Úvaha: příběh World of Warcraft teprve začíná

http://media.wowfan.cz/uploaded/uvaha_logo
Já vím, já vím. Když jste viděli název článku, museli jste si určitě říct, že jsem každý datadisk naivní a prostě jen věřím, že to bude jen lepší. Na mou obhajobu musím říci, že Mists of Pandaria jsem zatracovala, kopala jsem kolem sebe a prohlašovala, jak s WoWkem končím a že na nějaké blbé pandy prostě nesáhnu. Světe div se, z Mists of Pandaria se vyklubal jeden z nejlepších datadisků vůbec jak z hlediska příběhů a zvratů, tak i z hlediska hratelnosti. Spoustu dungeonů, mnoho reputací a daily questů, které nás zaměstnávaly první měsíce hraní, a jakmile se zdálo, že už není ve hře co dělat, nastoupil nový patch plný dalších novinek. A pak další a další. Vždy bylo co dělat a Pandaria nakonec do světa Azerothu zapadla dokonale. Bavila nás a já na ni vzpomínám s láskou. Pak byl oznámen Warlords of Draenor. Úvodní video mi vyrazilo dech. Možnost podívat se na Draenor? Vidět Shadowmoon Valley a Talador v celé své kráse? Nové modely hratelných ras? Vlastní pevnost? Proboha, co se na tomhle může pokazit?! Všechno. Úvodní questová linie v Tanaan Jungle a příběhy, které nás doprovázely lokacemi, byly božské. Nestalo se mi, že bych se během levelování nudila. S hlavním příběhem už to ale tak veselé nebylo. Nejenže Blizzard zapomínal na zápletky, které dříve nastínil, a nakonec z nich vůbec nic nebylo, ale co bylo úplně nejhorší, pokud jste neměli guildu, se kterou jste mohli raidovat, neměli jste ve hře za chvíli co dělat. Ano, Garrisons se z počátku zdály neuvěřitelně zábavné a návykové. Jenomže z MMO hry se stala single playerovka. Hráči zůstávali ve svých pevnostech, občas se zalogovali do hry, aby rozdali úkoly followerům, ale už neměli proč zůstávat. Garrison nabízel jeden větší daily quest a vy jste mohli jen přemýšlet, jaké achievementy půjdete dokončit, jaké dungeony můžete už poněkolikáté jít a jestli půjdete znovu farmit mounty. A obsah? Menší patch, který přinesl selfie kameru a propojení s Twitterem. První a poslední velký patch obsahoval Tanaan Jungle a naval missions. Good job, Blizzard. Držel jsi dva roky datadisk, který měl jen jeden velký patch a žádný obsah. Výsledek? Promrhaný potenciál datadisku. Poprvé za dobu, co hraji WoW, jsem přestala platit po dvou měsících. Proto jsem po oznámení Legionu byla skeptická. A dokonce jsem si o sobě začala myslet, že už nedokážu být tím pravým fanouškem World of Warcraft a že pomalu asi přejdu i k jinému fandomu. Ovšem… … pokud sledujete novinky na našem webu, musí alespoň pár lidí napadat to samé. Blizzard se začíná poučovat ze svých chyb. Nedávno prohlásil, že pochopili, jak moc důležité je hráčům dávat pravidelný obsah. Datadisk ještě ani není venku a Blizzard už ohlásil první patch. A přímo v novince o Return to Karazhan prohlásili, že už nikdy nechtějí obětovat obsah aktuální hry na úkor vývoje nového datadisku. Na WoWfan jsem původně přišla jako lore redaktor. Za poslední roky dělám tak trochu všechno (až na PvP), ale většina z vás ví, že příběh je to, co mě u World of Warcraft drží a že mé srdce bije pro Warcraft hlavně díky lore. Abych byla upřímná, má první reakce na nadcházející datadisk nebyla nejlepší: „Zase někoho oživili? Proboha, Warlords of Draenor byla jen příprava na Legion? Artefakty z hlediska příběhu nedávají smysl! A ty questy s Artefakty jsou příšerně nudné! Blizzard už není schopen být originální.“
Zlomilo se to? Ano. Ale trvalo to dlouho. Prvním literárním počinem k Legionu měl být právě Illidan od Williama Kinga. Illidan je pro mě velmi zprofanovaná postava a tak jsem o tuto knihu větší zájem nejevila. Ale když jsem viděla, že konečně někdo vidí Illidana takového, jaký je a nesnaží se ho omlouvat, věděla jsem, že King ho bude schopen napsat uvěřitelně. První Warcraft kniha s hodně kvalitním temným podtónem? Nevím jak pro vás, ale pro mě rozhodně ano. Poté přišly web komiksy. Blizzard se k tomuto počinu uvolil s příchodem Warlords of Draenor. Web komiksy byly volně ke stažení a každý si je mohl přečíst. Zatímco ve Warlords of Draenor sloužily pro představení postav a nebyly ničím extra zajímavé (až na výborný výtvarný styl), web komiksy vytvořené pro Legion doplňují příběh opravdu významně. Magni Bronzebeard se probírá ze svého spánku a vydává se pátrat po odpovědích do Ulduaru. Kdo je nyní ve hře, ví, že tento komiks navazuje na questovou linii. Highmountain: A Mountain Divided nám vysvětluje, jak vlastně začaly rozbroje mezi drogbary a Highmountain klanem. A také proč se vydáváte do dungeonu Neltharion’s Lair pro Hammer of Khaz’goroth. Proč Nightborne spolupracují s Plamennou Legií a Suramar je pod jejich nadvládou? Měli snad na vybranou? A jak se se smrtí svého otce vyrovnává Anduin Wrynn? Tyto komiksy už nejsou jen nějakým bonusem, který si můžete a nemusíte přečíst, jako tomu bylo v případě WoD komiksů a stejně jste měli pocit, že vám nic neuteklo. Legion komiksy jsou však něco jiného. Ve hře si řeknete, že vše doženete během questů, ale jakmile se vám tyto kousky dostanou pod ruku, obohatí to nejen váš pohled na celý datadisk, ale i na to, co se v něm děje. Zatím vám může přijít, že tu popisuji něco, co už asi sami dávno víte. Možná trochu. Ale já se ještě nedostala k Harbingers a Tomb of Sargeras. Animovaná videa začala svou cestu se Seven Burdens of Shaohao, příběhem pandarenského císaře, který byl nucen se postavit všem negativním entitám zvaným Sha. V tu chvíli jsme všichni doufali, že Blizzard s tím jen tak neskončí. Neskončil. Lords of War byly úžasným počinem, který se podíval zblízka na příběhové pozadí hlavních postav Warlords of Draenor. Mnoho materiálů k tomuto datadisku byly předzvěstí vydařeného a temného příběhu. Ten však zůstal nerozpracován a nedokončen na úkor nové expanze. A chybějící obsah Warlords of Draenor Blizzard omlouvá právě tím, že netušili, jak dlouho jim zabere vývoj Legionu. Že by se měli sakra snažit, aby byl Legion dobrý? To by tedy vážně měli. Ovšem… z mé strany skepse opadává. A byla definitivně rozbořena audio knihou Tomb of Sargeras. Většinou jsem to já, kdo píše a nechává fanoušky čekat na další část. Prostě neznám ten pocit, kdy fanoušci žádají další díl a nemohou se dočkat. Nikdy jsem se totiž do žádného textu nedokázala zažrat natolik, abych byla schopna nějakou stránku stále aktualizovat nebo otravovat přímo autora, kdy už se teda uráčí vydat další část. Za těch několik let se to povedlo jedinému člověku: Bellatrix. Proč? Překládala Tomb of Sargeras. Netuším, jestli je to její češtinou, že to působí tak přirozeně, ale dle jejích slov Robert Brooks opravdu umí. A teď se konečně dostáváme k jádru celé věci. Skepse ohledně nového datadisku u mě trvala už od jeho oznámení. Což je celkem dlouho. A trvala i na přednáškách v Chotěboři, kdy jsem se o Legionu nevyjadřovala nijak přívětivě ať už kvůli Artefaktům nebo questovým liniím… nebo nesmyslně navráceným postavám. Po přečtení Tomb of Sargeras se můj názor na nový datadisk rapidně změnil.
Nejenže se Robertovi povedlo na pár stránkách vytvořit dílo lepší a kvalitnější než většina Warcraft knih… on i postavám vdechl život a uvěřitelnost. Zatímco mnoho Warcraft knih bych nedoporučila nikomu, kdo se o Warcraft nezajímá, Tomb of Sargeras bych doporučila i naprostému neznalci herního universa. Každou větu jsem hltala a marně jsem hledala nějakou, která by se dala s klidným svědomím vymazat. Nenašla jsem ji. I když jsem si přála, aby byl příběh přeci jen o trochu delší, věděla jsem, že v knize by už se celý náboj ztratil. Přesto si přeji, aby se Robert Brooks přestal omezovat pouze na povídky a zkusil i knihu. Protože málokdo má talent vám přiblížit i postavy, které jste před tím nenáviděli, a pochopit je nebo dokonce začít milovat. A jak jsem tak četla a hltala každou větu, uvědomila jsem si, že jsem zase fanoušek Warcraftu. Zase s nadšením čekám další část příběhu ať už v komiksové, knižní nebo herní podobě. A začíná mi docházet, že příběh Warcraftu pro mě neskončil s Wrath of The Lich King, jak jsem si původně myslela a cítila to tak. Vracíme se na Broken Isles a čím dál více se napojujeme zpět na příběh Warcraftu III. Legie se vrací. Hrdinové umírají a i mezi záporáky to pořádně skřípe. Zatímco předchozí datadisky nebyly ani tak temné a necítili jste z nich hrozbu větší než to, co se skrývá v raidu, Legion klade důraz na to, že zkáza nepostihne jen nový kontinent. Ovlivní všechno a všechny. Ještě i donedávna jsem tvrdila, že Warcraft neumí být temný. Na to, jakými nebezpečenstvími si Azeroth prošel, bylo až příliš málo obětí. Broken Shore mi však dokázalo, že to tak není. Příběh se začíná teprve rozjíždět. Jestli Blizzard udrží příběhové tempo, zvládne vydávat patche a dodrží, co slíbil… pak máme možná zaděláno na jeden z nejlepších datadisků. Stále více se nemohu zbavit pocitu, že příběh World of Warcraft nekončí. Ba naopak. Teprve začíná.

Naposledy upravil/a Bellatrix 22.08.2016 v 23:03:48.

Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskuze

Esperanta 27.08.2016 15:43

godlike
když se na to kdokoliv podívá doteď se vlastně jen uzavíraly příběhové linky z warcraftu už chybí jen Aszsara a N´Zoth co potom?Kdo proti nám půjde že by konečně známka zmínka o Void lordech nové světy?
Blizzard de facto teď omezuje už jen jejich vlastní představivost.

godlike 26.08.2016 20:00

když se na to kdokoliv podívá doteď se vlastně jen uzavíraly příběhové linky z warcraftu už chybí jen Aszsara a N´Zoth co potom?Kdo proti nám půjde že by konečně známka zmínka o Void lordech nové světy?

Zierry 25.08.2016 09:37

tkrejc
Jo to máš pravdu. Ja tam čekal aspoň nejakyho bosse nebo zase aspoň kratkej scénář s nějakým bojem o Dalaran, když tam vtrhla ta legie.
No mohl tam být quest na toho bosse, co se spawnuje v Dalaranu, ale hráči by ho zas vybugovali a dátáhli do Stormwindu nebo tak něco.

tkrejc 24.08.2016 14:07

Zug
Ne. Už teď je to 2x obsáhlejší jak Ironmarch invaze. :P
Jo to máš pravdu. Ja tam čekal aspoň nejakyho bosse nebo zase aspoň kratkej scénář s nějakým bojem o Dalaran, když tam vtrhla ta legie.

Zug 24.08.2016 10:15

tkrejc
Článek výbornej, ale trošku odbočím. Poslední část preex.patche mě dost zklamala. Zničit 4 anomálie a konec? Taky ste cekali vic?
Ne. Už teď je to 2x obsáhlejší jak Ironmarch invaze. :P

tkrejc 24.08.2016 09:32

Článek výbornej, ale trošku odbočím. Poslední část preex.patche mě dost zklamala. Zničit 4 anomálie a konec? Taky ste cekali vic?

Heakler 23.08.2016 22:47

Takže k Legionu..Jak už napsala Esperanta, vypadá to jako by celá předešlá historie Warcraftu byl jeden velký prequel, a teprve Legionem se dostáváme k hlavnímu příběhu Warcraftu. Invaze orků, invaze legie, vznik LK, další invaze legie, vznik Hordy a Aliance, útěk Garroshe a vznik alter. Gul ´dana. Vše jeden velký prequel. Legionem začala velká válka Plamenné Legie proti Světlu a jím vedených planet a armád smrtelníků.Spoil:Armáda světla pod vedením Turalyona válčí na Argusu a my poté co v Legionu porazíme(pokud vůbec porazíme) Legii na Azerothu, budeme cestovat po nových světech a osvobozovat zotročené světy pod nadvládou Legii. A budeme sbírat síly na různých světech do doby, než Blizzardu z WoWka klesnou zisky a v posledním datadisku se vrhneme se vší silou na Argus.Aspoň takhle si myslím, že by to mohlo být. Potom by třeba mohli WoWko udržovat velkýma patchema, které by byli něco jako takové malé datadisky, které by Azeroth doplňovali o to, co by momentálně uhlo stranou, tedy Zandalari island, Staří bohové, Bolvar a jeho pohroma, Azshara, Undermine a další... A taky si myslím, že by v takovém případě došlo na free2play režim.

cerberos
Viva La Warchief Sylvanas..
Musím říct, že doteď ta představa byla pouhý mokrý sen. Spasitelka Hordy, Sylvanas Windrunner.. nemám co dodat Snad jen sláva náčelníkovi!

Esperanta 23.08.2016 22:07

Merneron
...
Já se hrozně divím, kolik lidí se mnou ve výsledku souhlasí. Psala jsem to s tím, že si napíšu úvahu jen tak pro radost, abych svoje myšlenky dostala na papír. Tady jede smysluplná diskuze zatímco na Facebooku je to opravdu dobrý hate.

Merneron 23.08.2016 20:30

Musím súhlasiť s autorkou tohto článku. Ja osobne som príklad človeka, čo nechcel hrať WoW len z dôvodu, že jeho herný potenciál mi nikdy neprišiel po chuti , čo už som priaznivec Lore viac ako hry, ale na druhú stranu ma to vždy lákalo. Skúsil som free servery ale tam som skončil po BC. Lenže nakoľko som zažraný do lore Warcraftu a doslova žeriem všetko z tohto univerza aj keď nasledujúce datadisky som si len prečítal cez wowpedie, tak som sa konečne rozhodol vrátiť, resp. ehm vstúpiť práve teraz do Legionu. Dôvodov je viac, ale najmä tá prepracovanosť, ktorá zatiaľ z Legionu je pomerne jasne cítiť ma presvedčila. Hrám si zatiaľ sám s jedným jediným kolegom a už v preLegion patchi som pocítil, že by to mohlo byť aj pre mňa. Úprimne neviem či dokáže Blizzard splniť svoje slovo, ale zatiaľ to vyzerá najnádejnešie zo všetkých datáčov. Uvidíme.

Zierry 23.08.2016 19:27

Esperanta
Vanillu přímo nezatracuji. Jen tvrdím, že lidé vzpomínají na ty pocity, které u toho měli, protože to bylo něco převratného, než na to, jaké to ve skutečnosti bylo a zda by je to bavilo i dnes.
Spíš to bylo myšleno tak, že nadávají na věci, které jsou ve vanille běžné. Nedostatek questů, obtížné expení, content po vydání nic moc...

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet