World of Warcraft, tenkrát a dnes

blizzard blue post
World of Warcraft... když se zmíníte před vašimi vrstevníky, určitě najdete alespoň jednoho (pokud vám není 80), který má ponětí, o čem mluvíte. Aby ne, tato hra navázala příběhem na Warcraft 3 (a datadisk Frozen Throne), což vzbudilo již v roce 2004 obrovskou vlnu zájmu. Nejprve by stálo za řeč poukázat na první představy vývojářů.

Grafika

World of Warcraft měl zprvu mnoho grafických podob, jedna dokonce vycházela z původního W3 enginu (to se psal ještě rok 1999), nicméně postupem času se přešlo na design, který dnes známe. Důvodem byla tendence o větší porci realismu pro hráče, a v neposlední řadě také zasáhl do vývoje tehdy "nově stvořený" tým vývojářů grafické stránky hry. Omlouváme se za kvalitu screenshotů, nicméně většina z nich je minimálně 10 let stará.
Tauren revamp Tauren revamp

Mapa

Pro nikoho nebude nejspíš překvapením, že i Kalimdor vypadal tak trochu jinak, battlegroundy byly v prvotní fázi programování a Eastern Kingdom ještě byla na kreslícím prkně. Je velké štěstí, že i z této doby se dochovalo několik snímků. První z nich je early Alpha battlegroundu Arathi Basin. Druhý pak zobrazuje UI v Alpha testování. Na itemech (viz. obrázek níže) nebyly zprvu ani staty, jako je Intelect, Spirit, Strenght.. tedy pokud jste na nějaký omylem narazili, byli jste za pány. Stejné to bylo i s questy. V celé hře jich bylo pouze 50. Pokud nahlédneme do achievů, dneska se běžně setkáme s "metou" 2.000 questů, 3.000 apod. Co teprve loremaster...
Tauren revampTauren revamp

Rasy

V první části testování se ve hře vyskytovalo 6 ras. Alianci reprezentovali lidé, trpaslíci a elfové. Naproti tomu Hordu zastupovali taureni, undeadi a orkové nesměli chybět. Kam se nám ztratili trollové a gnomíci? Byli přidáni až později do testování. Nečekejte ale žádné zázraky, prvotní návrhy byly jako "kreace z bramborové kaše". Na druhou stranu, co bychom v roce 2000 mohli očekávat, kvalitní PC v té době byl poměrně drahou záležitostí, a tak se cena pohybovala standardně kolem 20-30 tisíc. To se také ve výsledku odrazilo na prvotním počtů hráčů. Popravdě, ani já jsem první začátky nezažil na vlastní kůži, PC jsem dostal na vánoce roku 2005, a tak jsem stihl akorát otevření Naxxramasu v patchi 1.12.0.
Tauren revampTauren revamp

Raidy

Poslední kategorií, na kterou se dnes podíváme, jsou raidy. PvE hráči na Vanille měli krušné časy. Raidy se pořádaly v počtu 40 lidí, což s sebou neslo, krom pravidelného pobírání antidepresiv, také větší nároky na hardware a především na guildu. Ne každá měla na to složit 40 schopných hráčů, a následně jmenovat Raid leadera, který měl natolik pevné nervy, aby ukočíroval tolik hráčů. Mezi prvními raidy, které byly přidány do hry, byly například Molten core, Onyxia Lair, Naxxramas, Zul Gurub a další...
Tauren revampTauren revamp
Tak co na to říkáte, najde se mezi vámi ještě někdo, kdo si pamatuje první spuštění serverů? Mně osobně ukápla slza, když jsen koukal na tyto obrázky. Jak se podle vás změnil World of Warcraft? Je to k lepšímu, nebo je nenávratně zničen? Za mě musím říct, že jsem nadšený z nového datadisku, líbí se mi i obtížnost PvE. Pište nám do komentářů vaše reakce, rád si je přečtu.

Naposledy upravil/a Esperanta 25.11.2014 v 14:30:44.

Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskuze

Prooxie 24.11.2014 21:35

cerberos
Můj account této báječné hry je už od roku 2004,samozřejmě,začal jsem s Warcraftem 3 plus Frozen throne.Lore této rpg-strategické hry mě tak okouzlilo,že když jsem se dozvěděl,že existuje tato hra jako masivní rpg..neváhal jsem.Koupil jsem si vanillu a vytvořil account,a mám ho dodnes,jak jsem ho koupil a vytvořil první postavu undead mága Cerbera,jenom jak jsem poprvé vstoupil do světa wow a to v kryptě v Deathknellu /počáteční lokace undeadů/,prožíval jsem déja-vu,ten pocit byl nádherný,nevěděl kam zda si mám s mágem projít po Tirisfalu,nebo hned dělat questy.Jen jsem se koukl do mapy a co nevidím!!! ..Undercity,hned se mi v hlavě ozvalo Undercity rovná se Sylvanas Windrunner,okamžitě jsem s mágem vydal do Brillu a odtamtud do Undercity,trvalo mi to dlouho než jsem tu Banshee-Queen našel a zíral na ni s otevřenou pusou nejmín půl hodiny,tenkrát Sylvanas vypadala opravdu víc charismaticky než dnes.Miluji wowko nejen,že je skvělou hrou na odreagování od všedních světských problémů,ale ta hra mě zachránila můj život,nebudu mluvit jak/nechci o tom mluvit/,jsem ji za něco vděčný,dnes jsem s wowkem plně spokojen,i když reptámm nad datadiskem kvůli lore,ale přejít na Everquest či na Guild Wars a na další mmorpg at by byly kolikrát lepší než WoW,neexistuje abych tu hru opustil,možná mě pochovají s krabicemi s Collector edition všech datadisků s vanillou
Tak ty máš dost

Petanurban 24.11.2014 19:25

Ti undeadi vypadají víc scary než teď

Cecil 24.11.2014 18:32

Odkud vlastně jsou ty screeny? Hádám nějaká prezentace na Blizzconu?

cerberos 24.11.2014 16:22

Můj account této báječné hry je už od roku 2004,samozřejmě,začal jsem s Warcraftem 3 plus Frozen throne.Lore této rpg-strategické hry mě tak okouzlilo,že když jsem se dozvěděl,že existuje tato hra jako masivní rpg..neváhal jsem.Koupil jsem si vanillu a vytvořil account,a mám ho dodnes,jak jsem ho koupil a vytvořil první postavu undead mága Cerbera,jenom jak jsem poprvé vstoupil do světa wow a to v kryptě v Deathknellu /počáteční lokace undeadů/,prožíval jsem déja-vu,ten pocit byl nádherný,nevěděl kam zda si mám s mágem projít po Tirisfalu,nebo hned dělat questy.Jen jsem se koukl do mapy a co nevidím!!! ..Undercity,hned se mi v hlavě ozvalo Undercity rovná se Sylvanas Windrunner,okamžitě jsem s mágem vydal do Brillu a odtamtud do Undercity,trvalo mi to dlouho než jsem tu Banshee-Queen našel a zíral na ni s otevřenou pusou nejmín půl hodiny,tenkrát Sylvanas vypadala opravdu víc charismaticky než dnes.Miluji wowko nejen,že je skvělou hrou na odreagování od všedních světských problémů,ale ta hra mě zachránila můj život,nebudu mluvit jak/nechci o tom mluvit/,jsem ji za něco vděčný,dnes jsem s wowkem plně spokojen,i když reptámm nad datadiskem kvůli lore,ale přejít na Everquest či na Guild Wars a na další mmorpg at by byly kolikrát lepší než WoW,neexistuje abych tu hru opustil,možná mě pochovají s krabicemi s Collector edition všech datadisků s vanillou

Stalor 24.11.2014 12:38

bretys
Nechci nic říkat ale v prvopočátcích hry byli jen 3 rasy A to Orkové za Hordu , Lidé za Alianci a neutrální Taureni Ve hře existovalo jen Eastern Kingdoms které se jmenovalo Azeroth a questů bylo ve hře pouze 100 pro obě frakce , Města byli větší atd..
Bohužel z tohoto období se prakticky nedochvoalo skoro nic (tedy alespoň screeny). proto jsem zde uvedl tento počet ras.

bretys 24.11.2014 10:50

Nechci nic říkat ale v prvopočátcích hry byli jen 3 rasy A to Orkové za Hordu , Lidé za Alianci a neutrální Taureni Ve hře existovalo jen Eastern Kingdoms které se jmenovalo Azeroth a questů bylo ve hře pouze 100 pro obě frakce , Města byli větší atd..

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet