Úvaha: snažíme se stále zachránit Azeroth?

To, že jsem lore, maniak asi všichni víte. Mám načtené všechny komiksy, knihy a je asi jen málo otázek, které mě dokážou překvapit. Většinou už se ale nezamýšlím nad "co by kdyby" a už rozhodně nevytvářím teorie, protože to pro mě nemá význam. Většinou je pak stejně všechno jinak a je to jen ztráta času. S hádankami ve hře je to však jiné.
Il'gynoth, zdá se, není zas tak obyčejný boss. V komunitě hráčů hlavně jeho rébusy vzbudily velkou vlnu diskuze. A vzhledem k tomu, že je to článek o Starých bozích, i Bellatrix značně přispěla do diskuze. Předem upozorňuji, že následující text může být plný spoilerů, a to jak z Legion, tak z Kroniky: *le wild Bellatrix appears Někde se tu řeší konspirační teorie?

"The boy-king serves at the master's table. Three lies he will offer you." (Chlapec, který je králem, slouží u mistrova stolu. Tři lži ti nabídne.)

Esperanta: Tady může být řeč o Anduinovi. Je králem, ale i chlapcem. Anduin však nemá co nabídnout, pouze nyní vydává rozkazy. Na druhou stranu zde může být řeč i o Wrathionovi, který nám pomohl a sám předpovídal příchod Legie. Nikdo z nás si však není jistý, zda se mu dá věřit, nebo sleduje své vlastní cíle. Víme, že černí draci mají za sebou pohnutou historii a že I Neltharion byl zkažen šepotem Starých bohů. Wrathion by měl být však od toho všeho oprostěn. Nebo ne?
Bellatrix: To, že je onen “chlapecký král” Anduin, je v současném složení hlavních postav Legionu pravděpodobné téměř na 100 %. Ale kdo je onen mistr? Je jasné, že Il’gynoth, ztělesnění Noční můry, naznačuje, že Anduin je pod něčím vlivem. Ale pod čím? Z Kroniky víme, že tvůrcem Noční můry je Starý bůh Yogg-Saron. Může být řeč o něm? Nezapomínejme ale zároveň na N’Zotha, dalšího ze Starých bohů, který se dosud ve WoW fyzicky neobjevil. Právě jeho přítomnost nejspíš vycítil Malfurion v Rift of Aln v knize Stormrage. To by N’Zotha také velmi těsně spojovalo se Smaragdovým snem…

"Flesh is his gift. He is your true creator." (Maso je jeho dar. On je váš skutečný tvůrce.)

Esperanta: Kdo je zodpovědný za "Curse of Flesh"? Yogg-Saron. Díky němu se všechny výtvory Titánů staly živé z masa a kostí. Zemští se stali trpaslíky a tak podobně. Také víme, že Yogg-Saron není mrtvý. Nikdy jsme ho úplně nezabili.

"The king of diamonds has been made a pawn." (Diamantový král se stal loutkou.)

Esperanta: Jediná možnost je Magni Bronzebeard, který na začátku Cataclysm provedl rituál, kdy se pokusil promlouvat se zemí a proměnil se v diamant. Nyní naslouchá samotnému Azerothu, o kterém tvrdí, že je Titán. A také nám řekl, že nalezení Pilířů stvoření může být jediná šance, jak Azeroth zachránit. Ale naslouchá opravdu jí a ne někomu jinému?

"Five keys to open our way. Five torches to light our path." (Pět klíčů nám otevře cestu. Pět pochodní osvětlí ji.)

Esperanta: Pět klíčů, které symbolizují Pilíře stvoření, a my je hledáme proto, abychom zavřeli bránu v Sargerasově hrobce, odkud na Azeroth proudí armády démonů. Pokud však má pět klíčů odemknout cestu něčemu temnému... opravdu se stále snažíme zachránit Azeroth?
Bellatrix: Už za Války prastarých se invaze Legie měla stát nástrojem Starých bohů a cestou k jejich osvobození. Víme jistě, že nezkusí stejný trik znovu?

"Her heart is a crater, and we have filled it." (Její srdce je kráter, který jsme zaplnili.)

Esperanta: Na Redditu se probíralo, že srdce může být Jainy Proudmoore a kráter symbolizuje Theramore. Já s tím však úplně nesouhlasím. Pokud jste četli Kroniku, musíte vědět, kde se usadil Starý bůh Y'shaarj: přímo ve středu Kalimdoru. Titáni se ho snažili vystrnadit, jak to šlo, až se nakonec sám Aman’Thul sehnul k zemi a vytrhl Starého boha svou vlastní rukou. Z propasti, která po něm zela, začal Azeroth krvácet a Titáni museli vynaložit mnoho úsilí, aby vše napravili a nestabilní magické proudy nerozervaly Azeroth vedví. Tak vznikla Studna věčnosti. Pamatujete na Válku prastarých? Ano, sloužila jako portál pro Plamennou legii... kterou však chtěli zneužít Staří Bohové, aby se vydrali zpět na povrch. Nemusí být však řeč jen o Azerothu jako takovém. "Její srdce je kráter" může znamenat i prázdné srdce. Jaina či Sylvanas, jejichž srdce bylo zaplněné nenávistí nebo šepotem Starých bohů? Těžko říct.

"To find him, drown yourself in a circle of stars." (Abys ho nalezl, utop se v kruhu z hvězd.)

Esperanta: Kdo je on? A jak se máme utopit v kruhu hvězd? Opravdu zapeklitá metafora. Najít koho? Že by Sargerase?

"The lord of ravens will turn the key." (Pán havranů otočí klíčem.)

Esperanta: Kur'talos Ravencrest se v Legionu také objevil a v jeho symbolu je havran. Dle mého se však odkazuje na Khadgara, který byl u otevření portálu v Sargerasově hrobce a pátral po vědění o Pilířích stvoření v Karazhanu. Pět klíčů má otevřít cestu. Klíčem má otočit pán havranů. Poslední možností je Odyn, jehož havrani jsou jeho očima ve smrtelném světě.
Bellatrix: Jakmile začala být řeč o havranech, vzpomněla jsem si na jednu z vět z Puzzle Box of Yogg-Saron. „The giant rook watches from the dead trees. Nothing breathes beneath his shadow.“ (Z mrtvých stromů shlíží obrovský havran. Pod jeho stínem nic nedýchá.) Ze všech nápověd, které Puzzle Box of Yogg-Saron poskytuje, je asi nejobtížnější ji interpretovat. Až do příchodu Legion jsem se domnívala, že tajemný havran je odkazem na Medivha a potažmo na Karazhan. Přiznejme si to, není snad na Azerothu lepšího místa, pod kterým by mohlo sídlit něco moc ošklivého, než je tajemný a prastarý Karazhan. Jenže pak přišel Legion a spolu s ním Black Rook Hold. A slovo „rook“, které mě dříve tak nesmírně mátlo (proč nepoužili mnohem běžnější „raven“?), náhle začalo dávat mnohem větší smysl. Může jít o záměrné vodítko, skrývající se ve volbě slova? Nebo to je jen náhoda?

"At the hour of her third death, she will usher in our coming." (V okamžiku své třetí smrti uvede náš příchod.)

Esperanta: Je to Sylvanas, která zemřela poprvé při vpádu Pohromy do Quel'thalasu, podruhé když se vrhla dolů z Icecrown Citadely a potřetí v Silverpine Forest, když ji Geoffrey střelil do zad? Nebo je to Azeroth, o které se Magni vyjadřuje jako o "ní"? První smrtí mohlo být Rozdělení. Druhou zase Cataclysm. Že by třetí smrtí byla míněna invaze Legie?
Bellatrix: U Sylvanas je problematické, že zemřela skutečně už třikrát, zatímco v Il’gynothově promluvě je použit budoucí čas, ze kterého vyplývá, že k oné třetí smrti teprve dojde. Buď se tedy z nějakého důvodu jedna ze smrtí Sylvanas “nepočítá” (osobně jsem její okamžik slabosti v Icecrown Citadel nikdy nepovažovala za skutečnou smrt), nebo není řeč o Sylvanas. Na druhou stranu se nemrtvá královna jako pointa až bezostyšně nabízí. O kom jiném se dá natolik očividně říci, že již dvakrát zemřel, a přesto je stále naživu, aby mohl zemřít potřetí? A ruku na srdce, Sylvanas není v současnosti zrovna žhavou členkou na cenu Nejoblíbenější miss Azeroth a její šance na dožití se konce Legion či dokonce dalšího datadisku nejsou nijak růžové.

„From the earth, he draws strength. Our earth. Our strength.“ (Ze země [on] čerpá sílu. Z naší země. Naši sílu.“)

Bellatrix: Narážka na „naši zemi“ je poměrně jasná. Staří bohové se považují za právoplatné vládce Azerothu, neboť mu kdysi vládli, i když jsou to jen obyčejní přivandrovalci (stejně jako Titáni, takže si nemají moc co vyčítat). A Staří bohové byli pohřbeni pod zemí, takže asi není nijak udivující, že někteří z nich nejspíš dokázali začít ze země nějak čerpat sílu. Kdo je ale „on“, o kterém Il’gynoth hovoří? Yogg-Saron nebo N’Zoth? Nebo někdo úplně jiný?

„Its surface blazes bright, masking shadows below.“ (Jeho/její povrch jasně plane. Maskuje tak stíny pod ním/ní.)

Esperanta: Azeroth je titán. Může být řeč o ní? A může být řeč i o tom, že Azeroth je už dávno nakažená šepotem Starých bohů a rozhodně nebude na naší straně?
Bellatrix: Toto je až příliš enigmatické, aby se nad tím dalo rozumně spekulovat. Čí povrch jasně plane? Něčeho, o čem Il’gynoth mluvil dříve? Snad oné země? I když si nejsem jistá proč, jako první mě napadla Soumračná studna (Nightwell), ze které čerpají sílu elfové v Suramaru. Naznačuje snad Il’gynoth, že je Soumračná studna nějak nakažená? A jestlipak, drazí přátelé, víte, co nám poví milý Il’gynoth v okamžiku své smrti?

„N'Zoth... I journey... to Ny'alotha...“

Bellatrix: Je tedy jisté, že N’Zoth v kontextu Noční můry hraje velkou roli. Ny’alotha, N’Zothův domov na dně moře, jako by představovala pro Il’gynotha jakési záhrobí. Skoro mi připadá, jako by říkal, že se vrací domů. Jenže Kronika původ Noční můry pořádně zamotala tím, že jako jejího původce určila Yogg-Sarona. Jakou roli tedy hraje N’Zoth? A není takhle náhodou možné, že si ti dva lezou do zelí? Už z minulosti víme, že Staří bohové rozhodně nikdy nebyli žádní BFFs, co by vždy táhli za jeden provaz, ale že leckdy dost tvrdě šli proti sobě. Nemohl třeba N’Zoth využít Yogg-Saronova oslabení (přičemž za oslabení považuji jeho herní „smrt“ ve WotLK), a zatímco se Yogg-Saron nedíval, omotat svá chapadla kolem Smaragového snu? Anebo jsou možná mezi vámi tací, kdo věří na pravdu a lásku a mohou se domnívat, že ti dva naopak záměrně spolupracují. I to je možné – v tento moment se již pohybujeme na velmi tenkém ledě neověřitelných spekulací. Pokud vás zajímá podrobněji rozepsaný rozbor, můžete se na něj podívat přímo na vláknu na Redditu. Přidala jsem své myšlenky a domněnky, stejně jako Bellatrix, protože ne se vším souhlasíme a každý si rébusy může poskládat po svém. Pokud jsou však náznaky pravdivé, možná Azeroth hledáním Pilířů stvoření nezachraňujeme, ale otevíráme cestu mnohem většímu zlu... Po přečtení Kroniky také víme, že Sargeras není zas tak úplným záporákem. Když se poprvé setkal se zlem Pánů Prázdnoty (Void Lords), věděl, že musí jednat rychle a jediným východiskem bylo to nejdrastičtější řešení. Pantheon s ním nesouhlasil a Sargeras se rozhodl, že Vesmír očistí od všeho živého, které by mohlo být nakaženo zlem Pánů Prázdnoty. Skutečné zlo tedy nemusí být nutně Sargeras, ale Staří bohové a ti, kterým slouží...
 
Vaše nápady a postřehy nám dejte vědět do komentářů!

Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskuze

Metiu 28.09.2016 16:46

Kto je mocný a zomrel 2x? Žeby deathwing? (1. Vojna prastarých, 2. Cataclysm)

Merneron 28.09.2016 16:15

Výborne konečne článok trochu zaoberajúci sa úvahou na tému, čo teraz dosť rezonuje svetom Warcraft aneb zaujímavé monológy zo sveta nočnej mory. Som veľmi rád, že ste sa Bellatrix s Esperantou naozaj snažili a celkovo máte skutočne dobrý postreh i intuíciu, čo dané veci pre nás môžu znamenať a čo môžu znamenať pre osud Azerothu. Rád sa k tomu vyjadrím pokiaľ môžem, ale tak všeobecne a nie konkrétne k daným vetám:Za prvé mi bolo jasné od začiatku ohlásenia Legionu a pevne som v to veril, že sa vrátia Starí bohovia, nakoľko légiu už raz využiť chceli. Druhá vec je zainteresovanosť samotného Sargerasa, ktorý ich prítomnosť mohol vycítiť v minulosti, síce v knihách o Vojne prastarých to tak bolo, ale nakoľko beriem ako offiko lore skôr Kroniku tak zatiaľ to nevieme určiť a môžeme len špekulovať. V takom prípade, ak by Sargeras vycítil ich prítomnosť, by si však podľa mňa dal veľký pozor, aby to príliš samopyšní a egoistickí vodcovia jeho armády Kili a Archi moc neposrali. A tým pádom vyznieva otázka či sa vôbec Sargeras ešte ukáže alebo nie. Ak nie tak majú podľa mňa Starí bohovia, na čele momentále s N'Zothom, veľkú šancu využiť tejto invázie pre svoje účely. Zámerne píšem na čele s N'Zothom, pretože Afrasiabi sa už preriekol, že v Legione bude zainteresovaný (tým pádom dostáva aktuálny status ťahúňa) a že sa to bude viazať aj na Tirisfal, takže možno aj nejaké to vysvetlenie čo tam za temné sily fungujú, no nechajme sa prekvapiť.Druhá vec je však ošemetnejšia. Viacero z vyššie spomínaných viet od Il'gynotha naznačuje úzku spoluprácu Trojice. Niekomu to možno príde zvláštne nakoľko za Nočnou morou má byť predsa Yogg'Saron, ale skúsme si ozrejmiť fakty. Keby Trojica spolupracovala v minulosti tak, by možno slávili viac úspechov, ale až ich samotky ich asi priviedli viac k rozumu. N'Zoth a Yogg'Saron boli dokonca proti sebe priam na nože, ale po tom čo Yogg'Saron nakazil strom sveta Andrassil a korene ostatných využil pre prienik do Yserinej ríše, vytvoril tak cestu aj pre N'Zotha aj C'Thuna. Takže ja sa nebudem diviť, keď za momentálnym bordelom v Smaragdovom sne a temnou cestou pre Azeroth bude sám N'Zoth.No a posledná vec. Dlho som čakal, než do Warcraftu príde nejaký fakt silný twist, ktorý bude predznamenávať, že sa tvorcovia lore snažia prísť s temnejším náhľadom budúcich udalostí. Povedzme si pravdu, Plamenná légia je síce ťahák, ale taký fádny až nudný. Ich ciele poznáme už príliš dlho, doteraz sa vždy páni légie popálili len kvôli svojmu prílišnému egoizmu alebo zrade, no a nikdy nič kreatívne légia nevymyslela. Okey no možno až na Pohromu, to Kilimu vyšlo. Celkovo mi dosť chýba Sargeras, pretože ten to mal v hlave aspoň premyslené, ale dlho sme ho nevideli, takže nevieme veľmi čo je za tým. Na druhú stranu Trojica zatiaľ vždy prišla s premysleným plánom a dokázala vyjaviť karty až keď bolo pre Azeroth takmer neskoro. Našťastie sme ich moci zatiaľ vedeli vzdorovať, ale tentokrát to bude podľa mňa skôr o nich než o légii. Prečo si to myslím? Pretože légia je ťahák a ľudia ju dlho chceli, ale skutočný lore Azerothu je o záchrane jeho duše pred Trojicou. N'Zoth prichádza a vyzerá to tak, že sa nedá spoľahnúť skutočne na nikoho, pretože každý môže hrať na viacero strán a ani to nemusí vedieť. Ja si myslím, že veľa charakterov bolo zmanipulovaných, The king of diamonds has been made a pawn. je jednoznačne najlepšia predpoveď do lore za dlhú dobu, pretože ak by to bola pravda, tak sa sami pričiňujeme o pád Azerothu. Mne tak ostáva len veriť, že skutočná manifestácia Azerothu a titána zostane Elune a tá sa tiež nejako pričiní o nápravu a nakoniec ten príbehový twist zahreje u srdca každého fanúšika a datadisk bude top of the top .

Esperanta 28.09.2016 16:11

Tanar
https://www.youtube.com/watch?v=jI8OFfGeqpIPresne tak, ten Pán havranů otočí klíčem môže byť i Malfurion Ale asi ne že?
Já bych řekla, že spíš Khadgar. Ten se řezal s Gul'danem v Sargerasově hrobce. Ten začal pátrat po Pilířích jako první.

Tanar 28.09.2016 15:55

Oisin
A ještě jsem zapomenul, jeden z nich teď vydal video, kde se spekuluje o Malfurionovi jakožto obrovském hráči v budoucnu. Mrkněte.
https://www.youtube.com/watch?v=jI8OFfGeqpIPresne tak, ten Pán havranů otočí klíčem môže byť i Malfurion Ale asi ne že?

Oisin 28.09.2016 15:50

A ještě jsem zapomenul, jeden z nich teď vydal video, kde se spekuluje o Malfurionovi jakožto obrovském hráči v budoucnu. Mrkněte.

Oisin 28.09.2016 15:49

HEzký článek. Líbí se mi, jak o tom teď celá komunita diskutuje. Pokud se do toho chcete ponořit ještě víc, na YT doporučuji kanály Nixxiom (lore, what if... a mnohem víc) a samozřejmě Nobbel87 (Lore, LORE, LORE)

Esperanta 28.09.2016 12:49

Muradin
Určitě na tom něco bude. Vždy mi příběh Legion přišel až příliš banální. Sice jsme na začátku, ale to už opravdu máme 4 z 5 Pilířů s tím, že další by jsme měli získat v Nighthold? Dříve jsem si myslel, že Pilířů je ve skutečnosti šest (nakonec jsem to zavrhl), ale i kdyby tak to nebude jediná zapeklitost co nás čeká.Otázka co z toho jsou jenom lži, kterými se nás snaží nahlodat.
Zas co by nás mělo po Legii čekat? Zavřeme portál A co pak? Už bylo načase, aby Blizzard začal s datadisky víc navazovat. Začalo to s Mists of Pandaria, kde Garrosh pak utekl na Draenor. Z Draenoru zase Gul'dan, kteýr otevřel portál. Tohle by bylo prostě epické a konečně by byl příběh víc komplexnější.

Muradin 28.09.2016 12:33

Určitě na tom něco bude. Vždy mi příběh Legion přišel až příliš banální. Sice jsme na začátku, ale to už opravdu máme 4 z 5 Pilířů s tím, že další by jsme měli získat v Nighthold? Dříve jsem si myslel, že Pilířů je ve skutečnosti šest (nakonec jsem to zavrhl), ale i kdyby tak to nebude jediná zapeklitost co nás čeká.Otázka co z toho jsou jenom lži, kterými se nás snaží nahlodat.

Esperanta 28.09.2016 12:23

Adurna
Milujem vás. Dneska som bola pripravená nato sa s tým ísť sama biť. A vy ste to tu rozobrali rovno dve. Dva uhly! Sakra! *ohadzuje plyšákmi*
A ještě jsme dvě jeho hlášky přidaly, které se na Redditu neprobíraly!

Adurna 28.09.2016 12:17

Milujem vás. Dneska som bola pripravená nato sa s tým ísť sama biť. A vy ste to tu rozobrali rovno dve. Dva uhly! Sakra! *ohadzuje plyšákmi*

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet