WoW Legion: Představení Shamana

http://media.wowfan.cz/uploaded/Legion-novinky-shaman
Shamani se ve World of Warcraft vyskytli nejprve na straně Hordy, až s příchodem datadisku Burning Crusade se začlenili i do řad Alliance prostřednictvím rasy draeneiů. Od té doby uplynulo spoustu týdnů a dnes můžeme hrdě prohlásit, že tato classa je originální ve všech směrech. Nicméně, datadisk Legion si pro shamany přichystal opravdu velké množství změn a tak vám dnes dáme malou ochutnávku toho, co nás čeká a nemine. Asi nejdůležitější změny se dotknou totemů. Rozhodli jsme se, že nechceme pokračovat v zažitých věcech, jako je například totem s 5 HP, maximálně jeden od daného elementu v danou chvíli, či nemožnost spawnout totem do prostoru (místo k noze). Zkrátka si myslíme, že není nutno takto hráče limitovat a upravením této problematiky hráč dostane více prostoru. Budete tedy mít možnost v jeden okamžik využívat jak Healing Stream totem, tak Healing Tide totem. Elementálové už nebudou svázáni s totemem - budou klasifikování jako vaši guardiani. Životy totemů se budou scalovat procentuálně s těmi vašimi. V Legion už také nebudete muset běhat na melee, abyste položili správně totem. Další hlavní změnou budou zdroje, které budete používat v daném specu. Zatímco pro Restoration spec to bude stále mana, pro Elemental a Enhancement specy jsme vytvořili nový systém na bázi stacků Maelstrom.

Elemental

 shaman
Elemental shamani mají jako ranged příslušný repertoár spellů, který z poměrné části určuje procnutí pasivních kouzel. Zde dojde k zásadní změně. Jak jsme již zmínili, nyní místo many budou Maelstrom stacky, které se budou tvořit pomocí kouzel, jako je Lightning Bolt, Lava Burst a Chain Lightning. Pokud budete chtít utratit Maelstromy, použijete dva core spelly, konkrétně shocky či Earthquake. Zároveň odebereme CD z shocků. Díky tomu, že shocky budou za Maelstrom, dojde k flexibilnějšímu playstyle, který donutí hráče přemýšlet nad tím, zda chce mít Flame Shock na více targetech, nebo použije Earth Shock na damage atd. Navíc vrátíme starou Mastery - Elemental Overload. Stávající Mastery se nám neosvědčila. Aby pro vás bylo lepší představit si nový systém Elemental shamana, zde máme na ukázku několik abilit.
  • Lightning Bolt
    • 40 yd range, 2 sec cast.
    • Vyšlete na nepřítele blesk, který udělí přiměřený damage a vygeneruje 15 Maelstrom.
  • Lava Burst
    • 40 yd range, 2 sec cast, 8 sec cooldown.
    • Vyšlete na nepřítele kouli lávy, která udělí silný Fire damage. Pokud je na targetu Flame Shock, dostane o 50% více damage. Vygeneruje 15 Maelstrom.
  • Flame Shock
    • 0 to 20 Maelstrom, 45 yd range, Instant.
    • Aplikujete na target DoTku, která ho poškozuje každé 2 vteřiny. Flame Shock se aplikuje na dobu 10-30 sekund, v závislosti na použitém množství Maelstrom.
  • Earth Shock
    • 10 to 100 Maelstrom, 45 yd range, Instant.
    • Instantně poškodíte nepřítele. Výše damage závisí na použitém Maelstrom.
  • Lava Surge
    • Passive
    • Váš Flame Shock má šanci, že jeho damage resetuje cooldown na Lava Burst. Ten pak bude instantní.
  • Mastery: Elemental Overload
    • Pasivní.
    • Máte šanci cca 40% (v závislosti na gearu), že spelly Lightning Bolt, Chain lightning nebo Lava Burst budou po vycastění zduplikovány, udělí však jen 75% původního damage.
Na závěr tu pro vás máme jeden z možných talentů, který budete moci využít.
  • Maelstrom Totem
    • 40 yd range, Instant, 30 sec cooldown.
    • Po vašem boku bude bojovat Maelstrom Totem, ten až na 30 yardů bude útočit na nepřítele. Vydrží spawnutý 15 sec. Za každý útok tohoto totemu získáte 5 Maelstrom.

Enhancement

 shaman
Enhancement shaman nemá dle našeho názoru špatný gameplay, nicméně mu něco chybí. Naše vize se upírají k více ranged-melee specu, jako je třeba battle mage. Enhancement shaman by měl být silný nepřítel s ničivou silou v rukou. Maelstrom stacky této vizi dodají potřebný šmrnc, který bude po hráči vyžadovat ne jen hloupé mačkání svítících čudlíků, ale šikovného bojovníka, který si musí sám zvolit, jaké kouzlo je pro něj v daný moment nejvhodnější. Aby pro vás bylo lepší představit si nový systém Enhancement shamana, zde máme na ukázku několik abilit.
  • Rockbiter
    • 10 yd range, Instant.
    • Poškodíte nepřítele melee útokem, který udělí přiměřený damage a vygeneruje 15 Maelstrom.
  • Flametonque
    • 10 yd range, Instant, 12 sec cooldown.
    • Poškodíte nepřítele za přiměřený damage. Posílíte své útoky.
    • Všechny útoky po dobu 16 vteřin budou udílet do nepřítele slabší Fire damage.
  • Windfury
    • Pasivní.
    • Každý útok s vaší main-hand zbraní má 7% šanci na aktivaci Windfury. To pak udělí do targetu tři menší Physical útoky.
  • Lava Lash
    • 30 Maelstrom, Melee Range, Instant.
    • Udeříte nepřítele vaší off-hand zbraní a udělíte mu silné Fire poškození.
  • Stormstrike
    • 60 Maelstrom, Melee Range, Instant, 16 sec cooldown.
    • Uštědříte nepříteli devastující ránu, do které zapojíte obě zbraně.
  • Maelstrom Weapon
    • Pasivní.
    • Každý úspěšný melee útok vygeneruje 5 Maelstrom.
  • Stormfury
    • Pasivní.
    • Každý útok má 2% šanci na zresetování cooldownu na Stormstrike a zároveň ho zlevní o 50%. Stormstrike také nebude po použití mít cooldown.
  • Mastery: Enhanced Elements
    • Zvyšuje šanci na Stormfury a Windfury o 5% (v závislosti na gearu), zároveň zvyšuje všechnu Fire a Nature damage o 40% (v závislosti na gearu).
Na závěr tu pro vás máme jeden z možných talentů, který budete moci využít.
  • Sundering
    • 60 Maelstrom, Instant, 20 sec cooldown.
    • Poškodíte zem před sebou silnou erupcí, udělíte nepřátelům v cestě silné Physical poškození a odhodíte je na stranu.

Restoration

 shaman
V tuhle chvíli se nám Restoration shaman líbí, jen potřebuje trošku oživit, aby zde bylo více možností než jen Chain Heal, Chain Heal... Riptide. Chceme, aby si hráči healování za shamana opravdu užili a toho docílíme jen tak, že provedeme drobnější změny. Boostneme také talenty a nejvíce Restoration získá z odstranění omezení totemů.
  • Healing Wave
    • 2.1% Mana, 40 yd range, 2.5 sec cast.
    • Pomalý, ale efektivní heal. Spojenec obdrží přiměřené množství HP.
  • Healing Surge
    • 4.1% Mana, 40 yd range, 1.5 sec cast.
    • Rychlý a velice efektivní heal. Také je dražší, ale zároveň healne silněji.
  • Chain Heal
    • 5.6% Mana, 40 yd range, 2.5 sec cast.
    • Healne spojence za přiměřené HP, pak skočí na dalšího spojence (celkem na 4). Healing je redukován o 30% za každé přeskočení na další target.
  • Riptide
    • 1.5% Mana, 40 yd range, Instant, 6 sec cooldown.
    • Healne spojence za přiměřené HP, následně aplikuje na daný target HoTku na dobu 18 vteřin.
  • Healing Rain
    • 4.3% Mana, 40 yd range, 2 sec cast, 10 sec cooldown.
    • Vyvoláte v dané oblasti déšť, který bude healovat spojence (až 6) za přiměřené HP po dobu 10 sec.
  • Healing Stream Totem
    • 1.7% Mana, Instant, 30 sec cooldown.
    • Vyvoláte totem, který za menší množství HP healuje po dobu 15 vteřin spojence okruhu 40 yardů.
  • Tidal Waves
    • Pasivní.
    • Po vykouzlení Chain Heal nebo Riptide získáte buff Tidal Waves. Ten způsobí, že vaše další Healing Wave se castí o 40% rychleji, nebo navýší critical strike na Healing Surge o 40%. 2 Stacky.
  • Mastery: Deep Healing
    • Pasivní.
    • Zvyšuje sílu vašich healing kouzel o 60% (v závislosti na gearu) na základě chybějících HP vašich spojenců (čím víc chybí, tím silnější heal).
Na závěr tu pro vás máme jeden z možných talentů, který budete moci využít.
  • Wellspring
    • 2.4% Mana, 30 yd range, 1.5 sec cast, 12 sec cooldown.
    • Vytvoří před vámi potok, který targety před vámi healne za velké množství HP.

» ZPĚT NA SEZNAM POVOLÁNÍ «



Naposledy upravil/a Bellatrix 02.12.2015 v 11:53:32.

Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskuze

Walther 10.12.2015 20:50

Skutečně jsem na Maelstrom source system zvědavý. Hrál jsem Shamana rád hlavně kvůli absenci jakékoliv jiné energie potřebné pro kouzlení.

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet