Zajímavá místa - Kalimdor XIII.

http://media.wowfan.cz/uploaded/zajimavamista_kalimdor

Silithus

Scarab Wall & Scarab Dais

Scarab Wall, neboli brána vedoucí do tajemných hlubin Ahn’Qiraj, už dnes asi nikoho nenadchne. Veteráni z Vanilly, kteří zažili event otevírání bran Ahn’Qiraj, však možná zamáčknou slzu a vzpomenou si na všechny emoce spojené s touto událostí, která tehdy nabývala nesmírného významu. Ahn’Qiraj, prastaré království rasy humanoidního hmyzu qiraji, se po tisíce let tvářilo nevinně a nenápadně, avšak v jeho ulicích, tunelech a hrobkách se rozlézalo strašlivé zlo. Tím zlem byl pohřbený Starý bůh C’thun, kterého qiraji přijali za svého vládce a on chtěl jejich nezměrnou hmyzí loajalitu využít k tomu, aby se dokázal osvobodit z pout, kterými ho kdysi svázali Titáni. Přípravy na válku však naštěstí nezůstaly bez odezvy. Proti hrůzné síle Ahn’Qiraj se postavila aliance nočních elfů a dračích letek a tehdy byla započata památná Válka pohyblivých písků - War of the Shifting Sands. Na jejím konci bronzový drak Anachronos, potomek Nozdorma Věčného, zapečetil zlo v Ahn’Qiraj magickou bariérou, která se poté dala překonat jedině za pomoci Žezla pohyblivých písků, když se jím uhodilo do magického gongu Scarab Dais. Velitel armády nočních elfů, arcidruid Fandral Staghelm, který ve válce přišel o syna Valstanna, však žezlo v žalu rozbil a nechal ležet mezi zlatavými písky Silithusu. O několik tisíc let později však bylo žezlo znovu sestaveno a veteránka první Války pohyblivých písků, elfka Shiromar, jím uhodila do mocného gongu a znovu otevřela brány Ahn’Qiraj, aby hrdinní dobrodruhové mohli konečně efinitivně skoncovat s hrozbou qiraji a jejich zlovolného pána. Kde se nachází? Scarab Wall - Silithus, 29 90 Scarab Dais - Silithus, 33 81

Bones of Grakkarond

Už minule jsme tu měli plno kostí a kostiček, tak proč nepřidat ještě jednu navíc i tady v Silithusu. Grakkarondovy kosti jsou pozůstatky tohoto bronzového draka, který byl zabit ve Válce pohyblivých písků. O život ho připravil anubisath Ossirian the Unscarred, který je zároveň posledním bossem raidu Ruins of Ahn’Qiraj. (Anubisath jsou tvorové stvoření z obsidiánu, kteří stráží město Ahn’Qiraj.) Trivia: Ossirian je odkaz na egyptského boha Osirida (1. pád Osiris), který sídlí v podsvětí a váží zde srdce zemřelých. Těm je poté dovoleno buď pokračovat dál, nebo jsou jejich duše sežrány příšerou Amemait. Rasa Anubisath je pak odkazem na jiné egyptské božstvo, Anubise, boha zemřelých (stručně řečeno). Kde se nachází? - Silithus, 50 49

Uldum

Lost City of the Tol'vir

Dungeon Lost City of the Tol’vir je určitě dobré navštívit, pokud se chcete dozvědět něco více o této rase, která nám byla v Cataclysmu představena. Především se zde seznámíte s jedním tol’virským kmenem, Nefersety, kteří podlehli slibům Deathwinga a přidali se na jeho stranu. Tol’virové jsou totiž jedna z ras stvořených Titány, což znamená, že jejich těla byla na počátku vytvořená z kamene. Pak je však (stejně jako trpaslíky, troggy a další) postihla Kletba masa (Curse of Flesh), pomocí které se Staří bohové svázali s Azerothem, aby je Titáni nemohli zničit, aniž by zároveň nezničili své největší dílo. Kletba masa však také postihla Titány stvořené rasy a změnila jejich nezranitelná kamenná těla na těla z masa a krve. Deathwing jakožto služebník Starých bohů tol’virům nabídl, že účinky kletby zvrátí, když se stanou jeho služebníky, s čímž kmen Neferset ochotně souhlasil a Ztracené město se tak stalo nebezpečnou pevností, jejíž zlo bylo třeba neprodleně vymýtit. Kde se nachází? - Uldum 61 64

Throne of the Four Winds & Vortex Pinnacle

Co mají tato dvě místa společného, ptáte se? Odpověď je jednoduchá. Je jím elementální pán Al’Akir, vládnoucí všem větrným a bouřlivým elementálům ze svého sídla v Elemental Plane, které se nazývá Skywall. A právě součástí Skywall jsou ve WoW tyto dvě instance, Throne of the Fours Winds a Vortex Pinnacle. Al’Akir byl v Cataclysmu Deathwingovým velmi významným spojencem, neb stejně jako on sloužil Starým bohům. Bariéry, které oddělovaly elementální sféru Elemental Plane od „naší“ roviny reality, se v Cataclysmu vlivem Deathwingova příletu prolomily a Al’Akir si za cíl svého řádění zvolil právě Uldum. A především tajemné titánské síně Halls of Origination, o nichž budu hovořit vzápětí. Vortex Pinnacle je první část Skywallu, kterou navštívíte a stručně se zde seznámíte s Al’Akirovými přisluhovači, elementály i tol’viry. Samotný Al’Akir vás pak čeká ve svém sídle Throne of the Four Winds, kde to nakonec schytal stejně jako Ragnaros ve Firelands. (Abych dala tyto elementální pány do souvislostí - při Deathwingově příletu na Azeroth došlo k prolnutí určitých částí Elemental Plane s „naším“ světem. U Skywallu k tomu došlo v místě, kde leží Uldum, u Ragnarosova panství Firelands to bylo v Hyjalu, který jsme si již prošli. Jelikož jsme pak oba Elemental Lords poctili návštěvou přímo v jejich královstvích v Elemental Plane, nikoli na Azerothu, jejich smrt z rukou azerothských dobrodruhů byla definitivní a neoddiskutovatelná. Neměli by se tedy již být schopni nijak obrodit.) Kde se nachází? - Uldum, 38 81

Halls of Origination

Jestli vám nestačily Uldaman a Ulduar z dřívějška, vězte, že i v Uldumu je místo, kde si můžete osahat další fascinující titánské technologie. Jak už napovídají jednotlivé názvy, Uldaman, Ulduar i Uldum byly jakési „laboratoře“, ve kterých si Titáni vždycky uplácali nějakou zajímavou životní formu podle vlastní fantazie a pak jí vdechli život. Místo, které kdysi opracovaly jejich tvořivé ruce, se zde nazývá Halls of Origination (Síně stvoření), a je to podle všeho sen každého archeologa (proč taky do Uldumu asi odcestoval světaznalý a světoznámý Harrison Jones, že). Mimo artefakty, kterých se tisíce let nedotkla lidská ruka, se v hlubinách tajuplných síní prý ale také nachází jakási mocná a strašlivá zbraň, která by ve špatných rukou mohla ohrozit celý Azeroth. Kdo myslíte, že ji chtěl? Deathwing, samozřejmě. Protože mu solidně šplouchalo na maják a takovým lidem se, jak znám, nemá odporovat, jeho nohsled Al’Akir se poslušně jal po zbrani pátrat. Vy jako hrdinní dobrodruhové se (s drobnou pomocí Branna Bronzebearda, který se samozřejmě musí motat všude, kde to má něco společného s Titány) prokoušete všemi rafinovanými nástrahami, které Halls of Origination skrývají, a nakonec se dostanete až na samotný vrchol, kde budete bojovat s Titánskými strážci (z nichž každý do očí bijícím způsobem vykrádá egyptskou kulturu), kterým se pranic nelíbí, že chcete vrtat do velkých tajemství jejich tvůrců. Pro zajímavost, těmito strážci jsou Isiset, konstrukt magie, která odkazuje hned na dvě egyptská božstva - Isis (Eset), jakousi univerzální bohyni všeho možného, co vás jen napadne, a Setha (Sutecha), což byl zlý bratr Esetina druha Osirida (o něm už tu jedna zmínka byla, hledejte výše). Dále je zde Ammunae, konstrukt života, který je odkazem na tajemného boha Amuna, Setesh, opět parafáze Setha (Sutecha), což napovídá i to, že je Setesh konstruktem ničení (jeho egyptský vzor byl totiž pěkný mizera). Posledním je Rajh, konstrukt slunce, kterého si jistě i ti méně znalí spojí s jedním z nejznámějším z egyptských bohů, bohem slunce Ra (Re). Kde se nachází? - Uldum, 72 52

Murkdeep Cavern

Murkdeep Cavern je prostě úžasné místo, kam se dostanete, když se potopíte hodně hluboko ve východní části jezera Vir’naal a proplavete do tohoto klaustrofobního prostoru. To, co se tam děje - jakýsi nefersetský čaroděj tam provádí jakýsi rituál, aby zabránil ramkahenskému knězi Ametovi číst ve vodách Vir’naalu budoucnost - je ale pro mě osobně vedlejší, protože ta jeskyně prostě stojí za to. To není jako jeskyně před Cataclysmem, tady jsou krápníky a všechno jako živé! Prostě něco pro všechny jeskyňáře. Kde se nachází? - Uldum, 51 40
<- Předchozí část | Další část ->


Naposledy upravil/a Bellatrix 06.05.2014 v 19:06:51.

Bellatrix
Zuzana K.

Bellatrix je autorem 827 článků. Více článků tohoto autora najdete na tomto odkazu. Pro více informací navštivte profil tohoto autora.

Diskuze

Bellatrix 30.04.2014 21:34

Muradin
Pokud se nepletu už jen Tanaris a Ungoro Crater?
Přesně tak. Jinak Uldum je v podstatě odrazem Egypta - nejenom že je tam plno odkazů na staroegyptský bohy, ale i třeba ta místní řeka vtéká do moře formou delty, jako je to u Nilu.Ale jinak Titáni jsou vytvoření spíš na základě severské kultury a mytologie. Halls of Origination jsou spíš fakt důsledkem toho, že Blizz dělal Uldum podle Egypta.
Korektor / redaktor WoWfan.cz

Mondel 29.04.2014 22:19

EnJay
trošku zapomínáš na severskou mytologii kteou je celej northrend a hlavně ulduar a storm peaks prolezlej
To máš pravdu na to som zabudol, vo wowku sa nachádza aj dosť severskej mytológie... Napríklad v takom Elder Scrolls je braná inšpirácia aj z čias Rímskej ríše...

EnJay 29.04.2014 20:14

Mondel
Zaujímavé je že Blizzard čerpá množstvo námetov a inšpiráciu k Titánskym technológiám práve zo staroegyptských náboženstiev, pričom to boli jedne z najtemnejších a najzvrátenejších náboženstiev vôbec,no Titáni a tým myslím Pantheon nieje ani zďaleka keď to tak nazvem zlý ale práve naopak, dokonca ani nedokážu pochopiť čo je to zlo, do toho samozrejme nepočítam Sargerasa, no každopádne Titánske technológie vyzerajú vo wowku úžasne. Rovnako berú námet aj zo starogréckych báji a to už je zase iná rozprávka čo sa mi na nich veľmi páči.
trošku zapomínáš na severskou mytologii kteou je celej northrend a hlavně ulduar a storm peaks prolezlej

Oisin 29.04.2014 07:58

Muradin
U Uldumu je škoda, že se víc nevyužil jeho potenciál je to vážně zajímava lokace.
Nechápu to. Q linka v Uldumu je přece úžasná od samotného začátku, resp. únosu. Pak pokračování s Harrisonem Jonesem, volbou nového krále, prolézání Titánských zařízení, Archou úmluvy až po toho nazi-goblina s jeho Gobbles(e) Jedna z nejlepších lokací

Muradin 28.04.2014 19:47

Jo tyhle dvě lokace mam rád. Jsem zvědav co se bude dál dít se C’thun, je to chudáček. Když navíc Cho’gall pohltil jeho esenci.U Uldumu je škoda, že se víc nevyužil jeho potenciál je to vážně zajímava lokace.Díky za článek mám to rád už se těším až půjdeme na další kontinent. Pokud se nepletu už jen Tanaris a Ungoro Crater?

Mondel 28.04.2014 19:37

Zaujímavé je že Blizzard čerpá množstvo námetov a inšpiráciu k Titánskym technológiám práve zo staroegyptských náboženstiev, pričom to boli jedne z najtemnejších a najzvrátenejších náboženstiev vôbec,no Titáni a tým myslím Pantheon nieje ani zďaleka keď to tak nazvem zlý ale práve naopak, dokonca ani nedokážu pochopiť čo je to zlo, do toho samozrejme nepočítam Sargerasa, no každopádne Titánske technológie vyzerajú vo wowku úžasne. Rovnako berú námet aj zo starogréckych báji a to už je zase iná rozprávka čo sa mi na nich veľmi páči.

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet