WoD fail aneb proč se sakra nemůžu nalogovat?

http://wowfan.cz//pic/wod/warlordsofdraenor_logo
EDIT: Před hodinkou vydal Blizzard vyjádření, které vás jistě potěší. Celé si ho můžete přečíst zde.
Abychom toto vyřešili, vylepšili jsme systém front a pokračujeme v jeho aplikaci, takže se kapacita všech realmů opět navýší. Kapacita každého realmu se zvýší asi dvojnásobně, což by pro mnoho realmů mělo značně zmenšit čas strávený ve frontě nebo frontu úplně eliminovat. S přihlédnutím k obtížím, kterým jste všichni posledních pár dnů museli čelit, přidáváme pět dnů navíc ke každému předplatnému, které bylo aktivní od pátku 14. listopadu. ... Také doufáme, že přijmete naši omluvu a že neztratíte víru v nás. Neskutečně si ceníme vaší podpory a jsme vděční za to, že můžeme být součástí tak zanícené komunity.
Launch nejnovějšího datadisku Warlords of Draenor dopadl poněkud nešťastně. Všichni jsme to čekali (a kdo ne, tak lže, nebo dostal letos od doktora předepsané nějaké veselé sluníčkové lentilky), ale... ono to možná bylo ještě o trochu horší, než jsme čekali. Ale ukazovat prstem a kňučet, že za tohle jste si nezaplatili, umí každý hlupák. My se pojďme objektivně podívat, kdo za to vlastně může.
Server is full Position in queue: 2500 Estimated time: NEVER
Toto je obrázek (samozřejmě bez toho drobného vtípku), který mnohé z vás po launchi WoDka nejspíš strašil ve snech. Člověk strávil čekáním víc času než hraním, a když už se do hry dostal, také to nebylo to pravé ořechové. A chvatná ujištění Blizzardu, že „na tom pracují“, vás nejspíš štvala ještě víc. Jednak proto, že to se v podobných situacích říká vždycky, a druhak... proč to zatraceně nemohli vyřešit už před launchem? No... A mohli? Jak se to vezme. S tím, že se celé osazenstvo hry, žhavé do nového obsahu, narve v jeden okamžik na jedno místo (což prostě nedělá dobrotu), s tím se nejspíš dopředu počítat dalo. Koneckonců, o tom to celé bylo - o cestě na Draenor. Takže to, že se dodatečné přístupové cesty na Draenor přidávaly až v průběhu času, bylo opravdu trochu hloupé, protože něco takového mohl Blizzard vyřešit už předem. Stačila trocha prozíravosti. Stejně tak to, když musí celý ten bzilion lidí čekat na respawny a jiné otravné questové záležitosti... ale proč opakovat to, co sami znáte ze hry. Pojďme se teď podívat na druhou stranu mince. To, že Blizzard musel čelit DDoS útokům, s tím prostě nikdo z nás nic neudělá a nemá cenu házet slepě vinu. (DDoS útoky spočívají v zahlcení cílového serveru takovým počtem požadavků, až to server zkrátka neutáhne.) Tento konkrétní DDoS útok byl podle všeho tak masivní, že i když Blizzardí servery určitý počet těchto útoků odstřelily, ve výsledku to stejně nepomohlo, servery to neunesly a přestávaly odpovídat. S tím se Blizzard naštěstí nakonec popasoval, ale předtím musel nasadit přísné fronty, které regulovaly počet lidí ve hře. No, aby si alespoň někdo zahrál. Pořád nicméně přetrvává otázka, zda se na to všechno mohl Blizzard lépe připravit. Můj názor je, že ano, rozhodně mohl. Určitě by se dalo vyjmenovat mnoho věcí, které se daly podchytit už před spuštěním. Ale i kdyby to všechno Blizzard ukázkově provedl, před DDoS útoky by ho nezachránila ani Iron Horda. Jak už všichni víme, launche datadisků jsou vždy provázeny peklem a nejspíš to tak bude až do skonání světa. Tedy, WoWka. Takže ano, můžeme na ně být naštvaní, určitě bychom měli být naštvaní na idioty, co se snažili mařit jejich práci a naši zábavu, ale hlavně bychom nad tím měli mávnout rukou a počkat, až se situace vrátí do normálu. Takže rada na dobrou noc od tetičky Bell? PROSTĚ POČKEJTE. Čekáním ve frontě si akorát zničíte nervy, a hraním v současné době si podle mého zase zničíte herní zážitek, protože člověk si může těžko připadat jako hrdina, když vedle něj stovka lidí dělá to samé, co on. A že čekáním vyhazujete peníze za hraní z okna? Nu, ano. Ale tohle všechno se dalo čekat. A pokud to nechápete, třeba vám to osvětlí tohle video...
Pozn. red.: Go on, hate me.

Naposledy upravil/a Snake Plisken 21.11.2014 v 09:00:21.

Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskuze

Garen 20.11.2014 18:44

Vám to přišlo na mail, nebo jakým způsobem těch 5 dní uplatnint?

Edruid 20.11.2014 12:21

Těch pět dní dostaneme kdy a jak?

Momloo 20.11.2014 10:41

milanko
....
Ragnaros jeden z prazdnejsich realmov? Ti nieco padlo na hlavu? :-)S vynimkou poslednych 4 mesiacov pred datacom boli na Ragnarose queue kazdy vecer za posledne vyse 2 roky. Mimochodom, ked sa to tam neda prezit, mohol si kludne vyuzit FCM, ktora bola na Ragnarose uz fakt hodne dlho a pocitam, ze coskoro znova zase bude. Ja som to napriklad spravil a okrem 1 postavy som uz odtial davno vsetky migroval.

Zierry 20.11.2014 08:47

By mě zajímalo, kolik z vás tu má předplatné nastavené u Blizzu a koupil si datáč přímo od nich nebo krabici od nějakého většího prodejce.

milanko 19.11.2014 22:12

xmon333
Ak ma niekto zravy rozum dokaze pochopit, ze nic nie je 100% okrem smrti. To iste plati aj pre online sluzbu. To, ze si platime je fakt. Platime za sluzbu, ktoru nam blizzard dodava. Ale ak si pekne niekedy aspon raz v zivote precitate aj zmluvu, s ktorou ste suhlasili ked ste zaklikli rozumiem tak mate pekne napisane, ze blizz si vyhraadzuje pravo na to aby sluzba nebola online v pripade problemov. Na jednej strane s tym suhlasite a na druhej placete, ze to nejde? Nasa firma kde pracujem tiez spravuje servery firmam a platia si za to obrovske miliony a cuduj sa svete aj tam je v zmluve dolozka o tom, ze ziadna sluzba nebude online 24/7/365 ale je vyhradeny cas na udrzbu alebo aj technicke problemy. A zakaznici s tym suhlasia a fakt to nie je 12.99e. Mohli by ste sa uz fakt prebrat lebo to vyplakavanie je uz neskutocne. Problemy seru aj mna ale urcite to nebudem hrotit lebo som bol raz v queue dve a pol hodiny a 2x zostal seknuty v garrisone.
Platím si zato a čo iné by som mal dostať ? Okrem toho launch čakali načo investujú inak do marketingu keď toto nevedia zvládnuť?OK ty si šťastkár čakal si najviac 2 a pol hodiny ale mne osobne 5 dní neprilepší nič kedže som od launchu vôbec nehral kedže na ragnarose (ktorý bol mimochodom jeden z prázdnejšich realmov) boli furt 2500 que plus a keď som čakal od 7 (pustil som si serial) do 10 a que sa pohlo na necelých dve tisíc mal som chuť roztrieskať počítať a zdalo sa mi že to que sa spomaluje a spomaluje a menej z neho ubúda okolo 1 hodiny som sa nalogoval keď som si bol zatiaľ odbehnúť , vrátim sa a také lagi ako sviňa som nevidel pred portálom to bolo uplne nehrateľne tak som to zabalil , ale spravil som chybu a odišiel zo servera a koho by bavilo baviť pol dňa na log do lagujucej hry? Preto si myslím že odozva blizzu nebola adekvatna a dosť rýchla.

seager 19.11.2014 20:07

Snake Plisken
Dopoledne je to v pohodě.
Však já věřím, že to není zase tak hrozné, jen jsem chtěl podpořit názor, že hraní až později je lepší než hned po vydání datadisku :-)

xmon333 19.11.2014 19:43

Ak ma niekto zravy rozum dokaze pochopit, ze nic nie je 100% okrem smrti. To iste plati aj pre online sluzbu. To, ze si platime je fakt. Platime za sluzbu, ktoru nam blizzard dodava. Ale ak si pekne niekedy aspon raz v zivote precitate aj zmluvu, s ktorou ste suhlasili ked ste zaklikli rozumiem tak mate pekne napisane, ze blizz si vyhraadzuje pravo na to aby sluzba nebola online v pripade problemov. Na jednej strane s tym suhlasite a na druhej placete, ze to nejde? Nasa firma kde pracujem tiez spravuje servery firmam a platia si za to obrovske miliony a cuduj sa svete aj tam je v zmluve dolozka o tom, ze ziadna sluzba nebude online 24/7/365 ale je vyhradeny cas na udrzbu alebo aj technicke problemy. A zakaznici s tym suhlasia a fakt to nie je 12.99e. Mohli by ste sa uz fakt prebrat lebo to vyplakavanie je uz neskutocne. Problemy seru aj mna ale urcite to nebudem hrotit lebo som bol raz v queue dve a pol hodiny a 2x zostal seknuty v garrisone.

Rreezznniikk 19.11.2014 16:34

Pardon, *denním

Rreezznniikk 19.11.2014 16:32

DDoS útoky jsou na dením pořádku, důvod proč to tak laguje je novej formát CASC (nahradil MPQ), přesněji jeho podpora sdílení dat mezi sebou což Blizzard nepřizná když ho tak vychvaloval. Ale on skutečně dobrý je, jen na betě nebylo tolik lidí aby se přišlo na to, že to nezvládnou na live. Vylepší se servery a pojede se nerušeně dál :-)

Anstriber 19.11.2014 15:01

blizz mohl celou situaci odhadnout, pokaždý na startu datače je naval a wod vypadá slibně pro hodně lidí i tak, díky prodaným licensim se taky dá něco odhadnout a vylepšit servery měli už před startem... ale co už, stává se ale musím souhlasit s Jikonekt... ale zase to moc hrotíte

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet