Scenarios: Za oponou

Postupně na našich oficiálních stránkách začínáme odhalovat scenaria, která budete moci zažívat na 90. úrovni ve World of Warcraft: Mists of Pandaria. Pomalu se blížíme k finálním podobám scenarií a tak jsme si řekli, že by nebylo na škodu sednout si s hlavním scenario návrhářem Davem Maldonadem a herním návrhářem Jonathanem LeCraftem a popovídat si o behind-the-scenes (za oponou) perspektivě tohoto nového, unikátního systému.

Co nového scenaria přináší do World of Warcraft?

DM: Během scenarií hráči samozřejmě uvidí World of Warcraft tak, jak ho znají a mají rádi, nicméně technické zázemí celého systému je kompletně nové a my toho chceme maximálně využít. Vytvořit podporu, počínaje novou interakcí hráče s NPC, přes nový tracking systém, konče kompletním UI, které je zde používané, nám dalo opravdu mnoho práce. Během vývoje jsme vymýšleli a implementovali spoustu nových věcí, které budou NPC a prostředí používat. JL: Díky scenariím se nám otevřelo mnoho dveří a můžeme tak nyní dělat věci, které jsme s group questy nemohli, protože i když jsme měli dostupné fázování a spoustu dalších možností v outdoor světě, tak byly věci, které jsme chtěli přinést do hry. DM: Jako příklad rád uvádím koncept lodi, kterou chcete zničit tak, že ji zapálíte. Mohli byste se přiřítit na loď, zabít všechny na palubě a potom ji zapálit. Ale co by se stalo, kdybyste se rozhodli, že se na loď vplížíte, necháte všechny naživu a zapálíte ji, zatímco všichni ostatní stojí kolem? Ve scenariích máme hodně prostoru a tak si můžeme představit všechny možné varianty, které si může hráč vybrat a můžeme tak přinutit NPC a prostředí, aby se chovalo více přirozeně. Výsledek je, že uvidíte NPC v panice skákat z hořící lodi a jak se o chvilku později překvapeně ohlíží, co se vlastně stalo. Ostatní NPC, které například vyřizovaly obchod mimo loď pak budou reagovat v závislosti na tom, jak se chová jejich prostředí – v tomto případě hořící loď a místo, aby se na ni za každou cenu snažili vyložit nakoupené zásoby nebo, aby se vám despawnuli před očima. Budou tam stát a civět na plameny.
popis obrazku

Viděli jsme, že jsou scenaria hodně srovnávány s dungeony místo s group questy. V čem se scenaria podobají dungeonům a v čem group questům a nebo co je úplně nové?

JL: První možnost - jste v groupě a scenario začínáte připojením do Dungeon Finderu. Druhá možnost je, že groupu nemáte a je vám tedy přiřazena. Toto je podoba s dungeony. A samozřejmě to, že na konci scenaria je finální boss. DM: Boss na konci má za úkol dát groupu dohromady a donutit ji spolupracovat. JL: Ale jsou hodně odlišní od bossů, jako je znáte, ačkoli jsou navrhnuti tak, aby je zabila skupina třech hráčů jakékoliv classy nebo specializace. DM: Stále jsme přemýšleli a diskutovali nad tím, jak obtížná scenaria budou, ale je zde mnoho odlišností mezi scenario a dungeon bossem. Scenario bossové často nemůžou být tankováni nebo i když jdou, tak je to většinou zbytečné. Pro tři DPS mohou být snadnější, než dungeon bossové, ale na druhou stranu mohou být také o mnoho obtížnější, protože můžou používat velmi silné útoky, kterým se hráči musí vyhýbat. Nechci tím říct, že skupina tank/heal/DMG je nemůže porazit, ale je zde kladen mnohem větší důraz na rychlé reakce, které musí být pro úspěšné vyhnutí útoku. JL: Protože si nemůžeme být jisti, že je v partě dostatečný počet interruptů, aggro kontrolů nebo healu, tak tito bossové staví na časování, umístění a rozeznávání náznaků. DM: V jeden okamžik můžete vzniknout mnoho variat věcí, které můžete bossům udělat. Často můžete crown-control, stun nebo interrupt toho, co zrovna dělají. To by je mělo udělat snadno porazitelné za jiných okolností, nicméně mají velký health pool a jejich ability dávají obrovský damage. Zřídka může být použita taktika tank-and-spank.
popis obrazku

Jako World of Warcraft hráči, jak byste popsali své zkušenosti se scenarii?

DM: Sledovat ostatní hráče testovat scenaria nebo je testovat sám je to, co bych nazval „čistá WoW“ zkušenost. Dávají vám mnoho možností, které můžete se svým charakterem dělat než jiná část hry. Například v PvP není moc prostoru pro experimenty, používání všech dostupných spellů. Ve scenariích vidíme každou class, každý spec a všechny styly hraní, které můžou fungovat. Mimo to scenaria jsou místa, kde jste donuceni experimentovat, jak se pohybujete po okolí. Je i list věcí, které můžete přeskočit nebo se zachovat tak, aby byly přeskočeny a každá vaše volba rozhodne o dalším postupu ve scenariu. JK: K tomu bych rád něco dodal. Výběr chování ve scenariích je jejich nedílnou součástí. Obrovský duch může být mind-kontrolován. Urna může být něco k čemu můžete získat přístup a může dropovat nějaké goldy, zatímco se spawnují mobové, se kterými se musíte vypořádat.
popis obrazku

Jaké máte plány pro tento systém?

DM: Více scenarií! Máme strašně moc skělých nápadů a toto je část hry, kterou bychom rádi rozšiřovali pomocí patchů během datadisku.

Naposledy upravil/a Astra 19.08.2012 v 09:45:31.

Diskuze

19.08.2012 03:09

akorat sem myslel ze je udelaji i pro nizsi levely kdyz tam byla tak human startovni lokace tak sem cekal ze se bude moct dat expit i pomoci toho , bohuzel apson zatim to vypada ze to bude jen dopnek pro 90 levely, pritom udelat nejaky scenaria neco jak byla bitva o undercity atd by byla fajn

mato6666663 18.08.2012 10:06

Ellendway
Opraveno.
aha... tak to je iná rýchlosť hovorím

mato6666663 18.08.2012 10:05

pardon už to ide :P

Ellendway 18.08.2012 10:05

mato6666663
hm... je to iba u mňa, alebo ani u vás nejdú načítať obrázky??
Opraveno.

mato6666663 18.08.2012 10:05

hm... je to iba u mňa, alebo ani u vás nejdú načítať obrázky??

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet