WoW bude slavit 7. narozeniny

http://wowfan.cz//pic/news/wowfan-news11
Přátelé, bude to již neuvěřitelných 7 let, co se otevřely brány oficiálních serverů WoW s patchem 1.1.0 v Americe (USA, Kanada, Mexiko) a Austrálii (+ Novém Zélandu). Konkrétně se tak stalo 23. listopadu 2004, tedy přesně na 10. výročí značky Warcraft (První hra série, Warcraft Orcs&Humans, vyšla v listopadu 1994.). Jako každý rok, i letos se můžete těšit na feat of strength achievement, pokud se do hry přihlásíte v rozmezí dvou týdnů od 20. listopadu do 3. prosince. Kromě achievementu se můžete těšit také na “Celebration Package”, který bude obsahovat item, jehož použitím vystřelíte ohňostroj, nasadí se Vám slavnostní tabard a aktivuje se Vám buff na +7% zkušeností a +7% reputace. Využiji této události a představím vám pár zajímavostí, které nyní už možná berete jako samozřejmost, ale které v roce 2004 tak samozřejmé nebyly (nejedná se o bluepost, ale zvolil jsem toto formátování z důvodu lepší čitelnosti):
eSko zdroj

  • V dungeonech nebyl omezený počet hráčů. Mohli jste tedy jít ve 40 lidech jakýkoliv dungeon. Limit 5 hráčů byl přidán v patchi 1.3.
  • U dungeonů nebyly meeting stony, tudíž se musel každý účastník dungeonu/raidu sám dopravit ke vstupu do instance. Meeting stony byly přidány patchem 1.3.
  • Neexistoval PvP Honor systém - nepočítaly se honorable killy, ani se vám nepřičítaly žádné body. PvP systém byl uveden s patchem 1.4.
  • Neexistovaly žádné battlegroundy. Warsong Gulch a Alterac Valley byly přidány v patchi 1.5, Arathi Basin pak až v patchi 1.7.
  • Zatímco dnes jsme zvyklí na World Event alternativu téměř každého svátku, který se celosvětově slaví, tak dříve World Eventy neexistovaly vůbec. Vánoce byly přidány v patchi 1.2, Children's Week 1.4., Darkmoon Faire 1.6, Stranglethorn Fishing Extravaganza 1.7, Hallow's End 1.8.
  • Až do uvedení Battlemasterů v hlavních městech v patchi 1.6, se muselo pro přihlášení do battlegroudnu dojet až ke vstupu do daného BG (WSG-Barrens/Ashenvale, AV-Alterac Mountains).
  • Klient si neuměl pamatovat přihlašovací jméno accountu - při každém spuštění hry jste ho tedy museli znova vyplňovat. Možnost "Remember account name" byla přidána v patchi 1.6.
  • Neexistoval Buyback. Jak jste se uklikli a něco prodali vendorovi, nebyla možnost získat předmět zpátky. Pravděpodobně kvůli zahlcení GM s prosbami o návrat předmětu, byla tato funkce přidána v patchi 1.8.
  • Až do patche 1.8 útočili peti v Aggressive stance na civilisty v městech.
  • Každé hlavní město mělo svůj vlastní AH. Teprve v patchi 1.9 byly propojeny všechny alianční a všechny horďácké AH.
  • Mohli jste být přihlášeni do queue pouze pro jeden BG naráz. Změna přišla s patchem 1.9.
  • Dříve záležel reset raidu na tom, kdy jste si vytvořili save. Patch 1.9 uvedl jednotné resety jednou, respektive dvakrát týdně.
  • Až do patche 1.10 neexistovalo ve WoW žádné počasí. Patch 1.10 uvedl počasí do pár lokací a další následovaly časem.
  • U flight mastera nebylo možné vybrat destinaci, pokud vedla přes více uzlů. Museli jste vybrat nejbližší uzel a teprve po přistání v něm vybrat další zastávku cesty. To se k velkému vděku hráčů změnilo v patchi 1.10, kdy jste již mohli vybrat finální destinaci a o přestupy se postaral Blizzard.
  • Do patche 1.10 hra nepodporovala širokoúhlé rozlišení monitoru. Proto v podstatě nenajdete video z Vanilla WoW s poměrem stran 16:9.
  • Až do patche 1.12 byly battlegroundy pouze v rámci realmu. Zavedení battlegroup a cross-realm BGs značně snížilo čekací doby.
  • Poslední zajímavost: Při uvedení WoW na trh Blizzard oznámil, že plánují do jednoho nebo dvou měsíců přidat do hry Guild Housy. Doposud se tak nestalo (a asi už ani nestane).

Po patchi 1.12 přišlo TBC a WoW se jednou pro vždy změnilo. Při psaní této novinky jsem si vzpomněl na rozšířenou stížnost, že se WoW s každym patchem stává více a více casual. Jak vidíte, tak je to pravda a je to trend už od patche 1.10. Myslím ale, že se shodneme na tom, že jen málokdo by chtěl nyní WoW ve stavu, v jakém bylo uvedeno.

Vemte si PVE

Portování do instancí neexistovalo, muselo se poctivě portálem. Meeting stony neexistovaly, tudíž každý musel sám letět. Flying mounti nebyli, takže se spoléhalo na pomalého mounta a flight mastery, u kterých jste museli sami volit každou další zastávku. 60% mount byl v té době až na levelu 40, do té doby se všude pouze běhalo. 100% mount byl až na levelu 60 a byl tak drahý, že na něj mnoho casual hráčů do příchodu TBC ani nenašetřilo.

Co se PVP týká

Tam byla situace horší o to, že do patche 1.4 nebyl důvod někoho zabíjet a do patche 1.5 ani pořádně nebylo kde (když nebudu počítat world pvp, které v té době stejně z 90% sestávalo z bitek v Blackrock Mountain). Po patchi 1.5 se muselo pomocí pomalých mountů a otravných flight masterů dopravit ke vstupům do Battlegroundů (v té době byl jeden battleground na každém kontinentu) a pokud jste chtěli jít více battlegroundů za sebou, tak jste u vstupu do daného BG čekali i několik hodin, jen abyste tam nemuseli po odehrané hře znovu cestovat. Když se k tomu přidá realm only systém a možnost přihlásit se pouze do WSG nebo pouze do AV, tak si dovedete představit ty čekací doby. Když už jste se dočkali začátku hry, nebylo výjimkou, aby jedna AV hra trvala až 10 hodin a v době jejího konce už v teamu nebyl žádný z hráčů, kteří ji začínali. Inu, byly to krušné časy. WoW od té doby ušlo velký kus cesty a nám nezbývá, než mu za celý tým popřát mnoho sil do příštích let. Bude je potřebovat. Zachovejte WoW i nám přízeň i nadále a užijte si zbytek víkendu. eSko

Naposledy upravil/a Jan Souček 19.11.2011 v 21:28:59.

Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskuze

Ducky 20.11.2011 13:16

Zapomeli jste jeste na jednu dulezitou vec na vanille Questy ktere jste mohli VZIT nebyli videt na MAPE! museli ste to pekne vsechno projit :P

Alyxx 20.11.2011 12:47

Coxx
Ale zase ty Q byli docela hard; pala to mě v Scholomence myslim, což byl docela mazec dungeon
jojo, taky to nebyla žádná sranda to je pravda

Coxx 20.11.2011 01:58

Alyxx
Nebo jak hodně lidí hrálo Warlocka a Paladina jenom proto, že měli mounty z questů a nestáli je goldy
Ale zase ty Q byli docela hard; pala to mě v Scholomence myslim, což byl docela mazec dungeon

Alyxx 20.11.2011 01:50

Nebo jak hodně lidí hrálo Warlocka a Paladina jenom proto, že měli mounty z questů a nestáli je goldy

Alyxx 20.11.2011 01:49

A 60% myslim 250g nebo tak nějak že? (Ceny jsem počítal i s riddingem)

Alyxx 20.11.2011 01:48

Jojo, farmení goldů na 100% mounta si moc dobře pamatuju, stál 1000g. A v tý době to mohlo být jako dneska zhruba 100k. Prostě epic uber věc a kdo toho mounta měl, za nim se lidi otáčeli

Coxx 20.11.2011 01:08

Krásných 7 let Já sem teda původní WoW nehrál, ale celkově hra prostě super

Ellendway 20.11.2011 00:44

eSko výborný článek, čekal jsem, že to odflákneš a hodíš jen rychlý blue post, ale vzal si můj úkol úžasně. Jinak přeji každému, kdo hraje mnoho nahraných hodin, šťastné killy, málo smrtí a mnoho fialového.

bloodhero22 19.11.2011 20:57

Riko
Jj to byly casy. Dodnes si pamatuju jak sem setril na 60 % a 100 % mounta, ktery stal nekrestanske goldy (a to nepocitam riding). Dnes sou hraci zvykli mackat 1 tlacitko a je vystarano. System se postava o vse. Vsadim se, ze se dockame DF, ktere nas bude portovat primo pred bosse.
tak v dragonsoulu ti tam mobove delaj jen tzv krovi aby to nevypadalo blbje jinak to mas od bosse k bossovi je cestuj vycisti areu abys newipnul a jinak nic zavratneho krom ani ne tak slozitejch bossu co se chlubjej jen okoukanejma spellama a vysokejma cislama

Čaňa 19.11.2011 19:48

ty jo kdyz si pamatuji ty celodeni bitvy v AV jednou jsem ho hral 2 hodiny a pak jsem sel ven a kdyz jsem prisel po 5 hodinach tak nebylo jeste dohrane jinak kdyz se slo treba do MC tak pokazde byl sraz nekde u litaka kde pak cely raid jel spolecne to bylo celkem epicke

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet