Jak si vede Legion po dvou měsících

  Legion    recenze   
Tak jsem tady zas. Těsně před vydáním datadisku jsem vydala menší úvahu o tom, proč si myslím, že by Legion z hlediska příběhu nemusel být úplně marný. A těsně po vydání jsem vydala menší recenzi, proč si myslím, že Legion bude dobrým datadiskem. Jestli si za tím stojím? To si pište. Těžko soudit úspěch datadisku po dvou týdnech hraní, ale už po relativně krátké době dokážete něco málo vidět. U Warlords of Draenor jsem věděla, že to bude průšvih už po deseti dnech. Hrozně jsem se hnala za vyexpením postavy, abych stihla Molten Core a abych mohla získat mounta, který už se pak nebude dát sehnat. A litovala jsem, že jsem si to levelování neužila víc, protože to bylo na celém datadisku to nejlepší. Jakmile jsem si uvědomila, že to bude jen o Garrisons, datadisk mě přestal bavit do měsíce, možná dříve. A do dvou měsíců od začátku hraní, jsem nezaplatila za hraní asi půl roku. Pak jsem se vrátila jen proto, abych se podívala do starých lokací kvůli povídce. A přitom feeling Draenoru byl úžasný a z žádných lokací mi nikdy nespadla čelist tolik jako z Shadowmoon Valley nebo Taladoru.
 
Těšila jsem se a lobovala jsem za Warlords of Draenor. A po nich jsem řekla, že už to nikdy neudělám, protože jsem se už nechtěla zklamat. A taky jsem tvrdila, že si to u mě Blizzard za takový průšvih už nikdy nevyžehlí. Vyžehlil? Rozhodně. Jak jsem již probírala v předchozím článku, levelování je prostě jiné. Blizzard na to šel tentokrát úplně jinak a to hlavně i díky konceptu World Questů, a tomu, že Broken Isles budeme využívat celé a všechny lokace budou na stejné úrovni, jako jste vy. A jednoduše máte stále co dělat.
 

Class Halls

Class Halls rozhodně nejsou Garrisons. Jen si z nich vzaly to nejlepší. Myslíte si, že budete stále své followery posílat na mise? Ano, možná budete. Ale budete sedět v Class Hall těch 18 hodin, než se vaši followeři vrátí? K tomuhle už jednoduše není v Legionu prostor. Class Halls vás stejně vyženou do světa. Nehledě na to, že jejich questová linie vás pošle i mimo Broken Isles. A co taková vylepšení, která vám mohou dát mnoho výhod? Stojí spoustu Order Resources a vy musíte vyrazit pro World Questy, abyste je znovu nasbírali. První vylepšení se vyzkoumá během pár hodin. Ale za půlkou už začne přituhovat a vy si na vylepšení můžete počkat klidně i deset nebo více dní. Ne, Class Hall opravdu není klon Garrisons. Vyhání vás ven, slouží spíš jako vaše útočiště, ale netrávíte tam většinu svého času. Odpočinout si, vylepšit Artefakt, poslat followery na mise a znovu vyrazit ven.
 

Artefakty

Zprvu se mi nápad Artefaktů příčil. Hlavně questové linie k jejich získání byly mnohdy odfláknuté. Ale jakmile už na to zapomenete a začnete je používat, vytvoříte si k nim určitý vztah. Jsou vaše a vy se o ně staráte a stále je vylepšujete. Jen tak je za jinou zbraň nevyměníte. A co je lepší, můžete měnit jejich vzhledy. Jenomže ty nejsou zadarmo. Já třeba chci druhý vzhled Maw of the Damned, ale v modré. Jenomže k tomu potřebuji zkompletovat několik vzácných artefaktů na Broken Isles. Enjoy. Další super věcí jsou talenty Artefaktů. Není to jen zbraň, kterou prostě získáte a už s ní nebudete nic dělat. Pokud se budete snažit získávat Artifact Power, odemknete více talentů. Pokud ne, vaše zbraň bude mít jen základní talenty a daleko se s ní nedostanete. Rozdíl mezi hráčem, který se hře bude věnovat, a tím, kdo ne, bude opravdu velký a bude to znát na mnoha věcech. Nejdříve to půjde rychle. Získáte spoustu Artifact Power ze základních questů. Pak začne přituhovat. Z 200 bodů k odemčení talentu se stane 58 000. A vám nezbývá než se spolehnout na Artifact Knowledge, abyste mohli získávat více Artifact Power… ale hlavně budete opět vyhnáni do světa dělat World Questy nebo chodit dungeony.
 

World questy

Tady začíná legrace. Otravovaly vás daily questy? Každý den to samé? Na tom samém místě? World questy se liší. Objevují se náhodně po celých Broken Isles. Zabijte tolik nepřátel, posbírejte tolik surovin, ubraňte pevnost, zabijte bonusového bosse v dungeonu, odevzdejte suroviny, vraťte ryby do vody, proměňte se v pantera a zabijte lovce, seberte ořechy a vyžeňte veverky z vesnice… Variabilita je obrovská. A pokud se vám náhodou stane, že quest jste už dělali, příště nabízí jinou odměnu. Dokonce tak můžete nabrat gear. Nebo lepší recepty pro vaši profesi. Ano, můžete splnit i questy, které jsou pro Fishing, Herbalism, Cooking,… A pokud splníte čtyři questy od dané frakce, získáte truhlu s náhodným předmětem a reputaci. World Questy jsou zkrátka nový formát daily questů ale variabilnější a zábavnější a budou vás nutit kontrolovat každý den mapu, zda náhodou nenajdete odměnu, která vás zaujme.
 

Dungeony a raidy

Přiznám se, že jsem od začátku datadisku neměla guildu, tak jako už pěkných pár let. Ale teď s Legionem mi začala guilda vážně chybět natolik, že jsem nakonec přešla na jiný server. Dosud jsem totiž chodila jen LFR, a z dungeonů maximálně Heroic obtížnost. Na Mythic jsem se nedostala a nyní s příchodem Karazhanu nemám ani pořádně možnost otestovat nový obsah. Celé roky hraní casual obsahu a bloudění hrou o samotě mě s Legionem přestalo bavit. Dokonce jsem i z DPS přešla na tanka, abych se dostala rychleji do skupin. Prozatím tedy zmíním PvE content celkově. Každý dungeon je něčím jiný. Maw of Souls se odehrává na Naglfaru, lodi, která převáží duše do Helheimu. Mnohým se tento dungeon nelíbí, ale mě uchvátil. Ta loď se opravdu naklání a houpe na vlnách a vy máte pocit, že jste opravdu na palubě. Nehledě na to, že mám s Helyou celkem zábavnou příhodu, kdy celá má skupina poumírala, včetně healera, a já asi další tři minuty s mým Blood DK pobíhala kolem bosse a nakonec jsem ji udolala. Přesně tehdy mě tankování začalo bavit.
 
Halls of Valor je pastva pro oči. Jestli mi z nějakého dungeonu někdy spadla čelist, byl to právě tento. Neltharion‘s Lair má zase mnoho úrovní, sem tam skáčete do hlubiny, jednou se přes půlku dungeonu přepravíte v sudech (podobnost s Hobitem čistě náhodná). Jsou však i dungeony, které nebudete chodit rádi. Pro mě je to Eye of Azshara. Jediná zajímavá mechanika je foukání větru a možná Lady Hatecoil a její elektrický proud ve vodě. Kdykoliv však skončím tady, pláču. Budete mít dungeony, které nebudete mít rádi, ale i ty, které budete milovat. Pokud si však chcete užít obsah plnými doušky a dosud jste byli casual hráči, kteří povětšinou hráli jen sami, v tomto datadisku opravdu oceníte guildu nebo skupinu přátel víc než kdy dříve.
 

Suramar

Nemáte co dělat, Máte všechny World Questy splněné? Dungeony se vám nechtějí chodit? Progresujte v Suramaru. Není to legrace. Zabere vám to enormní množství času. A na rozdíl od ostatních lokací tato nemá jen pár kapitol. Navíc ji nemůžete dokončit najednou. Je to něco jako Landfall. Musíte stále dělat pokrok v reputaci, abyste odemkli další quest linii. A další věcí, která vám bude bránit v progresu, je i počet Ancient Mana. Bude se vám ze začátku zdát, že jí máte dostatek. Jenomže pak to přijde. Budete muset odevzdat 100, 200, pak 1000… a ono se to začne načítat. Kolem Suramaru se točí příběh Legionu a zřejmě se kolem něj bude točit ještě dlouho.
 

Co dál?

Věc, která mě překvapila snad nejvíce, bylo oznámení prvního velkého patche ještě před začátkem datadisku. A dva měsíce po začátku byl live. Na letošním BlizzConu byl oznámen další patch a plno dalšího obsahu. Blizzard si tímto u mě svou reputaci napravil. Datadisk je více než dva měsíce venku a Blizzard prozatím dodržel, co slíbil a další obsah je na cestě. Stále jsem ještě nestihla dokončit základní obsah a už je tu další. Na závěr snad jen mohu říct: děkuji, Blizzarde. Opět se ve hře bavím.
 
A jak Legion zatím baví vás? Napište nám do komentářů!

Diskuze

MPosp 18.11.2016 07:55

Beeda2004
Jikonekt:Cim by to mohlo byt ze si vetsina lidi z ceska zalozi postavu na pvp servru ...
Mnoho čechů začíná na freeserverech, které jsou jenom PvP, tak jim to přijde normální a třeba ani netuší, že existují i PvE realmy.Osobní zkušenosti s PvP v této hře mám pouze z otevřeného světa, kde na mě vždycky nějaký nadrženec vyskočil a zvedal si na mě své ego. Nemám na to už potřebné reakce a ani náladu bojovat s mladíky způsobem kdo rychleji kliká či mačká tlačítka ... když mám chuť si zahrát proti živým, jdu do lodí nebo letadel, tam se hraje hlavně hlavou a je to jiné kafe! :-)Čili já se PvP vyhýbám, hraju výhradně na PvE realmech. Mám však kamaráda, který mě kdysi k WoW přivedl a právě ten PvP holdoval. Prohlásil však WoW jako nevhodné pro PvP a přes LoL se dostal na DOTA2, kde úspěšně a spokojeně hraje několik let.Možná, že tudy vede cesta toho zoufalce z videa, co odmítá cokoli jiného, než to svoje PvP.

17.11.2016 22:25

Jikonekt:Cim by to mohlo byt ze si vetsina lidi z ceska zalozi postavu na pvp servru, treba to bude tim ze novacci co zacinaji hrat tak primarne slysi jen o drakthulu nebo burning blade servru kde je ceska komunita at z duvodu ze neumi moc jazyky, nebo ze nechteji komunikovat jinak nez cesky

Ellendway 17.11.2016 11:43

Jikonekt
Jiste, presne tohle krasnej priklad toho nepitomejsiho generalizovani, ze kdo ma jinej nazor nez ja, je okamzite hejter
Ne, není to žádné generalizování. Poukázal jsem na to, že je tady v diskuzi docela hodně polopravd a nesmyslů, jako třeba to, že Artifact Power je neskutečná farma. Několik z nás napsalo informaci o tom, že pouhým občasným hraním jde dosáhnout vysoké úrovně AP, AK a dalších věcí. Pokud někdo nedokáže vyběhnout z Dalaranu nebo Orgrimmaru a stěžuje si, že nedokáže sehnat dostatek AP k tomu, aby měl vše splněno, je to samozřejmě jeho chyba, protože WoW nebyla, není a nikdy nebude primárně PvP hra. AP jde získat snad stovkou způsobů a mnohé způsoby nejsou nijak náročné. Pokud není hráč schopný poslat followery v Class Halls na mise, které dávají od 1000 - 12 000 AP, nechce využít možnost instantního splnění WQ, případně věnovat 10 minut v průběhu čekání na BG plnění tří až čtyř WQ k tomu, aby získal hromadu AP, možný legendární předmět a například honor navíc, je to jeho boj a bude muset stát v Dalaranu a stěžovat si, jak něco nedostal zadarmo a jak je hra nespravedlivá. Za těch 12 let neustále poslouchám, jak je něco špatně. Buď je to lehké a má to každý. Pak přijde něco, co vyžaduje nějaké úsilí a trochu času... a hádej co? Zase je to špatně.

Muradin 17.11.2016 10:54

Jikonekt
Jiste, presne tohle krasnej priklad toho nepitomejsiho generalizovani, ze kdo ma jinej nazor nez ja, je okamzite hejter
A negeneralizuješ tu tak trochu ty? Když prakticky říkáš, že každý člověk, který má rád Legion nedává možnost vyjádřit názor a je vlastně špatnej?Navíc tady jde úplně o něco jiného. Ellendway poukazoval na to, že jsme tu předložili nějaké skutečnosti a důkazy jak to doopravdy je. Zatímco se tu říká jenom blbej Legion, hrozná farma kvůli které nemůžu hrát. A to opravdu jako hejt vypadá.

Lockdaar 17.11.2016 10:41

Jikonekt
Jiste, presne tohle krasnej priklad toho nepitomejsiho generalizovani, ze kdo ma jinej nazor nez ja, je okamzite hejter
Tím to zase tak moc není, spíš je to tím, že obecně PvP bylo podle hráčů špatný snad v každý verzi WoW a lidi si na to neustále každý datadisk/nebo patch se změnami povolání pořád stěžují. Není se proto čemu zase tak moc divit, že například někdo už obecně takové lidi z tohohle odvětví hry nebere třeba už vůbec vážně nebo jen na lehkou váhu.Jejich názor na to jim samozřejmě nikdo nebere, jen mi přijde, že se z tohohle stala za ty roky taková neodmyslitelná věc, která je součástí každýho datadisku - každý datadisk dostaneme nové lokace, lore, navýšení lvlu, questy, raidy/dungeony/bg, nějaké nové funkce či novou rasu/povolání a špatné PvP... :S

Jikonekt 16.11.2016 23:49

Ellendway
Jenže to těm zatvrzelým „hejterům“ prostě nevymluvíš.
Jiste, presne tohle krasnej priklad toho nepitomejsiho generalizovani, ze kdo ma jinej nazor nez ja, je okamzite hejter

Jikonekt 16.11.2016 23:43

Ono je taky zajimavy co vede lidi k tomu, zalozit si postavu na PvP serveru, ikdyz je tu moznost vyberu PvE a potom hrat ciste jen PVE a jeste tvrdit, ze je to primarni zamerneri hry, ze je PvP obtezuje a ze se maji jit PvP hraci bodnout nebo jit hrat neco jinyho Nicmene tady se cela debata zjednodusila na ziksavani AP, o tom to zdaleka neni. Je to opravdu smes mnoha zmen, ktery delaji PvP (pro mne) daleko horsim a mene zabavnym nez bylo kdy drive. Ono uz jen to, ze z beznyho lehouckyho WQ padaj veci 845+ (titanforged i 875) a za PvP vyhry veci 830-835-840, to proste nechapu myslenkovy pochody Blizzardu T Zlaty doby PvP power a resilky na PvP vecech nebo aspon honor/cp vendori. Momentalni sytsem random dropu kery jsou z 90% uplne nah..., nejen kvuli nizkymu il, je proste fail...

Ellendway 16.11.2016 22:42

Jenže to těm zatvrzelým „hejterům“ prostě nevymluvíš. Je jedno, že mohou získat třeba 13 tisíc AP během pěti minut, co čekají na Random BG. Oni to potřebují hned a nejlépe ještě před vydáním datadisku. A když to Blizzard udělá, tak je to zase na *****, protože je to najednou hra pro děti, kde se nemusí nikdo snažit. Je to prostě nekonečné kolečko.

Lockdaar 16.11.2016 22:38

Ellendway
Můj Warrior, kterého hraji od Legion má na /played něco málo přes osm dní herního času. Jsem před třetím velkým vylepšením a zatím jsem vždy fungoval tak, že jsem dělal 4 potřebné úkoly pro denní odměnu v podobě bedny, skočil jsem si nějaký heroic nebo mythic dungeon a jeden random PvP souboj. Nehraji vlastně ani každý den, jen když je čas a nálada. Nějak moc velká farma mi to nepřipadá. Hlavně jsem docela dost AP vložil i do Fury a Arms specializací, aby byly čas od času použitelné. Ono to jde tak nějak samo.http://i.imgur.com/O6j4jaP.pngEdit: Tak třetí vylepšení odemčeno během dodělání dvou rychlých WQ a teď mi chybí 3 poslední traits k dodělání posledního vylepšení.
Já hraju za mága, mám odehráno v Legionu asi necelý 4 dny čistýho času a zbývají mi ještě 2 traity a 1 velký vylepšení a mám jednu specializaci komplet hotovou - a to u toho nesedím 4 nebo 6 hodin denně jako dřív ale tak max. 2 hodiny (někdy třeba 3 o víkendu) a udělám vždycky denní 4 WQ pro truhlu (- samozřejmě dělám hlavně i ty WQ, kdy stačí zabít 1 bosse a většinou dostanete jako odměnu hodně AP, což je otázka tak 5 min max i s dopravou na dané místo, když mám zrovna štěstí a tyhle WQ se spawnou), obden zajdu někdy 1 nebo 2 mythic dungeony popř. raid a to je tak všechno, z čeho mám AP - a když bych se o to usilovně v mém případě snažil, tak to mám kompletní už tak třeba 3 týdny nazpátek a sázel bych teď AP už jen do offspecu. Upřímně jako nějaká mega brutální farma, jak někteří jedinci zmiňují, mi to teda nepřijde - nemálo jedinců mělo už kompletní vylepšení zbraně (specializace) třeba už i 1.5 měsíce po vydání datadisku

Ellendway 16.11.2016 21:58

Můj Warrior, kterého hraji od Legion má na /played něco málo přes osm dní herního času. Jsem před třetím velkým vylepšením a zatím jsem vždy fungoval tak, že jsem dělal 4 potřebné úkoly pro denní odměnu v podobě bedny, skočil jsem si nějaký heroic nebo mythic dungeon a jeden random PvP souboj. Nehraji vlastně ani každý den, jen když je čas a nálada. Nějak moc velká farma mi to nepřipadá. Hlavně jsem docela dost AP vložil i do Fury a Arms specializací, aby byly čas od času použitelné. Ono to jde tak nějak samo.http://i.imgur.com/O6j4jaP.pngEdit: Tak třetí vylepšení odemčeno během dodělání dvou rychlých WQ a teď mi chybí 3 poslední traits k dodělání posledního vylepšení.

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet