Tomb of Sargeras - Interview s Method

  Method    Interview    Kil'jaeden   

Na webu Method.gg se včera objevil krátký rozhovor s hráči guildy, kteří jako první na světě dokázali porazit Kil’jaedena v Tomb of Sargeras na Mythic obtížnosti. V rozhovoru se hráči hodně zmiňují o skrytých úpravách dvou posledních bossů, na kterých guilda strávila sedmnáct dní.

 

Kompletní rozhovor si můžete přečíst na webu Method.gg, my jsme pro vás vybrali hlavně seznam změn, kterými pošli poslední dva bossové raidu Tomb of Sargeras. Ač je mnoho bossů testováno již na PTR serverech, mnohdy jde o hodinové až dvouhodinové testy, ve kterých Blizzard testuje spíše funkčnost jednotlivých kouzel a mechanik, nikoli toho, jak moc silná ona kouzla jsou. I proto se přední světové guildy při progressu potýkají s problémy, které jim znemožňují postup v instanci.

 

Fallen Avatar prošel hodně změnami, které dopomohly k jeho zabití. Při progressu se Method netajil tím, že dle výpočtů, které mají, je boss technicky neporazitelný. Dá se říct, že vtip, který na Twitteru koloval, by se byl dal jednu dobu považovat za pravdivou informaci.

 

První velkou změnou bylo snížení jeho životů o 5 %. Dle všeho měl Method s bossem relativně velký problém, a právě snížení životů pomohlo k tomu, aby začali pracovat na dalším progressu. Druhou velkou změnou bylo snížení poškození, které pramenilo z kouzla spell #234179. Poškození za každý stack bylo sníženo z 30 % na 20 %. Společně s touto úpravou přišla i ta, že Fallen Avatar získával stacky relativně rychle – každých 1.8 sekund. Na to Blizzard také myslel a upravil čas na 2.5 sekund.
 


Na otázku, co si hráči mysleli poté, co zabili Fallen Avatara a chystali se na Kil’jaedena, odpověděl Kiriisu: „Když jsem viděl, jak velký bordel byl u Avatara, očekával jsem to nejhorší a měl jsem pravdu. Kil’jaeden byla úplně jiná úroveň rozbitosti."

 

Guildě trvalo jedenáct dnů a 654 pokusů, než dokázala zabít posledního bosse instance. Podle členů Methodu šlo hlavně o to, že museli čekat na opravy, které Blizzard dělal opravdu pomalu (z důvodu dovolených a prázdnin). Progress bosse by jinak nejspíše trval kratší dobu. Justwait dokázal udělat seznam, ve kterém popisuje, jaké změny musely být provedeny na Kil’jaedenovi.

 

Pátek, 7. července:

  • spell #240910 nyní dává ~418 tisíc poškození (dávalo ~670 tisíc).

 

Pondělí, 10. července:

 

Čtvrtek, 14. července:

  • Poškození spell #239216 bylo sníženo z 864 600 na 520 000.
  • Druhá přechodová fáze obsahovala určité vizuální chyby u Rupturing Singularities.

 

V rozhovoru se objevila také otázka, proč si přední guildy stěžují v prvních dvou týdnech progressu na to, že boss je moc těžký. Deepshades vysvětluje, že: „Mnoho hráčů nechápe, že si stěžujeme pouze v případě, že bosse není možno žádným způsobem porazit. Dost z nich si myslí, že je boss pouze těžký a že nemáme dostatek gearu.“
 


Asi nejsem jediný, kdo chápe, že určité úpravy jsou potřeba. Je jasné, že se boss bude v průběhu doby ještě upravovat a bude zpřístupňován dalším guildám, které nemají tolik času na progress. Otázkou ovšem zůstává, zda by se měly nejlepší guildy využívat jako „Quality Assurance“ testeři a zda by se souboje měly dolaďovat v průběhu jejich progressu.


Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskuze

kritik 28.07.2017 12:52

Obsahlejsi vyjadreni gm Exorcus
https://www.reddit.com/r/wow/comments/6q0r1j/impressions_and_thoughts_after_tos_race_from_gm/

Je zajimavy ze tam navrhuje neco, co jsem tady na tenhle strankach navrhoval i ja : "Lockout system. Making you only eligible for loot once per week on all difficulties can solve a lot of issues. Yeah, it will not save you from heroic week splitruns, but at least we will not be forced to do another wave of splitruns next week"

a byl jsem zato uminusovan, ale asi jste zapomeli ze to takhle presne fungovalo 2 a pul datadisku, pak byli ruzny pokusy-hybridy a dnesni system kdy ma vse svuj vlastni lockout byl zaveden nastalo az se Siege of Orgrimmar (jeste presneji v patchi 6.0, kdy uz byl SSO odprogressovan)

Dnes je proste v mode system kdy ma vse vcetne 5manu xy obtiznosti a vsechny je muzete tydne polootovat, pokud chcete mit best gear tak ne muzete .... musite, tomuhle ja proste nikdy neprijdu na chut, prijde mi to desne stupidni, ocividne nejsem sam kdo to tak vidi ...

Ellendway 28.07.2017 13:12

Překládám to, aby to bylo i v češtině. Ještě dnes by to mohlo být na webu.

Akari 29.07.2017 17:51

Jsme na tom stejně, ještě před Emerald Nightmare jsem tu psal podobné/stejné věci jako pak i on ve svém reddit postu (legendárky, procy ilv...atd).

Já si myslím, že je jediný způsob jak vyřešit problém s gearem do mythic raidů je ten, že v instanci bude vendor, který bude prodávat gear který padá z dané instance, ale bude speciální, bude použitelný jen v mythic raidu. Tudíž se vyřeší kompletně problém s grindem a bude záležet jen na tom jak hráči zvládnou mechaniky a různé heal/dps checky. Ale mohl by nastat problém, jelikož nebude třeba farmit gear na alty, tak bude velmi jednoduché vzít do raidu 15 rogun, 15 mágů, 15 druidů...atd.

Martins911 27.07.2017 21:28

Ať se zakážou dbm a jiné Addony a nebude muset bejt mythic obtížnost

27.07.2017 22:19

znam dost lidi co sou schopni raidovat mythic i bez dbm, vetsinu veci ti bos rekne sam i bez dbmka co udela, dbm je jen prehlednejsi metoda

Akari 28.07.2017 06:07

Jestli si myslíš, že normální guilda bude mít bez addonů problémy s HC tak ses zasekl někde hodně daleko v minulosti. DBM bych zrovna nezakazoval, ani asi ty WA které ti pískají a svítí jak na silvestra, ale to co už je podle mě přes čáru jsou ty addony od Exorsusu, které rozdělili pozice celého raidu přesně na centimetr. (Kromog, Kormok...)

28.07.2017 08:39

@Akari ty uz nefunguju ne? blizzard tohle nejak blokoval pokud si dobre pamatuju

Vatt'ghern 28.07.2017 10:43

Beeda2004 ale byla by sranda pozorovat změny progressu kdyby v raidech nefungovaly žádné addony

Akari 29.07.2017 17:42

Vatt'ghern To už i starý dobrý Kungen ve staré dobré vanille použival addony, protože s tím blizzard UI fakt hrát nechceš A DBM už dnes používá každý i slavný Kungen (teda ve WoD, Legion už neraidoval co já vím).
Bylo by to určitě zajímavé to na jeden content zakázat, ale myslím si, že by to byl problém spíš pro casualy než pro hardcore guildy. Navíc mě připadá, že větší pomoc než DBM jsou různé aury jako například ve WA, které ti dávají dokonalou kontrolu nad hromadou věcí. Já si teda raidování bez DBM nedokážu představit, protože jako disco priest potřebuji vědět několik sekund dopředu kdy raid dostane pořádnou ránu.

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet