to dostali. Je zde přehrada, před vámi pevnost a mezi nimi kovárna, kde pracují orkové. Hlavou vám bleskne, že kdybyste jim kovárnu zatopili, určitě byste zpomalili jejich postup. Když už sabotáž, tak se vším všudy. Thrall za pomoci elementů dodává vaší menší armádě sílu a stejně jako Yrel a lady Liadrin léčí raněné. Za Hordu jdete pro další pokyny za ním, za Alianci jdete za Maraadem. „Nemáme se kde schovat. Potřebujeme zůstat v pohybu, a abychom tak mohli učinit, musíme projít přímo skrze Železnou hordu.“ Maraad vám věnuje významný pohled. „Je načase vytvořit ze skupiny neozbrojených zajatců armádu.“ Pochopíte. Kde je kovárna, tam jsou i zbraně. Ať už vraždítka seberete ze stojanů nebo vyrvete z mrtvých rukou soků, které jste zabili, zvládnete dotáhnout třicet zbraní zpátky k vaší armádě. Sice opravdu nemám tušení, jak se vám to povede, zpřetrháte si u toho šlachy, vazy, svaly, uděláte si kýlu a možná si vyhodíte klouby z jamek, ale pořád lepší než vláčet s sebou pancíř z bitevního stroje (narážím na quest z Wrath of the Lich King na The Broken Front). U tohoto questu se mi velmi líbí, že zbraně jsou ve stojanech, nebo zasekané ve dřevěných trámech. Blizzard si už s tímhle prostě umí pohrát. Ale třicet kovových zbraní prostě neurvete. Najednou vážně ne. Můžete si to zkusit třeba s šesti a budete toho mít plné kecky. „Tihle vězni nejsou o nic méně stateční než ty nebo já, Asimerie,“ řekne vám Maraad, když před něj položíte zbraně. „Dej jim zbraň a jen trochu naděje, a budou bojovat jako bouře.“ Načež exarch, který stojí vedle, přivolá ostatní, aby si rozebrali zbraně. Sledujete, jak hromada ostrého kovu mizí, až z ní nezbyde nic. „Naše jednotky jsou ozbrojené,“ řekne vám Cordana Felsong. „Nyní je čas udeřit!“ Nechcete si přeci pro sebe nechat veškerou zábavu a tak si řeknete, že seřežete do latě jen patnáct orků z klanu Blackrock a tři ogrony k tomu jako třešničku na dortu. Hned nato se od pevnosti ozve smích. Je to Blackhand. „Jak dobrá může být skupina zajatců proti Blackrocku?“ zasměje se. „Blackrokští… ROZDRŤTE JE!“ Polknete naprázdno a pohlédnete na Khadgara. Arcimág se tváří zamyšleně. Přejede pohledem Cordanu, Qianu a lady Liadrin. „Vy tři! Následujte Asimerii do bitvy a čekejte na můj rozkaz.“ Pohlédne k přehradě a pro sebe si zamumlá: „Mám plán…“ Než se nadějete, už je u přehrady a u nohou mu leží několik mrtvých orků. Tak nějak máte tušení, co se bude dít. Bylo by opravdu hrozné, kdyby se ta přehrada protrhla… tedy pro orky samozřejmě. Vyrazíte do boje a čekáte na Khadgarův rozkaz. Když zabijete tolik nepřátel, kolik jste si udali, Khadgar zvolá: „Už nemáme tolik času! Všichni nahoru!“ Teprve teď si všimnete, že Khadgar u přehrady připravuje nějaké kouzlo. A protože víte, čeho je schopen, nepochybujete o tom, že tu přehradu prostě protrhne. Běžíte, co vám síly stačí, abyste se dostali na vyvýšené místo.
 
WoD
 
Stoupnete si vedle Drek’Thara, který zaznamená vaši přítomnost. „Je dobře, že ses stihla dostat výš. Podívej se na přehradu!“ Podíváte se. Khadgar dokončí kouzlo, které celou dobu shromažďoval, a protrhne přehradu. Voda zaplaví kovárnu, zatopí lávová jezera a na hladině plavou utonutí nepřátelé. Takhle to dopadá, když Khadgar prohlásí: „I have a plan.“ Pak si uvědomíte, že mága nikde nevidíte. Pobíháte kolem, voláte jeho jméno, a když se před vámi z ničeho nic objeví portál, ze kterého posléze vypadne Khadgar, spadne vám kámen ze srdce. „Gah! Ugh!“ zachrčí a podle mokré róby se můžete domnívat, že proud vody ho dostihnul dřív, než se stačil teleportovat z místa pryč. Ryba, která vyskočila z portálu a teď se plácá po zemi, to jenom dokazuje. Mág ještě chvíli vykašlává vodu, nakonec se však narovná a prohlédne si svou práci. „Dobrá… vypadá to, že jsme jim zatnuli tipec.“ Vypadá to, že mág to překlepe ve zdraví a tak se jdete zeptat, co dalšího je třeba. Zaujme vás Drek’Thar, který jakoby něco vnímal. „Nesmíme ztrácet čas!“ řekne vám. „Jeden ze stařešinů mého klanu, Ga’nar, je někde tady. Cítím ho, ale nemohu ho nalézt. Podívej se po něm. Je to ork se silnou vůlí a v okovech musí velmi trpět.“ Ga’nara hledáte, kde se dá, až ho naleznete někde, kde byste ho vážně nečekali. U latrín. Drží lopatu a nosí výkaly do vody. Vypadá opravdu velmi popuzeně. Překvapivě. „Co jsi zač?“ vyjede na vás. „Moment, co jsi to řekla? Drek’Thar je tady?“ Když přikývnete, pokračuje. „Tihle smradlaví blackrokští zbabělci si myslí, že mě poníží. Ve skutečnosti mě jenom neskutečně naštvali.“ S těmito slovy odhodí z lopaty do vody další výkal. Ozve se nechutné šplouchnutí, z čehož se vám zvedne kufr. „Gotrigg, který přebývá v támhletom domě,“ ukáže lopatou na budovu, „má u sebe klíč k mým okovům. Jestli se mám odtud dostat, potřebuji ten klíč. A pak…“ Ga’nar vám věnuje pohled, který mluví za vše, „pomsta může začít.“ Přikývnete, že to uděláte, protože si neumíte představit být na jeho místě. „Prostě mě odtud dostaň, cizinko,“ zavrčí Ga’nar a pevněji sevře lopatu. „Sám klidně zabiju stovku těhle prasat touhle lopatou!“ A protože chcete vidět, jak Gan’ar vraždí špinavou lopatou vaše nepřátele, jen vás to popožene, abyste se vydali pro klíč. Vběhnete do chaty, seběhnete po schodech a začnete se řezat s orkem. Sice vám chvíli vyhrožuje, že si z vaší kůže udělá pěknou zbroj, ale vy nejste maso na porážku, takže po chvíli leží ork mrtvý na zemi a vy se mu přehrabujete v záhybech jeho róby, až vytáhnete klíč. Vracíte se zpátky ke Ga’narovi a vysvobodíte ho z okovů. „Mnohem lepší,“ pochvaluje si Ga’nar. „Myslím, že jsem schopen se k Drek’Tharovi dostat sám. Tedy až poté, co proženu tuhle smradlavou lopatu žaludkem pár blackrockských orků!“ Načež prohlásí, že než všem zakroutí krkem, potřebuje si umýt ruce. Frajer jeden. Když dojdete zpátky k vaší elitní skupině, povšimnete si dvou trpaslíků, oba z nich drží ruku ve vzduchu nad krabičkou s páčkou. Je to Hansel Heavyhands a Thaelin Darkanvil, trpaslíci, kteří vám u portálu uvolnili vchody k Teron’gorovi a Cho’gallovi. Zeptáte se jich, na co čekají. „Ey, slečno! Máme tu takovej menší problém,“ řekne vám Hansel. „Já a tady starej kámoš Thaelin sme prohrábli trochu harampádí, co tady nechali ty blackrokský orkové a udělali sme z toho todle.“ Ukáže na krabičku s páčkou před sebou. „Ale budem potřebovat maličko střelnýho prachu, jestli s tim chceme udělat nějakej humbuk.“ Strašně moc chcete vidět hořet budovy vašich nepřátel a možná i nepřátele samotné a tak se popídíte po budovách až v koutě jedné z budov uvidíte sud střelného prachu. Musíte sice zmlátit jednoho orka, abyste mohli sud vzít, ale to není nic těžkého. Do sudu uděláte díru, abyste mohli za sebou rovnou sypat cestičku a pokud tento quest děláte už poněkolikáté, začnete se sudem objíždět celé okolí, dělat obrázky a tak podobně. Je to vážně sranda. Však si to zkuste. Položíte sud před trpaslíky, ti se na sebe ušklíbnou a zatlačí páčku. Střelný prach se zapálí a postupně putuje až o budovy, kde jste ho ukradli. „Aaa už to jede.“ Hansel pozvedne ruku, očima sleduje putující plamínek. „Počkej si na to…“ Plamínek zajede do budovy. „KER-PLOW!“ Budova vybuchne, z vnitřku vyletí výbuchem odmrštěn ork a zapíchne to do skály o pár desítek metrů dál. Hansel se zhluboka nadechne. „Ah, není to ta nejkrásnější věc, co jsi kdy viděla?“ Jep. Vy se totiž u klávesnice budete řezat smíchy, když uvidíte reakce trpaslíků, kteří jsou nadšení, když mohou způsobit nějakou sabotáž. Hned nato vás za rukáv zatahá Thaelin. Když mu věnujete pozornost, ukáže nahoru na cestu, kde stojí u brány obrovitý bitevní stroj. „Vypadá to, že brzo budeme mít na cestě další překážku: támhle ten fakt velkej tank, kterej míří k Temnýmu portálu. Myslim, že mu říkaj Iron Worldbreaker, či tak nějak.“ Polknete naprázdno, když to vidíte a doufáte, že trpaslíci zvládnou trochu víc bumjada věcí, než jen odpalovat budovy. „Kdybych měl v ruce nějakej materiál, jak se s tim zachází, asi bych byl schopnej to monstrum vyřadit z provozu. Možná to nějakej ork poblíž bude mít u sebe. Zkusíš se podívat?“ Nezkusíte se jen podívat, vyloženě vyrazíte do boje, protože vám leze mráz po zádech. Mlátíte orky, prohrabáváte se jejich oblečením, až konečně vytáhnete několik desítek stránek svázaných k sobě. Vypadá to, že je to ono a tak ho donesete trpaslíkovi, protože tomu určitě bude rozumět víc než vy.
 
WoD
 
„Tak co? Zadařilo se?“ V odpověď na to mu podstrčíte schéma. Trpaslík si ho přebere a ihned začne papír zkoumat. „Hm… jasně… jednoduchý víc než dost.“ Dlouho se zaobírá stránkami a nevypadá to, že bere v potaz vaši přítomnost. Proto ho raději necháte v paláci jeho mysli a jdete za Khadgarem, jak by se mělo postupovat dál. „Nemůžeme riskovat reaktivaci Temného portálu. Teď je ten správný čas na smrtelný úder.“ Khadgar letmo pohlédne k té obrovité věci tam nahoře. „Thaelin by měl zjistit, jak to funguje. Vezmi ho s sebou a použijte ten tank proti Temnému portálu. Budeme hned za tebou.“ První, co vás napadlo, byla sabotáž tanku. Jak se zdá, arcimág děsivý stroj vidí spíš jako nástroj, který může použít proti Železné hordě. Vykuk. Vydáte se zpátky za trpaslíkem. „Hm? Potřebuješ něco?“ zeptá se vás, když ho vytrhnete ze zamyšlení. „Ano,“ odpovíte. „Potřebuji, abys mi pomohl řídit ten obrovský tank.“ „Cajk! Ty budeš bojovat, já budu vopravovat. A teď vzhůru do práce!“ Vyběhnete cestu nahoru, až se dostanete k tanku. „Podívej. Myslím, že můžeme vyšplhat nahoru po těch řetězech.“ Skutečně můžete. Tedy až porazíte toho nebezpečně vyhlížejícího gronna, který stroj stráží. Ten však není tak tvrdým oříškem, jak se zdál a tak za chvíli lezete s Thaelinem nahoru, aniž by vás ohrožoval obrovitý tvor s kanony na zádech. „Támhle! Už vidim ovládací panel!“ zvolá Thaelin, když vyskáčete nahoru. Thaelin si chvíli prohlíží celý systém, až nakonec prohlásí: „Myslím, že s tím zvládnu pracovat.“ Na nějakou dobu se odmlčí. „No, vidim to tak, že sou dva způsoby, jak zabránit tomudle tanku, aby prošel Portálem: rozbít ho anebo s ním Portál rozflákat. Každopádně budu potřebovat nějakej čas.“ Pohlédne na cestu k dokům, odkud se k vám hrnou jednotky Železné hordy. „Sedni k jednomu z těch děl a drž je co nejdál vode mě!“ Sednete si za kanon a v tu chvíli se zezdola ozve Khadgar: „Vypadá to, že jsme přišli právě včas.“ Načež vás začne Thaelin povzbuzovat, abyste si už konečně sedli za ten zatracený kanon, aby mohl vykonávat svou práci. „Uvidim, jestli zvládnu pobrat, jak to funguje. Khadgare, potřebuju čas!“ zvolá Thaelin. „Uděláme, co bude v našich silách,“ ozve se zezdola, kde už Khadgar a jeho doprovod drtí vaše nepřátele a vy jim pomáháte nápor zvládnout. Jdou proti vám už i tanky, ale dělo je dokáže držet od vás i od všech. „Tohle ovládání prostě NEDÁVÁ SMYSL!“ láteří Thaelin. „Připomeň mi, abych se už nikdy nepokusil řídit tank vyrobenej orkama!“ Rádi byste dali trpaslíkovi za pravdu, ale máte co dělat s náporem nepřátel. Po nějaké době, kdy se nepřátelé stále hrnou z doků, se za vámi ozve: „Tak! Už to běží! Pojďme to ukončit!“ Opustíte kanon, vyběhnete za trpaslíkem a zmáčknete jedno jediné velké tlačítko.
 
 
Je vidno, že jste své nepřátele pěkně namíchli. Aby ne. Bude trvat nějakou dobu, než ten portál dají zase dohromady. „Hah! Vypnout portál byla jedna věc, ale rozmlátit ho úplně celej? To je můj způsob řešení!“ Pak si odkašle. „No, a teď si myslim, že bude asi lepší dostat se vocaď dřív, než nás ta armáda dostihne.“ Což je fakt. „Jestli nebyli před tim dostatečně nasraný, tak sou určitě teď. Jestli se rychle nedostanem na pevnou zem, nepřežijem na tomhle tanku ani minutu! Dolů za vostatníma!“ Jakmile se dostanete dolů, přidáte se k ostatním. Armáda bude každou chvíli u vás. „Doky. Běžte k dokům!“ zvolá Khadgar. „Běžte. BĚŽTE!“ Jak se zdá, Gan’ar se k vám nehodlá připojit, dokud Grommashovi nerozbije obličej. „Hah! Tak pojď, Hellscreame!“ „Nebuď blázen, Gan’are!“ I poslepu ho Drek’Thar sevře za paži a táhne ho pryč. „Rychle k dokům! Bojovat můžeme jindy!“ Běžíte po cestě, sem tam blízko vás dopadne dělová koule z katapultů. Kolem se rozletí sprška hlíny. „Kudy teď?“ zeptá se Maladaar. „Támhle k těm lodím na konci cesty!“ „Nemáte kam utéct, vyvrhelové!“ ozve se za vámi rozezlený Hellscreamův hlas. „Tohle je MŮJ svět! Najdeme vás!“ „Ignoruj jeho výhružky,“ řekne vám Maraad. „Půjdeme do Shadowmoonu pro pomoc. Tentokrát draeneiové zvítězí.“ Za Hordu vám toto řekne Thrall a namísto Shadowmoon Valley se vydáte i s Drek’Tharem a Gan’arem do Frostfire Ridge. Konečně jste v docích a Khadgar vztyčí magickou bariéru. „I přes všechno tady stojíme. Stále naživu… a v patách celou armádu.“ Pohlédne na vás a ušklíbne se. „Naše loď čeká. Neměli bychom vyrazit?“ A tak vyrazíte k lodi a přeberete si ji pro sebe. Za Alianci vyplujete směr Shadowmoon Valley s Khadgarem, Cordanou, Yrel a ostatními, za Hordu poplujete do Frostfire Ridge s Thrallem, Drek’Tharem, Gan’arem, lady Liadrin a dalšími. Nuže… vítejte na Draenoru!
 
Zpět na seznam questů

Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskuze

Petanurban 25.12.2014 23:54

Na Shadowmoon Valley se taky moc těším. Díky moc za všechny, kteří už dlouho nehrají, a přesto chtějí být v obraze. Dobrá práce.

Esperanta 25.12.2014 02:59

Deathkroman
Velice zábavné podání questové linie Opravdu se těším, až zpracuješ nějaký ty q. linie v Shadowmoon valley, Taladoru ad. (mě nezbývá než se modlit, aby jsi šla za hordu i do Frostfire ridge ) Skvělá práce, akorát by to chtělo zvýšit produkci nových částí, ikdyž chápu že momentálně se člověk věnuje něčemu jinému
Neboj, na Hordu půjdu taky. Ale můj main je u Aliance, takže to chvíli potrvá, než se tím prokoušu. Každopádně děkuji!

Deathkroman 24.12.2014 23:21

Velice zábavné podání questové linie Opravdu se těším, až zpracuješ nějaký ty q. linie v Shadowmoon valley, Taladoru ad. (mě nezbývá než se modlit, aby jsi šla za hordu i do Frostfire ridge ) Skvělá práce, akorát by to chtělo zvýšit produkci nových částí, ikdyž chápu že momentálně se člověk věnuje něčemu jinému

Honza4545 19.12.2014 15:12

Asimerian
Mňa celkom prekvapilo zistenie že Horda aj Aliancia má rovnakú questovú líniu v TJ,ďalej ma celkom zaujíma kedy ju otvoria, je písaná že je určena pre lvl 100 keď už ste na Dreanore. Chcel by som sa spýtať že či si myslíte že sa bude dať prispôsobiť vzhľad budov v Garrisone podľa rasy, lebo u Hordy sa dá pozerať asi tak na tú vatru čo je v strede u alíkov okrem fontánky sa dajú aj budovy s prostredím.
Blizzard řekl před spuštěním WoD že přisbůsobení budov podle ras neplánují.

Asimerian 18.12.2014 16:07

Mňa celkom prekvapilo zistenie že Horda aj Aliancia má rovnakú questovú líniu v TJ,ďalej ma celkom zaujíma kedy ju otvoria, je písaná že je určena pre lvl 100 keď už ste na Dreanore. Chcel by som sa spýtať že či si myslíte že sa bude dať prispôsobiť vzhľad budov v Garrisone podľa rasy, lebo u Hordy sa dá pozerať asi tak na tú vatru čo je v strede u alíkov okrem fontánky sa dajú aj budovy s prostredím.

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet